handdator

Visa fullständig version : Ibiza?

redbrigade
2007-08-21, 21:20
Är sugen på att dra till Ibiza nästa sommar eftersom man alltid hört att det ska vara den ultimata party ön, stämmer det fortfarande ? hörde av en kompis att det inte är samma som för nåra år sen,,någon som varit där nyligen?

The_RobRoy
2007-08-21, 21:22
Trodde ibiza blev "ute" för cirka 10 år sedan, men vad vet jag, lär säkert va massa galna britter och tyskar där

Longshot
2007-08-21, 21:24
Dyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyrt - att ta sig dit! Jag har i princip bara hört gott om det stället, om du nu ska festa. Vill själv dit

bear.flowertwig
2007-08-21, 21:34
Jag kom hem därifrån i söndags.

Om man åker till San Antonio så är det förmodligen fullt av tyskar, britter och ungefär lika sunkiga "klubbar"/uteställen som vilken charterort som helst. Åldern är förmodligen också densamma, dvs ungt(och dräggigt).

Ibiza stad däremot(och stränderna runt omkring) är nånting helt annat. Under några månader på sommaren så har men helt plötsligt världens bästa djs på några av de galnaste, bästa, sjukaste klubbarna runt hörnet. Det är ett faktum och inte en personlig åsikt.

Vill man sätta på 19åriga skandinaviska tjejer har man åkt fel. Älskar man house, minimal, techno och liknande är det bästa platsen på planeten. Allt ifrån bisarra ställen som DC10 till klassiga Pacha, det finns klubbar för alla. Och festar gör man 24/7. Dygnet är i princip uppdelat i fest 1: 00-08, fest 2: 08-15, fest3/after hours: 15-. Och ett par timmar senare börjar det om...

Jag såg inte en enda skandinav när vi var där(jävligt skönt), däremot hur många vackra italienskor som helst(Italien har senare semester). Självklart en massa spanjorer också.

Boende, klubbkalendrar mm:
http://www.ibiza-spotlight.com/

redbrigade
2007-08-21, 21:37
Jag kom hem därifrån i söndags.

Om man åker till San Antonio så är det förmodligen fullt av tyskar, britter och ungefär lika sunkiga "klubbar"/uteställen som vilken charterort som helst. Åldern är förmodligen också densamma, dvs ungt(och dräggigt).

Ibiza stad däremot(och stränderna runt omkring) är nånting helt annat. Under några månader på sommaren så har men helt plötsligt världens bästa djs på några av de galnaste, bästa, sjukaste klubbarna runt hörnet. Det är ett faktum och inte en personlig åsikt.

Vill man sätta på 19åriga skandinaviska tjejer har man åkt fel. Älskar man house, minimal, techno och liknande är det bästa platsen på planeten. Allt ifrån bisarra ställen som DC10 till klassiga Pacha, det finns klubbar för alla. Och festar gör man 24/7. Dygnet är i princip uppdelat i fest 1: 00-08, fest 2: 08-15, fest3/after hours: 15-. Och ett par timmar senare börjar det om...

Jag såg inte en enda skandinav när vi var där(jävligt skönt), däremot hur många vackra italienskor som helst(Italien har senare semester). Självklart en massa spanjorer också.

Boende, klubbkalendrar mm:
http://www.ibiza-spotlight.com/

jo det är det jag är ute efter, hur mycket resan och hotellet?

bear.flowertwig
2007-08-21, 21:43
2.500-3000 för flyg om man är ute i tid. Sen tillkommer boende.
Inga direktflyg utan via Barca, London eller Madrid tex.

Ibiza i sig är dyrt, iaf festandet. 160 euro för en drink. Inträde Pacha 60 euro(förköp, annars dyrare).

Många klubbar ligger en bit ut(i ingenstans), där bil/taxi är ett måste. Bara Pacha ligger på promenadavstånd från Ibiza stad(San Antonio är ännu mer off). Alla kör bil till festerna.

dykarn
2007-08-21, 21:47
Som sagt, bra party, men det kostar. Tur att "byggare" inte dricker.

The_RobRoy
2007-08-21, 21:48
2.500-3000 för flyg om man är ute i tid. Sen tillkommer boende.
Inga direktflyg utan via Barca, London eller Madrid tex.

Ibiza i sig är dyrt, iaf festandet. 160 euro för en drink. Inträde Pacha 60 euro(förköp, annars dyrare).

Många klubbar ligger en bit ut(i ingenstans), där bil/taxi är ett måste. Bara Pacha ligger på promenadavstånd från Ibiza stad(San Antonio är ännu mer off). Alla kör bil till festerna.

San Tropez kan ju gå och lägga sig, 160 euro för en drink..

bear.flowertwig
2007-08-21, 21:52
San Tropez kan ju gå och lägga sig, 160 euro för en drink..

Ska vara 16 euro givetvis... Men dyrt ändå.

The_RobRoy
2007-08-21, 21:57
Ska vara 16 euro givetvis... Men dyrt ändå.

Mmm, kan man inte förfesta billigt da?

dykarn
2007-08-21, 22:01
Alla "exklusiva" partyställen kan upplevas relativt billigt om man kan äta och dricka hemma innan man går ut.

Pata
2007-08-21, 22:07
Trodde ibiza blev "ute" för cirka 10 år sedan, men vad vet jag, lär säkert va massa galna britter och tyskar där

Japp mycket britter i alla fall. Var där när jag var 20 bast. Kul då, men aldrig idag .

bear.flowertwig
2007-08-21, 22:57
Japp mycket britter i alla fall. Var där när jag var 20 bast. Kul då, men aldrig idag .

Ja, men du var säkert i San Antonio och om du läst vad jag skrivit ovan är det som natt och dag... Ibiza stad(dvs klubbarna jag skrivit om) har INGET gemensamt med standard skabbiga charterorter(ex San Antonio).

Självklart kan man förfesta innan. Många gör det tom på parkeringen utanför. Funkar utmärkt.

bear.flowertwig
2007-08-21, 23:31
Det här hittar man inte i San Antonio. Eller på Kreta, Mallis, Cypern, Thailand, Kos... osv ;)

http://www.youtube.com/watch?v=RCtJCgnz2jw

Lexidos
2007-08-22, 07:11
Har ni aldrig sett Ibiza ocensurerat lr? Tomatröda britter överallt..
Men som sagt, det är vell ganska ute?

Kwon
2007-08-22, 08:44

:laugh:

coxie
2007-08-22, 09:08
Jag var där för ett par år sedan och visst det är fet musik och bra drag. Problemet är att hela orten är extremt jävla sliten och folket likaså. Filip och Fredriks reportage i Grattis världen stämmer tyvärr.

Holland>Ibiza utan tvekan om man åker dit för att dansa, 2-3 kortare resor till Holland går på ungefär samma slantar men så mycket bättre.

Snafu
2007-08-22, 09:57
Japp, Ibiza är poppis hos britterna. Needless to say, it's not the classy ones that go!

bear.flowertwig
2007-08-23, 20:35
Men som sagt, det är vell ganska ute?

Jag sätter min halva pungkula på att det är fulla britter i San Antonio.
Det är som att döma Stockholms nattliv efter att ha varit på "Gröne Järgaren"...

Vadå "ute"? Det är som att påstå att det är ute att gå på toaletten. Du vet uppenbarligen inte vad du pratar om så låt bli istället. Världens bästa djs/klubbar går inte plötsligt och bli "ute".

MojjMojj
2007-08-23, 20:49
Jag sätter min halva pungkula på att det är fulla britter i San Antonio.
Det är som att döma Stockholms nattliv efter att ha varit på "Gröne Järgaren"...

Vadå "ute"? Det är som att påstå att det är ute att gå på toaletten. Du vet uppenbarligen inte vad du pratar om så låt bli istället. Världens bästa djs/klubbar går inte plötsligt och bli "ute".

Hehe, orka bry sig om vad icke EMD'are tycker och tänker om vad de läst på aftonbladet. Ibiza är lika bra som alltid och "thats it" :hbang: