Visa fullständig version : Vad väger ett dvd-fodral?
Hejsan
någon vänlig själv med en matvåg och ett dvd-fodral, som skulle kunna informera mig om vad det väger? :)
Ett vanligt fodral, för film t.ex. med en skiva i.
Tack på förhand, må gud välsigna den personen som svarar med gigantiska biceps!
Självklart förklarar du varför någon ska dra fram matvågen och ett dvd-fodral enkom för din skull.
backflash
2007-08-20, 13:38
med gigantiska biceps!
Självklart förklarar du varför någon ska dra fram matvågen och ett dvd-fodral enkom för din skull.
För att folk är trevliga och inte har något emot att hjälpa en medmänniska? Men tack endå för ditt mycket givande inlägg. *rolleyes*
Tack för ditt svar Raggis :thumbup:
Helt tomt väger det 64gr.
Ska du skicka droger med posten?? Om så inte är fallet så undrar jag varför du undrar.
hahavaffan
2007-08-20, 14:51
Ska du skicka droger med posten?? Om så inte är fallet så undrar jag varför du undrar.Han orkar inte gå till posten eller annat ställe för att väga skiten innan han sätter på porto och postar det???
Eller så ska han montera en hylla att ha alla sina filmer spel på, och vill vara säker på att det inte överskrider hyllans maxlast. ;)
Det blir billigare om du skickar 500 brev åt gången. Om dom väger 100gr blir det bara 4.66kr styck. Annars kostar det en tia. Kommer du över 100gr hoppar det det direkt upp till 20 spänn.
Kung Bruno
2007-08-20, 15:12
65g
hahavaffan
2007-08-20, 15:14
Det blir billigare om du skickar 500 brev åt gången. Om dom väger 100gr blir det bara 4.66kr styck. Annars kostar det en tia. Kommer du över 100gr hoppar det det direkt upp till 20 spänn.What?
"Vem fan är du".. Passar in här.
What?
Mm, det förutsätter ju att alla är likadana, och inte avviker mer än 30gr från tyngsta till lättaste brevet. Annars kommer det kosta 8.50+16kr/kilo.
Ska du skicka droger med posten?? Om så inte är fallet så undrar jag varför du undrar.
Eftersom folk är nyfikna så kan jag väl förklara :)
Jag ska flytta ifrån Irland tillbaka till Sverige, och pga platsbrist och begränsat med bagage på flygplan så tänkte jag skicka grejjer med posten, t.ex. dvd skivor. Har inte tillgång till någon våg hemma och posten är lite efterbliven här så tänkte de kunde va smidigt att ha ett hum om vad en dvd väger.
Bra gissningar i övrigt ;)
Och tack för era svar!
Alfred Nobel
2007-08-20, 17:26
Perfekt pannkaksform?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.