Visa fullständig version : Istället för stuvade makaroner.....
Jag älskar linser och funderar om det möjligen är någoon här som provat nåt alternativt till de vanliga stuvade makaronerna til köttbullar?med ketchup till såklart!
Hur tror ni stuvade linser med ketchup kan vara? nån som provat det eller med nån annan baljväxt kanske?(inte troligt kasnke men jag kan ju alltid fråga eller?;)
Får se om jag vågar prova själv kanske , lite feg, tänk om d smakar blaj :D
Kan nog vara gott eller inte äckligt i alla fall. Linser är rätt basiska av sig, beror nog på stuvningen hur det kommer smaka.
Ketchup och linser är gott!
Stuvade linser ställer jag mig högst tveksam till. Känns liksom inte som en smakkombination som skulle fungera speciellt väl.
Gott att stuva är dock olika grönsaker och rotfrukter. Stuva morötter, broccoli, blomkål, frysta mixer av olika slag, you name it! Ofta gott som tusan.
Varför inte stuva potatis som ersättning för de stuvade makaronerna?
Antingen kan du först koka potatisen och sedan bottenreda en sås som stuvning, eller så är det också gott att först steka potatisen tillsammans med lök och sedan tillsätta mjölk (eller grädde) som får koka in. Gott till det mesta, inklusive ketchup!
Stuvade linser ställer jag mig högst tveksam till. Känns liksom inte som en smakkombination som skulle fungera speciellt väl.
Gott att stuva är dock olika grönsaker och rotfrukter. Stuva morötter, broccoli, blomkål, frysta mixer av olika slag, you name it! Ofta gott som tusan.
Varför inte stuva potatis som ersättning för de stuvade makaronerna?
Antingen kan du först koka potatisen och sedan bottenreda en sås som stuvning, eller så är det också gott att först steka potatisen tillsammans med lök och sedan tillsätta mjölk (eller grädde) som får koka in. Gott till det mesta, inklusive ketchup!
Startade tråden lite pga att jag ÄLSKAR linser(speciellt puy och gröna) och tänkte att det kanske går att använda dem i den gamla husmanskosten på nåt kul sätt :D
Stuva grönsaker e mums men då tappar jag proteinet :( men gör det emellanåt iaf såklart! :)
Tack för tipsen!
Kan nog vara gott eller inte äckligt i alla fall. Linser är rätt basiska av sig, beror nog på stuvningen hur det kommer smaka.
Ketchup och linser är gott!
Kanske ska skippa stuvningen och bara köra ketchup då :D
Naggande go!
2007-08-14, 08:13
Stuvade kikärter e gött!
Stuvade kikärter e gött!
Inte tänkt på! :D Älskar kikärtor också så det ska garanterat provas!
:thumbup:
Tack!
Men testa och gör en liten sats stuvade linser. Tror det kan vara riktigt gott! :)
Men testa och gör en liten sats stuvade linser. Tror det kan vara riktigt gott! :)
Ja det ska jag, om nån hinner prova före mig så skriv hur det blev! Om ni vågar prova asså :D
MyungChul
2007-08-14, 20:42
skulle ju ta ungefär en kvart att testa, och då står jag vid spisen ca 5 minuter. men jag orkar inte *whistle*
sitter här och skriver ner mina recept istället
skulle ju ta ungefär en kvart att testa, och då står jag vid spisen ca 5 minuter. men jag orkar inte *whistle*
sitter här och skriver ner mina recept istället
å det är vi så tacksamma för
har du gått ut skolan nu?
MyungChul
2007-08-15, 08:54
ja... ja det har jag *mini*
ja... ja det har jag *mini*
misstänkte det, följdfrågan är var du då jobbar?
Kan vi gå och "provsmaka" din konst?
MyungChul
2007-08-15, 14:53
på breeze jobbar jag just nu:cool:
ligger på strandvägen, kajplats 20 för att vara exakt
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.