handdator

Visa fullständig version : Extreme deff, teoretiskt möjligt?

Animalistic
2007-08-20, 19:03
07:00-08:00
20g vassle+Nutrillet+tomat

11:00-12:00
Nutrillet+20g vassle+mycket sallad (gurka,isberg,tomat osv)

14:00-16:00
Nutrillet+20g vassle

17:30
20g vassle+kre alkalyn(ot men ändå) innan gymmet

19:00-20:00
20g vassle+40g malto efter gymmet

23:00-24:00
3msk Keso+ en burk Tonfisk

kan detta fungera tro ? extremt mycket pulver men inget jag skulle tröttna på.

Handcuff
2007-08-20, 19:09
Vad är poängen med pulvret:confused: Tycker du inte om mat?

Det enda jag saknar under en deff är just mat. Tror du resultatet blir annorlunda mot om du åt mat och var mätt? För det blir det då inte.

Raggis
2007-08-20, 19:20
Funkar...? Funkar ju att äta 200g marabou och 100 gram vassleprotein per dag också. Om det är bra är en annan femma.

Kung Bruno
2007-08-20, 19:20
Lite svårt att få i sig rent vassle genom mat.

Såvida du inte silar filmjölken och dricker vasslan, fast då tillkommer ju en del kolh.

Men iofs 20g vassle blir 100g kyckling ... extremt mycket mer mättande.

Rahf
2007-08-20, 19:21
Usch vad trycklös, svag, less och omotiverad jag skulle bli på en sån diet.

King Grub
2007-08-20, 19:28
kan detta fungera tro ?

Ja, du går säkert ned snabbt.

Animalistic
2007-08-20, 19:39
glömde få med en hel del i min fråga, målet är givetvis att behålla så mycket muskelmassa som möjligt, tanken är att köra detta schemat i 1-2 veckor för att sedan köra en balanserad kost med lite kcal. så är det möjligt att behålla muskler och stanna frisk med detta schemat ? eller behövs mer vitaminer/mineraler ? mer protein ? eller helt enkelt mer mat?

King Grub
2007-08-20, 19:41
Nutrilett är näringsmässigt balanserat. Det händer inget skadligt på två veckor (inte på längre tid heller) med den där dieten.

Animalistic
2007-08-20, 19:42
Vad är poängen med pulvret:confused: Tycker du inte om mat?

Det enda jag saknar under en deff är just mat. Tror du resultatet blir annorlunda mot om du åt mat och var mätt? För det blir det då inte.

vill hellre ha ett smidigt sätt att få i mig det, shaker är helt jättebra enligt mig och jag saknar inte mat, behöver jag något att tugga med så tar jag isf en gurkbit eller tomat o dylikt. hungern är jobbig de första dagarna sen tror jag iof att man krymper magsäcken.

kört detta förut men då utan såpass mycket vassle vid sidan av. vilket då resulterade i rätt så mycket muskelmassa förlorad

Animalistic
2007-08-20, 19:43
Nutrilett är näringsmässigt balanserat. Det händer inget skadligt på två veckor (inte på längre tid heller) med den där dieten.

tror du min muskelmassa kan stanna relativt oberörd?

en nutrillet innehåller 12g protein så sammanlagt blir det ju en hel del

King Grub
2007-08-20, 19:44
Proteinintaget är säkert fullt tillräckligt. Så högt att, kombinerat med styrketräning, det inte behöver bli signifikanta muskelförluster. Undvik överdriven konditionsträning.

Animalistic
2007-08-20, 19:47
Proteinintaget är säkert fullt tillräckligt. Så högt att, kombinerat med styrketräning, det inte behöver bli signifikanta muskelförluster. Undvik överdriven konditionsträning.

mm, hoppades på det. kommer fortsätta min styrketräning 5 dagar i veckan och ingen direkt konditionsträning vid sidan av då jag säkerligen förbränner en hel del kalorier på träningen.

men är det något du/ni saknas? tillskotts/matmässigt?

King Grub
2007-08-20, 19:50
Du kan ju ta en helt vanlig normal multivitamin- och mineraltablett per dag, för säkerhets skull.

Jag vet inte hur mycket fett du får i dig?

Handcuff
2007-08-20, 19:54
vill hellre ha ett smidigt sätt att få i mig det, shaker är helt jättebra enligt mig och jag saknar inte mat, behöver jag något att tugga med så tar jag isf en gurkbit eller tomat o dylikt. hungern är jobbig de första dagarna sen tror jag iof att man krymper magsäcken.

kört detta förut men då utan såpass mycket vassle vid sidan av. vilket då resulterade i rätt så mycket muskelmassa förlorad

Alltså..du tycker det är jobbigt att äta under deff:confused: "Bulk" är alltså helt uteslutet för din del?

Men men alla sätt är väl bra...

Och som någon sa så "funkar" t om. att deffa på snask :thumbup:

Animalistic
2007-08-20, 20:10
Du kan ju ta en helt vanlig normal multivitamin- och mineraltablett per dag, för säkerhets skull.

Jag vet inte hur mycket fett du får i dig?

antagligen ytterst lite fett, äter heller ingen animalisk produkt förutom tonfisk. är olja en bra fettkälla ? eller stekt ägg i hyffsat mycket margarin?

mycket frågor pga mycket ovetande :confused:

Animalistic
2007-08-20, 20:10
Alltså..du tycker det är jobbigt att äta under deff:confused: "Bulk" är alltså helt uteslutet för din del?

Men men alla sätt är väl bra...

Och som någon sa så "funkar" t om. att deffa på snask :thumbup:

bulkar just nu och kommer börja deff i mars ^^ älskar att äta, dock under deff så finner jag de jobbigare att tillaga, vill bara ha de snabbt

Racso
2007-08-20, 21:34
07:00-08:00
20g vassle+Nutrillet+tomat

11:00-12:00
Nutrillet+20g vassle+mycket sallad (gurka,isberg,tomat osv)

14:00-16:00
Nutrillet+20g vassle

17:30
20g vassle+kre alkalyn(ot men ändå) innan gymmet

19:00-20:00
20g vassle+40g malto efter gymmet

23:00-24:00
3msk Keso+ en burk Tonfisk

kan detta fungera tro ? extremt mycket pulver men inget jag skulle tröttna på.

Hur många kalorier och gram protein får du det kalaset till?

Racso
2007-08-20, 21:36
antagligen ytterst lite fett, äter heller ingen animalisk produkt förutom tonfisk. är olja en bra fettkälla ? eller stekt ägg i hyffsat mycket margarin?

Raps eller linfröolja borde vara hyffsat?

Animalistic
2007-08-21, 08:03
Hur många kalorier och gram protein får du det kalaset till?

osäker på kcal

protein: 136g från pulvret, keso & tonfisken vet jag inte

Animalistic
2007-08-21, 08:04
blir iaf extreemt lite kcal, en nutrilettpåse inehåller 111 kcal

Kung Bruno
2007-08-21, 09:13
Kommer du inte gå hungrig, sötsugen osv. och avbryta allting? Jag skulle aldrig ha klarat en pulverdiet.

Animalistic
2007-08-21, 09:15
det är värst de första 4 dagarna typ, sen så dämpar det sig med. men på helgerna får man stänga in sig på rummet ;D ungefär så. det kan bli riktigt jobbigt, men tomater & gurkor är en bra räddning

Kung Bruno
2007-08-21, 09:17
:S När tomater och gurkor är frälsaren. Då är det illa :/.

agazza
2007-08-21, 09:43
Jag har infection i munnen och kan endast äta gainers, fiskolja och multivitamin. Jag har gjort det i snart 1½ vecka och jag skulle kunna döda för att kunna äta en kycklingfilé

Hade jag varit du hade jag bytt ut protedrinkarna mot kyckling och sedan lagt till en LITEN portion fullkorns ris till varje måltid. Annars kommer du bli förstoppad fisig och vresig..

Animalistic
2007-08-21, 09:53
Jag har infection i munnen och kan endast äta gainers, fiskolja och multivitamin. Jag har gjort det i snart 1½ vecka och jag skulle kunna döda för att kunna äta en kycklingfilé

Hade jag varit du hade jag bytt ut protedrinkarna mot kyckling och sedan lagt till en LITEN portion fullkorns ris till varje måltid. Annars kommer du bli förstoppad fisig och vresig..

haha jo att man fiser blir väl en rätt ironisk & fruktansvärd pinsam sidoeffekt @ skolan.

men alt. till middag då kycklingfilé. vill ha ett så kontrollerat proteinintag som möjligt.

någon som vet hur mycket protein en normalstor/tung kycklingfilé inehåller?

Handcuff
2007-08-21, 10:10
haha jo att man fiser blir väl en rätt ironisk & fruktansvärd pinsam sidoeffekt @ skolan.

men alt. till middag då kycklingfilé. vill ha ett så kontrollerat proteinintag som möjligt.

någon som vet hur mycket protein en normalstor/tung kycklingfilé inehåller?

Fokusera inte för mycket på proteinintaget. Klart överskattat. Men en normal kycklingfilé (200g) ger väl cirkus 50g protein á 270kcal.

Animalistic
2007-08-21, 15:17
okej :) då kan man ju klämma in något sånt på eftermiddagen utan problem, höjjer ju fettintaget också

Handcuff
2007-08-21, 15:33
okej :) då kan man ju klämma in något sånt på eftermiddagen utan problem, höjjer ju fettintaget också

Njae...samma filé ger ca 5g fett....:thumbup: Kyckling är i pricip befriad från fett....

Animalistic
2007-08-21, 16:11
Njae...samma filé ger ca 5g fett....:thumbup: Kyckling är i pricip befriad från fett....

hehe attans då, får se till att fräta den i rätt så mkt smör då,

men varför behöver man egentligen fett? asså extra?

King Grub
2007-08-21, 16:12
men varför behöver man egentligen fett? asså extra?

http://www.slv.se/templates/SLV_Page.aspx?id=14549&epslanguage=SV

Animalistic
2007-08-21, 16:42

även fettmässigt? isf behövs ju ingen direkt mer fettkälla, mer än att jag kan inhandla omega-3 kapslar

Philippp
2007-08-22, 15:44
Att du förlorar muskler är väl inget du inte förväntar dig på en sån diet? Varesig du äter 100g vassle eller 50g om dagen, vad väger du egentligen? + längd

Animalistic
2007-08-22, 15:53
94kg på 186cm

Philippp
2007-08-22, 16:17
94kg på 186cm

Då kommer du förlora rikligt med muskler på en sån diet oavsett vassleintaget.

Animalistic
2007-08-22, 19:06
vad är det i kosten som fattas?

eller hur kan jag hindra muskelförlusten?

eller vad har du för motivering och fakta bakom det du säger ? (försöker inte hugga på dig, är bara intresserad av att veta :))

mvh

Philippp
2007-08-22, 19:15
vad är det i kosten som fattas?

eller hur kan jag hindra muskelförlusten?

eller vad har du för motivering och fakta bakom det du säger ? (försöker inte hugga på dig, är bara intresserad av att veta :))

mvh

Öka Kcalintaget, vad kommer du äta på den där dieten, typ 1300-1500kcal?
Du väger 94kg, bränner nog 3000kcal + om dagen kan jag tänka mig, varje kilo fett på kroppen kan teoretiskt maximalt frisätta 70kcal/kg (allt underskott utöver detta kommer innebära direkt katabolisering av fettfri massa), du kommer ligga på 1500-1700kcal underskott(minst?) vilket innebär att det krävs att du har 21-24kg fett på din kropp alltså har du på 94kg cirka 20-25% fett, har du så mycket så är det bara att köra på fast du måste öka intaget ändå relativt snabbt (om inte din metabolism sänks i jämn ratio) annars kommer du förlora muskler.

saxad källa från en post av King Grub: Alpert SS. A limit on the energy transfer rate from the human fat store in hypophagia. J Theor Biol. 2005 Mar 7;233(1):1-13.
Ämnet tas upp i blandannat denna tråden

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=88779&highlight=varje+kilo+fett+kan+fris%E4tta
Ämnet tas upp i den här tråden där

Animalistic
2007-08-23, 09:34
tack för utförligt svar :bow:

men om det rör sig om den mängden kcal, vad sägs då om utspritt 3glas 3DL mellanmjölk, eller dylikt ? mjölk är rätt fett men frågan är bara om mängden.

eller ska man tänka sig att köra detta varannan dag bara ?

Pepz
2007-08-23, 09:50
salladen skulle jag inte göra på endast isbergsallad gurka och tomat utan av mer näringsrika grönsaker

tex. Bladspenat, lök, morot, paprika. broccoli. mfl + en oljevinägrett för att kunna ta upp de fettlösliga vitaminerna

vasslet skulle jag personligen byta mot kasein. för en mer antikatabol effekt (behålla musklerna)

Animalistic
2007-08-23, 16:47
salladen skulle jag inte göra på endast isbergsallad gurka och tomat utan av mer näringsrika grönsaker

tex. Bladspenat, lök, morot, paprika. broccoli. mfl + en oljevinägrett för att kunna ta upp de fettlösliga vitaminerna

vasslet skulle jag personligen byta mot kasein. för en mer antikatabol effekt (behålla musklerna)

salladen kan absolut utvecklas mer utan problem, och en vinägersås till de är nog bara bra.

kasein har jag också funderat starkt på, men blivit smårädd av de då så många verkar ha otroliga svårigheter att blanda ut det.

Racso
2007-08-23, 17:03
Kör på Complete protein 3. Det är en blandning av vassle och kasein, inga problem alls med lösligheten.

Philippp
2007-08-23, 17:21
tack för utförligt svar :bow:

men om det rör sig om den mängden kcal, vad sägs då om utspritt 3glas 3DL mellanmjölk, eller dylikt ? mjölk är rätt fett men frågan är bara om mängden.

eller ska man tänka sig att köra detta varannan dag bara ?

Well eftersom jag inte har någon aning alls över hur mycket BF du har eller hur mycket du förbränner under dagen så hade jag pushat upp det iaf, jag hade nog lagt på en 300kcal per dag extra - MINST, man måste vara relativt fet eller ha relativt låg förbränning för att inte förlora muskler på 1300kcal om dagen.
Mycket smartare om du siktar på att hålla dig mellan 1700-2000kcal under hela deffen, det tycker iallafall jag och jag känner på mig att många håller med mig.

Animalistic
2007-08-23, 18:00
Well eftersom jag inte har någon aning alls över hur mycket BF du har eller hur mycket du förbränner under dagen så hade jag pushat upp det iaf, jag hade nog lagt på en 300kcal per dag extra - MINST, man måste vara relativt fet eller ha relativt låg förbränning för att inte förlora muskler på 1300kcal om dagen.
Mycket smartare om du siktar på att hålla dig mellan 1700-2000kcal under hela deffen, det tycker iallafall jag och jag känner på mig att många håller med mig.

håller med dig men har så otroligt svårt att beräkna kcal :(, har inte en blekaste aning.

men kommer nog lägga till ungefär 1 liter mjölk om dagen, sedan eventuellt stekt ägg på kvällen med ketchup. ökar nog kcal rätt så kraftigt

Handcuff
2007-08-23, 18:50
håller med dig men har så otroligt svårt att beräkna kcal :(, har inte en blekaste aning.

men kommer nog lägga till ungefär 1 liter mjölk om dagen, sedan eventuellt stekt ägg på kvällen med ketchup. ökar nog kcal rätt så kraftigt

Stekt ägg

/100g ...ca 2-3 ägg
180kcal
14g protein
13.5g fett
1.5g kolhydrat

så njae inte särskilt energirikt :(

Animalistic
2007-08-23, 19:33
attans =/ men får väl ösa på med ketchup ^^

men det spelar väl roll hur kcal är uppdelat under dagen ?

för om man äter t ex fem knäckebröd utan någonting och dricker vatten till och sen kör ett VRAK mål med hamburgare osv på kvällen så har man ju ändå varit katabol under dagen?

Racso
2007-08-23, 23:01
attans =/ men får väl ösa på med ketchup ^^

men det spelar väl roll hur kcal är uppdelat under dagen ?

för om man äter t ex fem knäckebröd utan någonting och dricker vatten till och sen kör ett VRAK mål med hamburgare osv på kvällen så har man ju ändå varit katabol under dagen?

Näringstajming är självklart viktigt. Ta t ex den enkla lilla grejen om man tar EAA före resp efter ett pass...

Kan tänka mig att det är extra viktigt om man ligger på rejäla underskott.

Vi har väldigt lika stats, nu vet jag inte vad du har för bf, men varför inte kolla på mitt upplägg. Det är ganska likt ditt. Jag räknar med att 1kg fett ryker i veckan (till en början) och jag tänker inte tappa muskler... *flex*

Målet är inte att bli stenhård, utan att få fram rutorna.

Animalistic
2007-08-24, 07:12
mm får nog lägga till en del mer fast föda i mitt upplägg hur som hels, t ex makrill i tomatsås eller dylikt. behöver ändå fiskfett då vi aldrig äter fisk hemma.

ah okej ska kolla in ditt upplägg!

och får sluta ha så lite tålamod helt enkelt ^^

mvh

Doris
2007-08-25, 03:20

Byt ut margarin mot rapsolja, stoppa in lite omega 3 till varje måltid.
Kroppen gillar inte att förbränna fett om du inte äter fett.

En hyffsad deff diet i % enligt mig skulle vara : protein 20-40% Fett 20-30% resten kolhydrater med mesta intaget runt träning samt på första halvan av dagen.

På kvällen får du mätta upp med protein+grönsaker som innehåller mest vätska o e mycket kalorifattiga.

Animalistic
2007-08-25, 08:43
Byt ut margarin mot rapsolja, stoppa in lite omega 3 till varje måltid.
Kroppen gillar inte att förbränna fett om du inte äter fett.

En hyffsad deff diet i % enligt mig skulle vara : protein 20-40% Fett 20-30% resten kolhydrater med mesta intaget runt träning samt på första halvan av dagen.

På kvällen får du mätta upp med protein+grönsaker som innehåller mest vätska o e mycket kalorifattiga.

Tack för väldigt tydligt svar :) margarin kan jag få i mig lätt på ett eller ett annat sätt.

Racso
2007-08-26, 10:47
Måste tyvärr avråda från en sån deff som du tänkte köra (och som jag gått på nu). På 1800kcal tappar man med vår massa ca 0.5kg per dag, helt oacceptabelt. Jag kommer öka mitt intag till ca 2500-3000kcal.

Philippp
2007-08-26, 12:39
Måste tyvärr avråda från en sån deff som du tänkte köra (och som jag gått på nu). På 1800kcal tappar man med vår massa ca 0.5kg per dag, helt oacceptabelt. Jag kommer öka mitt intag till ca 2500-3000kcal.

Och hur många dagar i rad tror du att du tappar 0.5 kg? tror du att du förbränner 5300-5500 om dagen eller?

Raggis
2007-08-26, 13:35

Det är bara i början man tappar så mycket. Det mesta är vätska.

Racso
2007-08-26, 20:33
Och hur många dagar i rad tror du att du tappar 0.5 kg? tror du att du förbränner 5300-5500 om dagen eller?

Vad spelar det för roll? Jag vill inte minska med 0.5kg per dag, någon dag alls... För en stor del av den förlusten är sådant jag har nytta av.

Raggis
2007-08-26, 22:43
Vad spelar det för roll? Jag vill inte minska med 0.5kg per dag, någon dag alls... För en stor del av den förlusten är sådant jag har nytta av.

Du kan inte undvika det. Blir automatiskt att man drar ned på kolhydraterna, vilket resulterar i att man tappar vätska.

Racso
2007-08-26, 22:53
Du kan inte undvika det. Blir automatiskt att man drar ned på kolhydraterna, vilket resulterar i att man tappar vätska.

Jo visst, men jag har inte över ett kilo glykogen i kroppen (snarare 0.5kg). Så har jag gått ner 4kg varav 2 kilo är fett samt glykogen så är 2kg "annat".

...och varför skulle jag vilja tömma kroppen på glykogen, bara nackdelar med det.

Alltså var min kost felaktig.

Raggis
2007-08-26, 22:56
Jo visst, men jag har inte över ett kilo glykogen i kroppen (snarare 0.5kg). Så har jag gått ner 4kg varav 2 kilo är fett samt glykogen så är 2kg "annat".

...och varför skulle jag vilja tömma kroppen på glykogen, bara nackdelar med det.

Alltså var min kost felaktigt.

För varje gram glykogen = 3 gram vatten. Så, visst är det möjligt. Men, ja, din extrema kost håller nog inte i praktiken under en längre period. Eller, håller gör den nog. Men, lär tära på en både psykiskt och fysiskt.

Racso
2007-08-26, 23:01
För varje gram glykogen = 3 gram vatten. Så, visst är det möjligt. Men, ja, din extrema kost håller nog inte i praktiken under en längre period. Eller, håller gör den nog. Men, lär tära på en både psykiskt och fysiskt.

Tänkte jag inte på, hoppas du har rätt för då har jag nog inte tappat så mycket(alls?) av det goda. Fast som du själv säger så är det nog vettigt att dra ner på underskottet nu, eftersom "bufferten" för vad som kan ryka innan musklerna ger efter nu är mindre.

Raggis
2007-08-27, 00:11
Tänkte jag inte på, hoppas du har rätt för då har jag nog inte tappat så mycket(alls?) av det goda. Fast som du själv säger så är det nog vettigt att dra ner på underskottet nu, eftersom "bufferten" för vad som kan ryka innan musklerna ger efter nu är mindre.

Du behöver inte vara orolig. Glykogen binder vatten i musklerna. Därför upplevs dom som "mindre", iochmed ditt sänkta kolhydratsintag.

Eddie Vedder
2007-08-27, 06:32
Visst har du tappat glykogenbunden vätska, vikten från att ha mer mat i mag-tarmsystemet o.s.v. men har du legat på ett jätteunderskott har du ju såklart tappat annat också.

1800kcal låg du på då och jag vet inte vad du är viktstabil på. Men låt säga att du är viktstabil på 3500kcal, det innebärju faktiskt ett ganaks aenormt underskott varje dygn så du tappar helt klart mycket massa också, vid ett sånt underskott kan man verkligen inte beskylla vätskan i samma utsträckning som vid en "lättare" deff där man tappar typ tre kg på ett par dagar i början.

Hur pass stort underskott tror du att det innebar när du låg på 1800?

Racso
2007-08-27, 10:25
Hur pass stort underskott tror du att det innebar när du låg på 1800?

Skulle tippa på ett underskott på 1500kcal. Stryketränar även under tiden. Den tyngsta formen cardio är promenader.

Eddie Vedder
2007-08-27, 10:28
Ja om du låg p åett sånt underskott innebar det ju nästan en teoretisk viktöfrlust på ett halvt kg varannan dag iaf. Så oavsett om en hel del är vätska även vid din viktnedgång som var ett halct kg om dagen så tycker jag vätskesnacket är ganska onödigt här.

Det är inte osant förstås men faktum är att ett sånt stort underskott sliter rejält och viktförlust av betydligt mer än vätska sker på bara ett par dagar där.

Så återigen vill jag ge dig cred för att du tog ditt förnuft till fånga och lyssnar på din kropp.:thumbup:

Racso
2007-08-27, 10:37
Ja om du låg p åett sånt underskott innebar det ju nästan en teoretisk viktöfrlust på ett halvt kg varannan dag iaf. Så oavsett om en hel del är vätska även vid din viktnedgång som var ett halct kg om dagen så tycker jag vätskesnacket är ganska onödigt här.

Det är inte osant förstås men faktum är att ett sånt stort underskott sliter rejält och viktförlust av betydligt mer än vätska sker på bara ett par dagar där.

Så återigen vill jag ge dig cred för att du tog ditt förnuft till fånga och lyssnar på din kropp.:thumbup:

Håller med dig Eddie, är bara kontraproduktivt med ett sånt underskott. Aldrig mer en större viktminskning än 1kg per vecka.

Animalistic
2007-08-27, 14:54
1kg per vecka endast ? är inte de lite overkill ? iof kan tänka mig att det är kanske bäst, dags att deffa i 18 veckor då *whistle*