Visa fullständig version : Affärsidé? Något att göra.
Handcuff
2007-08-14, 09:12
Någon som har tips på vad jag kan starta för rörelse? Vill bara ha något att pyssla med. Behöver inte vara särskilt lukrativt. Ej kräva allt för stort lager. Typ sälja suddgummi?
tntballe
2007-08-14, 09:17
Någon som har tips på vad jag kan starta för rörelse? Vill bara ha något att pyssla med. Behöver inte vara särskilt lukrativt. Ej kräva allt för stort lager. Typ sälja suddgummi?
budfirma
Handcuff
2007-08-14, 09:49
budfirma
Hmm..njae. Kan inte riktigt styra över arbetstiden då....
Jag har startat en rekryteringsfirma. Inga pengar in än men har bara pysslat med det i cirka 4 veckor. Har bara kostat 70 pund att starta (hemsida + företagsregistrering).
Handcuff
2007-08-14, 10:01
Jag har startat en rekryteringsfirma. Inga pengar in än men har bara pysslat med det i cirka 4 veckor. Har bara kostat 70 pund att starta (hemsida + företagsregistrering).
Intressant. Hmm...tror någon typ av försäljning skulle passa. Har visst lagerutrymme, ingen butik dock utan det måste gå via internet/postorder. Behöver som sagt inte vara världens grej som betalar sig bra. Mer som ett hobbyprojekt :thumbup:
Intressant. Hmm...tror någon typ av försäljning skulle passa. Har visst lagerutrymme, ingen butik dock utan det måste gå via internet/postorder. Behöver som sagt inte vara världens grej som betalar sig bra. Mer som ett hobbyprojekt :thumbup:
Jo jag ser det helt som ett hobbyprojekt, nog för att det börjar ta upp mer och mer tid. Det tar fan tid att skriva bra email, titta igenom CVn, lära sig om allt man måste lära sig om egenföretagande (skatter osv).
Om jag bara tjänar en endaste krona skulle jag bli glad. Det var antingen det här eller starta en bokklubb.
Börja sälj Kolozzeum kosttillskott.
acroyear2
2007-08-14, 10:37
När jag stod i korvkiosken the other day delade en raggare med sig av sin strålande affärsidé till damen bakom kassan:
"Idén e enkel men genialisk... beäff, potatis, å en stor stark... tjugofem spänn!" Sedan lade han till: "Fattaru många skulle köpa om det bara kosta tschyfäm spääänn?"
Du kanske kan stjäla hans affärsidé och sälja biff, potatis samt en stor stark för endast tjugofem svenska enkronor? Enligt raggaren verkar det sannerligen som att det finns en hel del pengar att hämta i den branschen.
Handcuff
2007-08-14, 10:40
Eller bli strippa :D
Okay :thumbup:
Checklista:
* Svartsjuk sambo
* Noll taktkänsla
* Har ett offentligt yrke
* Svartsjuk sambo
* Noll taktkänsla
* Har ett offentligt yrke
Om du är bra på att snickra ihop hemsidor, så kan det vara en bra affärsidé. Det är ganska lätt att tjäna 2-3k extra i månaden (på ads, etc.).
Ja, för varenda lite nisse som tror dom kan göra snygga hemsidor har ju inte redan försökt med den? _Alla_ tjänar ju tydligen pengar på det också, även om det säkerligen bara är någon promille som gör det. Ungefär som poker alltså.
Ja, för varenda lite nisse som tror dom kan göra snygga hemsidor har ju inte redan försökt med den? _Alla_ tjänar ju tydligen pengar på det också, även om det säkerligen bara är någon promille som gör det. Ungefär som poker alltså.
Sidan behöver inte vara särskilt snygg. Räcker med ett forum, och lite fantasi.
acroyear2
2007-08-14, 13:47
Sidan behöver inte vara särskilt snygg. Räcker med ett forum, och lite fantasi.
I hate being pessimistic, men det sista den här världen behöver är ytterligare ett internetforum.
I hate being pessimistic, men det sista den här världen behöver är ytterligare ett internetforum.
Tja, det kan man tycka. Men, om man lägger ner lite tid på det, så kan det bli riktigt bra.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.