Visa fullständig version : Lägenhetskris - Lund
Hej! Ska börja plugga nere i skåneland och med cirkus två veckor till skolstarten har jag ännu inget boende...
Om någon har några tips på boende i Lund eller kanske Malmö så vore det mycket bra:thumbup:
Hej! Ska börja plugga nere i skåneland och med cirkus två veckor till skolstarten har jag ännu inget boende...
Om någon har några tips på boende i Lund eller kanske Malmö så vore det mycket bra:thumbup:
Lagt upp en "jag söker lägenhet" på blocket? :)
Lagt upp en "jag söker lägenhet" på blocket? :)
Japp:)
Japp:)
great success. :)
Sen borde väl finnas en hel drös med studentlägenheter som du kan få lätt som en plätt eller? =)
tigerofsweden
2007-08-17, 10:18
great success. :)
Sen borde väl finnas en hel drös med studentlägenheter som du kan få lätt som en plätt eller? =)
Lätt som en plätt? Ja välkommen till Lund :D
Lätt som en plätt? Ja välkommen till Lund :D
Det är ju lätt. Så länge man har kontakter :D
(Halvslampigt nationsliv ftw)
Sök rundor på de olika studenthemmens hemsidor och ring, ring och ring till vartenda ett. Kolla även anonser på blocket och liknande.
Jag fick tag på mitt boende genom blocket
Bo på vandrarhemmet Tåget, ligger vid stationen. När jag började plugga '99 så var det massvis med folk som först bodde där i typ 1-2 månader innan de sen hamnade uppe på Delphi.
Eller också minglar du på nationerna och engagerar dig i dem, då får du snabbt rum eftersom du går före i köerna där då. Roliga bidragande människor går alltid före soffpotatisar, även om det sägs vara turordning som gäller.
Bo på vandrarhemmet Tåget, ligger vid stationen. När jag började plugga '99 så var det massvis med folk som först bodde där i typ 1-2 månader innan de sen hamnade uppe på Delphi.
Eller också minglar du på nationerna och engagerar dig i dem, då får du snabbt rum eftersom du går före i köerna där då. Roliga bidragande människor går alltid före soffpotatisar, även om det sägs vara turordning som gäller.
Sant, väldigt många nationer satsar starkt för att deras behövande och bidragande medlemmar ska få bostad där.
http://www.mah.se/templates/Page____1939.aspx
Lund vet jag inget om.
Fixa ett tält och tälta nånstans bara.
Välkommen till klubben len!
edit: www.afb.se
http://www.lus.lu.se/bopoolen/marknad.php?filterFinnes=alla&submit=Visa
Ring på allt är mitt tips!
Varför är ni bostadssökande jämt så sena ute?:Virro
Sorry! En dag försent.. hyrde ut mitt rum igår.
Han kasnke kom in på andra uttaget eller nåt
Han kasnke kom in på andra uttaget eller nåt
True.
Hur vet du att han är sent ute? Han har kanske sökt i flera månader utan att hitta nåt? :smash:
+1 på Lexidos. Fann också mitt boende via blocket
Hur vet du att han är sent ute? Han har kanske sökt i flera månader utan att hitta nåt? :smash:
Där är ju bevis nog, kan vi hitta boende där så kan vem som helst göra det :D
Där är ju bevis nog, kan vi hitta boende där så kan vem som helst göra det :D
Haha sant. Fast jag fann egentligen inte mitt boende direkt via blocket utan jag fann en rumskamrat där som i sin tur fann boende till båda två:D
Ofta det tar månader att hitta något, såvida man inte är kräsen.
Haha sant. Fast jag fann egentligen inte mitt boende direkt via blocket utan jag fann en rumskamrat där som i sin tur fann boende till båda två:D
aka du raggade upp o utnyttjade nån annan stackare :D;)
Tack för tipset... Var till stor nytta.
Ignatius72
2007-08-17, 17:32
Du kan ju hitta något i Eslöv eller Höör, 10-20 minuter med tåget. Hörby 25 minuter med buss.
Testa http://www.lus.lu.se/bopoolen/
acroyear2
2007-08-17, 18:13
Kolla även upp Teckomatorp. Där borde du kunna hitta någonting.
Det ligger endast 15 minuter ifrån Lund, och det finns bra tågförbindelser.
Lycka till, BTW.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.