handdator

Visa fullständig version : "dissa" någon snällt?

soulsplinter
2007-08-18, 14:40
Ja. Idag fick jag ett samtal på jobbet från en kille som ville ringa o säga att han tyckte jag var snygg/söt och han hade sett mig på jobbet. Självklart blir man glad och lite nyfiken på personen. Så jag sa åt honom att komma in till butiken så man fick ta sig en titt på honom. och well... INTE min typ.. dels för att han hade ett skumt sätt att glo ner i min urringning och småle för sig själv, samt att han inte var den vackraste mannen på denna jord direkt....

Och han ger sig inte fast jag sagt att jag inte tycker de "känns bra" o att jag är "kräsen". han håller på o sms:ar o ringer ... (gjorde misstaget att ge mitt nr när han ringde första gången på jobbtelefonen)

så eftersom jag inte är lagd på så sätt att jag kan vara atskig mot folk (är dumsnäll) så hur fan ska man få honom att FATTA?

:confused:

kspr
2007-08-18, 14:43
Jag tror du vet svaret. Genvägar är senvägar!

Handcuff
2007-08-18, 14:45
INTE min typ.. dels för att han hade ett skumt sätt att glo ner i min urringning och småle för sig själv, samt att han inte var den vackraste mannen på denna jord direkt....

:laugh:

mangemani
2007-08-18, 14:45
är han snäll när han håller på och smsar osv när du inte vill?nej,exakt.
behandla andra som du själv blir behandlad...
det är bara att snäsa åt honom så fattar han nog

olle lindblad
2007-08-18, 14:48
Den här killen fattar inte, eller vill inte fatta när man säger saker som antyder att man inte brinner av längtan efter att få se honom. Du måste använda ett mer direkt språkbruk, annars kommer killen aldrig ge sig.

L-Sami
2007-08-18, 14:49
Svara inte på hans SMS och samtal. Han tröttnar nog.

joriice
2007-08-18, 14:51
Fixa en Laptop, eller om du redan har en, och visa han det här:

http://www.funfilesandsmiles.com/smilies/227.gif

DIN MAMMA!

och försök le samtidigt...

ManuelIT
2007-08-18, 14:51
dels för att han hade ett skumt sätt att glo ner i min urringning och småle för sig själv, samt att han inte var den vackraste mannen på denna jord direkt....
kan fan inte sluta garva:laugh: :laugh:
låter fan som en störtskön snubbe!:laugh: :hbang:

mini
2007-08-18, 14:53
är han snäll när han håller på och smsar osv när du inte vill?nej,exakt.
behandla andra som du själv blir behandlad...
det är bara att snäsa åt honom så fattar han nog

Hur ska han veta att det inte är snällt när hon inte talat om det? Jag tycker det är helt onödigt att snäsa. Var tydlig istället. Säg att han inte är din typ och att du inte vill träffa honom igen. Om det känns lättare kan du säga att du har intressen på annat håll. Om han fortsätter att kontakta dig efter det kan du låta bli att svara tycker jag.

Daniiiel
2007-08-18, 14:55
Skicka ett sms där det står att du inte är interesserad. Svårare är det inte.

soulsplinter
2007-08-18, 14:58
okej jag fattar hörrni!

varför kan ingen SNYGG och TREVLIG charmig kille komma in o dra iväg mig på en romantisk middag och överösa mig med komplimanger och röda rosor ??*cupid*

nej men ärligt talat. Mc´donalds funkar också bra. och nån som iaf vet hur man för sig :D

L-Sami
2007-08-18, 15:00
okej jag fattar hörrni!

varför kan ingen SNYGG och TREVLIG charmig kille komma in o dra iväg mig på en romantisk middag och överösa mig med komplimanger och röda rosor ??*cupid*

nej men ärligt talat. Mc´donalds funkar också bra. och nån som iaf vet hur man för sig :D

Var jobbar du? *whistle*

:D

XroW
2007-08-18, 15:03
okej jag fattar hörrni!

Jag bor i norrland ;)

soulsplinter
Var jobbar du? *whistle*

I täby Centrum... en och en halvtimmes resväg hemifrån (kommunalt haha) :D

Exhale_
Var jobbar du? *whistle*

+1 :D

mini
2007-08-18, 15:04
Nu kommer Angel bli sur.

soulsplinter
2007-08-18, 15:05
kan fan inte sluta garva:laugh: :laugh:
låter fan som en störtskön snubbe!:laugh: :hbang:

du kan få honom :D

Rex
2007-08-18, 15:11
Säg att du gillar tjejer :P Då blir han både knäckt och glad. (Hade jag blivit iaf)

Handcuff
2007-08-18, 15:16

OFFTOPIC!!!!

Ska nämligen till Täby om en månad...men hur ta sig dit enklast från centralen? Verkar lite krångligt :(

X-Change
2007-08-18, 15:17
okej jag fattar hörrni!

nej men ärligt talat. Mc´donalds funkar också bra. och nån som iaf vet hur man för sig :D..från MacDonalds!!? Erkänn! Nu fiskar du bara efter ett gratis Happy Meal!!

Slartibartfast
2007-08-18, 15:18

Men suck. Så gör ju ingen riktig player. *rolleyes*

soulsplinter
OFFTOPIC!!!!

Ska nämligen till Täby om en månad...men hur ta sig dit enklast från centralen? Verkar lite krångligt :(

T-bana till Tekniska högskolan, uppgång mot roslagsbanan
sedan tar du roslagsbanan mot österskär :) tar typ 20 min

soulsplinter
..från MacDonalds!!? Erkänn! Nu fiskar du bara efter ett gratis Happy Meal!!

de e inte de enda jag fiskar efter..... hihi :D

Handcuff
2007-08-18, 15:19
T-bana till Tekniska högskolan, uppgång mot roslagsbanan
sedan tar du roslagsbanan mot österskär :) tar typ 20 min

Ja hur krångligt som helst *gah!*

soulsplinter
2007-08-18, 15:19
Men suck. Så gör ju ingen riktig player. *rolleyes*

nej uppenbarligen gör ingen riktig kille det överhuvudtaget. sånt händer bara på film *cry*

L-Sami
2007-08-18, 15:20
de e inte de enda jag fiskar efter..... hihi :D

Big Mac också?

soulsplinter
2007-08-18, 15:21
Big Mac också?

jap

gärna PLUS meny :D

acroyear2
2007-08-18, 15:28
nej uppenbarligen gör ingen riktig kille det överhuvudtaget. sånt händer bara på film *cry*

Jag kom osökt att tänka på den där gamla flashfilmen (http://www.starterupsteve.com/swf/Group_X_video.html).

"It's funny 'cause it's true" har aldrig känts mer relevant.

mela
2007-08-18, 15:29
Säg till honom att du inte är intresserad bara, skickar han ett sms så svara typ "Det är jobbigt att du smsar och ringer så mycket, jag är inte intresserad av dig" eller något

Daniiiel
2007-08-18, 15:35
Ja mela har rätt, så fick jag göra med henne när hon började bli för påflugen..

mela
2007-08-18, 15:37
Ja mela har rätt, så fick jag göra med henne när hon började bli för påflugen..

Det var ju så jag lärde mig hur mn dissar folk, efter att du spärrat mitt nummer och bytt identitet :D

Daniiiel
2007-08-18, 15:38
Det var ju så jag lärde mig hur mn dissar folk, efter att du spärrat mitt nummer och bytt identitet :D

Ja inte nog med det jag fick ju flytta efter att du varje helg stod utanför och bankade på fönstret halva natten, blev tröttsamt att bjuda in dig för lite sympatisex hela tiden.

mela
2007-08-18, 15:41
Ja inte nog med det jag fick ju flytta efter att du varje helg stod utanför och bankade på fönstret halva natten, blev tröttsamt att bjuda in dig för lite sympatisex hela tiden.

Hahhaha satana perkelee :laugh: :laugh:

jesuz
2007-08-18, 15:44
Jag kom osökt att tänka på den där gamla flashfilmen (http://www.starterupsteve.com/swf/Group_X_video.html).

"It's funny 'cause it's true" har aldrig känts mer relevant.

Åh, en klassiker! :)

soulsplinter
2007-08-18, 15:45
Säg till honom att du inte är intresserad bara, skickar han ett sms så svara typ "Det är jobbigt att du smsar och ringer så mycket, jag är inte intresserad av dig" eller något

oh yes, gjorde det nu. han har inte hört av sig på nytt än iaf :P

mela
2007-08-18, 15:46
oh yes, gjorde det nu. han har inte hört av sig på nytt än iaf :P

Bra :) Annars får du gå in på dissarna :) PMa mig för mer info..lol

Stoltz
2007-08-18, 15:48
Lycka till. Som många sagt redan, om han inte förstår efter många försök... Ja, tyvärr är det då dags att ta av silkeshandskarna.

Liten Men Fet
2007-08-18, 15:50
Nu verkar det ju ha ordnat sig men annars kan ju alla ta det som ett generellt tips, man ska vara jävligt tydlig. Inte otrevlig, bara väldigt tydlig. Gäller tjejer mest kanske för killar inte fattar vinkar. Gäller väl killar med för tjejerna tror man ger dom massa vinkar hela tiden.

Om trådskaparinnan har problem med att det inte kommer in nån snygg kille och raggar upp henne i disken så får hon väl funderar på hur ofta hon själv gör dylika saker och sen ta initiativet. :)

Daniiiel
2007-08-18, 15:51
Om trådskaparinnan har problem med att det inte kommer in nån snygg kille och raggar upp henne i disken så får hon väl funderar på hur ofta hon själv gör dylika saker och sen ta initiativet. :)

+1

Mer tjejer borde lära sig att ta initiativet!

soulsplinter
2007-08-18, 15:55
+1

är inte rädd för det, men svårt när jag MÅSTE sitta i den här kassan hela dagarna haha. hinner inte gå iväg o ragga, så då får jag väl bara sitte här o fantisera hihi

:love:

mela
2007-08-18, 16:07
+1

Du dissar en bara ändå ju :D

otherside
2007-08-18, 16:13

nej nej=) jag har köpt choklad åt en tjej på NK sport i göteborg=) hon var supersweet å grymt duktig! hon var värd det=)

Lexidos
2007-08-18, 16:15
+1

Amen för det :)

Varför kan ingen söt tjej komma in o förförsikt mata mig med kebab :D

soulsplinter
2007-08-18, 16:24
nej nej=) jag har köpt choklad åt en tjej på NK sport i göteborg=) hon var supersweet å grymt duktig! hon var värd det=)

men det är ju när man hör sånt som man älskar att ha fel :thumbup:

Lexidos
2007-08-18, 16:27

damn, pluspoäng för modigt säger jag :D Hur gick det sen? villa, volvo, vovve?

Tror nog att de flesta killar innerst inne faktiskt skulle vilja göra något sånt men med den enorma risken som finns att man mest gör bort sig så struntar man i sånt.

Slartibartfast
2007-08-18, 16:36

Men fick du ligga då? Nähe, jag tänkte väl det. *popcorn*

mangemani
2007-08-18, 16:46
Hur ska han veta att det inte är snällt när hon inte talat om det? Jag tycker det är helt onödigt att snäsa. Var tydlig istället. Säg att han inte är din typ och att du inte vill träffa honom igen. Om det känns lättare kan du säga att du har intressen på annat håll. Om han fortsätter att kontakta dig efter det kan du låta bli att svara tycker jag.

när hon säger "det känns inte bra" osv,så tycker iaf jag att han borde ha fattat piken,alltså att hon inte är intresserad och att då fortsätta skicka en massa sms och hålla på,det får jag iaf till "inte snällt".

Liten Men Fet
2007-08-18, 16:46
damn, pluspoäng för modigt säger jag :D Hur gick det sen? villa, volvo, vovve?

Tror nog att de flesta killar innerst inne faktiskt skulle vilja göra något sånt men med den enorma risken som finns att man mest gör bort sig så struntar man i sånt.

Precis det känns mycket säkrare att vingla fram astankad tjugo i tre och spilla avslagen öl i urringningen.

Yucko
2007-08-18, 16:53
Säg åt honom, snällt men bestämt; "Du fick mig att bli lesbisk".

Det fixar biffen va!

Lexidos
2007-08-18, 16:54
Precis det känns mycket säkrare att vingla fram astankad tjugo i tre och spilla avslagen öl i urringningen.

Ett framgångs recept ;)

manko
2007-08-18, 17:02
Ja. Idag fick jag ett samtal på jobbet från en kille som ville ringa o säga att han tyckte jag var snygg/söt och han hade sett mig på jobbet. Självklart blir man glad och lite nyfiken på personen. Så jag sa åt honom att komma in till butiken så man fick ta sig en titt på honom. och well... INTE min typ.. dels för att han hade ett skumt sätt att glo ner i min urringning och småle för sig själv, samt att han inte var den vackraste mannen på denna jord direkt....

Och han ger sig inte fast jag sagt att jag inte tycker de "känns bra" o att jag är "kräsen". han håller på o sms:ar o ringer ... (gjorde misstaget att ge mitt nr när han ringde första gången på jobbtelefonen)

så eftersom jag inte är lagd på så sätt att jag kan vara atskig mot folk (är dumsnäll) så hur fan ska man få honom att FATTA?

Säg att du dejtar mig :naughty:

Lilla Lisa
2007-08-18, 17:06
Du måste använda ett mer direkt språkbruk, annars kommer killen aldrig ge sig.

Helt enig!
Sånna där ger sig aldrig.
Dra åt helvete fungerar alltid:D
Och du, ge inte bort ditt nummer till främlingar som ringer till jobbet:D :thumbup:

Fjod0r
2007-08-18, 17:06
Säg att du dejtar mig :naughty:

Nu gick du väll ändå lite för långt!

Lexidos
2007-08-18, 17:08
Helt enig!
Sånna där ger sig aldrig.
Dra åt helvete fungerar alltid:D
Och du, ge inte bort ditt nummer till främlingar som ringer till jobbet:D :thumbup:

Dig vågar vell ingen ragga på? :smash:

manko
2007-08-18, 17:09
Nu gick du väll ändå lite för långt!

Hon ville ju ha en line som gör att han inte orkar hålla på. Och skulle hon säga att hon dejtar mig, så skulle killen börja skratta och tycka att hon var en loser-i-pää som dejtar nån som mig. Jag formulerar och skriver som en kratta idag så skjut mig.

nu köpa godis

Tabbe
2007-08-18, 17:16
Bor i Täby ;)

Fjod0r
2007-08-18, 17:17
Hon ville ju ha en line som gör att han inte orkar hålla på. Och skulle hon säga att hon dejtar mig, så skulle killen börja skratta och tycka att hon var en loser-i-pää som dejtar nån som mig. Jag formulerar och skriver som en kratta idag så skjut mig.

nu köpa godis

va?
'

jag skojade ju

Lilla Lisa
2007-08-18, 17:20
Dig vågar vell ingen ragga på? :smash:

det är skönt för mig det :D
Sist någon ragga hårt efter mig var en medlem som kom och lämnade ett kuvert insalget i plast med en sexinvitation där han noga förklarade hur kvinnan, respektive mannens könsorgan fungerade och hur han fantiserade om sex med mig efter min spinningtimme. Det finns så fullt med sjuka män där ute så fy, dissa någon snällt är det dummaste man gör, hugg av med en gång, hårt och så fort som möjligt:D

ManuelIT
2007-08-18, 17:24
Sist någon ragga hårt efter mig var en medlem som kom och lämnade ett kuvert insalget i plast med en sexinvitation där han noga förklarade hur kvinnan, respektive mannens könsorgan fungerade och hur han fantiserade om sex med mig efter min spinningtimme. Det finns så fullt med sjuka män där ute så fy, dissa någon snällt är det dummaste man gör, hugg av med en gång, hårt och så fort som möjligt:D

ahahahahah! "kuvert inslaget i plast" snacka om ambitiöst :laugh: :laugh:

vart fan hittar ni sånt folk?!*popcorn*

mini
2007-08-18, 17:29

Lägger man ut adressen på sin arbetsplats, sin bild och sitt namn på ett forum är man kanske lite väl naiv. Det finns massor av knäppskallar på gatorna och ännu fler på internet.

stevebc
2007-08-18, 17:29
Sist någon ragga hårt efter mig var en medlem som kom och lämnade ett kuvert insalget i plast med en sexinvitation där han noga förklarade hur kvinnan, respektive mannens könsorgan fungerade och hur han fantiserade om sex med mig efter min spinningtimme. Det finns så fullt med sjuka män där ute så fy, dissa någon snällt är det dummaste man gör, hugg av med en gång, hårt och så fort som möjligt:DVet inte om jag vågar fråga, men var det du som startade dagbok på www.halso.info/forum och blev påhoppad av massa omogna 14-åringar (som senare blev bannade)? Det var rätt längesen, och moderatorerna då bad om ursäkt å deras vägnar. Jaja, bara så du vet!

Topic: Cilia borde vara expert i det här området? *kissass*

Lilla Lisa
2007-08-18, 17:30
ahahahahah! "kuvert inslaget i plast" snacka om ambitiöst :laugh: :laugh:

Norska jäklar förståss!*popcorn*

Gick till chefen och räknade nästan med en avstängning av medlemmen men dessvärre, så då berättade jag för alla kollegor, instruktörer och andra medlemmar vem det var och vad han gjort, det fungerade fint som "avstägning". Han kommer aldrig till oss numera:D
Visade sig också att skiten var gift...

Lexidos
2007-08-18, 17:30

eeeh wtf? hahaha :laugh:

Låter vettigt det där med att hugga med en gång. Verkar finnas många puckon där ute

Lilla Lisa
2007-08-18, 17:47
eeeh wtf? hahaha :laugh:

Låter vettigt det där med att hugga med en gång. Verkar finnas många puckon där ute

Absolut bästa sätt! Idag tidigt började en på tåget gräva mig i håret, undrade om tåget stannade i Sandvika och om jag skulle på jobb å vad jag jobbade som och att han sett mig på sats å bla, bla, bla...

Jag gillar inte att bli raggad på, jag gillar att bestämma och föredrar själv att se ut mitt offer:D Killar som raggar blir ofta så jäkla töntiga, jobbiga, desperata och ointressanta, bläääääääää....

manko
2007-08-18, 17:48
va?
'

jag skojade ju

Och jag glömde lägga ut smajlisar :D

Deceiver85
2007-08-18, 17:50
Du får mitt mobilnummer via PM, sen kan du helt ärligt säga att du pratar med en kille, som du inte vet hur det blir med, men det verkar seriöst *cupid*

Stoltz
2007-08-18, 18:03

Men alltså... Aj?
Där gick något snett.

X-Change
2007-08-18, 18:43
Säg till honom att du inte är intresserad bara, skickar han ett sms så svara typ "Det är jobbigt att du smsar och ringer så mycket, jag är inte intresserad av dig" eller någotEller så säger du bara "du, jag har bytt nr.. det nya är.." och så ger du honom Melas nr, voila problem solved!

rememberence
2007-08-18, 18:53
Eller så säger du bara "du, jag har bytt nr.. det nya är.." och så ger du honom Melas nr, voila problem solved!

HAHA!! :laugh:

Rahf
2007-08-18, 19:12
Man dissar brutalt och skoningslöst. "Nej jag är inte intresserad att träffa dig." eller liknande. Han gråter och lider i nån vecka och sen söker han vidare.

Been there done that. Mottagande alltså.

Nitrometan
2007-08-18, 20:41
Visade sig också att skiten var gift...
Ge kuvertet till frun? :devil:

Lilla Lisa
2007-08-18, 20:45
Ge kuvertet till frun? :devil:

God ide, har tänkt på det:devil: Chefen fick brevet och han har nu slarvat bort det.

soulsplinter
2007-08-19, 10:11
haha ni e roliga ni :D

hursomhelst så skrev jag "jag är inte intresserad, vill inte träffa dig" igår.
i morse hade jag fått ett sms från honom där han skrivit "jag tänker på dig..."

(svarade inte bara)

snacka om tröööööööööööööööööög kille

HJÄLP!!

Handcuff
2007-08-19, 10:22

(svarade inte bara)

HJÄLP!!

Men vilket pinsamt offer. F-n på gränsen till stalkervarning detta *mini*

Stoltz
2007-08-19, 10:24

(svarade inte bara)

HJÄLP!!

Har ni överhuvudtaget gjort något som kompisar eller har ni bara träffats just då i butiken? Hur som helst, detta är ju lite stalkervarning. Ignorera SMS:et och ifall han skickar fler så ignorera dem med i nån vecka.

Skickar han efter det, då är det dags för nya tag.

soulsplinter
2007-08-19, 10:37
Har ni överhuvudtaget gjort något som kompisar eller har ni bara träffats just då i butiken? Hur som helst, detta är ju lite stalkervarning. Ignorera SMS:et och ifall han skickar fler så ignorera dem med i nån vecka.

Skickar han efter det, då är det dags för nya tag.

nepp han har sett mig jobba i butiken bara. och så ringde han till butikstelefonen först. har aldrig träffat människan förut

Stoltz
2007-08-19, 10:41
nepp han har sett mig jobba i butiken bara. och så ringde han till butikstelefonen först. har aldrig träffat människan förut

Oookej. Kör på ignorerataktiken som sagt. Om den inte fungerar, då är det som sagt dags att göra något värre.

Henkzz
2007-08-19, 11:04

sparka honom i skrevet

Cilia
2007-08-19, 11:06
Hoppas det löser sig men du bör bli betydligt mer restriktiv med vem du ger ditt telefonnummer till.
Alla är inte trevliga där ute.

mini
2007-08-19, 11:11
sparka honom i skrevet

Varför?

Fatalist
2007-08-19, 11:43
Vadå, han låter som en man som vet vad han vill ha ju! :D

LadyInsane
2007-08-19, 12:02
Soulsplinter, känner verkligen igen mig. Även jag har svårt för att "rådissa" någon eftersom det känns alldeles för känslokallt. Försöker istället svara undvikande men det brukar inte gå fram alltid.

Ska dock skärpa mig efter att ha läst denna tråd. Slå till hårt verkar vara the only way to go..:D

Grisen
2007-08-19, 12:35
Lyssna på mini (som vanligt).

Yucko
2007-08-19, 12:36
Lyssna på mini (som vanligt).

Sluta ragga!

NiXPhoenix
2007-08-19, 13:21
OFFTOPIC!!!!

Nej, det är inte så krångligt egentligen, dock jobbigt men det är kollektivtrafik nästan alltid så. Det du ska göra på centralen är att ta rätt tåg för att komma till tekniska högskolan (namnet på t-banestationen, Östra Station är samma sak men ovan jord). Röda linjen mot Mörby är det som gäller. Sen på Östra så är Österskärslinjen den som går oftast så där har du lite tur i alla fall.

Vilken affär jobbar du i? Hihihih

Stoltz
2007-08-19, 13:24
Nu är man ju lagom sugen dock att gå in i Soulsplinters butik när hon jobbar, gå fram iskallt till kassan och lägga fram en lapp med erbjudandet att "offa" killen för en trettio, fyrtio lakan för att se reaktionen.

Aldrig mer lämna ut telefonnumret efter det :D

Rahf
2007-08-19, 13:26
Killen har svårt att fatta och är besatt. Jobbich!

sleep is the enemy
2007-08-19, 13:31
Redan när en kille ringer till affären där du jobbar för att säga att han tycker du e söt kan man nog räkna ut vilken typ de är...

Handcuff
2007-08-19, 13:39
Redan när en kille ringer till affären där du jobbar för att säga att han tycker du e söt kan man nog räkna ut vilken typ de är...

Mm. Definitivt. Nåväl Soulsplinter är ..18år? Och har nu skaffat sig ännu en erfarenhet :thumbup:

L Ä M N A I N T E U T D I T T T E L E F O N N U M M E R T I L L O K Ä N D A !

(vill du pm:a mig ditt nr så ska jag lära dig mer :D )

soulsplinter
2007-08-19, 13:54
Soulsplinter, känner verkligen igen mig. Även jag har svårt för att "rådissa" någon eftersom det känns alldeles för känslokallt. Försöker istället svara undvikande men det brukar inte gå fram alltid.

Ska dock skärpa mig efter att ha läst denna tråd. Slå till hårt verkar vara the only way to go..:D

aah fyfan.. måste bli bättre på det där! man KAN inte va snäll mot alla hela tiden .... vad ska man göra, gå ut med honom för att man tycker synd om honom liksom?? haha

tror du ja vågar skriva det nu *gah!*

soulsplinter
2007-08-19, 13:55
Nu är man ju lagom sugen dock att gå in i Soulsplinters butik när hon jobbar, gå fram iskallt till kassan och lägga fram en lapp med erbjudandet att "offa" killen för en trettio, fyrtio lakan för att se reaktionen.

Aldrig mer lämna ut telefonnumret efter det :D

haha nej verkligen inte! *grr27*

Mm. Definitivt. Nåväl Soulsplinter är ..18år? Och har nu skaffat sig ännu en erfarenhet :thumbup:

L Ä M N A I N T E U T D I T T T E L E F O N N U M M E R T I L L O K Ä N D A !

(vill du pm:a mig ditt nr så ska jag lära dig mer :D )

nej jag har lärt mig min läxa

pfff.. fyller faktiskt NITTON om en månad :naughty:

soulsplinter
2007-08-19, 13:56

jaaaa... de är sant. inga NORMALA killar (inte svenskar iaf) skulle ju få för dig att ragga på en tjej nykter och mitt på ljusa dan :D

sleep is the enemy
2007-08-19, 13:59
jaaaa... de är sant. inga NORMALA killar (inte svenskar iaf) skulle ju få för dig att ragga på en tjej nykter och mitt på ljusa dan :D
De e väl snarare grejen att ringa till en affär för att säga till butksbidrädet att hon e en puma som e lite knas...

Lexidos
2007-08-19, 14:00
De e väl snarare grejen att ringa till en affär för att säga till butksbidrädet att hon e en puma som e lite knas...

Ja det är verkligen rätt konstigt

soulsplinter

haha ja :P jag håller fullständigt med dig!

Lexidos

omg no! That would be madness :Virro

Rahf
Du får tala ut om dina naiva problem i Det Riktiga Allmänt som kommer (förhoppningsvis) anordnas på Fairing Gym :D.

Rahf bistår med ett vaket öra och galna skratt/impulsivt beteende.

soulsplinter
2007-08-19, 14:03
Du får tala ut om dina naiva problem i Det Riktiga Allmänt som kommer (förhoppningsvis) anordnas på Fairing Gym :D.

Rahf bistår med ett vaket öra och galna skratt/impulsivt beteende.

haha ja det är väl mest sådana problem man ber om hjälp med på internet kanske *rolleyes*

menar du när dem har öppet hus?

Rahf
2007-08-19, 14:12
Självklart när de har öppet hus. Tror du jag åker från norrland till Sthlm varje gång jag ska träna? ;)

Deceiver85
2007-08-19, 14:13

(svarade inte bara)

HJÄLP!!

Lägg upp hans nummer här på kolo :devil:

Ignatius72
2007-08-19, 14:17

Vad är det för knas me det? jag tyckte det var coolt och lite sött. Bra mycket bättre än kvart över fyra på lördagsmorgonen med 8 promille i kroppen, brölandes något obegriplgit.

Rahf
2007-08-19, 14:20
Vad är det för knas me det? jag tyckte det var coolt och lite sött. Bra mycket bättre än kvart över fyra på lördagsmorgonen med 8 promille i kroppen, brölandes något obegriplgit.

Inte om de aldrig har pratat förr. Då är det inte coolt.

Ignatius72
2007-08-19, 14:22
Inte om de aldrig har pratat förr. Då är det inte coolt.

Någongång måste ju vara den första. Om tyckte sedan inte uppstår och killen inte fattar vinken då är det ett anant problem. jag hade blivit extremt glad om någon hade gjort sig besväret att ringa till jobbet och förklarat att jag var en puma.

sleep is the enemy
2007-08-19, 15:03

Jag tycker mest de känns pinsamt. Tänker på mellanstadiet när tjejer spelade lekar där dom skulle ringa till klassens snyggaste kille å säga något fånigt...

Varför inte säga något i affären i så fall? I en klädbutik är det väl hur lätt som helst att fråga något utan att verka knäpp, och förhoppningsvis kan man sen se skillnad på expeditens yrkesartighet eller verkkliga intresse (om sådant finns).

Ignatius72
2007-08-19, 15:04
Jag tycker mest de känns pinsamt. Tänker på mellanstadiet när tjejer spelade lekar där dom skulle ringa till klassens snyggaste kille å säga något fånigt...

Varför inte säga något i affären i så fall? I en klädbutik är det väl hur lätt som helst att fråga något utan att verka knäpp, och förhoppningsvis kan man sen se skillnad på expeditens yrkesartighet eller verkkliga intresse (om sådant finns).

Jo, det hade ju också funkat. Jag ska erkänna att jag inte direkt lusläst tråden.

dazhen
2007-08-19, 21:29

Jag "gissar" på att hon jobbar i en butik som slutar på bokstaven N. Fler ledtrådar ges mot betalning. (Säger inte mer för att respektera Emmas önskningar) *kissass*

manko
2007-08-19, 22:31
Bara du tar och byter nr, fixar ett nytt jobb och nya vänner. tyvärr

soulsplinter
2007-08-20, 14:27
Jag "gissar" på att hon jobbar i en butik som slutar på bokstaven N. Fler ledtrådar ges mot betalning. (Säger inte mer för att respektera Emmas önskningar) *kissass*

aaaargh! hur visste du det? :Virro

Cilia
2007-08-20, 14:40
aaaargh! hur visste du det? :Virro
han har fått ditt mobilnummer efter att ha ringt till dig i butiken

LadyInsane
2007-08-20, 14:48

*slap*

Seriöst, vad var poängen med detta inlägg?

Det är tillräckligt att vi vet att hon jobbar i Täby. Hennes arbetsplats behöver inte komma ut.

sleep is the enemy
2007-08-20, 15:16

Eftersom du inte ville att ja skulle berätta din sexuella läggning säger ja bara att de börjar på "ho"... för att respektera din önskning...

manko
2007-08-20, 15:27
Eftersom du inte ville att ja skulle berätta din sexuella läggning säger ja bara att de börjar på "ho"... för att respektera din önskning...

hahahhahha :D:D:D:D:D

dazhen
2007-08-20, 16:29
Vad är det för mening med något inlägg om man inte får skriva en oskyldig kommentar. Sen blir listan ganska lång om man ska slå upp alla företag/butiker som har bokstaven N i slutet. På det kan vi lägga till att varje butik kanske har 5 anställda på ett rullande schema som innebär att fast du försöker gå runt och leta efter henne i alla dessa butiker så är chansen ändå inte så stor att hon jobbar just då, varför nu någon på Kolozzeum skulle vilja göra det? Verkar dock bara vara en som förstod inlägget och det var soulsplinter vilket också var meningen med det hela. Till sleep is the enemy kan jag bara säga att om du bjuder ut mig så är jag på:naughty: . Kanske kan ta ett gympass ihop eller nått?? Men till er som så gärna vill bli ännu en på soulsplinters stalker-lista så har jag lagt upp alla företag med bokstaven N i slutet i Täby C, happy hunting to you all:

Handelsbanken,Barnkammaren, Buketten, Akademibokhandeln, Musikpunkten Swedbank Fastighetsbyrån, Inside&Living, Lilla Ztenen, Stjärnurmakaren, Synvårdsmottagningen, Ur & Penn, Atlantis Sängspecialisten, Clas Ohlson, Scratchgruppen, Djurfavoriten, Boomerang, Charmante Fashion, Dressmann, Ecco Shopen, Homerun, Nilson, Slipsgossen, U-turn, Bang & Olufsen, Fotomarknaden, Apoteket Svalan, Husläkarjouren, Svea vaccin, Synvårdsmottagningen, Pralinen, Pressbyrån, Bokomaten, Försäkringskassan, Nyckelskomakaren.

Krille 87
2007-08-20, 16:41
Vad är det för mening med något inlägg om man inte får skriva en oskyldig kommentar. Sen blir listan ganska lång om man ska slå upp alla företag/butiker som har bokstaven N i slutet. På det kan vi lägga till att varje butik kanske har 5 anställda på ett rullande schema som innebär att fast du försöker gå runt och leta efter henne i alla dessa butiker så är chansen ändå inte så stor att hon jobbar just då, varför nu någon på Kolozzeum skulle vilja göra det? Verkar dock bara vara en som förstod inlägget och det var soulsplinter vilket också var meningen med det hela. Till sleep is the enemy kan jag bara säga att om du bjuder ut mig så är jag på:naughty: . Kanske kan ta ett gympass ihop eller nått?? Men till er som så gärna vill bli ännu en på soulsplinters stalker-lista så har jag lagt upp alla företag med bokstaven N i slutet i Täby C, happy hunting to you all:

Handelsbanken,Barnkammaren, Buketten, Akademibokhandeln, Musikpunkten Swedbank Fastighetsbyrån, Inside&Living, Lilla Ztenen, Stjärnurmakaren, Synvårdsmottagningen, Ur & Penn, Atlantis Sängspecialisten, Clas Ohlson, Scratchgruppen, Djurfavoriten, Boomerang, Charmante Fashion, Dressmann, Ecco Shopen, Homerun, Nilson, Slipsgossen, U-turn, Bang & Olufsen, Fotomarknaden, Apoteket Svalan, Husläkarjouren, Svea vaccin, Synvårdsmottagningen, Pralinen, Pressbyrån, Bokomaten, Försäkringskassan, Nyckelskomakaren.

:D, Caalm down?

sleep is the enemy
2007-08-20, 16:55
Till sleep is the enemy kan jag bara säga att om du bjuder ut mig så är jag på:naughty: . Kanske kan ta ett gympass ihop eller nått??

Ja, vi kan väl "passa" i knäböj, å så kanske en film? :)

På de allvarligare planet så tyckte ja bara de va lite onödigt att skriva om nånting som hon uttryckligen inte ville skulle komma ut. Sen hur mycket du avslöjade tycker ja har i mindre betydelse, varför avslöja nånting alls?

Men men, nu tycker ja vi glömmer de här å ägnar oss åt varandra istället! :naughty:

dazhen
2007-08-20, 17:05
:D, Caalm down? Det här är jag när jag är lugn. Tycker det är intressant att ett så kort inlägg (dvs det första jag gjorde i den här tråden) kan väcka närmast hatiska känslor hos vissa eller så kanske jag inte förstår ironin i inläggen helt enkelt, det är ju ändå 3% av världens befolkning som inte förstår sig på ironi. Argumenterar bara helt enkelt vilket är en anledning till att det här forumet finns inom strikta begränsningar. Jag undrar bara vad som hade hänt om jag hade skrivit att jag såg soulsplinter jobbandes i *********************************N i kollospotting tråden? Vill man förbli okänd på internet ska man inte skriva något alls om sig själv, det måste man väll ändå hålla med om? Men sen är frågan hur ska en normal kille kunna ragga på henne om han inte vet vart hon jobbar? Detta är bara ett exempel: *Om hon nu skulle jobba i en dambutik, vad skulle en kille i säg 20-års åldern ha att göra i denna butik om han går runt och handlar själv i centrum?*
Råkar vara att vi har en gemensam bekant som gör att jag råkar veta vilken butik hon jobbar i, thats it. Men visst, var väll dumt att ge en ledtråd då det kryllar av psykopater, stalkers, pedofiler och annat på internet, my bad.

Alfred Nobel
2007-08-20, 17:36
Det är inte dig det är fel på, det är mig...

piraten99
2007-08-20, 20:21
*slap*

Seriöst, vad var poängen med detta inlägg?

Det är tillräckligt att vi vet att hon jobbar i Täby. Hennes arbetsplats behöver inte komma ut.

fett najs! du fatta poängen!

NiXPhoenix
2007-08-20, 20:44
H-vete, jag ctrl-Cade bort hela inlägget jag skulle skriva i jakt på en bild. skit också.

ramagoen
2007-08-20, 20:54
H-vete, jag ctrl-Cade bort hela inlägget jag skulle skriva i jakt på en bild. skit också.

ctrl-z så hade det kommit tillbaks :D

Raggis
2007-08-20, 20:59

+1, lol ^^

Deceiver85
2007-08-20, 21:00

Pwned by teh internetz

NiXPhoenix
2007-08-20, 22:37

Nej, det funkar inte, testade på det jag hade kopierat nu. Jag hade alltså kopierat en länk till en bild efter att ha kopierat texten jag hade skrivit. Om det funnits en urklippshanterare som i office-programmen hade det bara varit nummer två i historiken men jag känner inte till att det finns nån sån i vanliga windows.

På nåt sätt så lyckas jag alltså nolla inläggsrutan i min jakt på bilden, till slut hittar jag en bild som är bra och då är hela inlägget borta och finns inte i kopierat heller utan jag får bara fram länken när jag trycker Ctrl+c.
Ah, nu förstår jag vad du menar, om jag kopierat över texten med bildlänken hade det funkat ja. :)

Ja det var mycket text för ett misslyckande. Kan säga så här - jag var och tittade nere i centrum idag men hittade henne inte, sökandet blir svårare iom att hon antagligen inte har på sig studentmössan som på avatarbilden. Men jag ger inte upp för det!

soulsplinter
2007-08-21, 11:12
Råkar vara att vi har en gemensam bekant som gör att jag råkar veta vilken butik hon jobbar i, thats it. Men visst, var väll dumt att ge en ledtråd då det kryllar av psykopater, stalkers, pedofiler och annat på internet, my bad.

vem kan denne gemensamma bekant vara månne? *nyfiken* :D

Ja det var mycket text för ett misslyckande. Kan säga så här - jag var och tittade nere i centrum idag men hittade henne inte, sökandet blir svårare iom att hon antagligen inte har på sig studentmössan som på avatarbilden. Men jag ger inte upp för det!

haha. kan ju säga att jag nu jobbar i deras andra butik , någonstans i sthlm (inte täby) de närmsta två veckorna :naughty: hihi

dazhen
2007-08-21, 11:28
haha. kan ju säga att jag nu jobbar i deras andra butik , någonstans i sthlm (inte täby) de närmsta två veckorna :naughty: hihi

Men då kan man bara glida förbi 26an om man vill hälsa på dig. :hbang: Den gemensamma bekanten kallar vi John Doe tillsvidare.

soulsplinter
2007-08-21, 12:00
Men då kan man bara glida förbi 26an om man vill hälsa på dig. :hbang: Den gemensamma bekanten kallar vi John Doe tillsvidare.

men wtf !
jag måste veta, PM:a mig :D

Nina L
2007-08-21, 12:55

:confused:Du och 80 % av alla andra tjejer... (inkl mig)

Det snällaste man kan göra är att säkerställa att han fattar och slipper gå och undra vad du menade egentligen.

Bra

"Tack så jättemycket för komplimangen! *le snällt* Du vet nog hur svårt vi tjejer har för att nobba killar. Vi vill ju inte göra någon ledsen. Men jag jobbar på att vara rak, och det tänker jag vara med dig. Hoppas att du uppskattar det. Kort sagt: Jag är inte alls intresserad av dig och det finns inget du kan göra för att ändra på det. Förstår du hur jag menar? (Här svarar han ja, och drar en lättnadens suck för att han fick veta det nu, innan han köpt den där asdyra klockan till dig.) Tack igen och bättre lycka med nästa tjej. *le*" (Vill man inte vara otrevlig så skall man inte behöva det, även om det är helt ok [och effektivt som fan] att vara det.)

Det värsta han kan tänka "Vilken sjuk brud, hon är lebb så klart. Fan, det syns ju på stilen, inte kvinnlig som dom skall vara. Och vad tror hon? awmahgad Tror hon att hon är så jävla snygg eller? Tror hon att jag var så jävla intresserad av henne så har hon verkligen hybris. En fika betyder knappast att jag vill gifta mig med henne, men men... typiskt korkade brudar. Skönt att slippa henne. Hon är inte den enda bruden i världen, även om hon visst tror det. *skratta överlägset för sig själv*"

eller... "Awmahgad. Kunde hon inte bara sagt nej?" (Obs på att vi brudar har rätt att överförklara om vi vill, på samma sätt som killar kan få sura och hålla käft om det nu gör dem glada. ;))

eller... "Hon har säkert mens. Jag testar igen om en vecka, och då skall jag ta det där linnet på, och pumpa upp mig rejält innan. Då får hon se lite av det som gör brudarna galna av kåthet. Vill hon inte byta nummer med mig då så gillar hon väl f*tta mer än k*k, helt enkelt. Synd på en fräsch brud, men vill hon ha det på film någon gång så hjälper jag gärna till, hehe. *fantiserar* Min kamera filmar perfekt, senaste modellen, riktigt bra kvalitet. Är hon en f*ttslickare så skall jag fan nämna kameran."

Dåligt

"Åh, tack så mycket. Vad snällt av dig. Alltså du verkar vara en jätteschysst kille, men jag vill inte ha något förhållande just nu. Jag har nyss kommit ur ett jättejobbigt förhållande så jag vill verkligen vara själv. Oh, nu kommer en kund. Jag måste sluta. Men vi ses säkert! Ha det gott!"

Kan av en positiv kille tolkas som:

"Hon är intresserad men vågar inte bli tillsammans med någon idag. Sex vill hon dock ha, men det kan hon ju inte säga rakt ut, för hon är tjej. Slår vad om att hon inte fått på länge och kommer att bli helt vild när hon ger efter för sina lustar. Då jävlar skall jag vara där! Inga problem, hon längtar efter en trygg famn och någon som kan få henne lugn igen. Det där klarar jag lätt. Hon behöver någon som mig, om hon vet det eller inte! Och sa ju rakt ut att hon både gillade mig och vill ses igen, så det här är helt klart värt att jobba på. Imorgon kommer jag förbi med en present. Jag vet precis vad hon skulle gilla, en liten nallebjörn med ett hjärta och en söt dikt. Åh, en sån som henne kan man skriva hur mycket som helst om. Den här chansen får jag inte sabba! Jag vet att vi skulle vara grymma tillsammans." :D

BUDORD

Förklara dig aldrig! Det ger bara killen mer att tolka som möjligheter.
Att förvirra killen med vänlighet är det elakaste du kan göra, så tro inte att du är snäll när du lyfter fram hans bra sidor eller slätar över med att du har en viss smak.
Går budskapet inte fram så begär respekt och skit i allt vad trevligt heter. "Jag tycker att det är oförskämt och respektlöst av dg att fortsätta stöta på mig trots att jag har sagt ifrån. Nu skall du gå härifrån och lämnar mig ifred innan jag blir riktigt förbannad."

En av mina bättre nobbningar var av en rätt het kille som stod och råglodde på mig vid bankomaten. Jag kollade in honom, tänkte att han var het, sen gick jag upp för att handla skor. Då dyker han upp, flirtig som bara den och frågar efter nummer. Fullt förståeligt. "Tack, men jag har en pojkvän, och jag vill inte flirta med dig av respekt för honom, helt enkelt." Han tog det hur bra som helst, och förhoppningsvis respekterade han att jag var rak, och schysst mot min snubbe. (Ja, det här var ett tag sen.) Vad skulle han säga emot? Så skall ju tjejer vara, det tyckte han garanterat. Hade han varit yngre så hade jag nog fått ett försök till "Det man inte vet har man inte illa av/Men en kopp kaffe som kompisar är ju okej/Slappna av lite, det blir kul, så farligt är det inte att snacka lite/Vadå, bestämmer han över dig eller?" etc " Vilket enkelt följs upp med ett. "Jag vet att världen är full med falska slynor, och dumma brudar, men jag är tyvärr inte en av dem. Friskt vågat, inget vunnet! C ya!" :D

Åh, det är nästan så att jag har lust att gå ut på stan och testa tekniker för skojs skull. Speciellt de där som raggar på var och varannan tjej är roliga för de är inte vana vid rappheter. "Tyvärr. Det var ett bra försök, all respekt för det, men det där funkade inte alls för mig. Men idag känner jag mig snäll, så jag skall vara schysst och bjuda på ett tips. Ser ni bruden därborta? Ja, hon med den galna kroppen! Den där klänningen har hon valt för att hon vill visa den. Jag slår vad om att hon är typen som inte kan få nog av komplimanger, och spelar ni era kort rätt så kanske hon gör minst en av er lycklig ikväll. Hon ser ut som en tjej som gör vad hon vill. Var så god. Den var gratis. Men ser ni mig på stan igen så kom fram och skaka min hand. Lycka till nu! Gå och gör henne glad från mig också."

Nina L
2007-08-21, 13:04
Vad är det för knas me det? jag tyckte det var coolt och lite sött. Bra mycket bättre än kvart över fyra på lördagsmorgonen med 8 promille i kroppen, brölandes något obegriplgit.Det är som med tighta tröjor. Det kan bli hur bra och hur fel som helst, beroende på personen.

Arnold Armstrong
2007-08-21, 20:45
Säg bara du är inget för mig! Leta vidare!

Kom ihåg Nacka var en grand joccatiure!

X-Change
2007-08-21, 22:00
Nina: Creds till dig för det inlägget! Var kul läsning! :)