Visa fullständig version : Hyra hus utomlands?
Yo zup?:D
Jag har planerat att dra ner till Filippinerna i vinter ett par månader och kom över en annons över ett hus i Filippinerna för uthyrning som verkar intressant.
http://www.blocket.se/vi/10161264.htm?ca=11_s
Men hur försäkrar man sig om att man inte blir lurad?? Och hur bör betalningen ske på säkraste sätt enligt er, bör man betala när man kommer dit eller vågar man betala i förhand?
Haaa´t!*flex* *flex*
Jag skulle åka ner först, ta in på ett guesthouse, och sedan gå dit för att kolla in stället. Du kommer inte bli utan ställe att bo ändå, så jag skulle inte rekommendera att betala pengar för något du inte har sett med egna ögon.
Jag skulle åka ner först, ta in på ett guesthouse, och sedan gå dit för att kolla in stället. Du kommer inte bli utan ställe att bo ändå, så jag skulle inte rekommendera att betala pengar för något du inte har sett med egna ögon.
Ok, thx!
Fick mail där han sa att halva betalas in innan, hälften inom 3 dagar när man kommit fram. Låter som ganska bra vilkor iof, men får se!:) Vet inte om jag vill bosätta mig på samma ställa i 1 månad, skulle ju vara om man hittar några att dela boendet, antingen i 1 månad eller en halv månad i var.
Jag har hyrt lägenheter och hus utomlands av privatpersoner men bara för ngn vecka eller weekend. Jag har alltid använt mig att etablerade och seriösa hemsidor där privatpersoner kan annonsera och aldrig haft några problem. Har fungera kanon och varit ett sätt att få ett bra boende till ett bra pris (ofta).
Även om jag åkt en weekend till Paris har jag hyrt lägenhet för då får jag kök m.m. Då kan jag köpa alla mina favisar på affären och laga mat, behöver inte äta ute jämt
Jag har hyrt lägenheter och hus utomlands av privatpersoner men bara för ngn vecka eller weekend. Jag har alltid använt mig att etablerade och seriösa hemsidor där privatpersoner kan annonsera och aldrig haft några problem. Har fungera kanon och varit ett sätt att få ett bra boende till ett bra pris (ofta).
Även om jag åkt en weekend till Paris har jag hyrt lägenhet för då får jag kök m.m. Då kan jag köpa alla mina favisar på affären och laga mat, behöver inte äta ute jämt
Tack för svar!
Mjoo, får se hur jag gör. Han verkar seriös via mailen, men även en bedragare skulle ju såklart vara det.
Skriver iaf hur jag gör när det är bestämt!:)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.