Visa fullständig version : Varför är du tatuerad (eller inte)?
Tatueringar förtjänar nästan ett eget underforum vid det här laget. :)
Några har frågat om mina och så här är det för min del:
-Jag har alltid gillat det. Såg min morbros från barnsben och fascinerades av det. Började vid 16års ålder rita till andra. Redan där började mina idéer om att bygga en "runtning" på överkroppen i svarta mönster.
Då de flesta av mina kompisar hängde på låset till studion vid är 18års ålder (eller ännu tidigare) väntade jag men att börja tills jag var 21. Jag ritar mina egna själv.
Min idé är att mina ska vara symetriska och bara i svart.
Anledningen till att det blivit så är att jag är oerhört kräsen. Jag skulle kunna överväga färger, men svart går alltid att fixa till om det skulle bli dåligt resultat.
Jag har nu 6 st tjurar på kroppen. Det är en personlig sak för mig.
Jag tycker deffinitivt att man inte ska tänka på tattoos som mode. För mig är de ämnade att sitta för alltid.
Och när jag blir gammal? Ja, då kan jag tänka tillbaka på vad jag var för person när jag gjorde dem. Jag hoppas att jag har så pass mycket självinsikt att jag inte skämms för mig själv och den jag var då.
Inte en dag, eller sekund har jag ångrat mig. Tvärtom. De sitter helt rätt och där de ska. Gamla tatueringar kan vara mycket talande. Det är som tidsdokument. Jag träfade en gamal 92årig f.d sjöman en gång. Många av er skulle nog säga att han tatueringar var fula och slitna. Jag var helt fascinerad. Han kunde berätta om var i världen har gjort var och en och varför.
Hoppas att ni har lust att bidra med er story i tråden.
http://i151.photobucket.com/albums/s140/Krampus1979/PirateIsland6.jpg
-'-'-
http://i151.photobucket.com/albums/s140/Krampus1979/Pamplonabullrace.jpg
Som jag skrev i förra tråden så skaffar jag en tatuering så fort jag kommer på en som jag kan tänkas leva med hela livet. Inte hittat eller kommmit på nån som jag skulle tänka mig ha så länge ännu..
Som jag skrev i förra tråden så skaffar jag en tatuering så fort jag kommer på en som jag kan tänkas leva med hela livet. Inte hittat eller kommmit på nån som jag skulle tänka mig ha så länge ännu..
En mkt bra inställning.
internethjälten
2007-08-14, 17:09
ähh, bara att köra dit ngt man gillar i nuläget. bara för man gaddar sig så blir man inte en annan person, man är ju ändå samma. inte större skillnad än lägga på sig ngr kilo fett eller ett par finnar i plytet, en liten förändring alltså.
OnT : har ett helt gäng med svarta tattoos och fler lär det bli
ähh, bara att köra dit ngt man gillar i nuläget. bara för man gaddar sig så blir man inte en annan person, man är ju ändå samma. inte större skillnad än lägga på sig ngr kilo fett eller ett par finnar i plytet, en liten förändring alltså.
OnT : har ett helt gäng med svarta tattoos och fler lär det bli
Det är också en iställning som jag helt klart köper.
130kg finsk sisu
2007-08-14, 17:11
jag har funderat på att tatuera in någon fin text i nacken. Kanske jag väntar tills jag är världsmästare. Så blir det t.ex "Världsmästare 2009"*flex*
acroyear2
2007-08-14, 17:12
Personligen har jag alltid - alltid! - varit fascinerad utav tatueringar på andra, men aldrig känt mig hundraprocentigt manad till att skaffa en själv. Självklart har det alltid funnits där; tanken på den ultimata tatueringen, som inte bara definierar hela min personlighet - utan som jag även skulle kunna bära genom livet utan att tröttna på. Men varje gång som jag har fått en klockren idé till en lämplig tatte har det vanligtvis bara dröjt ett halvår innan jag klappat mig själv på huvudet och tackat mitt fega svennejag för att jag lät bli.
Glömde berömma dina gaddningar Krampus, snygga och det känns som dom passar dig på nåt sätt :)
Guybrush
2007-08-14, 17:13
Jag skulle kunna tänka mig en tatuering på överarmen! Problemet är att jag gillar inte tatueringar på "otränade" personer (som mig själv). Jag vill inte ha en tatuering på överarmen om den är tanig alternativt fläskig. Jag tycker att det är snyggt med en tatuering på en arm där man åtminstone kan ana lite muskulatur!
Kommer jag väl dit, vilket jag planerar att göra, så kan jag tänka mig nåt på överarmen. Men, hur göra den dagen kroppen tappar sig form igen vilket den oundvikligen kommer att göra med åldern. Tja, många funderingar!
Ignatius72
2007-08-14, 17:16
Tatuerade mig i unga år och det är inget jag vare sig ångrar eller är särskilt nöjd över. Det är bara jag helt enkelt.
Tycker dock det andas alltför mycket 40-årskris när man i den åldern kutar iväg och gör sin första. Fjärilar och delfiner får mig nästan att kräkas.
sweetkarolina
2007-08-14, 17:17
bestämde mig vid ca 15 års ålder att skaffa en liljekonvalj på underarmen, för att minnas min mormor (hennes favoritblomma). några månader efter att fyllt 18 så gjorde jag den och har inte ångrat det en sekund.
jag minns att jag en gång drömde om mig själv och såg tatueringen på min arm, fast det var långt innan jag hade gjort den. då visste jag att jag ville göra den.
nu funderar jag på vad jag ska göra till minne av farfar.
Pudzianovski
2007-08-14, 17:23
Såg en dokumentär häromdagen om Scary Guy. Den var bra. Tror du skulle gilla den Krampus.
http://www.youtube.com/watch?v=HyQndbjIUR4 <----inte den som gick på tv men här är lite med honom
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=61757&a=871996
Jag har en tatuering av en symbol (kinesisk) som har gjort så att jag är den personen jag är idag, och det kommer jag ha mycket nytta av i framtiden också. Det är också en bra påminnelse för min bästa personliga egenskap.
Jag skulle inte kunna ha en tatuering på mig om det fanns ingen betydelse för den. Att bara ha en tatuering för nöjes skull är bara osmakligt.
Kommer skaffa mer tatueringar i framtiden, men vet inte riktigt vad det skulle kunna vara.
Jag letar efter en som jag verkligen gillar, sen behåller jag en kopia på den och väntar i två år. Ifall jag fortfarande gillar den lika mycket, då åker den på.
Alltid varit fascinerad av hela konceptet.
Har vid flertal tillfällen i livet funderat på att tatuera mig. Har oftast slutat med att jag inte gjort nån för att jag inte riktigt hittat något motiv jag verkligen vill ha.
Just nu känner jag dock inget behov av en tatuering.
Ignatius72
2007-08-14, 17:30
Jag letar efter en som jag verkligen gillar, sen behåller jag en kopia på den och väntar i två år. Ifall jag fortfarande gillar den lika mycket, då åker den på.
Satan vad moget.
tntballe
2007-08-14, 17:34
Gjorde denna när jag var 17, tyckte o tycker den var snygg. Kanske ser lite väl vanlig ut, men den symboliserar mitt efternamn. Något jag inte kommer ångra.
http://img410.imageshack.us/img410/5076/pict0534litenqs4.jpg (http://imageshack.us)
shadowfire
2007-08-14, 17:42
såg xXx och ville se ut som vin diesel, tyckte han var macho.
Glömde berömma dina gaddningar Krampus, snygga och det känns som dom passar dig på nåt sätt :)
Cool. :)
bestämde mig vid ca 15 års ålder att skaffa en liljekonvalj på underarmen, för att minnas min mormor (hennes favoritblomma). några månader efter att fyllt 18 så gjorde jag den och har inte ångrat det en sekund.
jag minns att jag en gång drömde om mig själv och såg tatueringen på min arm, fast det var långt innan jag hade gjort den. då visste jag att jag ville göra den.
nu funderar jag på vad jag ska göra till minne av farfar.
:thumbup:
Såg en dokumentär häromdagen om Scary Guy. Den var bra. Tror du skulle gilla den Krampus.
http://www.youtube.com/watch?v=HyQndbjIUR4 <----inte den som gick på tv men här är lite med honom
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=61757&a=871996
Jo du!
Såg en stor del av den och jag skulle verkligen vilja se hela.
Mycket bra filosofi han har. Verkligen en intressant figur.
Tjurar passar mkt bra på Tjuren Krampus.
Gjorde denna när jag var 17, tyckte o tycker den var snygg. Kanske ser lite väl vanlig ut, men den symboliserar mitt efternamn. Något jag inte kommer ångra.
http://img410.imageshack.us/img410/5076/pict0534litenqs4.jpg (http://imageshack.us)
heter du möjligen Rosengren i efternamn? :)
Tjurar passar mkt bra på Tjuren Krampus.
Thanx dude. :)
Of T: Jag har letat efter en bild på dig som jag kan rita av. Du ska få vara med på en tavla med bla Jwzrd och Pirahna :D
mangemani
2007-08-14, 18:03
är ett stort fan utav manowar,därför tatuerade jag in kings of metal bilden på armen,ingen text,inga nr eller nått,bara bilden.
tänkte igenom denna tatuering noga innan jag lät göra den och kom fram till att jag inte kommer att ångra den i framtiden heller.
eftersom ingen text är intatuerad så kan ju ingen komma och säga nån kommentar i stil med "vilka fan är manowar?" om typ 20-30 år.
texter lär man få ångra i framtiden skulle jag tro.
min nästa(vilken jag har sagt ett bra tag nu) blir den där fina örnen från manowars första album,ska täcka hela bröstet på höger sida.
Thanx dude. :)
Of T: Jag har letat efter en bild på dig som jag kan rita av. Du ska få vara med på en tavla med bla Jwzrd och Pirahna :D
KUL! Tavlor gillar jag!
Skall det vara framifrån eller profil, grodperspektiv etc? emo-vinkel?
On-T: Själv tänkte jag tatuera mig när jag var yngre, typ såhär men blev aldrig av
http://manga.kaobang.com/images/cryingfreeman3gd.jpg
tntballe
2007-08-14, 18:07
heter du möjligen Rosengren i efternamn? :)
Neeeee, Grönroos
KUL! Tavlor gillar jag!
Skall det vara framifrån eller profil, grodperspektiv etc? emo-vinkel?
Gärna fighterpose el liknande.
Whistler
2007-08-14, 18:11
Någon gång i framtiden ska loggan för Galaktiska Imperiet dit, men jag kan inte bestämma mig för hur stor eller vart den ska sitta.
Sen är det väl så med helt symmetriska symboler också att de lätt blir missformade med tiden. :(
Jag gjorde en henna av den 2005 på bröstet, som ni kan se här:
http://thai.ninjagymnasiet.se/modules/drawing/pictures/1130731492.jpg
(ber om ursäkt för kalsongerna...), men blev inte helt nöjd med vare sig storlek eller placering. Sen har jag någon fix idé om att jag inte vill slösa bort utrymme på kroppen för en tatuering och sen komma på något annat som skulle passa där bättre.
Hennatatueringar ska man ge blanka fan i. Du kan få förjävliga allergiska reaktioner. Det gäller särskilt tjejer som färgar håret också som haft hennatatueringar tidigare.
/end pensionär
Jag har inte vetat vad jag vill ha. Nu vet jag vad jag vill ha men har inte pengar nog eller hittat en tatuerare som jag anser tillräckligt duktig för att få måla ner mig.
ZHTOHELLAS
2007-08-14, 19:01
Jag tattuerade mig i åldern 18år och är idag 24..Med andra ord ångrar man sig ganska grovt :smash:
Förstört min ena överarm och delar av underarmen med fjant kåkgaddning..usch..
Ironbabe
2007-08-14, 19:01
Hade länge funderat på en yttepytteliten tatuering och när jag fyllde 30 gjorde jag slag i saken och tatuerade mig :) Man skulle kanske kunna kalla det för en 30-års kris :D Direkt efteråt så ville jag tatuera mig igen men det blev aldrig av och nu vill jag inte ha någon till. Jag är nöjd med den jag har
Jag är inte tatuerad och har aldrig velat tatuera mig.
Ingenting som lockar.
En annan sak är att jag är rädd för sprutor och hatar blod. Aldrig att jag skulle utsätta mig för den smärtan.
Sen om jag ska vara helt seriös så tycker jag det börjar bli ordentligt tjatigt att alla är tatuerade.
Är mer och mer nöjd med att vara "ren", snart är jag totalt unik.
Ignatius72
2007-08-14, 19:23
En annan sak är att jag är rädd för sprutor och hatar blod. Aldrig att jag skulle utsätta mig för den smärtan.
.
Sprutor är läskiga saker men tatueringsnålarna är en annan grej.
Ska tatuera mig när jag väl kommer på exakt hur det ska se ut. Citatet har jag redan och det betyder mkt för mig så de kommer jag inte ångra, kan inte riktigt bestämma bilden o hur de ska kombineras eller var den ska sitta. Gillar symmetri så rakt över ryggraden mellan skulderbladen lutar det mot, har hört att det gör förjävla ont att tatuera över kotorna men no pain no gain.
Funderar lite på ngt slas yin-yang med en sol och en måne och sedan citatet runt om. Jaja förr eller senare så kommer det, ingen mening o stressa.
Satan vad moget.
Tackar.
Är ju ändå något som är mer eller mindre permanent och då ska jag vara riktigt säker utanför det ju då "Den här kommer jag vilja ha under hela mitt liv". Efter två års tänkande och tittande på den så hinner man ändra sig mycket och se det ur nya vinklar. Om man fortfarande gillar den då, är man nog någerlunda säker.
Jag kan tycka att rätt tatuering på rätt person är snyggt. Men själv vill jag inte ha tatueringar, då det för mig inte skulle ha något värde.
Ignatius72
2007-08-14, 20:03
Tackar.
Är ju ändå något som är mer eller mindre permanent och då ska jag vara riktigt säker utanför det ju då "Den här kommer jag vilja ha under hela mitt liv". Efter två års tänkande och tittande på den så hinner man ändra sig mycket och se det ur nya vinklar. Om man fortfarande gillar den då, är man nog någerlunda säker.
Såg nån brud på Tv för nåt år sedan som sminkade en orm i fejset varje dag. När hon gjort det i 10 år tänkte hon tatuera dit den. Om hon gjorde det eller ej förtäljer inte historien.
Min impulskontroll säger att jag noga övervägt ärendet om jag hinner hem, dricka en flabb kaffe och sedan bestämt mig.
thatkrillesshow
2007-08-14, 20:07
Inte tatuerad ÄN, eftersom jag inte vet vad jag ska tatuera, sen så har jag inte råd heller...
Svedberg
2007-08-14, 20:12
Skulle gjort det direkt om jag hade ett motiv jag vore nöjd med, sista tiden har det varit funderingar på nånting som går upp på högra sidan av halsen, lagom för att delvis synas strax ovanför en krage.
Nått i stil med "ondskefull demon" lr nått annat larvigt :D
Jag är osäker på om jag vill ha en tatuering, men OM jag skaffar en så blir det någon som liknar min farsas nuvarande, dock inte exakt likadan, för den är ganska vanlig tror jag. Men jag målar den nog själv.
För jag gillar tatts. Ingen med mode. Utan jag gillar det som konstform.
Sprutor är läskiga saker men tatueringsnålarna är en annan grej.
du har blod, du har smärta du har nålar
det går fetbort
Animalistic
2007-08-14, 20:40
har 2st, en tribaldrake som ska täckas upp i december (tack och lov)
samt min släkts vapensköld på vänster underarm, med text under. otroligt nöjd.
smärtan, atmosfären är halva grejen med tatueringen. sen får man väl ändå stå på sig att man gillar uppmärksamhet
det är några som gjort cover-ups? Gjorde min första när jag va 17. Gillade den 11 år senare men den blev så liten. Därför gjorde jag en cover up
jag gillar färgglada och välgjorda tatueringar. Jag gillar att att även om jag har supertrista kläder så har jag nåt som piffar upp och visar på min personlighet: färgstark och lite knäpp.
Den här gjorde jag för att jag ville ha nåt stort på armen, men inte på överarmen som alla andra. Gillar klassiska motiv. Den är lite svår att fota bara:
http://hanzo.mine.nu/~cm/tat1.jpg
http://hanzo.mine.nu/~cm/tat3.jpg
http://hanzo.mine.nu/~cm/rosor.jpg <--helt nygjord här
De två vid sidan är mest utfyllnad, men gillar dem mycket, särskilt brevet. den gjordes efter 4 timmar snurrande om vad vi skulle göra, slutade med en sån liten plutt. :D
På fötterna är typ samma skäl, ville ha nåt där och älskar dessa sailor jerry-hajarna:
http://hanzo.mine.nu/~cm/fot.jpg
(dålig bild)
Många frågar vad mina tatueringar betyder osv. Jag vet aldrig var jag ska svara på det, de är ju bara snygga. Dock har jag valt att skriva "courage" för att jag är en fegis som behöver peppas lite och "never give in" av typ samma skäl.
http://hanzo.mine.nu/~cm/back.jpg
Detta brevet betyder absolut inget. Bara gulligt.
http://hanzo.mine.nu/~cm/brev1.jpg
Lilla Lisa
2007-08-14, 21:10
Tycker det är snygg på en del, andra passar inte alls i det, ser fel ut liksom.
Själv ska jag aldrig göra det. Krampus, dina är tuffa på dig, du är en sån person som passar med det.
Har funderingar på att tatuera mig nångång men inte förrens jag hittar något som jag verkligen skulle vilja ha. Känns som det kan rinna ut i sanden, det är ju rätt dyrt oxå.
Andy.da.wohoo
2007-08-15, 00:11
Fed up: Den rosen som sitter på både bicepsen och tricepsen var sjukt snygg där.
Gillar resten av dina tatueringar också men den var mest tilltalande tycker jag.
Jag har ingen men det är för jag är så feg *whistle*
Men har funderat på att göra ett Arsenalmärke på bröstet eller typ skriva "The Gunners" på överarmen eller bröstet. Men sen när man blir äldre är det kanske inte så skoj att springa runt med...sen måste man ha sina föräldrars intyg om man är under 18 vilket jag är, och jag kan ju glöma att dom går med på att jag gör en tatoo :)
Någon som har/har sett en bild på vad jag menar så man kan se hur det ser ut?
Degpekka
2007-08-15, 00:42
Har ingen och kommer inte att skaffa heller, tycker helt enkelt inte att det är fint. :)
Har ingen och kommer inte att skaffa heller, tycker helt enkelt inte att det är fint. :)
+1
Att ha tatueringar känns numera lika naturligt som att ha tröja på sig, finns egentligen inget speciellt jag själv vill uppnå med dem utan de är symboler och motiv som jag tycker passar mig och min personlighet. Jag kommer bygga på motiven så länge jag känner för det.
Eftersom jag varit intresserad av asiatisk kultur och sporter under hela uppväxten skaffade jag mig japanska motiv. Har skissat på dem i runt 10år, träffade sedan genom en kompis rekommendation tatueraren som började göra min sleeve. Får se hur mycket det blir, finns alltid något trevligt man kan lägga till.....
När man väl börjat med något stort är det svårt att sluta. :D
Jag har alltid gillat det. När jag bara var ett litet barn var jag extremt intresserad av min Farsas och Farfars tatueringar.
När jag vart 18 år stövlade jag iväg och gjorde mina första (japansk style) och sedan har det trillat på lite färg på kroppen under årens gång
Nu har en tidigare anställd öppnat en egen tatueringstudio och naturligtvis har jag varit och gjort lite mer.
Min son var väldigt intresserad av mina taueringar som barn och nu när han fyllde 18 år så gjorde även han en stor tatuering:D
Animalistic
2007-08-15, 10:28
min mamma & pappa e tatuerade, dom var mina största inspirationskällor till tatueringar, kan ligga mycket i de också kanske :P
Ignatius72
2007-08-15, 10:32
min mamma & pappa e tatuerade, dom var mina största inspirationskällor till tatueringar, kan ligga mycket i de också kanske :P
Hade mina föräldrar varit tatuerade så hade jag med största sannolikhet inte gjort det.
Kan likagärna lägga upp de två symboler jag för tillfället har i min "Vänta två år och se - låda".
Gjorde dem snabbt i paint så de är itne lika vackra som orginalen, men basen är densamma:
http://i120.photobucket.com/albums/o187/Stoltz123/twosexcross.jpg
Den första (från vänster) hade jag tänkt sätta i lägre nacken, och den andre antingen på baksidan av höger axel eller på främre delen.
Kan likagärna lägga upp de två symboler jag för tillfället har i min "Vänta två år och se - låda".
Gjorde dem snabbt i paint så de är itne lika vackra som orginalen, men basen är densamma:
Den första (från vänster) hade jag tänkt sätta i lägre nacken, och den andre antingen på baksidan av höger axel eller på främre delen.
Tvekönig? :MrT:
Många frågar vad mina tatueringar betyder osv. Jag vet aldrig var jag ska svara på det, de är ju bara snygga. Dock har jag valt att skriva "courage" för att jag är en fegis som behöver peppas lite och "never give in" av typ samma skäl.
Freddan dina är mycket välgjorda, välplacerade och passar dig överlag mycket bra. :)
Tycker det är snygg på en del, andra passar inte alls i det, ser fel ut liksom.
Själv ska jag aldrig göra det. Krampus, dina är tuffa på dig, du är en sån person som passar med det.
Tack Lisen, min vän. :)
Kul att se folks tankar. Många fler som har än jag trodde. Lägg gärna upp bilder på de ni har (men helst inte sådanna som ni vill ha, eller tänker göra..).
Arne P, dax att ge sig tillkänna i tråden nu. ;)
Och nån salig kombination av en dank, ett kors, ett uppochnervänt kors samt vad jag tror är en typ av kors som någon annan religion än kristendomen använder?
Explain your thinking.
Och nån salig kombination av en dank, ett kors, ett uppochnervänt kors samt vad jag tror är en typ av kors som någon annan religion än kristendomen använder?
Explain your thinking.
Pro jämlikhet mellan könen. Den första är, utan det "upp och nervända korset" Patriarkatkorset. Med kvinnans symbol där också så blir det en pro jämlikhet mellan könen inom religionen.
Hoppas jag förstod din fråga rätt om vilket kors du menade nu:)
@Krampus - ledsen, won't do it again :)
Ignatius72
2007-08-15, 10:55
Pro jämlikhet mellan könen. Den första är, utan det "upp och nervända korset" Patriarkatkorset. Med kvinnans symbol där också så blir det en pro jämlikhet mellan könen inom religionen.
oh, djupt. Men sluta fundera så mycket. Kuta iväg och tatuera dig. Du hinner innan lunch.
Har ingen, tycker inte att det är snyggt med tatueringar..
Har inga piercingar o sånt heller, tycker inte om att "modifiera" min kropp, plus att det ser väldigt omanligt ut.
Jackie Dee
2007-08-15, 11:26
det är några som gjort cover-ups? Gjorde min första när jag va 17. Gillade den 11 år senare men den blev så liten. Därför gjorde jag en cover up
Har du nån före o efterbild på det?
Jag har en på armen jag ska täcka, dock är den ganska stor så det blir klurigt hur jag ska göra.
Wennerberg
2007-08-15, 11:30
Jag har så sjukt mycket ideér och bilder. Det svåra är att sålla ut allting. Sen så är jag extremt kräsen och det tar nog tid innan man hittar en tatuerare som man vill jobba med!
Jag har så sjukt mycket ideér och bilder. Det svåra är att sålla ut allting. Sen så är jag extremt kräsen och det tar nog tid innan man hittar en tatuerare som man vill jobba med!
Jense.
Men du har några nu?
Du försöker alltså ligga med hjälp av tatueringarna;)
Wennerberg
2007-08-15, 11:47
Jense.
Men du har några nu?
Jense? Jag har inga tatueringar. Det kommer senare.
machine gun
2007-08-15, 11:47
Den högra är lite av samma grej som en av mina:
http://img508.imageshack.us/img508/1700/gaddning01jo3.jpg
I originalutförande är det bara ett kvinnotecken och en symbol för kvinnokamp, men jag anser att kampen bör handla om en strävan efter absolut jämlikhet mellan könen. Jag har även en svart triangel intatuerad, vilket är den symbol som kvinnor som avvek från den bullbakande hemmafrunormen (dvs feminister och flator i princip) märktes med under andra världskriget. Sen har jag ytterligare en tatuering som helt saknar politisk andemening :)
Jag älskar tatueringar och anser att de kan vara både ett sätt att smycka kroppen och ett sätt att visa vad man står för. Jag tycker att man bör ha en tanke bakom en tatuering och kunna förklara varför man gjort den, men det måste inte nödvändigtvis vara en jättedjup mening utan det kan lika gärna vara "jag tycker väldigt mycket om rosor och därför har jag en ros intatuerad" eller nåt i den stilen.
Angående denna tvekönade jämlikhetssymbol.
Alltså själva symbolen i sig är ju ojämlik, mannens pil pekar uppåt medan kvinnans pekar neråt. Redan där förlorar ni ju.
Jense? Jag har inga tatueringar. Det kommer senare.
Ja, som tatuerare. :D
Ok, bra att vara på det klara med vad man vill göra. :)
machine gun
2007-08-15, 11:51
Alltså själva symbolen i sig är ju ojämlik, mannens pil pekar uppåt medan kvinnans pekar neråt. Redan där förlorar ni ju.
Den diskussionen hör hursomhelst inte hemma i den här tråden.
Eldhroka
2007-08-15, 11:55
Jag har 4 st för tillfället.
Min första skaffade jag när jag var 15-16 hos en extremt oseriös tatuerare :(
den är numera en coverup, lejonet, som jag är betydligt mer nöjd med.
Min tribal runt vänster arm betyder självständighet för mig.
(gjorde den för min första lön när jag flyttat hemifrån)
Katt-tassarna runt höger handled är till minne av min katt-bebis Elvis.
(gjorde dock tatueringen innan han dog).
Tribeln på benet har jag bara för att den är snygg :)
Just nu spånar jag på min 5:e tatuering, förmodligen blir det av i höst,
har bilden hyffsat klar i huvudet på hur det ska bli... (efter ca 2års funderande)
Du försöker alltså ligga med hjälp av tatueringarna;)
:D
Den högra är lite av samma grej som en av mina:
http://img508.imageshack.us/img508/1700/gaddning01jo3.jpg
Fy helvete vad snygg! Någon bild på själva tatueringen? Var har du den?
Skickar PM som svar, så inte Krampus blir vred på mig ;)
:D
Skickar PM som svar, så inte Krampus blir vred på mig ;)
+1 på mening ett.
Äh vaffan babbla på ni, jag blev också intresserad. :)
machine gun
2007-08-15, 12:19
Tack! Jag har ingen bra bild på den och just nu har jag ingen kamera, man kan dock ana den på avataren. Ska se om jag hittar nån bild där jag kan klippa ut den, så kanske den syns tydligare. Jag har den på nedre delen av magen, snett nedanför naveln på höger sida.
Wennerberg
2007-08-15, 14:22
Ja, som tatuerare. :D
Ok, bra att vara på det klara med vad man vill göra. :)
Ja han kan göra en sån skalle han gjorde på min grishud här haha
theoppositescollide
2007-08-15, 14:29
Jag har en tatuering av en symbol (kinesisk) som har gjort så att jag är den personen jag är idag, och det kommer jag ha mycket nytta av i framtiden också. Det är också en bra påminnelse för min bästa personliga egenskap.
Jag skulle inte kunna ha en tatuering på mig om det fanns ingen betydelse för den. Att bara ha en tatuering för nöjes skull är bara osmakligt.
Kommer skaffa mer tatueringar i framtiden, men vet inte riktigt vad det skulle kunna vara.Varför är det osmakligt? Vad är osmakligt med att tatuera sig av estetiska skäl?
Jag har mycket av kroppen tatuerad vid det här laget och mer kommer det bli, och jag gör det _uteslutande_ för att jag tycker att jag blir snyggare av det. Samma anledning som gör att jag tränar, äter rätt osv.
Kan ju dessutom passa på att jag fullkomligt avskyr kinatecken, tribals och dylikt.
Jag är lite inne på stoltz bana, vill känna mig säker ett tag innan jag gör det ( dock inte 2år, utan ett par månader-halvår iaf).
Vet inte heller exakt vad jag vill ha för motiv, men något mindre till en början, kanske nått personligt ( stjärntecken, intressen, minne) som man sen kan bygga vidare på med lite detaljer osv. Vill inte bli tatuera hela kroppen men vill ha en eller två tatueringar man kan bygga vidare på lite med åren iaf.
Överarm/höger skuldra är vart jag vill ha dem isf. Kanske någon liten längre ner på vaden, inte speciellt vanligt (?). Någon som har ett par bra sidor med tatuerings motiv?
Varför jag inte är tatuerad ??
Tycker inte det är snyggt helt enkelt
Varför jag inte är tatuerad?
Ja, varför har jag inte gulfärgade linser, grönt hår och går utan byxor=det är inte snyggt enligt min mening.
von huff
2007-08-15, 15:47
sen när jag blir stor och stark så kanske..
Wennerberg
2007-08-15, 16:32
Varför vill alla vänta på att de ska bli stora och starka? bicepsmått har inget att göra med konst!
machine gun
2007-08-15, 16:47
Varför vill alla vänta på att de ska bli stora och starka? bicepsmått har inget att göra med konst!
Nej, precis. Dessutom lär ju de flesta knappast behålla sina stora snygga muskler hela livet heller.
Många som sett de stora killarna på gymmet med tribals och ser dem som föredömet. Sen med tiden så isner nog (förhoppningsvis) de flesta att tatueringarna helst ska vara independent.
Motorbreath
2007-08-15, 18:21
Har inte kommit på något bra motiv än. Vill inte ha likadana tatueringar som "alla andra" har (=tribaler, drakar och döskallar).
Edit: Inte heller mitt namn/efternamn på underarmen.
Varför jag inte är tatuerad?
Ja, varför har jag inte gulfärgade linser, grönt hår och går utan byxor=det är inte snyggt enligt min mening.
lite +1 på det.
Men det har lite med varandra att göra kanske, personer med tatueringar (mestadels) är lite underground, bad boy/girl, excentriska, egna, självständiga, våghalsiga, och verkar vilja visa detta utåt. Det är inte många, säg advokater och högutbildat folk som har taueringar eller? Bara en liten fundering...
...Så varför har vissa tatueringar? Är det bara för att det är "snyggt" ? :MrT:
Jag har nog inte tatuerat mig därför att det känns som att det aldrig är fel att vara utan men att det kan vara jäkligt fel med. Men hittar jag den rätta så vet man aldrig. Har inget emot det i sig, tycker inte det är fult. Men jag tror kanske inte det är min grej ändå. Jag är ingen detaljmänniska. Har aldrig smycken tex, jag kan verkligen inte sånt. Tror inte jag skulle kunna tänka ut nån snygg tatuering heller. Eller placering.
Sen har jag aldrig haft nån symbol eller nåt som jag sett som "mina".
tatuerad för att jag anser att min tatuering passar in på min personlighet, och det är inget jag kommer ångra när jag blir äldre.
Sen så är det bra att inte vara som alla andra.
petersson
2007-08-15, 21:14
Har ingen tatuering. När jag var liten sa pappa att jag och brorsan fick göra vad fan vi ville bara vi INTE skaffade tatueringar :)
Jag tatuerade in i fjärill som en symbol för frihet när jag dragit mig ur bulimin.
"Michaela" i nacken var mest för att jag tycker att det är så hett ;)
Jag tatuerade in i fjärill som en symbol för frihet när jag dragit mig ur bulimin.
"Michaela" i nacken var mest för att jag tycker att det är så hett ;)
Michaela och "hett" går inte riktigt ihop i min värld, med tanke på dom människor jag känner som heter det *spy* No offense om du nu heter det.
Michaela och "hett" går inte riktigt ihop i min värld, med tanke på dom människor jag känner som heter det *spy* No offense om du nu heter det.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=82209
Trodde du att jag skulle tatuera in nån annan bruds namn i nacken? *slap*
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=82209
hmmm. Godkännt kan jag sträcka mig till men min syn på "Michaela" står strong som kinesiska muren *flex*
hmmm. Godkännt kan jag sträcka mig till men min syn på "Michaela" står strong som kinesiska muren *flex*
*Berlin muren
Trodde du att jag skulle tatuera in nån annan bruds namn i nacken? *slap*
Ja, jag vet inte din sexuella läggning och vissa tatuerar faktiskt in sina partners namn :cool:
Min poäng var mer att - Majoriteten av Kolo nog inte skulle hålla med dig i den frågan när det kom till Kolos Mela ;)
*Berlin muren
Ja, möjligtvis. Innan den föll såklart :hbang:
Ja, möjligtvis. Innan den föll såklart :hbang:
Det jag menar är att den åsikt står lika "strong" som berlin muren :P Alltså, inte alls.
Min poäng var mer att - Majoriteten av Kolo nog inte skulle hålla med dig i den frågan när det kom till Kolos Mela ;)
Jag är kräsen som få då vet ;) Angel såg förövrigt söt ut på bilden! Hennes avatar gör dock att hon ser äldre ut än vad hon är *screwy*
Det jag menar är att den åsikt står lika "strong" som berlin muren :P Alltså, inte alls.
Ok. Visa några heta Michaelor och överbevisa mig så kanske det går över :P
Ok. Visa några heta Michaelor och överbevisa mig så kanske det går över :P
Nån som är het för dig, behöver nödvändigtvis inte vara het för mig, bara för att du är kräsen. Jag tycker t.ex. att Mela är het, vilket du redan gjort klart för oss att du inte tycker.
Tillbaka till tatueringar kanske?
Jag är nyfiken på en sak - Mela, vilken "font" använde du till ditt namn? Hade varit kul med bild så man kan se hur det blev.
Nån som är het för dig, behöver nödvändigtvis inte vara het för mig, bara för att du är kräsen. Jag tycker t.ex. att Mela är het, vilket du redan gjort klart för oss att du inte tycker.
Tycker hon är lika vacker som vilken tjej som helst. Inte ful alltså. Men ibland letar jag efter det lilla extra som verkligen är pricken över i:et, för mig. Om du visste vilka människor jag "känner" som förknippas med det namnet så skulle det nog påverka dig också:(
Japp. Back ON-TOPIC
Tillbaka till tatueringar kanske?
Jag är nyfiken på en sak - Mela, vilken "font" använde du till ditt namn? Hade varit kul med bild så man kan se hur det blev.
Helt ärligt så minns jag inte riktigt. Skulle kunna försöka ta en bild på tatueringen iofs ;D
Helt ärligt så minns jag inte riktigt. Skulle kunna försöka ta en bild på tatueringen iofs ;D
Here it is:
http://img475.imageshack.us/img475/6076/michaelas4.jpg
Jävligt elegant stil - Me like.
Hur lång är den från ände till ände?
Jävligt elegant stil - Me like.
Hur lång är den från ände till ände?
Thx. Typ 6-8cm nånstans. Inte så lätt att mäta själv.
Här är min andra kärlek:
http://img530.imageshack.us/img530/4122/fjrillym1.jpg
Snygg. Vart sitter den?
Höger höftben typ. Det du ser i nederkant i bilden är trosorna.
Höger höftben typ. Det du ser i nederkant i bilden är trosorna.
Ah, såg inte den detaljen. (För trött för att vara uppmärksam tydligen)
jag har några och jag har gjort två av dom som symboler för personliga upplevelser. resten är bara för att det är snyggt. jag ser det som konstverk i det extrema, och det är aldrig fel att dö snygg. jag har haft samma tycke vad gäller tattueringar sdålänge jag kan minnas. väntade tills jag va 22 med att göra min första. tattueringar jag tycker är snygga är de som uttrycker någon känsla, så det är sådana jag gör förutom dom som har en betydelse för mig på annat sätt.
Ja, jag har tatuering för att jag var så dum och korkad att jag inte insåg hur fult och skabbigt och billigt det ser ut med tatueringar.
Ja, jag har tatuering för att jag var så dum och korkad att jag inte insåg hur fult och skabbigt och billigt det ser ut med tatueringar.
Den sortens kommentarer när man pissar på alla som är tattuerade hör väl hemma någon annanstans? den typen av människor som bara MÅSTE dömma ut andra bara pga deras val av livsstil, gör jag samma sak nu?
Har alltid gillat och tyckt det varit fint.
Gjorde min första när jag var 16 sen var jag fast.:D
Den första är dock överkörd, gillade den också men den var lite menlös och felplaserad.
Syns lite av dom på mina bilder i journalen om någon är intresserad.
Jag tycker det är så fjantigt när man ser på miami ink och alla kommer in o vill ha älvor,drakar osv..whatever, för att hedra sin far/bror osvosv. Alla verkar försöka få det till något så ädelt med alla dessa djupa motiv till sina tatueringar istället för att bara erkänna att dom tyckte den där japanska draken var så jävla ball att dom bara var tvungna att ha den på armen.
Den sortens kommentarer när man pissar på alla som är tattuerade hör väl hemma någon annanstans? den typen av människor som bara MÅSTE dömma ut andra bara pga deras val av livsstil, gör jag samma sak nu?
Jag svarade på frågan, det är min åsikt, jag har rätt till min åsikt och jag tror knappast någon börjar lipa för att jag har den åsikten.
Jag svarade på frågan, det är min åsikt, jag har rätt till min åsikt och jag tror knappast någon börjar lipa för att jag har den åsikten.
jag har samma åsikt om tjockisar.
jag har samma åsikt om tjockisar.
ok
Jag hoppar från motiv till motiv och kan inte riktigt bestämma vad jag ska göra. Jag har länge tänkt på att ha en tatuering som sträcker sig från bröstryggen, över axeln till bröstet.
Var länge inne på en kräfta men den struntar jag i eftersom det inte kommer funka (är född i kräftans tecken).
Sen har jag tänkt på att kanske ha en haj, eller en orm. Meningen med detta är att jag alltid satt som ung och tittade på program om hajar och ormar. Dessa har verkligen varit en stor del av min ungdom och alltid varit otroligt fascinerad av dessa djur.
Alternativt en kinesisk/japansk drake. Dels för att jag tycker om asiatisk-kultur och dels för att de ser väldigt fina ut, väldigt stilrena.
Tatueringen ska även prydas av min lillebrors personnummer.
Eller så slopar jag allt och tatuerar in buddy-Jesus istället.
Det är svårt att bestämma sig.
Jag hoppar från motiv till motiv och kan inte riktigt bestämma vad jag ska göra. Jag har länge tänkt på att ha en tatuering som sträcker sig från bröstryggen, över axeln till bröstet.
Var länge inne på en kräfta men den struntar jag i eftersom det inte kommer funka (är född i kräftans tecken).
Sen har jag tänkt på att kanske ha en haj, eller en orm. Meningen med detta är att jag alltid satt som ung och tittade på program om hajar och ormar. Dessa har verkligen varit en stor del av min ungdom och alltid varit otroligt fascinerad av dessa djur.
Alternativt en kinesisk/japansk drake. Dels för att jag tycker om asiatisk-kultur och dels för att de ser väldigt fina ut, väldigt stilrena.
Tatueringen ska även prydas av min lillebrors personnummer.
Eller så slopar jag allt och tatuerar in buddy-Jesus istället.
Det är svårt att bestämma sig.
eller så skiter du i att hitta mening med tattueringarna och gör det som är fint.. en hel värld kommer öppna sig :D
Hela ryggen, dooooo it :thumbup:
join us on the dark side
eller så skiter du i att hitta mening med tattueringarna och gör det som är fint.. en hel värld kommer öppna sig :D
Det jag menar..folk ska jämt bädda in det så dant.. gör det du tycker ser bra ut FFS!!
Skaffar man en tatuering så ska man ha det hela livet (jag vet att man kan få bort den, men vi bortser från detta nu).
Vad som är snyggt nu kanske jag tycker är jättefult om 10 år? Därav att jag vill ha en mening med min tatuering, något jag kan stå för och kanske berätta för mina barnbarn när jag är gammal (Jo, serrö, historien bakom farfars tatuering är...).
Iofs... en fin tatuering nu är ju också en häftig historia. (Titta nu här vad farfar tyckte vad snyggt när han var ung).
Det jag menar..folk ska jämt bädda in det så dant.. gör det du tycker ser bra ut FFS!!
ja eller hur, jag döljer inte att det är min motivering bakom näst intill alla mina. passa på och tattuera dig, dö snygg.
sen är det en anledning att tänka över motiven om än bara lite innan man gör dom. modeflugor kan man va utan om man nu inte råkar gilla just den stilen
LadyInsane
2007-10-07, 19:32
Alright. Gjorde första när jag var 15. En bild från SaganOmRingen. Betyder odödlighet. Gjorde den dels eftersom jag inte fick pierca mig för päronen, samt eftersom jag älskar SaganOmRingen. Fick den som en present för mina betyg i 9:an.
Nr två är en ros på ryggen. Den är vacker.. thats about it. Ska bygga ut den över hela ryggen. Varför? För att det är vackert...*cupid*
Doctor Snuggles
2007-10-07, 19:32
Så jävla mainstream med tatueringar.
Skaffar man en tatuering så ska man ha det hela livet (jag vet att man kan få bort den, men vi bortser från detta nu).
Vad som är snyggt nu kanske jag tycker är jättefult om 10 år? Därav att jag vill ha en mening med min tatuering, något jag kan stå för och kanske berätta för mina barnbarn när jag är gammal (Jo, serrö, historien bakom farfars tatuering är...).
Iofs... en fin tatuering nu är ju också en häftig historia. (Titta nu här vad farfar tyckte vad snyggt när han var ung).
Sure, en del har säkert vettiga "meningar" med sina tatueringar, men MÅNGA verkar försöka fantisera ihop/hitta en mening för att rättfärdiga för sig själva eller andra att göra en viss tatuering. Det är nästan pinsamt att höra folk ibland.
LadyInsane
2007-10-07, 19:34
ja eller hur, jag döljer inte att det är min motivering bakom näst intill alla mina. passa på och tattuera dig, dö snygg.
sen är det en anledning att tänka över motiven om än bara lite innan man gör dom. modeflugor kan man va utan om man nu inte råkar gilla just den stilen
Det kommer du göra..*kissass*
Sure, en del har säkert vettiga "meningar" med sina tatueringar, men MÅNGA verkar försöka fantisera ihop/hitta en mening för att rättfärdiga för sig själva eller andra att göra en viss tatuering. Det är nästan pinsamt att höra folk ibland.
Yup.
Som folk som försöker rättfärdiga en tribal.
Jag tycker det är så fjantigt när man ser på miami ink och alla kommer in o vill ha älvor,drakar osv..whatever, för att hedra sin far/bror osvosv. Alla verkar försöka få det till något så ädelt med alla dessa djupa motiv till sina tatueringar istället för att bara erkänna att dom tyckte den där japanska draken var så jävla ball att dom bara var tvungna att ha den på armen.
+1
LadyInsane
2007-10-07, 19:35
Så jävla mainstream med tatueringar.
Det är ju ännu mer mainstream att inte ha några. Det är ju då man ser ut som alla andra...:Virro
Det är ju ännu mer mainstream att inte ha några. Det är ju då man ser ut som alla andra...:Virro
eller hur, fast jag håller med honom ändå, litegrann. en lite tribal eller ett kinatecken på axeln är mainstream, lite moderat-rebelliskt. men att göra ett snyggt stort och genomtänkt motiv är rare, eller litet och snyggt för den delen
jag måste säga att det känns inte så.
det känns som om man snart är en av dom få som inte har en tatuering
Doctor Snuggles
2007-10-07, 19:41
Not. Varenda jeppe skaffar sig en tatuering nuförtiden. Tror inte jag känner en enda människa under 30 som inte har en tatuering. Visst, det kanske bara är en taggtråd/tribal runt armen (kille) eller en fjäril/drake på ryggen (tjej), men ändå.
Tacka vet jag förr i tiden då bara hårda sjömän eller hells angels hade tatueringar. Metal är inte metal längre, bara mjäk.
Det är hårdast att inte tillhöra någon subkultur.
Fast det är förstås omöjligt.
jag måste säga att det känns inte så.
det känns som om man snart är en av dom få som inte har en tatuering
ja fast det stämmer inte, men dom som är tattuerade går oftare mer lättklätt än dom som inte är det :D
Fatalist
2007-10-07, 19:44
Sjukt sugen på ett motiv jag har klart för mig nu... Blir hos en tatuerare jag känner genom kontakt nere i Phuket. :)
LadyInsane
2007-10-07, 19:45
Jag menar iofs mer som Jense. Stora gaddar är fortfarande inte "vanligt". En liten symbol är mest larvigt och väldigt "mainstream-bad". *screwy*
Alright. Gjorde första när jag var 15. En bild från SaganOmRingen. Betyder odödlighet. Gjorde den dels eftersom jag inte fick pierca mig för päronen, samt eftersom jag älskar SaganOmRingen. Fick den som en present för mina betyg i 9:an.
Fick du tatuera dig men inte pierca dig? :D
ja fast det stämmer inte, men dom som är tattuerade går oftare mer lättklätt än dom som inte är det :D
men vettetusan känns som om dom tatuerade snart går om oss icke gaddade
Jag menar iofs mer som Jense. Stora gaddar är fortfarande inte "vanligt". En liten symbol är mest larvigt och väldigt "mainstream-bad". *screwy*
nu pratade vi inte storlek utan bara om man var tatuerad eller inte.
det kan vara en prick eller hela rygger same same but different.
Ironbabe
2007-10-07, 19:51
Jag är larvig..jag har bara en liten gaddning på fingret. Jag tycker stora tatueringar i svanken är asfula *popcorn*
Däremot kan jag tycka att en del stora tatueringar är coola men skulle själv inte vilja ha det. Det kommer inte se lika coolt ut hela livet tyvärr även om jag själv tycker det när jag är gammal, skrynklig och halvblind :)
Doctor Snuggles
2007-10-07, 19:55
Jag är larvig..jag har bara en liten gaddning på fingret. Jag tycker stora tatueringar i svanken är asfula *popcorn*
Däremot kan jag tycka att en del stora tatueringar är coola men skulle själv inte vilja ha det. Det kommer inte se lika coolt ut hela livet tyvärr även om jag själv tycker det när jag är gammal, skrynklig och halvblind :)
Tror du att vid det laget att det som kommer se sämst ut är din tatuering? ;)
Om man redan ser förjävlig ut så tror jag knappast att en tatuering stjälper ännu mer. Och bryr man ens? :D
Sjukt sugen på ett motiv jag har klart för mig nu... Blir hos en tatuerare jag känner genom kontakt nere i Phuket. :)
minska infektionsrisken och gör det på vintern här hemma annars.. jobbigt som fan med svettig tattuering. men man gör såklart vad man känner blir bäst själv
nu pratade vi inte storlek utan bara om man var tatuerad eller inte.
det kan vara en prick eller hela rygger same same but different.
jävla skillnad.
Doctor Snuggles
2007-10-07, 20:03
jävla skillnad.
Inte definitionsmässigt sett.
En tatuering är en tatuering.
Sen att en STOR tatuering inte är samma sak som en LITEN tatuering är en annan sak.
Kan hålla med om att stora bläckbitningar över hela armen inte är vanligt.
Fast tycker nog det är lite mjäkstatus på det också numer.
En stor yakuza-tatuering över hela kroppen kanske håller måttet dock.
jävla skillnad.
absolut men nu pratade vi om vilka som har tatuerat sig eller inte.
känns inte så unikt längre
Inte definitionsmässigt sett.
En tatuering är en tatuering.
Sen att en STOR tatuering inte är samma sak som en LITEN tatuering är en annan sak.
Kan hålla med om att stora bläckbitningar över hela armen inte är vanligt.
Fast tycker nog det är lite mjäkstatus på det också numer.
En stor yakuza-tatuering över hela kroppen kanske håller måttet dock.
en body suit, kan va snyggt.
fast det är väl mer "mjäkit" att sitta med dömmande attityd här, bättre att va öppen till annat än vad som sker i sin egna lilla bubbla och acceptera att folk gör andra val än en själv. det blir inte mer "mjäkit" än personen bakom tattueringen. man förändras inte som persoin bara för en sleeve eller ett kinesiskt tecken
Tatueringar är alltud unikt. Tycker jag. Alla tatueringar är olika på olika personer. Även om jag och LI skulle ha samma motiv så ser det olika ut på oss båda.
Man skaffar inte en tatuering för att vara eller inte vara som alla andra. Man skaffar en tatuering för att det är någonting man vill ha. Man smyckar sin kropp precis som att man bygger muskler för att förändra kroppens struktur.
absolut men nu pratade vi om vilka som har tatuerat sig eller inte.
känns inte så unikt längre
nä, det är inte så unikt längre och det är bara posetivt. varför ska sjömän och kriminella ha patent på något som kan va så snyggt?
skitbra att det blir mer och mer accepterat att tatuera sig.
Min var väldigt viktig för mig jag gjorde den för 11 år sen, och innebörden är lika viktig för mig i dag. Tyvärr har jag stött på 2 tjejer med EXAKT samma tatuering på EXAKT samma ställe, ungefär lika stor (liten).
Det är ett kinesiskt tecken, "vänskap". Att det blev just ett kinesiskt tecken berodde på att min familj satt bredvid en kinesisk tjej på tåget hem från en semester. Vi pratade och när vi kom fram frågade hon min pappa om han kunde tipsa om något vandrarhem. Men han bjöd såklart in henne att bo hos oss. I samma veva hade jag haft det lite jobbigt, och istället för att prata med kompisarna slöt jag mig. Men vi hade precis hittat tillbaka till varandra och jag är nära vän med dem ännu. Jag har ett foto på när hon sitter å skriver tecken åt mig (jag ser ut som en jätte typ en halvmeter längre än henne:D).
Iaf så gjorde jag den nästan ett år senare, 5 dagar efter min 18-årsdag. I Borlänge och det kittlade så jag höll på avlida, för att jag skulle ligga still fick jag kika i en klädkatalog å beställa kläder åt tatueraren. Cammofärgade byxor hann jag med, sen var han klar.
Har inget foto på den och den är verkligen inget visuellt enastående, har funderat på att göra något mer av den men inte blivit av. 2 kvadratcentimeter av min kropp genererade alltså all denna text. *screwy*
Ironbabe
2007-10-07, 20:13
Det kommer inte se lika coolt ut hela livet tyvärr även om jag själv tycker det när jag är gammal, skrynklig och halvblind :)
Tror du att vid det laget att det som kommer se sämst ut är din tatuering? ;)
Om man redan ser förjävlig ut så tror jag knappast att en tatuering stjälper ännu mer. Och bryr man ens? :D
Om vi pratar om min lilla gadd jag har på fingret så nej, förmodligen så kommer mina knän var rätt så fula har jag en känsla av..
Menar du att alla de med stora tatueringar ser för jävliga ut alltså? *rolleyes*Jag har faktiskt sett några snyggingar med STORA tatueringar oxå.
Som jag skrev i mitt tidigare inlägg: Nej, jag tror inte de bryr sig och jag hoppas att de fortfarande tycker deras stora gaddningar är lika snygga och inte ångrar sina gaddningar när åldern gör att huden inte är lika spänstig som förr. Jag personligen tycker inte att de jag har sett på äldre personer är så fina
Har äldre bröder som är tatuerade och på så sätt väcktes mitt intresse.
Ritade min tatuering, svart spindelsymbol liknande historia, när jag var 18 och la den kort därefter på armen (blödde som en häst travar). 12 år senare är jag lika nöjd att jag gjorde det.
Har förhoppning att göra en till tatuering men har inte ännu lyckats skapa någonting jag blivit frälst vid.
LadyInsane
2007-10-07, 20:24
Fick du tatuera dig men inte pierca dig? :D
Hehe jepp:D
Mamma är inget fan av piercingar i ögonbrynen så.. :D
Hehe jepp:D
Mamma är inget fan av piercingar i ögonbrynen så.. :D
Ah ok :D Min pappa ville döda mig när jag kom hem med första tatueringen. Än mer när jag kom hem med andra.
LadyInsane
2007-10-07, 20:39
Ah ok :D Min pappa ville döda mig när jag kom hem med första tatueringen. Än mer när jag kom hem med andra.
Hehe ojdå:D
Min mamma ogillar egentligen både piercingar och tatueringar, men hon tycker att mina tatueringar är vackra på mig. Att de "kompletterar mitt utseende på ett fint sätt.", brukar hon säga..:D
Farsan har ingen sägan, men han avskyr tanken på piercingar så fick inte ens visa tungpiercingen för honom...:laugh:
tror jag har 5 tatueringar, jo, 5 är det.. 4 av dom tyckte jag var snygga då, gillar väl 1½ av dom fortfarande.. Den 5:e sitter på fingret och är SÅ kass, så går det när man låter nån jävla pajas köra på frihand..
I övrigt är det snyggt med tatueringar, förutom delfiner och liknande..
Tricklev
2007-10-07, 22:18
Vill skriva mitt namn på ryggen, snäppet höger om ryggraden, mest pga att jag tycker det är så grymmt snyggt.
Vill skriva mitt namn på ryggen, snäppet höger om ryggraden, mest pga att jag tycker det är så grymmt snyggt.
Namn är snyggt, har mitt på handleden..
Jag är INTE tatuerad och kommer heller aldrig att tatuera mej.
Anledning: Det är inte min grej. Jag tycker det är fult....
Så fort jag får mer pengar över kommer jag köra på, vet inte varför jag gillar det och inte heller varför andra ogillar det. Men det känns inte som det spelar så stor roll egentligen. Bara chansen att chocka fördomsfulla personer gör det värt pengarna, alltid retar det nån :thumbup:
J de Koof
2007-10-07, 22:56
Jag är INTE tatuerad och kommer heller aldrig att tatuera mej.
Anledning: Det är inte min grej. Jag tycker det är fult....
Jag är inte heller tatuerad men tycker att det kan vara väldigt snyggt. Men man vill ju gärna vara lite udda - och det mest udda idag är väl att inte tatuera sig. Hoppas det blir omodernt snart så det blir min tur.
/J
Lillman_hero
2007-10-07, 22:58
Krampus hoppas inte du tar illa upp tycker du är helskön som person av den lilla uppfattningen jag fått!
Men tycker dina tjurar på ryggen är riktigt snygga dom andra diggar jag inte alls!
Tatto är ju som du säger något man värkligen vill göra och som betyder något för en, kommer alltid finnas folk som tycker dom ser bra/dåliga ut!
Träffat många som gör en tatuering för att dom söker sin identitet och det tycker jag är åt helvete! Har man hittat sitta rätta jag och är trygg i sig själv så gör det man vill och känner för man kommer inte ångra sig senare mest troligt och får man göra tatueringar när man gjort något speciellt så tror iaf jag man kommer uppskatta att man kommer ihåg dom grejjerna och har haft det väldigt roligt/bra i livet, kan tänka tillbax när man mår dåligt på goda stunder m.m Blev lite rörigt kanske men hoppas nån läser och inte kör fingret eller uppfattat mig fel!
J de Koof
2007-10-07, 23:24
Allvarligt - finnes det tipz om duktig tatuerare i sydvästra skåne som man kan snacka idéer med?
Jag antar att principen "man får vad man betalar för" är tillämplig på tatuerarskrået - det kostar om det ska bli bra?
/J
det kostar om det ska bli bra?
Helt klart, felet många gör är att de går till en random tatuerare väljer ett random motiv till billigaste pris och hoppas att det ska bli bra. Bättre att gå till en erkänt bra tatuerare vänta någon månad i kö och sedan få en riktigt snygg tatuering.
Evil twins är väl erkänt bra?
http://www.eviltwinstattoo.se/
Men det finns ett drös bra i skåne.
Tricklev
2007-10-07, 23:31
Jag måste dock kommentera hela denna "Är det inne eller ej" diskussionen, inser inte ni inte hur oerhört töntigt det är, att baserar huruvida man ska tatuera sig eller ej, på vad som är inne? Vad spelar det för roll om det är "vanligt" att göra det, motiverar ni alla val i livet genom att tänka "gött, nu blir jag ovanlig och cool, fyfan vad jag kommer få ligga." ?
Doctor Snuggles
2007-10-07, 23:57
en body suit, kan va snyggt.
fast det är väl mer "mjäkit" att sitta med dömmande attityd här, bättre att va öppen till annat än vad som sker i sin egna lilla bubbla och acceptera att folk gör andra val än en själv. det blir inte mer "mjäkit" än personen bakom tattueringen. man förändras inte som persoin bara för en sleeve eller ett kinesiskt tecken
Well, faktum är att om de flesta som gör en viss sak också är på ett visst sätt, så osvikligen börjar man generalisera. Det är det som det innebär att vara en människa, att kategorisera och generalisera. I grunden. Sen att man ska se till människan och inte till ytan, yada yada, det är en annan sak.
Doctor Snuggles
2007-10-07, 23:58
Jag måste dock kommentera hela denna "Är det inne eller ej" diskussionen, inser inte ni inte hur oerhört töntigt det är, att baserar huruvida man ska tatuera sig eller ej, på vad som är inne? Vad spelar det för roll om det är "vanligt" att göra det, motiverar ni alla val i livet genom att tänka "gött, nu blir jag ovanlig och cool, fyfan vad jag kommer få ligga." ?
Ja? Fast mer "fyfan vad jag kommer få ligga med Jessica Alba".
Jag har ett armband i tribal-mönster runt vänster överarm. Den gjorde jag i samband med att Peter och jag förlovade oss, han har en likadan (fast bra mycket större... ;) )
På höger överarm har jag oxå tribal-tatuering; den går från axeln och täcker hela överarmen, sista spetsarna når ner på underarmen. Den är byggd i tre delar, vågade inte göra den så stor direkt. :em:
När/om vi får barn ska jag tatuera in deras namn på kroppen. Föredrar bokstäver och tribaler när det gäller tatueringar. Tycker att färg är väldigt snyggt på dom som har det (typ Fed up :hbang: ) men skulle inte själv vilja ha det.
hahavaffan
2007-10-08, 09:15
Ja? Fast mer "fyfan vad jag kommer få ligga med Jessica Alba".Bra där!
Krampus hoppas inte du tar illa upp tycker du är helskön som person av den lilla uppfattningen jag fått!
Men tycker dina tjurar på ryggen är riktigt snygga dom andra diggar jag inte alls!
Tatto är ju som du säger något man värkligen vill göra och som betyder något för en, kommer alltid finnas folk som tycker dom ser bra/dåliga ut!
Träffat många som gör en tatuering för att dom söker sin identitet och det tycker jag är åt helvete! Har man hittat sitta rätta jag och är trygg i sig själv så gör det man vill och känner för man kommer inte ångra sig senare mest troligt och får man göra tatueringar när man gjort något speciellt så tror iaf jag man kommer uppskatta att man kommer ihåg dom grejjerna och har haft det väldigt roligt/bra i livet, kan tänka tillbax när man mår dåligt på goda stunder m.m Blev lite rörigt kanske men hoppas nån läser och inte kör fingret eller uppfattat mig fel!
Haha, nej jag tar inte illa upp! :D
Kan det vara på detta sättet som Cilia ser det... *popcorn*
Shakemynuts
2007-10-09, 07:40
Jag håller på med en sleeve på högerarmen.
Jag har en grymt stor passion för tatueringar.
Allt började i 15års åldern med alkoholproblem, som fortsatte fram tills jag var 17 ungefär. Jag försökte slå bort det några gånger, lyckades vara nykter och fri från ciggaretter och droger i ett tag. Fall tillbaka 2 gånger tror jag det var.
Tillslut lyckades jag, jag hittade anledningar till att hålla mig ren och jag beslutade att jag ville leva efter en speciell livsstil som jag kunde stärka mig själv med. Straight Edge var ganska uppenbart då.
Det är inte bara en sak jag tycker är häftigt, jag trivs med det, jag var tvungen att leva efter det och jag ville göra det.
Sen satt det helt enkelt i och efter 2 år insåg jag att jag var tvungen att föreviga det och min passion för tatueringar gjorde saken självklar.
Ett av många citat ur Straight Edge är: "True till death" osv, mycket in i döden grejer. Därför valde jag att ha min sleeve i ett dödstema och allting, på hela armen ska sitta ihop och symbolisera en enda sak, "Straight Edge untill death".
Sen så har jag många små personliga budskap i motiven. T ex döskallen med röda rosor på underarmen är ett bra exempel, skallen är sönder slagen och det är ett hål och ett ljus i som lyser upp i ögonen och så, vilket symboliserar att jag blev upplyst av Straight Edge.
Repet runt skallen symboliserar att jag är uppbunden till det tills jag dör.
Well, that´s my story. Enjoy!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.