Logga in

Visa fullständig version : Är detta med B5 vitamin mot akne en bluff?

Johan86
2007-08-19, 14:42
http://www.vitaminb5.se/ samt http://www.pantotensyra.se/?gclid=CKX5ovvYgY4CFQprMAod42_GQA

Någon som provat b5 vitamin? Är det någonting som stämmer? Jag har provat anitbiotika flera gånger samt alla krämer och gel som tänkas kan utan resultat

scum
2007-08-19, 14:47
är också intresserad, om nån vet.

kan ju säga nåt som funkat rätt bra för mig (även om allas hy, som känt, är väldigt olika). proactiv solution refining mask. ingår egentligen i ett anti-akne-set, men den är den ända jag använder. klickar på finnarna innan jag lägger mig.

Rahf
2007-08-19, 14:48
Gå till en läkare.

Vissa påstår att vitamin B5 funkar, däremot tar det ett tag innan du får effekt. Säg ett par månader.

Har du kraftig akne som innebär stora besvär så kan du få Roaccutan utskrivet.

Farzan
2007-08-19, 14:52
Jag köpte fyra paket från den sidan för någon dag sen. Det jag kan säga är att jag aldrig har smakat något som är så här äckligt. Jag va shockad! Men efter att ha läst runt lite på forums och liknande så känns det som att den borde funka. Men självklart finns det alltid undantag. Den funkar nog inte på alla. Men jag kommer tillbaka med en update inom en månad eller två. Påminn mig bara.

sleep is the enemy
2007-08-19, 14:57
Ja har också haft problem med finnar förr. Det som funkar bäst för mej är att jag låter bli att tvätta ansiktet med någon rengöring. Istället sköljer jag det bara under vatten i duschen eller doppar ansiktet i ljummet vatten i badrumsfatet. Detta gör jag en till två gånger per dag. Det kanske inte funkar för dej dock om du har kraftigare besvär. Annars kan du se över kosten. Roa är väldigt starkt och själv skulle jag undvika det i längsta möjliga mån. Även om du blir av med acnen genom Roa så kan den mycket väl komma tillbaks sen... B5 vet jag inte så mycket om, men såvitt jag sett har de endast en undersökning som de ständigt referar till.

ramagoen
2007-08-19, 15:06
hade relativt kraftig acné förut, såg över kosten, började va ute mer, rörde mig mer helt enkelt... Nu har jag knappt acné alls. Sen har väl åldern börjat "komma"(:D) då jag är 17 nu.

Johan86
2007-08-19, 15:08
Scum: Vart köpte du det där settet?

Jag har varit hos läkare och hudläkare flera gånger och testat det ena och andra. Hudläkaren pratade om roacutan. Men så allvarligt är inte mina besvär. Och dom biverkningarna är ju fruktansvärda

Johan86
2007-08-19, 15:12
Jo jag glömde fråga. Kan man använda b5 vitaminen ett tag? Eller måste man använda den livet ut? Det blir ju fruktansvärt dyrt i längden

sleep is the enemy
2007-08-19, 15:17

Jag har varit hos läkare och hudläkare flera gånger och testat det ena och andra. Hudläkaren pratade om roacutan. Men så allvarligt är inte mina besvär. Och dom biverkningarna är ju fruktansvärda

Varför inte testa att låta huden få vara ifred ett tag? Eller har du redan testat det? Jag tror ofta tvättning förstör mer än det hjälper...

paddanboy
2007-08-19, 15:35
Jag har brukat vitamin B5 i exakt ett år snart. Det fungerar mycket väl och under denna tid jag varit helt utan finnar i princip. Det tar inga alls månader för att det ska fungera, för mig tar det några dagar.

Smaken från pulvret är bara att vänja sig med, eller dricka med smaksättare, typ saft. Jag bara sveper det med vatten, det är inte farligt.

Ja, man måste fortsätta med pulvret så länge det behövs. Dvs tills man antingen växer ifrån acne/finnar eller dyl.

soulsplinter
2007-08-19, 15:42
funkar utmärkt för både min bror och en kompis till honom :)
ja man måste äta det länge och hålla igång så länge man vill vara finnfri. slutar du kan de komma tillbaka. dock så sänker man successitv dosen mer och mer... ganska hög dos från början, men till sist behöver man bara ta en gång om dagen eller så. och burkarna räcker skitlänge (spec pulvret)

har inte så mkt finnar, men har också testat :) är nöjd! får aldrig några små jävlar nu ;)

scum
2007-08-19, 17:56

i usa.. men de finns på svenska tvshop, dock inte lika billigt där..
sen vet jag inte om du måste beställa hela setet där. refining mask e min favorit iaf.

Racso
2007-08-19, 18:02
Jag köpte fyra paket från den sidan för någon dag sen. Det jag kan säga är att jag aldrig har smakat något som är så här äckligt. Jag va shockad! Men efter att ha läst runt lite på forums och liknande så känns det som att den borde funka. Men självklart finns det alltid undantag. Den funkar nog inte på alla. Men jag kommer tillbaka med en update inom en månad eller två. Påminn mig bara.

Lär ju inte va värre än EsaPro (grape)... *spy*

RassK
2007-08-19, 18:36
Lär ju inte va värre än EsaPro (grape)... *spy*

Snarlik smak

_henkee
2007-08-19, 21:57
funkar utmärkt för både min bror och en kompis till honom :)
ja man måste äta det länge och hålla igång så länge man vill vara finnfri. slutar du kan de komma tillbaka. dock så sänker man successitv dosen mer och mer... ganska hög dos från början, men till sist behöver man bara ta en gång om dagen eller så. och burkarna räcker skitlänge (spec pulvret)

har inte så mkt finnar, men har också testat :) är nöjd! får aldrig några små jävlar nu ;)

En burk/påse med pulver räknas väl räcka i 30dagar?
Anser du/ni att det räcker längre då eller?
Lite dyrt men iofs inte någon direkt prisskillnad mot basiron i en månad heller, helt klart värt att testa.

Furiren
2007-08-19, 22:14
joddå det funkar men man får fläska på med ganska höga doser och skulle jag skriva ut ord för vad det smakar skulle jag förmodligen bli bannad på fläcken. Men en skvätt fun light råder till stor del bot på det problemet.

oath5
2007-08-19, 22:14
Kosta vad det kosta vill, jag kan inte leva utan B5 !!

Johan86
2007-08-29, 20:43
Eftersom smaken verkar vara mkt illa så tänkte jag beställa kapslar istället för pulvet. Sväljer man dom hela? Visserligen blir det lite dyrare. Men är det värt det? Längst ner på sidan http://www.vitaminb5.se/

oath5
2007-08-29, 22:18
Eftersom smaken verkar vara mkt illa så tänkte jag beställa kapslar istället för pulvet. Sväljer man dom hela? Visserligen blir det lite dyrare. Men är det värt det? Längst ner på sidan http://www.vitaminb5.se/

Ja svälj dem hela.

Baskagge
2007-08-29, 23:59
Basiron fungerar rätt bra. Jag fick en del otrevliga bieffekter av B5 så jag slutade använda det.

Angel
2007-08-30, 09:28
Antibiotika mot finnar???

Kan man köpa B5 på apoteket?

Johan86
2007-08-30, 11:02
Basiron fungerar rätt bra. Jag fick en del otrevliga bieffekter av B5 så jag slutade använda det.

Vad var det för bieffekter?

tomccc
2007-08-30, 12:01

Att tänka på är att om du ska upp i rätt dos blir det 20 kapslar om dagen, men om du inte har några problem med så många så är det ett bra alternativ.

En fråga till er som använder, sprider ni ut intaget på en dag eller tar ni er dagliga dos vid ett tillfälle per dag?

Johan86
2007-08-30, 12:05
Ska man trycka i sig b5 vitamin flera gånger per dag? Varje dag?

Sen när det gäller acne. Är det bra att man torkar ut huden av diverse acne medel? Eller ska man använda någon återfuktare så att huden blir fet igen?

Svedberg
2007-08-30, 12:24
http://www.manligt.net/viewtopic.php?t=1974

oath5
2007-08-30, 14:27
Att tänka på är att om du ska upp i rätt dos blir det 20 kapslar om dagen, men om du inte har några problem med så många så är det ett bra alternativ.

En fråga till er som använder, sprider ni ut intaget på en dag eller tar ni er dagliga dos vid ett tillfälle per dag?

12g utspritt vid varje mattillfälle. Tar 2g per gång.

oath5
2007-08-30, 14:28
Ska man trycka i sig b5 vitamin flera gånger per dag? Varje dag?

Sen när det gäller acne. Är det bra att man torkar ut huden av diverse acne medel? Eller ska man använda någon återfuktare så att huden blir fet igen?

Ja det skall man göra för att få maximal effekt. Som sagt, ta 2g per mattillfälle.

Min hud mår bäst av vanligt vatten. Börjar jag använda massa bös så kommer finnarna som ett brev på posten. Så mitt tips är att inte använda massa återfuktare osv.

Pata
2007-08-30, 16:29
Töntigt att ta vitaminer. Gnugga fejjan mot asfalten 1 gång om dagen så försvinner dom kanske?