Visa fullständig version : Hur mycket lägger ni på krogen i månaden?
Slartibartfast
2007-08-19, 13:16
Kom att tänka på detta när jag igår var ute med en polare som säger att han lägger i runda slängar runt 1000€ på krogen i månaden. Det är ju vanvettiga summor!
Hur mycket blir det för er?
Jag far ut kanske en gång i månaden. Då betalar jag inträde, en-två drinkar och garderobsavgift. Blir väl en 20 € i månaden. Lite skillnad.
Däremot hänger jag på pubar/kaféer åtminstone varannan dag och tar mig en kaffeslurk. Dit far kanske 20-30 € i månaden.
Handcuff
2007-08-19, 13:18
Uppskattningsvis i snitt 10€ i månaden. (är väl ut 3gånger/år typ :D )
MasterChief
2007-08-19, 13:18
0 kr :-/
Snittar kanske 20-40 spänn. Nationer is the shit (y)
King Grub
2007-08-19, 13:19
0 kr.
acroyear2
2007-08-19, 13:20
Noll kronor.
Alkohol er urs. :(
Kan bli inträde och garderob, annars inget. Har varit på krogen 2-3 gånger under dem senaste 8 månaderna.
Ignatius72
2007-08-19, 13:23
Sena krogkvällar blir det inte många av per år, men tidiga sådana desto fler. Går ut och käkar med familjen iaf 2 ggr i månaden (med tillhörande dryck) och då rasslar det ju iväg lite. Säg 1000:- i månaden i snitt. Som tur är så ska ungarna i säng relativt tidigt och då hinner det inte bli så dyrt.
Vanlig krog/restaurangmat äter jag i regel i gång om dagen, minst. Det vill jag itne ens räkna på.
900 spänn i förrgår. Inte bra.
Följdfråga; är det pga träningen/hälsan som ni inte dricker/går ut?
slår man ut det i snitt under året så blir det kanske 5€ i månaden.
Pepparkakssmurfen
2007-08-19, 13:26
0 kr kvällstid.
(äter däremot kroglunch ofta)
Din polare lägger ner 1000€ i månaden= 12000€/år?
sjukt mycket tycker jag..
Är inte ute på krogar som så, särskilt ofta.
Däremot spelar jag en hel del biljard och tar en juice till det så...
100 kr i månaden?
Dricker aldrig på krogen, så det blir runt 120:- i inträde+garderob när man går ut. Iofs, om man förfestar på chez amis så blir det 100:- till.
Me_Myself
2007-08-19, 13:34
Slår man ut det så blir det nog 25kr i månaden
är ju dyrt om man går på stan. några hundringar per utgång, och utgång minst 1 gång i veckan (minst 2 på sommaren).
ska bli förbaskat skönt med studentkrog nu, ekonomiskt sett.
för er som säger att alkohol är usch, tycker ni inte det är kul att gå ut ändå? jag träffar alltid en massa gamla och nya vänner ute. man behöver ju inte gå på ställen där alla är asfulla eller dansar hela natten. finns ju massa ställen där man kan bara prata och ha kul.
100~200 kr kasnke
Vet däremot folk som går ut o bränner kasnke 800-1000 kr på en kväll.
Helt galet tycker jag.
Dricker aldrig på krogen, så det blir runt 120:- i inträde+garderob när man går ut. Iofs, om man förfestar på chez amis så blir det 100:- till.
edit: Just nu blir det max en gång i månaden
300-400 kr i månaden kanske.
mangemani
2007-08-19, 13:42
o kr.
dricker inte för att det är en totalt onödig sak.
finns absolut inget possetivt med att dricka tycker jag.
100kr per månad utslaget över ett helt år kanske. Däremot går det åt en hel del pengar när jag sitter hemma och dricker :)
När jag är hel och frisk blir det ut och dansa 1-2 gånger i månaden (jag vet inte om det kan räknas som "krogen"?); typ 120 kr i inträde, en tia för garderoben och detsamma för en kaffeslurk i pausen. Totalt m.a.o. runt 300 kr en aktiv månad och 150 en slöare.
Sprit på krogen endast occasionally något vinglas eller en cola i jobbsammanhang; för sporadiskt för att det skall gå att uppskatta en summa.
Ett år, kanske 500kr, så cikrus 40 spänn i månaden.
kanske i underkant, säg 700 kr/ år :/
Snittar säkert 200kr i månaden på krogen. Inträde 80:- och garderob 20:-
Ibland händer det att man tar sig ett par redigt blöta kvällar också men det är längre och längre mellan de gångerna.
I don't care though! I'm still the life and the pulse of the party!
soulsplinter
2007-08-19, 13:59
kanske.. 1000-1500 kr i månaden :D minst!
NiXPhoenix
2007-08-19, 14:03
Noll kronor.
Fast om man ändrar begreppet krogen lite så äter jag ute på restaurang när jag går i skolan, det blir en del. Runt 70kr för en lunch.
acroyear2
2007-08-19, 14:03
Delvis, men främst för att jag helt enkelt har hamnat i en period då jag inte tilltalas av tanken på att göra det.
Jag är dock inte absolutist. Jag må ha skrivit "alkohol er urs" i ett tidigare inlägg - dock skulle jag emellanåt kunna tänka mig att, i gott sällskap, ta en liten whiskey, alternativt en black russian, i ett stearinupplyst rum ackompanjerat av något från Secretly Canadian eller Tom Waits på vinyl.
Bronkitkorv
2007-08-19, 14:05
0:-
Nej för att det inte är värt besväret...
Är ute minst 1 gång varje helg, ibland 2, och ibland även på onsdagar, säg en 6 gånger i månaden.
Går väl ungefär 500:- per gång så 3000:- i månaden då, men det kan skilja väldigt mycket olika månader.
flenders
2007-08-19, 14:10
När jag bodde hemma i Sverige handlade det om cirka 800-1000 kronor i månaden, fast det är bara en liten del av vad det kostar att gå ut. Går man ut ofta så köper man mer kläder, man måste ha skjuts (oftast någon man känner men det blir ju en del taxi också) och fyllekäk.
Nu bor jag i Norge så jag dricker inte så mycket, orkar oftast inte eftersom jag snittar 4 gympass i veckan samtidigt som jag jobbar 50-60 timmar i veckan. När jag väl går ut så blir det dock ganska dyrt. Inträde går på mellan 120-150 norska, 2-3 öl och någon shot är väl en hyfsat billig kväll här enligt mitt tycke.
Bortslösade pengar? Nej, det tycker jag inte. En rolig helg gör så man distansierar sig från jobbet. Veckan efter brukar kännas lite roligare och det är kul att komma ut, träffa folk och bli berusad.
Deceiver85
2007-08-19, 14:16
OM jag räknar högt så går jag ut på krogen kanske 2-3ggr per år och gör av med dryga 300kr per gång. 50kr per månad, om man slår ut det på hela året?
En "normal" månad kanske 500kr/50euro, på inträde och black jack, ingen alkohol.
En "normal" månad kanske 500kr/50euro, på inträde och black jack, ingen alkohol.
det var lite intressant. får jag fråga varför du inte dricker alkohol? nu känner jag inte dig, men för mig är frekvent hazardspelande minst lika "skrämmande".
Går väl ut 4-5 kvällar i månaden, men det enda jag betalar på krogen är inträde. Däremot är det väl ganska dyrt med spriten innan.
Jacksatan
2007-08-19, 14:39
500 spänn skulle jag säga
300-400 i intrade osv det dyra ar som hultman sa alkoholen man dricker innan.
300-400 i intrade osv det dyra ar som hultman sa alkoholen man dricker innan.+1
Men det är fortfarande det ekonomiska alternativet.
Daniiiel
2007-08-19, 14:44
Svårt att säga något snitt men är väl ute en 1 max 2 gånger på krogen i månaden och då bränner man ju oftast runt en femhundring.
+1
Men det är fortfarande det ekonomiska alternativet.
Det mest ekonomiska vore ju att stanna hemma. Dessvärre är det knappast ett alternativ, era tråkiga jävlar :) Allvar alltså, ni är duktigt tråkiga om ni aldrig ens drar ut eller festar.
Inget. Har inte varit på krogen på säkert ett år :D På alkohol så kanske 100:- i månaden, nån sjysst vinflaska som man kan njuta av på balkongen med gott sällskap i stället för fylle-idioterna på krogen.
5-600 kr kanske?
Brukar vanligtvis dricka det jag vill ha i mig hemma men ett par öl på krogen går alltid ner efter någon timma på dansgolvet :D
Muskelbyggaren
2007-08-19, 15:53
Det mest ekonomiska vore ju att stanna hemma. Dessvärre är det knappast ett alternativ, era tråkiga jävlar :) Allvar alltså, ni är duktigt tråkiga om ni aldrig ens drar ut eller festar.
I motsats till dig då som faktiskt förstår så lite att du rentutav är lustig. :)
Det har blivit lite väl mycket denna månad, slösa 800 igår ungefär, kul har det varit, men nu är de nykterrist som gäller:)
Det mest ekonomiska vore ju att stanna hemma. Dessvärre är det knappast ett alternativ, era tråkiga jävlar :) Allvar alltså, ni är duktigt tråkiga om ni aldrig ens drar ut eller festar.Hahahahaha hultman visar var skåpet ska stå :thumbup:
Hur mycket blir det för er?
Inte mycket. Är ingen krogmänniska, och urvalet av etablissemang där jag kunde hitta folk som faktiskt såg Marley på Grönan är begränsat.
det var lite intressant. får jag fråga varför du inte dricker alkohol? nu känner jag inte dig, men för mig är frekvent hazardspelande minst lika "skrämmande".
Alkohol passar inte mig, och kan vara lika gärna utan. Det är dessutom ingen fara med mitt spelande, spelar med små summor (100kr) en gång i månaden när jag är ute.
Slartibartfast
2007-08-19, 16:46
Din polare lägger ner 1000€ i månaden= 12000€/år?
sjukt mycket tycker jag..
Vi gick igenom det idag igen, och kom fram till att det inte kan vara så mycket. Hälften vore en närmare uppskattning. Mina andra polare håller som bäst på att bokföra sina krogutgifter för att få kvantifierat sitt krökande. Väntar på siffrorna.
Degpekka
2007-08-19, 17:10
0.
Denstillasittande
2007-08-19, 17:11
Blir ju så mycket extra som någon annan skrev inte bara pengar på krogen.
Men blir väl runt 1000-2000kr i månaden för mig.
Degpekka
2007-08-19, 17:12
Inte mycket. Är ingen krogmänniska, och urvalet av etablissemang där jag kunde hitta folk som faktiskt såg Marley på Grönan är begränsat.
var du där?! *cupid* :hbang:
130kg finsk sisu
2007-08-19, 17:12
e på krog 1 gång i månaden. Brukar bli ca 200 euro...
Oftast går vi till ställen med gratis inträde och kör med "sprit i pet-flaska" metoden. Så minimum...
Arf Pingvin
2007-08-19, 17:13
Snitt? Har inget snitt. Nån gång ibland och då bryr jag mig inte om vad det kostar. 1000 kr en månad 0 en annan.
christian
2007-08-19, 17:17
Beror lite på säsong. T ex på höst och tidig vinter blir det oftast mer utgång och på sommaren fler privatfester.
Snitt på ~2500:-, kanske?
Men då räknar jag allt från krogen. Alltså även mat, bara det slinker ner en öl till, så.
0kr i månaden oftast, krogen är inget för mig.
Dels för att jag inte dricker alkohol och dels för att det inte tilltalar mig.
Då är hemmafester, KTH-fester osv. bra mycket roligare. :)
Om man räknar gå ut och äta+öl en fredag eller lördagkväll blir det nog 1500-2000 per månad.
Annars är det enbart inträde+garderob som jag betalar för, slutat dricka alkohol bara för "att man ska".
Ivar_Lo-J
2007-08-19, 17:19
Förvånansvärt många på 0 kr. +1 på det.
0 kr.
redbrigade
2007-08-19, 17:34
ni som inte är 30+ och inte dricker eller går på krogen,vad gör ni egentligen för att ha kul på helgerna fia med knuff är ju tråkigt i längden
olika runt 1000kr kanske i snitt.. Räknar man med allt runt omkring blir det dock betydligt mer..
ni som inte är 30+ och inte dricker eller går på krogen,vad gör ni egentligen för att ha kul på helgerna fia med knuff är ju tråkigt i längden
Hänger med polare/pluggar om jag slappat mycket tidigare i veckan. Jag personligen avskyr den dekadenta stämningen som alla svenska krogar/nattklubbar har (iaf de jag besökt). Alltid samma pack som blir överförfriskade och beter sig som idioter.
En motfråga, vad är det med krogen du gillar?
Som jag skrev ovan lockar hemmafester, studentfester o. dyl mer.
Kan ha väldigt roligt på dessa utan alkohol, så jag ser ingen anledning till att göra det.
Dock har jag inget som helst emot att andra gör det, det är helt upp till dem. :)
blekfet2
2007-08-19, 18:15
Är ute ungefär 4ggr på er så runt en hundring i månaden kan man nog slå ut det till.
Hänger med polare/pluggar om jag slappat mycket tidigare i veckan. Jag personligen avskyr den dekadenta stämningen som alla svenska krogar/nattklubbar har (iaf de jag besökt). Alltid samma pack som blir överförfriskade och beter sig som idioter.
En motfråga, vad är det med krogen du gillar?Det är ju det som är hela charmen haha, finns inget roligare att gå ut spiknykter och se hur grabbarna går tillbaka 1 miljon år i utvecklingen efter några öl :D
e på krog 1 gång i månaden. Brukar bli ca 200 euro...Per besök? Vafan tömmer du deras förråd eller *screwy*
Senast jag var ute och festade riktigt var någon gång förra sommaren, efter det har det bara blivit någon öl på på puben eller något glas vin till maten de få gånger man varit ute och käkat. Räknat över ett år borde det innebära 0-50 kr i månaden.
räknar jag bort luncher i veckorna så kanske det blir ca 2 000 kr/mån eller så.
Går väl ut någon gång i veckan kanske för att äta och snacka skit.
600-800kr kanske, 2-3ggr/månad. Kul att snurra till det lite ibland.
Liten Men Fet
2007-08-19, 19:36
Nu när jag pluggar går jag ut på studentpuben kanske 1-2 gånger i veckan och oftast så käkar jag å så blir det kanske 4 tapp öl för 30 kr styck. 120-150 kr på alkohol per kväll 4-6 gånger i veckan. 900 kr i värsta fall, lite mycket egentligen.
Eftersom jag är nykterist så blir det väl en 0 där för mig.
Har varit där någongång då min flickvän tagit mig med, men nej inget för mig...
Nu när jag pluggar går jag ut på studentpuben kanske 1-2 gånger i veckan och oftast så käkar jag å så blir det kanske 4 tapp öl för 30 kr styck. 120-150 kr på alkohol per kväll 4-6 gånger i veckan. 900 kr i värsta fall, lite mycket egentligen.
shit, 4-6 ggr i veckan din suput! ;)
månaden ofc...
Inte ett nickel. Tycker inte öl är gott, blir kräksjuk av sprit och vin får jag migrän av. :)
I motsats till dig då som faktiskt förstår så lite att du rentutav är lustig. :)
Blev du förnärmad? Det verkar vara legitimt att gnälla över "dumskallarna på krogen", men så fort man anser att den minoritet som inte festar är tråkig så tänder den till fortare än grottmänniskorna som festar.
Ca 2000kr i månaden, rätt onödiga utgifter egentligen... fast det är väl det mesta antar jag.
5000-10000. Beroende på hur mycket sprut man ska ha.
Ryska_raketen
2007-08-19, 20:34
5000-10000. Beroende på hur mycket sprut man ska ha.
Bor farsan på marsstrand?
Inte ett nickel. Tycker inte öl är gott, blir kräksjuk av sprit och vin får jag migrän av. :)
fast krogen är ju annat än sprit?
nu är jag på dig igen *L*
Va?
Muskelbyggaren
2007-08-19, 20:37
Blev du förnärmad? Det verkar vara legitimt att gnälla över "dumskallarna på krogen", men så fort man anser att den minoritet som inte festar är tråkig så tänder den till fortare än grottmänniskorna som festar.
Det kan jag inte erinra mig ha påstått, endast att ditt resonamang om att de som inte har samma glädjeämnen som du är trista är urkorkat.
:laugh: :laugh:
Jag antar att "krogen" är detsamma som pub och klubb. Brukar gå ut 1, ibland 2, gånger i veckan, och det kostar väl ungefär 300 per kväll inkl ev inträde. Ibland mer, ibland mindre. Så typ 1000-2000. Snitt ligger nog närmare 1000 numera. Eller kanske ännu mindre när jag tänker efter..
fast krogen är ju annat än sprit?
nu är jag på dig igen *L*
:D
Hög musik, fulla människor och allmänt småkaotiskt? Nej tack, jag föredrar (*trumvirvel för klassisk kliché*) lugna hemmakvällar :)
Senast jag var på krogen var nog 2003, har jag för mig. Det luktade rök iaf, så det var före förbudet.
Vilken party-prinsessa va? ;)
Ingen partyprinsessa här heller! O kr.
Tror jag var ut senast 2004, minns inte exakt. Vad jag minns av krogen så var det inte nåt att köa för, men jag är inte absolutist och ska inte säga aldrig. Men det är typ lika lockande som att handla på Netto.
Även det gjorde jag senast -04, för den som antecknar.
Ingen partyprinsessa här heller! O kr.
Tror jag var ut senast 2004, minns inte exakt. Vad jag minns av krogen så var det inte nåt att köa för, men jag är inte absolutist och ska inte säga aldrig. Men det är typ lika lockande som att handla på Netto.
Även det gjorde jag senast -04, för den som antecknar.
Har varit 75kr än så länge i år. Ganska svårt att planka in på puben när man inte är 18 :(
Har varit 75kr än så länge i år. Ganska svårt att planka in på puben när man inte är 18 :(
Helt klart lättare att planka in när man är 18 ja...
Lelle Pelle
2007-08-19, 21:57
Detta år har det nog blivit runt 2-3000kr/mån. Förra året var den nere på max 500kr/mån.
Helt klart lättare att planka in när man är 18 ja...
Ja det måste va så. Vakterna blir rent ut sagt vilda ibland :D
Liten Men Fet
2007-08-19, 22:14
shit, 4-6 ggr i veckan din suput! ;)
månaden ofc...
Oj blev lite fel, 4-6 gånger i månaden ska det ju narturligtvis vara. Får skylla på att jag är lite bakis idag så jag tänker fel.
Muskelbyggaren
2007-08-19, 22:20
Det är lustigt hur olika man prioriterar och värdesätter, för mig skulle det kännas gravt ångestfyllt att tusentals kronor "försvinner" varje månad på krogbesök, medan jag förstår att för många andra gäller precis det omvända.
Ja en 20-25 tusen, blir lite dricks, vill äta gott, dricka helrör, ha trevligt sällskap och spruta skumpa. Smakar det så kostar det, och jag vill helst slippa en massa arbetarpack när jag går ut.
Ja en 20-25 tusen, blir lite dricks, vill äta gott, dricka helrör, ha trevligt sällskap och spruta skumpa. Smakar det så kostar det, och jag vill helst slippa en massa arbetarpack när jag går ut.
:thumbup:
1500-2500 kr månaden sen tillkommer även käk o taxi... tragiskt dyrt i detta land att gå ut och roa sig. Men finns ju inte en chans att kunna gå ut och ha roligt en kväll utan att MINST pröjsa en 700 spänn.. med entre,taxi hem, garderob, och ett par bira..... sjukt egentligen....jävla land man lever i...haha
LadyInsane
2007-08-20, 00:28
Innan juni hade jag inte druckit på ca 8 månader. Sedan dess har det blivit några gånger. Främst under studentskivorna och nu den senaste månaden. Blir väl 2 ggr i veckan och några hundra varje gång. Gör dock av med min dricks från jobbet och räknar inte detta till mina "egna" pengar då det inte är del av lönen. Kan därför slösa dem med gott samvete...:D
mellan 0 och 1500kr i månaden skulle jag tro. Det är olika.
:D
Hög musik, fulla människor och allmänt småkaotiskt? Nej tack, jag föredrar (*trumvirvel för klassisk kliché*) lugna hemmakvällar :)
jag gillar också hemmakvällar men variation är kul.
småkaotiskt kan vara kul men inte varje kväll.
För mig är krogen oftast nu för tiden att gå ut och äta middag med några vänner eller någon trevlig person. God mat och dryck i trevligt sällskap helt enkelt. Med möjlighet att titta på andra människor. Jag älskar att studera människor.
mystic[-_-]
2007-08-20, 08:27
0 kr. Aldrig gillat krogen
Vilken party-prinsessa va? ;)
Ärligt talat så föredrar jag "lugna hemmakvällar" typen..
känns mer pålitliga. Så inget fel med det.
Enda problemet är vart man träffar de. :confused: När man gick skola var det enklare.
On topic: kan gå ut med vänner nångång ibland, men dricker aldrig så det kostar mig sällan något. räknar inte mat till "krogutgifter".
Lasse Kongo
2007-08-20, 08:40
Lägger inte direkt några pengar på krogen, ganska dumt, dels blåser de lätt iväg eller så tar andra pengarna, går ju att limma eller spika fast dem men det känns bara jobbigt, har höjdskräck med.
Men annars så spenderar jag inte så mycket pengar på krogen nuförtiden, typ 0:- har spenderat en hel del genom åren "man har gjort sitt"
Det är ändå bara bottenskrapet på krogen som svärmor säger :laugh:
snittar kanske 1500~ men tar igen det med mitt fuskande på blacjacken :Virro
jag gillar också hemmakvällar men variation är kul.
småkaotiskt kan vara kul men inte varje kväll.
För mig är krogen oftast nu för tiden att gå ut och äta middag med några vänner eller någon trevlig person. God mat och dryck i trevligt sällskap helt enkelt. Med möjlighet att titta på andra människor. Jag älskar att studera människor.
Om fika hade räknats in hade jag legat i topp på listan. :)
Ärligt talat så föredrar jag "lugna hemmakvällar" typen..
känns mer pålitliga. Så inget fel med det.
Enda problemet är vart man träffar de. :confused: När man gick skola var det enklare.
On topic: kan gå ut med vänner nångång ibland, men dricker aldrig så det kostar mig sällan något. räknar inte mat till "krogutgifter".
Så gulligt sagt *cupid*
Via jobbet träffar man en del och på gymmet kan man träffa en del också om man vågar inleda en konversation.
Håller med dig, käk räknas inte till krogutgifter.
Håller med dig, käk räknas inte till krogutgifter.
konstigt, för mig är krogen mat och dryck
annars brukar vi bara säga gå ut om det handlar om att bara dricka
så olika det kan vara.
Håller med cilia faktiskt. En riktig krogrunda ska ju innehålla både alkohol och en redig pizza.
Animalistic
2007-08-20, 20:28
0:-
Nykterist ftw :P
Alexlindgren
2007-08-20, 20:30
Dude! Jag är inte myndig, så jag får inte vara ute på krogen. Dock när jag var i frankrike och gick ut så blev det väl minst 40€ per gång..men då var det somsagt under en vecka bara..
Longshot
2007-08-20, 20:32
Beror på om det är förfest i stan eller hemma hos någon. Så mellan 1000-2000kr/mån.
Eddie Vedder
2007-08-26, 06:39
0 kronor under det här året än så länge. Snart börjar nollningen så då blir det ju lite men jag kommer ta det lugnt då också.
500-1000 kanske, men då är det mest av det "gå ut och äta något gott med några öl till".
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.