handdator

Visa fullständig version : Varför är det så TRÅKIGT..

Lellan
2007-08-19, 22:27
att gå och lägga sig när det är så underbart att sova, och så HEMSKT att gå upp när det är så härligt att vara vaken och uppleva.

Helt seriöst så fattar jag inte. Handlar det om motvilja till förändring? Nåt skumt är det. :confused:

Dreas
2007-08-19, 22:31
Känner igen det där! Ska gå och lägga mig nu för att jag ska upp till skolan om 7 timmar! Satte klockan på ringning klockan 08.00 imorse för att jag skulle vända på dygnet men istället snooza jag en timme och sen sov till klockan blev halv ett! Dumt huvud får kroppen lida för kan man säga:)

Speedy
2007-08-19, 22:46
hur kan man sova tills halv ett?? hehe skulle...vore skönt att kunna sova så länge...

Raggis
2007-08-19, 22:48
hur kan man sova tills halv ett?? hehe skulle...vore skönt att kunna sova så länge...

Om du är vaken till 05:00 på morgonen, så är det inte så svårt.

XroW
2007-08-19, 22:48
Börjar jobba 16.00 mitt liv är en stor sovmorgon :)
Sova är tråkigt men skönt!

PiNG.
2007-08-19, 22:53
Börjar jobba kl. 17 men de skiter mina småpågar i....05.45 " VÄÄÄLLING " så de blir full dag varje dag...vilket innebär att jag har ca 6 timmars sömn framför mig om jag stupar på kudden i detta NU !

Men för x antal år sen när jag va arbetslös så sov jag lätt till 15-16 på dagarna...data hela natten hahaha...

Lellan
2007-08-19, 23:14
Börjar jobba kl. 17 men de skiter mina småpågar i....05.45 " VÄÄÄLLING " så de blir full dag varje dag...vilket innebär att jag har ca 6 timmars sömn framför mig om jag stupar på kudden i detta NU

Samma här.. så VARFÖR går vi inte å lägger oss? *screwy* Knasigt.

Mago
2007-08-19, 23:18
Samma här.. så VARFÖR går vi inte å lägger oss? *screwy* Knasigt.

Har du något kul att somna till? En bra bok/tidning/tv-serie?
Att bara lägga sig ner och somna har jag nog inte gjort på många år. *fasa*

Lellan
2007-08-19, 23:34
Har du något kul att somna till? En bra bok/tidning/tv-serie?
Att bara lägga sig ner och somna har jag nog inte gjort på många år. *fasa*

Bok/tidning/tv-serie håller mig bara vaken och gör att jag får mindre intressanta drömmar. Nä, en intressant fantasi (inte tänka så nu..:banned ) brukar funka.

Har aldrig svårt att somna. Jag har däremot ruggigt svårt att gå och lägga mig. Stoor skillnad!

Mago
2007-08-19, 23:44
Bok/tidning/tv-serie håller mig bara vaken och gör att jag får mindre intressanta drömmar. Nä, en intressant fantasi (inte tänka så nu..:banned ) brukar funka.

Har aldrig svårt att somna. Jag har däremot ruggigt svårt att gå och lägga mig. Stoor skillnad!

I feel ya, men en grym TV-serie är ju det som lockar en till sängen, om man nu inte har någon trevlig skapelse som ligger där och väntar på en.

"Gääsp, lite småtrött.. Weeee, nu får jag äntligen se TV-serien/läsa vidare i boken!" = Lätt att gå och lägga sig.

Lellan
2007-08-20, 00:25
I feel ya, men en grym TV-serie är ju det som lockar en till sängen, om man nu inte har någon trevlig skapelse som ligger där och väntar på en.

"Gääsp, lite småtrött.. Weeee, nu får jag äntligen se TV-serien/läsa vidare i boken!" = Lätt att gå och lägga sig.

Nää, tv i sovrummet går bort. Sovrum ska vara svala, sparsamt inredda, väl vädrade och teknikfria = kvalitetssömn. :thumbup:

Har aldrig behövt vara trött för att gå och lägga mig, somnar ändå. Däremot är proceduren tråkig, sorgligt att dagen är slut. Min hjärna behöver någon form av motivation till själva promenaden till sängen, thats it. Tyvärr var inte läsning el tv nåt för mig, tack ändå för förslaget! :)

Mago
2007-08-20, 00:31
Ett nytt fluffigt täcke och en massagestav kanske kan motivera.

bulldozer
2007-08-20, 09:01
Man vet att man börjar bli gammal när man tycker det skönt att lägga sig i sängen 22.00 :/

Jaive
2007-08-20, 09:06
Eller så är man helt ledig i ett år och kan skita i allt vad tider heter, då är det inte så farligt att gå och lägga sig :)

mela
2007-08-20, 09:18
Man vet att man börjar bli gammal när man tycker det skönt att lägga sig i sängen 22.00 :/

Är jag gammal och grå som är 19 då :D

Alfred Nobel
2007-08-20, 10:29
Jag hatar att behöva tvinga i mig att somna, jag föredrar att somna in framför tv'n eller liknande. Men att självmant lägga sig under täcket och ställa in alarmfunktionen på mobilen är bara för obehagligt. Däremot när jag vaknar blir jag superduperglad, för då väntas frukosten som är den godaste måltiden på gynet :thumbup:

lectris
2007-08-20, 11:56
Jag hatar att behöva tvinga i mig att somna, jag föredrar att somna in framför tv'n eller liknande. Men att självmant lägga sig under täcket och ställa in alarmfunktionen på mobilen är bara för obehagligt. Däremot när jag vaknar blir jag superduperglad, för då väntas frukosten som är den godaste måltiden på dygnet :thumbup:

Håller med fullständigt :D Jag somnar alltid med en inre bild på min älskade havregrynsgröt :laugh:

Jag har dock inga problem att gå och lägga mig, men desto större problem med att somna. kryper upp i loftsängen och ställer mobilen, kramas lite med sambon, lyssnar på när han snarkar på som bäst, vrider och vänder omkring som en tornardo så att lakaken korvar sig i ett par timmar tills man slocknar av ren utmattning. :D