Visa fullständig version : jobba på gym?
soulsplinter
2007-08-15, 14:18
Ja alltså, vad kan man jobba som på gym? Personlig tränare känns lite överambitiöst just nu.. andra förslag? Man ska ju kunna leva på det också. Räcker det att hålla kanske lite olika pass och stå i receptionen?
Jag bara funderar lite nu när jag sitter på mitt mindre roliga jobb...
Om man får heltidsarbete som receptionist, så klarar man sig.
soulsplinter
2007-08-15, 14:28
joo.. fast jag är sån som måste ha olika saker fr mig, så tänkte om man kunde vara både receptionist och lite "tränare" haha :P
nån som vet om man klarar sig bra på den lönen? vill ha ett jobb jag trivs med även om det bara handlar om något år innan jag börjar plugga...
Jackie Dee
2007-08-15, 14:31
" nån som vet om man klarar sig bra på den lönen?
Beror väl på hur du lever.
Bor du i en etta med en hyra på 2500:- klarar du dig på den lönen.
Bor du i en trea med en hyra på 7000:- kan det bli svårare.
soulsplinter
2007-08-15, 14:39
jo det är klart ;)
men ingen som vet ungefär vilken "timlön" eler fast lön man kan förväntas få ?
jo det är klart ;)
Din arbetsgivare.
Jackie Dee
2007-08-15, 14:44
jo det är klart ;)
16 000 - 18 000 före skatt kanske för receptionsjobb.
16 000 - 18 000 före skatt kanske för receptionsjobb.
Jag skulle gissa på 12-14k.
Jackie Dee
2007-08-15, 14:50
För en heltidstjänst?
Jaså det kanske är så illa, jag gissade bara.
Före skatt? Jag jobbade 2 veckor och 10h på helgen förra månaden och fick 14. Dock ej som receptionist, men så hemskt dåligt betalt kan det väl inte vara?
ZHTOHELLAS
2007-08-15, 15:37
Min tjejkompis jobbar i receptionen på ett gym, hon får 11 efter skatt för heltidsjobb.
Det måste vara en stor kedja för att du ska tjäna mer, tex sats eller worldclass.
Före skatt? Jag jobbade 2 veckor och 10h på helgen förra månaden och fick 14. Dock ej som receptionist, men så hemskt dåligt betalt kan det väl inte vara?
Om det är handelsavtal som gäller drar helgjobbandet upp lönen rejält. Det är 100 % OB efter kl. 12.00 på lördagar och hela söndagen. De 10 timmarna på helgen kan alltså generera 20 h arbetstid.
Jag räknar inte med helg.
NiXPhoenix
2007-08-15, 15:54
Min tjejkompis jobbar i receptionen på ett gym, hon får 11 efter skatt för heltidsjobb.
Det måste vara en stor kedja för att du ska tjäna mer, tex sats eller worldclass.
Ja men det motsvarar ju 18' eller så före.
Är inte så dåligt ändå, dock tror jag inte det är helt lätt att få, säkert många som skulle vilja jobba på gym på nåt sätt.
På gymmet där jag går var det en tjej som hängde så jävla mycket, även utöver träningen alltså, så hon blev anställd till slut plus att hon är ihop med tränaren. :D
mangemani
2007-08-15, 15:54
jag jobbar som fastighetsskötare där områdets gym ingår.
jag ser till att gymmet hålls rent,ser till att reglerna följs,fixar och donar med maskiner som krånglar osv samt att jag är en utav PT som finns på gymmet(åt gammlingarna och folk som vill ha hjälp)....kanon jobb enligt mej...stormtrivs.
har nämt för styrelsen att jag är mer än villig att ta över gymmet som heltid,dvs ordna en liten lokal för mej där jag håller till,säljer tillskott,kollar gymkorten osv,men den iden var dom inte så pigg på,men kanske i framtiden har dom sagt iaf..får hoppas.
Ja men det motsvarar ju 18' eller så före.
Är inte så dåligt ändå, dock tror jag inte det är helt lätt att få, säkert många som skulle vilja jobba på gym på nåt sätt.
14,500 om hon skattar 33 %
Det stämmer va?
NiXPhoenix
2007-08-15, 15:57
14,500 om hon skattar 33 %
Det stämmer va?
Va? 18000 * 0,67 (2/3 så du kan lätt tänka 18/3 för att få 1/3) blir 12 060kr. :)
Vad är 14 500 menar du?
Ah, 14,5 före blir 9715 efter med en skattesats på 33%.
Va? 18000 * 0,67 (2/3 så du kan lätt tänka 18/3 för att få 1/3) blir 12 060kr. :)
Vad är 14 500 menar du?
Ah, 14,5 före blir 9715 efter med en skattesats på 33%.
haha oj klanta till det lite, satt i samtal när jag räknade *whistle*
champion
2007-08-15, 16:15
Jobba inte som PT det är otroligt dåligt betalt så får man ingen OB. Är så på nautilus i alla fall.
Ja alltså, vad kan man jobba som på gym? Personlig tränare känns lite överambitiöst just nu.. andra förslag? Man ska ju kunna leva på det också. Räcker det att hålla kanske lite olika pass och stå i receptionen?
Jag bara funderar lite nu när jag sitter på mitt mindre roliga jobb...
Om personlig tränare känns överambitiöst, vad har du för erfarenhet av att hålla olika pass då? Har väldigt svårt att se att du skulle få något sådant bara för att du tycker om att gå på aerobics någon gång då och då.
soulsplinter
2007-08-15, 16:42
Om personlig tränare känns överambitiöst, vad har du för erfarenhet av att hålla olika pass då? Har väldigt svårt att se att du skulle få något sådant bara för att du tycker om att gå på aerobics någon gång då och då.
för att jag dels tycker att det är dyrt att betala 56 000 kr (eller vad det nu är) för en utbildning, när jag hur som helst ändå ska läsa till civilekonom sedan.
Har tävlat länge inom sports aerobics om det säger dig något? har undervisat inom detta, och även dans såsom jazz och street sedan jag var 14 år.
Har nog ganska mkt bättre fysik än ngn som "går på aerobics någon gång då och då".
har gått kurs i hur man bygegr upp ett aerobicpass och även en "snabbkurs" i hur man bygger upp pass i allmänhet (krav för o undervsia där jag jobbade förut)
räcker säkert för att jag ska kunna gå en aerobic instruktör kurs iaf :P
för att jag dels tycker att det är dyrt att betala 56 000 kr (eller vad det nu är) för en utbildning, när jag hur som helst ändå ska läsa till civilekonom sedan.
Har tävlat länge inom sports aerobics om det säger dig något? har undervisat inom detta, och även dans såsom jazz och street sedan jag var 14 år.
Har nog ganska mkt bättre fysik än ngn som "går på aerobics någon gång då och då".
har gått kurs i hur man bygegr upp ett aerobicpass och även en "snabbkurs" i hur man bygger upp pass i allmänhet (krav för o undervsia där jag jobbade förut)
räcker säkert för att jag ska kunna gå en aerobic instruktör kurs iaf :P
Då är det väl bara att ringa runt och kolla med gymmen?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.