Visa fullständig version : Jag är prestationsdokumentärsugen
En dokumentär som handlar om en kille som springer 20 mil med icakassar i nävarna. Eller cyklar rakt igenom Usa med en pyspunka.
(Mer seriöst): Åker till Kenya och bor och springer där osv etc.
Alltså, en dokumentär där någon gör något utöver det vanliga.
Inga bodybuilderfilmer. Jag spyr gammal skit på sådana. Förutom Pumping Iron. Den är bra.
Tacksam som abbore om någon kan säga en bra.
En dokumentär som handlar om en kille som springer 20 mil med icakassar i nävarna. Eller cyklar rakt igenom Usa med en pyspunka.
(Mer seriöst): Åker till Kenya och bor och springer där osv etc.
Alltså, en dokumentär där någon gör något utöver det vanliga.
Inga bodybuilderfilmer. Jag spyr gammal skit på sådana. Förutom Pumping Iron. Den är bra.
Tacksam som abbore om någon kan säga en bra.
Själen är större än världen, om Ricky Bruch.
Själen är större än världen, om Ricky Bruch.
Arg diskuskastare va?
Tack för förslaget. Ska kollas upp.
Handcuff
2007-08-20, 20:06
HAHA :laugh:
Handcuff
2007-08-20, 20:07
Arg diskuskastare va?
Tack för förslaget. Ska kollas upp.
Notera särskilt roidraget efter 3(!) reps benlyft *gah!*
ramagoen
2007-08-20, 20:11
Notera särskilt roidraget efter 3(!) reps benlyft *gah!*
det är optimalt så ge fan i ricky! *grr* :D
"Stefan Jarl har följt Ricky under 14 månader vid träningar och tävlingar och under uppladdningen till OS. Under inspelningen lyfter Ricky Bruch 30 000 ton, och äter 135 000 vitamintabletter. Men han kommer aldrig till Los Angeles. Svenska Olympiska Kommittén ratar honom. I vredesmod beslutar han sig för att bli nummer ett. "
Måste ses.
Alfred Nobel
2007-08-20, 20:23
Super size me
Vet inte om den följer dina kriterier, men underhållande och intressant dokument gällande snabbmatens (McDonalds) påverkan på en Amerikansk medborjare med normala förutsättningar.
Super size me
Vet inte om den följer dina kriterier, men underhållande och intressant dokument gällande snabbmatens (McDonalds) påverkan på en Amerikansk medborjare med normala förutsättningar.
Ne. Det är ju rätt vanligt. Att folk äter sig feta.
Den har jag redan sett. Att käka på Mcdonalds ser inte jag som någon prestation utöver det vanliga.
Ne. Det är ju rätt vanligt. Att folk äter sig feta.
Den har jag redan sett. Att käka på Mcdonalds ser inte jag som någon prestation utöver det vanliga.
Du har inte ätit på MCD med någon styrkelyftare?
Du har inte ätit på MCD med någon styrkelyftare?
:D
Utmaning? ;)
Finns en jävligt bra dokumentär om Navy-SEALS som visades på discovery. Man får hänga med på träningen och se de stackarna bli "wet and sandy" ett antal gånger. :D
Jag minns inte exakt vad den hette, men Yankee fixade den åt mig för något år sen. Riktigt bra och inspirerande! :thumbup:
Overcoming
Om CSC under touren 2004
Road to Paris
Lance
Tour a 100 ans, Le
Tour de France
American Flyers
Cykelfilm med Kevin Costner
... okej, stryk den sista
HookersUnited
2007-08-20, 22:08
Armbryterskan från Ensamheten
Touching the Void - bergsklattringsolycka, sjukt inspirerande med viljan att leva.
Edit: Tyvarr ar sjalva dokumentaren inte lika bra som prestationen.
Lövbiffen
2007-08-20, 22:24
Roligt att den här tråden kom fram just ikväll, då jag precis kollat klart på "Själen är större än världen" :)
Tror du skulle gilla den :thumbup:
machine gun
2007-08-20, 23:22
Touching the Void - bergsklattringsolycka, sjukt inspirerande med viljan att leva.
Edit: Tyvarr ar sjalva dokumentaren inte lika bra som prestationen.
Det där är helt sjukt. Alla måste se den!
Discovery channel har en serie med filmatiseringar av verkliga händelser som är gjord av samma personer som gjorde ovanstående. De heter "I shouldn't be alive" och det är verkligen ruskiga händelser och enorma prestationer.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.