handdator

Visa fullständig version : Orolig för felträning

sliverr
2003-04-10, 08:44
hejsan!

jag var och tränade igår och körde rygg...
efter att jag hade kört sittande rodd så fick jag mer kontakt med högra sidan än den vänstra...

det kändes inte rätt på någe sätt...

är det någon som kanske vet óm jag kanske satte på för mycket
vikter så att min högra sida jobbade mera än den vänstra ?

mv
/alex

mangemani
2003-04-10, 08:52
har samma problem med mina armar jag,det verkar som om det utvecklas mer muskler på högerarmen än på den vänstra....kan tyvär inte svara på frågan din dock:(

sliverr
2003-04-10, 08:59
nästa gång jag har rygg (måndag) så ska jag testa med att dra ner på vikter och kolla om jag får bättre kontakt med båda sidorna

jag kan medela här sen om jag får bättre resultat..

mvh
/alex

sliverr
2003-04-10, 13:15
jag fick en akut tid hoss kiropraktorn idag...och nyheterna var ju inte dom bästa...

jag hade 3st låsningar i ryggen som gjorde att jag inte hade någon "svank" i ryggen...samt att ryggen var lite sne..

så jag får inte träna på 2 veckor..

:insane: :furious: :insane: :furious: :insane:

är så jävla lack!!!

är nog lika bra kanske att få det fixat så att det inte blir kört sen efter

Pez
2003-04-11, 01:00
Har samma problem, bättre kontakt och lite bättre utvecklad muskulatur på ena rygghalvan och tvärtom armarna. Men jag har fått uppfattningen att alla mer eller mindre är lite "sneda".
Ett tips kan ju vara att köra lite mer enarmsövningar - hantelrodd, enarmslatsdrag, enarmsrodd i cable osv...

De gånger jag har varit hos naprapat pg. av låsningar och annat smått o gott så har jag alltid fått rådet att fortsätta träna "som vanligt fast lite lättare". Nu säger jag inte att du ska det, bara vad jag fått som råd, ditt problem kan ju vara annorlunda.

Lycka till med ryggen iallafall.

/pez

sliverr
2003-04-11, 20:19
roligt att se att det är i alla fall någon i detta forum som "orkar" att skriva tillbaka på det man skriver..

199 views och 2st svar...tycker det är lite dåligt av dom som inte orkar..

ett STORT tack till pez och mangemani

pez: hon sa att jag skulle ta det lungt i 2 veckor sen skulle jag kunna börja köra med lungna vikter....

lika bra att följa hennes råd...så att man blir bra i ryggen och kan köra hårt sen efter..

mvh

/sliverr

King Grub
2003-04-11, 20:24
Orka och orka... Man kan väl läsa utan att kunna svaret? ;) Om man inte vet vad man pratar om när det gäller skador och saker som inte "känns rätt i ryggen" liknande är det nog bättre att hålla tyst, så man inte ger några råd som förvärrar saker och ting.

Men lycka till i all fall! :)

sliverr
2003-04-11, 20:30
King Grub du är även en av dom som svarar så gott du kan på frågorna som finns här på forumet har jag märkt och det ska du ha en tack för..

men det är svårt för mig att tro att utav 199 personer så är det 0 som vet någe om det :furious:

ha en glad och trevlig påsk alla kolozzeumare !!! :D

mvh
/alex