Visa fullständig version : Gripen för stora muskler
"Han var stor och muskulös, det tyckte en polisassistent i Stockholm såg skumt ut. Så mycket muskler kan man inte ha utan att ha använt dopingmedel, menade hon.
Polisen hade stött på den storvuxne mannen och hans kamrat en sen natt inne i city och börjat tala med dem, skriver Metro.
Krävde provtagning
I början var hon trevlig men när han sade att han tränar ändrade hon attityd, uppger 27-åringen. Man kan inte få så mycket muskler med enbart träning, trodde polisen. Trots hans försäkran att han inte använder förbjudna medel tvingade hon honom att följa med för provtagning.
"Lite väl ambitiöst"
Provet visade sig vara negativt och polisassistenten blev polisanmäld men åklagaren lade ner utredningen, enligt 27-åring.
- För min del hade det varit lite väl ambitiöst att göra ett sådant ingripande vid den tiden på natten, kommenterar Janne Magnusson som är polis vid narkotikaroteln i Stockholm för Metro."
http://www.expressen.se/nyheter/1.794678/hade-stora-muskler-blev-gripen
Helt overkligt :Virro
King Grub
2007-08-13, 07:40
Då har man lyckats med träningen.
Dessutom pratar vi inget massamonster direkt.
http://www.metro.se/se/article/2007/08/13/05/2553-42/index.xml
Ur polisanmälan
"Då Boduljak till synes tränar på gym, har ovanligt stora muskler, speciallt stora kapmuskler som är ett tecken på användande av steroider och är "vattnig" i kroppen, beslutade undertecknad för medtag för kroppsbesiktning."
Lätt att fnissa lite åt det, och vi får hoppas att det är ett misstag som inte upprepas, men om det är en indikation på hur polismakten ser på tränande är det tragiskt och skrämmande.
k4l_2007
2007-08-13, 07:52
Kunde ha varit intressant att få motiveringen från Åklagarens sida. Varför han la ned förundersökningen mot ”polisen” . Om inte detta är en form av frihetsberövande så. Men som vanligt TYVÄRR så finns det ju ett för intimt samarbete mellan åklagare o polis. Man hoppas o ber att den nitiska kvinnliga polisen blir avstängd. Man måste nu återigen inför tjänstemannaansvaret.
håller med
Muskelbyggaren
2007-08-13, 07:52
Haha, det måste ligga något annat bakom, för han på bilden skulle jag inte tro väcker någon nämnvärd uppmärksamhet ens i allmänhetens ögon.
Hur lyder förresten lagen? Är man tvingad att gå med på dylika prov och är det olagligt i sig att ha spår av dopingpreparat i urinen?
k4l_2007
2007-08-13, 07:54
Haha, det måste ligga något annat bakom, för han på bilden skulle jag inte tro väcker någon nämnvärd uppmärksamhet ens i allmänhetens ögon.
eller hur
Richard85
2007-08-13, 07:56
Dom flesta här inne är avsevärt mkt större än honom..
Ur polisanmälan
"Då Boduljak till synes tränar på gym, har ovanligt stora muskler, speciallt stora kapmuskler som är ett tecken på användande av steroider och är "vattnig" i kroppen, beslutade undertecknad för medtag för kroppsbesiktning."
Lätt att fnissa lite åt det, och vi får hoppas att det är ett misstag som inte upprepas, men om det är en indikation på hur polismakten ser på tränande är det tragiskt och skrämmande.
Hon var nog ny och lite överambitiös. Var sitter kapmusklerna?
Nitrometan
2007-08-13, 07:59
är det olagligt i sig att ha spår av dopingpreparat i urinen?
Ja. Även bruket är olagligt.
rememberence
2007-08-13, 08:04
Pinsamt
Motorbreath
2007-08-13, 08:08
Det är ju tragiskt att se vilka nötter som får bli poliser och hur de sedan skyddas av rättssystemet.
Hon var nog ny och lite överambitiös. Var sitter kapmusklerna?Kappmuskeln är desamma som Trapezius.
Pellefant
2007-08-13, 08:16
Jag frågade om hon inte ansåg det möjligt att träna mycket och äta bra. Hon svarade att om man ser ut som jag förutsätter hon att man är dopad, säger Tomislav.
(Källa: Metroartikeln)
(Källa: Metroartikeln)
Det finns alltid två sidor av myntet.
130kg finsk sisu
2007-08-13, 08:23
Blir man misstänkt för doping ifall man har stora trapzius? Jag menar ur volym synvinkel är nog mina trapezius den största muskelgruppen på min kropp och jag har aldrig använt doping...
Killen på bilden såg ju ut som vilken Svensson som helst. Patetiskt...*flex*
Ja, men här skriver aspiranten själv att hon har tagit in honom för provtagning baserat på hans muskulära status och "vattnighet". Inte ett ord om att han varit aggressiv eller så. Så, vilken sida menar du att vi inte ser?
Daniiiel
2007-08-13, 08:27
Jo man får ju hoppas att det finns mer bakom detta än vad man får se. Tog hon in honom bara för att hon tyckte att han hade stora muskler så ska hon fan ut ur poliskåren.
Jag gissar att en och annan polisassistent nyligen har fått en grundlig genomgång om vad det är okey att plocka in personer för.
Muskelbyggaren
2007-08-13, 08:29
Ja, men här skriver aspiranten själv att hon har tagit in honom för provtagning baserat på hans muskulära status och "vattnighet". Inte ett ord om att han varit aggressiv eller så. Så, vilken sida menar du att vi inte ser?
Nej, det verkar inte så, men det låter obegripligt. Polistesterna är ändå rigoriösa, vilket rimmar dåligt med detta som låter på gränsen till efterblivet.
Hon ville ta på honom det är vad det hela handlar om :)
Mats Loefstroem
2007-08-13, 08:31
Hmm, nog har man sett och en och annan polis med anmärkningsvärt groffsiga trapz. Hugger de folk i sitt eget fikarum också?
Nej, det verkar inte så, men det låter obegripligt. Polistesterna är ändå rigoriösa, vilket rimmar dåligt med detta som låter på gränsen till efterblivet.
Ja. Inte nog med att hon tvingar in honom för provtagning, hon kallar honom slät också. *cry*
olle lindblad
2007-08-13, 08:32
Jag skulle vilja se ett foto på polisen. Något säger mig att hon inte är modell större...
korkad polis, resten av poliskåren sjunker ner i marken och skäms... Har hon testad sina kollegor också?
"Först började polistjejen prata med oss och det var trevligt. Hon frågade om jag tränade, jag svarade att jag älskar att träna och då slog hon om helt."
Det var det jag menade. Det känns helt befängt att bara flippa helt efter en sån upplysning, känns som att något annat måste hängt i luften (även om aspiranten till synes verkar ganska insnöad).
Jag tror han är med i Hells Angels och jobbar som indrivare. Japp så är det!
Body Guard
2007-08-13, 08:35
haha...skönt att se att de är top of the line när man väljer snutar. den bruden måste varit full, om hon tyckte den killen var grov, hur såg hennes kollega ut då? 59 kg snut =) ... eller vad tycker hon om piketsnutarna och de på NI? Om jag var polis skulle jag skämmas över att ha henne i kåren. Om jag var "biffen" som blivit anklagad skulle jag ta målet till en civilrättslig domstol.
Jag tror mig ha läst att trapsen är den muskelgrupp med flest androgena receptorer. Höga testosteronnivåer borde följaktligen reflekteras i trapsen mer än någon annan muskel.
"Först började polistjejen prata med oss och det var trevligt. Hon frågade om jag tränade, jag svarade att jag älskar att träna och då slog hon om helt."
Det var det jag menade. Det känns helt befängt att bara flippa helt efter en sån upplysning, känns som att något annat måste hängt i luften (även om aspiranten till synes verkar ganska insnöad). …
"Roid Rage?"
Ett stort misstag från polisens sida. Förjävligt. Ogillar såna poliser som försöker bevisa någonting extra, men det här är det dummaste på länge.
Jag tycker man kan se rätt enkelt när någon har dopat sig. Jag har blivit skadad av att ha sett för många dopade polare och vet precis hur en dopad ser ut mot en som är natural.
Jag har sett många bilder här på kolozeeum som är killar som är dopade, syns tydligt, men jag har inte velat sagt något för tänk om man har fel. Men det syns....tydligt!
Särskilt efter långtid brukande.
Hur man ser det?
ja de är rätt lättt, studera proportionerna på axlar och övre rygg. Det tenderar ofta vara en muskel som har vuxit eeeextra mycket så det ser konstigt ut, blir lite freaky. Då är han dopad!
Det är felr som dopar sig än man kan tro...tyvärr.
Jag såg en enkät som hade genomförts på 5000 st individer här i sverige helt vanliga personer som inte ens tränade ingick.
10% av de har/hade dopat sig någon gång. Så de går ungefär lika många dopade som det finns homosexuella :)
Illa....
:laugh: Polisen = cali? *rolleyes*
hahavaffan
2007-08-13, 09:09
Men FFS. Han ser ju knappt ut att träna.
Handcuff
2007-08-13, 09:12
Men FFS. Han ser ju knappt ut att träna.
Ungefär ja. Killen kanske lekte smart och kula killen. "EY klart jag tränar hårt som f-an! Preppar också men du kan inte göra ett skit eftersom det inte är olagligt för eget bruk!" (som vissa tror).
cali, driver du eller menar du allvar?
cali, driver du eller menar du allvar?
Cali författade inlägget 2004.
Cali författade inlägget 2004.
Tommy = tusen år efter.
Sorry.
Jag befann mig i ett tillstånd av upprörd förvirring efter att ha läst artikeln, jag hoppas att det godtas som ursäkt!
Och just det, Tommy är jag.
Håller inte med om att killen som blev anhållen ser otränad ut, men han är ju som sagt inte massamonster...
Jag minns att jag hört något förut om att trapzen tydligen var ett säkert sätt att se om någon kurat eller inte, det kanske är gängse accepterat?
Hoppas att han överklagar.
[…]
Håller inte med om att killen som blev anhållen ser otränad ut, men han är ju som sagt inte massamonster...
Nej, det går ju inte att avgöra i en tidningsbild som den här hur han ser ut i kroppen.
Var det så hemskt då? Han fick ju göra ett gratis test, som han kan trycka i ansiktet på alla "misstrogna" den närmaste tiden...
ps. finns säkert jäätemånga som kommer påstå han är dopad, men ändå...
Dags att se över polismaktens befogenheter lite. I ett "fritt" land måste man kunna gå gatan fram utan att riskera att bli haffad för ett par svällande biceps eller liknande:(
Nej, det går ju inte att avgöra i en tidningsbild som den här hur han ser ut i kroppen.
Sant, hans traps verkade rätt stora.
Handcuff
2007-08-13, 09:39
Dags att se över polismaktens befogenheter lite. I ett "fritt" land måste man kunna gå gatan fram utan att riskera att bli haffad för ett par svällande biceps eller liknande:(
För att en enskild inkvotterad brud gör en klantig och hjärndöd bedömning?
Vore det inte nice om man tog ett linne på väg hem från träningen under sommarmånaderna, med sjukt pump och mycket synliga ådror, så kommer det fram två uniformerade män och ber en komma med till stationen för ett test.
Ungefär som att man stod och tog en cigg på plattan så kommer det fram två uniformer som tar med en för drogtest. Det KAN ju vara maja.
Haha. Han lär ju bubbla av glädje.
Är du dum på riktigt nu?
Och angående korrelationen stora trapz - steroider så går det inte att göra en korrekt bedömning enbart genom att se på hur utvecklad kappmuskel man har. Man kan vara dopad utan att ha enorma trapz, och man kan ha stora trapz utan att vara dopad.
Handcuff
2007-08-13, 10:11
Är du dum på riktigt nu?
Och angående korrelationen stora trapz - steroider så går det inte att göra en korrekt bedömning enbart genom att se på hur utvecklad kappmuskel man har. Man kan vara dopad utan att ha enorma trapz, och man kan ha stora trapz utan att vara dopad.
Så bedömningen var inte puckad? Och angående kvotering så förekommer den och erkänns dessutom. Ett exempel är att kvinnor från i år får 15sek extra på coopers test "för att så många föll bort på just det". Killar 9:30 Tjejer 10:15.
Visste du dessutom att i princip alla kvinnor som söker går vidare till fystester per automatik pga bortfallet är så stort på just fysprovet? Visste du att det går ett par studenter på PHS som EJ hade klarat fysprovet? Behöver jag säga att det är tjejer?
Så kom inte och tala om att kvotteringen ej förekommer. För då är du dum på riktigt.
Pellefant
2007-08-13, 10:23
Visste du att det går ett par studenter på PHS som EJ hade klarat fysprovet?
Hur kan det vara möjligt?
hockeyFREAK
2007-08-13, 10:26
Så bedömningen var inte puckad? Och angående kvotering så förekommer den och erkänns dessutom. Ett exempel är att kvinnor från i år får 15sek extra på coopers test "för att så många föll bort på just det". Killar 9:30 Tjejer 10:15.
Visste du dessutom att i princip alla kvinnor som söker går vidare till fystester per automatik pga bortfallet är så stort på just fysprovet? Visste du att det går ett par studenter på PHS som EJ hade klarat fysprovet? Behöver jag säga att det är tjejer?
Så kom inte och tala om att kvotteringen ej förekommer. För då är du dum på riktigt.
Alla gånger jag har sprungit coopertestet är det 3km långt och det är jäkligt bra tider man ska ha för att klara det. Har de någon annan distans ?
Ja *whatever*
Vad har den fysiska konditionen med förmågan att bedöma rimliga åtgärder för folk med stora trapz att göra?
Pudzianovski
2007-08-13, 10:31
Vad har den fysiska konditionen med förmågan att bedöma rimliga åtgärder för folk med stora trapz att göra?
Haha,...tänkte samma sak.
Och vem säger att tjejen som gjorde ingripandet överhuvudtaget är inkvoterad.
Pellefant
2007-08-13, 10:33
Alla gånger jag har sprungit coopertestet är det 3km långt och det är jäkligt bra tider man ska ha för att klara det. Har de någon annan distans ?
"Coopers test: Löpning 2 000 meter. Maxtid 9.30 minuter för män och 10 minuter för kvinnor. "
Källa: http://www.polisen.se/inter/nodeid=7901&pageversion=1.jsp
Detta är vad jag hört men jag vet inte om det är sant dock, men knappmuskeln sägs vara den muskel med flest receptorer för testosteron, således borde vara utmärkande för ett bruk av ej tillåtna preparat.
Nej, men det är nog många som gärna vill tro det.
Langster
2007-08-13, 10:54
Det konstiga är inte att tjejer får längre tid på sig, utan att killar måste kunna springa snabbare än tjejerna. Om den fysiska konditionen är så pass viktig att man kan bli nekad att bli polis pga det borde det vara lika för alla. Annars borde man inte ens ha ett sådant test.
Iom att det är olika tider, men det ändå är så viktigt med kondition att testet måste finnas, så kan man säga att kvinnor är sämre poliser än män. Om det är mångfald man är ute efter i poliskåren borde tiderna vara lika för alla, typ 10:00 för alla så att även män med andra kvaliteter än bäst kondition får chansen. Samtidigt behöver man inte oroa sig över att vissa poliser (kvinnorna) inte hinner ikapp en bov när man planerar polisarbetet, om man kan ta för givet att alla kan springa 2 km på 10 minuter.
X-ecuter
2007-08-13, 10:54
jepp... så är det faktiskt... finns kropsbyggare som kan se näst intill otränade ut i " rätt " kläder... så att bedömma någon med kläder är fel *whistle*
Handcuff
2007-08-13, 11:05
Haha,...tänkte samma sak.
Och vem säger att tjejen som gjorde ingripandet överhuvudtaget är inkvoterad.
Inget säger väl egentligen det. Mini frågade om jag var dum på riktigt (ovanlig kommentar från henne...). Jag frågade om det berodde på om bedömningen att gripa killen var puckad ellet mitt påstående att kvinoor kvotteras in på PHS. Vilket jag vet förekommer.
Inget säger väl egentligen det. Mini frågade om jag var dum på riktigt (ovanlig kommentar från henne...). Jag frågade om det berodde på om bedömningen att gripa killen var puckad ellet mitt påstående att kvinoor kvotteras in på PHS. Vilket jag vet förekommer.
Jag gissar att du inte känner aspiranten ifråga och kan uttala dig om eventuell kvotering. Att göra hennes bedömning till en fråga om att kvinnliga poliser är sämre är bara dumt. Dumt.
rememberence
2007-08-13, 11:19
Jag gissar att du inte känner aspiranten ifråga och kan uttala dig om eventuell kvotering. Att göra hennes bedömning till en fråga om att kvinnliga poliser är sämre är bara dumt. Dumt.
*popcorn*
Hur makabert det än är så hade jag fan hoppat av glädje efter en sådan anklagelse :D
*popcorn*
Vad menar du med det här inlägget egentligen?
Handcuff
2007-08-13, 11:46
Sensationellt nog så lägger jag mig platt på golvet och erkänner min dumhet. :em:
Syftet var egentligen att angripa postaren som drog hela poliskåren över en kam....och så drar jag själv ett helt kön över en kam. *gah!*
Fölåt
rememberence
2007-08-13, 11:51
Vad menar du med det här inlägget egentligen?
Tyvärr gav Handcuff upp, men jag föreställde mig en hetsig diskution som vanligt slutar i diverse off-topic argument
Sensationellt nog så lägger jag mig platt på golvet och erkänner min dumhet. :em:
Syftet var egentligen att angripa postaren som drog hela poliskåren över en kam....och så drar jag själv ett helt kön över en kam. *gah!*
Fölåt
Jag drog knappast hela poliskåren över en kam, äger inte ens en kam. *grr* Polisen uppfyller en mycket viktig funktion i samhället, man kan givetvis inte förvänta sig att de agerar korrekt i alla lägen. Tycker helt enkelt att polisen ej bör ha sådana befogenheter att dom kan "gripa" någon och tvinga till sig ett urin/blodprov på sådana lösa grunder. Där är övergreppet mot individen värre än brottet han misstänks för.
I'd paste that!
Body Guard
2007-08-13, 11:56
tur att de finns stora starka Piket poliser och duktiga Ordningsvakter som kan styra upp samhället, för så som poliskåren utformas idag kommer vi om några år ha poliser som folk spottar på.
Jag tycker att det verkar som en kåt och ensam polis, hon fick ju kroppsbesiktiga honom iaf. :D
Riktigt dåligt annars...
Jag tror han fakade testet. Man kan inte bli så grov utan roids.
Ur polisanmälan
*cry*
Daniiiel
2007-08-13, 12:18
Någon som vet hurvida sånt här kommer i registret? Ser nog inte så fint ut om någon arbetsgivare ser att snuten har tagit in honom för misstanke om anabola användande. Isåfall ska han fan ha skadestånd av idioten eller något.
Någon som vet hurvida sånt här kommer i registret? Ser nog inte så fint ut om någon arbetsgivare ser att snuten har tagit in honom för misstanke om anabola användande. Isåfall ska han fan ha skadestånd av idioten eller något.
Om det skulle komma med i något register, så skulle det ju stå om personen pissa posse eller negge iaf :P
Daniiiel
2007-08-13, 12:22
Om det skulle komma med i något register, så skulle det ju stå om personen pissa posse eller negge iaf :P
Har väl inte riktigt med saken att göra, vem tror du en arbetsgivare väljer? En som är var misstänkt för att använda anabola men pissade negativt eller en som inte är med i registret?
Har väl inte riktigt med saken att göra, vem tror du en arbetsgivare väljer? En som är var misstänkt för att använda anabola men pissade negativt eller en som inte är med i registret?
Då borde det vara rätt så många i registret och många som blir nekade jobb. Med tanke på att dom kan göra random besök på olika gym och låta lite vem som helst göra ett test.
Jobbigt att vara begåvad med stora trapz.
http://www.photofile.com/Photos/Albums/WWE_Album/Images/BROC.JPG
He's a regular Will Harris! :D
Är han ren?
HAha, killen i tidningen "förtjänar" inte ens att bli testad :)
Haha jag läste precis om det på expressen och tänkte direkt "Jag kan slå vad om att någon har skapat en tråd om det här på kolo" Där ser man :).
Då borde det vara rätt så många i registret och många som blir nekade jobb. Med tanke på att dom kan göra random besök på olika gym och låta lite vem som helst göra ett test.
Det är väl inte polisen, utan RF!?
Det är väl inte polisen, utan RF!?
hah, kanske det. Är inte så insatt. :D
Men inte tror jag en arbetsgivare tittar snett på en för att man gjort ett test och sedan visat att man är ren. Men det är ju bara vad jag tror iaf =D
Inte lär man hamna i något register så länge man inte suttit häktad eller liknande.
Typfall hur det kan gå till när någon anser sig bli kränkt av polisen men hanterar situationen:
Person X blir haffad ute på gatan av polisen.
Person X är trevlig men bestämd
I detta fall handlar det om anklagelse om doping. Person X går med på allt polisen säger förutom testet, där denne totalvägrar.
Person X säger att han kommer att gå till justitiedepartementet och det blir en anmälan mot polisen
Person X hävdar att det är ett rättsövergrepp.
De släpper person X när ärendet går till åklagare eftersom det polisen i detta fall gjorde ligger i gråzonen, nästintill olagligt...
Inte lär man hamna i något register så länge man inte suttit häktad eller liknande.
Bör det inte vara så att man inte finns med i register förrän man är dömd? Självklart finns man med i polisens interna register för framtida behov?
En häktad är inte dömd utan endast delgiven misstanke. Någon juridikstuderande kanske kan hjälpa till här med specialisering mot straffrätt?
NiXPhoenix
2007-08-13, 14:14
Precis, ingen vet egentligen hur han och hans kompis betedde sig.
Jag tycker inte polisen ska bruka övervåld, dra axlarna ur led på folk de häktar osv men att bli tvingad att göra ett dopingprov är väl inte så förfärligt?
Polisen kan ha tagit in honom för det bara för att de ville jävlas lite med honom eftersom han betedde sig illa.
Sen, nåt många här ofta verkar "glömma", bara för att en person klarar ett dopingtest betyder det inte att denne aldrig dopat sig. De flesta ämnen går väl ur kroppen efter 6-12 månader.
Om en 35-årig bjässe på gymmet blir anklagad för doping och testas ren behöver inte det betyda att han fick alla de där musklerna på ren väg.
tur att de finns stora starka Piket poliser och duktiga Ordningsvakter som kan styra upp samhället, för så som poliskåren utformas idag kommer vi om några år ha poliser som folk spottar på.
Verkligen? Jag har fått uppfattningen att poliser får bra mycket bättre utbildningen nu, som bland annat involverar etik, än på 80 och 90-talet.
Jag tycker det känns som polisen är på väg åt rätt håll åtminstonde, jämnfört med för tio,tjugo-talet år sedan då kåren kändes väldigt inkompetent.
Deceiver85
2007-08-13, 14:55
Bara möjlighet finns så kommer folk alltid gnälla på polisen...
130kg finsk sisu
2007-08-13, 14:58
Egentligen är det ju bra att de man testar.
Kommer ju folk hem till mej oannonserat flera gånger per år.
Kanske om polisen skulle ha med en baijamaija så man får pinka på plats så skulle det vara ok. Men inte vill man ju bli haffad på gatan å körd till stationen för test. Så BAIJAMAIJA tåt snuten ffs!
jepp... så är det faktiskt... finns kropsbyggare som kan se näst intill otränade ut i " rätt " kläder... så att bedömma någon med kläder är fel *whistle*
Ja, sen är det ännu färre som kommer se grova ut när någon plötsligt rycker fram en kamera och plåtar en.
De allra flesta ser helt enkelt rätt vanliga ut, på vanliga bilder med vanliga kläder på sig. En helt annan sak att ta av sig kläderna och flexa.
Jo, man hamnar i polisens interna system STORM (har jag för mig att det kallas) så fort de stoppar en för vad som helst. Det spelar ingen roll om du är misstänkt för något, släpps direkt eller blir anhållen. Det är meningen att uppgifterna (vem som var vars vid vilken tidpunkt och i vilket sammanhang) ska försvinna efter ett par månader, men som det ser ut nu är de kvar permanent.
För övrigt har inte arbetsgivare tillgång till något "register" där de ser direkt vad man suttit häktad för/är dömd för etc. Ett utdrag ur brottsregistret är något man själv gör och visar för arbetsgivare som kräver det.
mangemani
2007-08-13, 15:54
aaw man,får man inte ens gå omkring och vara stor och biffig numera heller:(.
mega deff med 0 gram protein är det som väntar nu då.....
Jag ställer mig väldigt tveksam till ditt påstående.
Tomislav väger 120kg och är 195cm lång!
Brooklyn
2007-08-13, 16:27
pinsamt polisen, pinsamt
Är han ren?
Nej, Brock Lesnar är inte ren.
Precis, ingen vet egentligen hur han och hans kompis betedde sig.
Jag tycker inte polisen ska bruka övervåld, dra axlarna ur led på folk de häktar osv men att bli tvingad att göra ett dopingprov är väl inte så förfärligt?
Polisen kan ha tagit in honom för det bara för att de ville jävlas lite med honom eftersom han betedde sig illa.
Sen, nåt många här ofta verkar "glömma", bara för att en person klarar ett dopingtest betyder det inte att denne aldrig dopat sig. De flesta ämnen går väl ur kroppen efter 6-12 månader.
Om en 35-årig bjässe på gymmet blir anklagad för doping och testas ren behöver inte det betyda att han fick alla de där musklerna på ren väg.
Har du läst artiklarna?
Har du sett bilden på honom?
Ingenting talar för att han var våldsam eller otrevlig, tvärtom enligt var som rapporteras. Och ifall du tänker "doping" när du ser honom är din fysiksyn skev.
Lövbiffen
2007-08-13, 16:29
Han ser mer ut att varit begåvad med setet "Den lille prepparen" då han va i unga år :D
Tomislav är stor! 195 cm o tung, det kunde man inte se på den lilla bilden.
Han såg ju inte ut att ha så grova proportioner om han skulle varit en 175-180 cm snubbe men han ser säkert stor ut generellt.
Fel av polisen ändå, men vi har ju inte allt av storyn.
Clarkolofsson
2007-08-13, 16:43
Jo, man hamnar i polisens interna system STORM (har jag för mig att det kallas) så fort de stoppar en för vad som helst. Det spelar ingen roll om du är misstänkt för något, släpps direkt eller blir anhållen. Det är meningen att uppgifterna (vem som var vars vid vilken tidpunkt och i vilket sammanhang) ska försvinna efter ett par månader, men som det ser ut nu är de kvar permanent.
För övrigt har inte arbetsgivare tillgång till något "register" där de ser direkt vad man suttit häktad för/är dömd för etc. Ett utdrag ur brottsregistret är något man själv gör och visar för arbetsgivare som kräver det.
Om man hamnat i fyllecell då? Kommer det med i belastningsregistret?
Samme Tomislav som var med i Croatia IF 2006? :D
http://www.croatia-if.net/statistik.html
NiXPhoenix
2007-08-13, 17:00
Har du läst artiklarna?
Har du sett bilden på honom?
Ingenting talar för att han var våldsam eller otrevlig, tvärtom enligt var som rapporteras. Och ifall du tänker "doping" när du ser honom är din fysiksyn skev.
Ja jag såg bilden och nej han såg inte mer än lite "vältränad" ut.
Och ja, jag läste Metros fantastiskt ingående artikel där de har frågat polisen och hennes kollega (jag antar att hon inte var ute ensam) om hur de upplevde situationen.
Den andra delen i mitt inlägg var mer allmänt skriven. Men dopad betyder med automatik inte jättestor, man måste fortfarande sköta maten och träningen något sånär. Och vad händer om man slutar träna? Jag hade en sträng idrottslärare på högstadiet, han var väl i närmare 60 och cyklade mycket på fritiden. Han var ganska smal och senig, lite som en friidrottare. Han hade dock dopat sig när han var betydligt yngre och hade blivit steril vilket många av eleverna fann ytterst intressant. :Virro
Jacksatan
2007-08-13, 17:42
Ja jag såg bilden och nej han såg inte mer än lite "vältränad" ut.
Och ja, jag läste Metros fantastiskt ingående artikel där de har frågat polisen och hennes kollega (jag antar att hon inte var ute ensam) om hur de upplevde situationen.
Den andra delen i mitt inlägg var mer allmänt skriven. Men dopad betyder med automatik inte jättestor, man måste fortfarande sköta maten och träningen något sånär. Och vad händer om man slutar träna? Jag hade en sträng idrottslärare på högstadiet, han var väl i närmare 60 och cyklade mycket på fritiden. Han var ganska smal och senig, lite som en friidrottare. Han hade dock dopat sig när han var betydligt yngre och hade blivit steril vilket många av eleverna fann ytterst intressant. :Virro
Tveksamt om han blev steril av bolan.
Faktum kvarstår att man inte blir misstänkt för doping om man ser relativt normal ut. Jag skulle ALDRIG misstänka den inblandade personen för doping. Men det är ju min syn på saken det.
Har han torskat i ett dopingtest eller?
Ryska_raketen
2007-08-13, 19:45
Klart som fan dom stoppar det jävla massamonstret! Man SER ju på hans traps att han är dopad. Vad fan äre me er!?
Har han torskat i ett dopingtest eller?
Jag har för mig att det var det som hände, i samma veva som han lämnade WWE.
Expressen har WEBB-tv med Tomislav, man ser bättre storleken på karln.
Klart som fan dom stoppar det jävla massamonstret! Man SER ju på hans traps att han är dopad. Vad fan äre me er!?
Mmmm, fan han har ju en jävla MÅNE MED??!:smash:
skön egoboost för snubben ändå!
säkert kontaminerat proteinpulver nu igen.
Lasse Kongo
2007-08-13, 20:34
De kan ju börja med att plocka bort alla alkolister och narkomaner från gatorna så det blir lite tryggare för folk där, de är ju inte så svårt att ta fel på menar jag, vet inte hur ofta polisbilarna bara åker förbi när de sitter på stan och super och allmänt stör folk, DET är irriterande.
Sen vet man ju inte allt vad som har hänt, är ju inte omöjligt att han varit lite dryg etc, men skulle det vara så att polisen gått på kroppen enbart och sedan krävt ett test tycker jag i princip att polisen ska stängas av, det där är inte ett normalt beteende, vi har våra rättigheter i samhället och de ska vi värna om.
christian
2007-08-13, 20:40
Han är ju iofs inte liten, men lite svaga grunder att plocka in någon på.. ;)
http://blogmuscle.files.wordpress.com/2007/08/tomislavboduljak.jpg
Jag tror även att man kan hamna i STORM(eller vad det nu heter) om polisen vet om att man känner folk som är dömda för brott. En potentiell risk eller nått.
Handcuff
2007-08-13, 20:50
Det lutar mot att killen kaxade lite med ett par för nitiska konstaplar. Sedan kör killen en snyftis i valda medier..ungefär som de som skyndar sig med mobilkamera så fort någon grips i t ex. Rosengård. ÖVERVÅÅÅÅÅLD!!! SLÄPP HAN!!!!! ÖVERVÅLD!!! JÄVLA FIT***!!!
Nitrometan
2007-08-13, 21:13
Om jag kommer ihåg storyn så klev polisen in hos honom efter ett tips och plockade massa piller i hans hem.
I polisens undersökning lite senare så visade det sig inte vara nåt olagligt och han släpptes.
Men det är möjligt att han har testat positivt nån gång också.
Kebab-Arne
2007-08-13, 21:25
Lite kul att i medlemsbilder är det förbjudet att lägga upp dåliga mobilbilder då det inte går att avgöra fysiken men här finns det några som verkar döma hans fysik av en(?) bild.
Det lutar mot att killen kaxade lite med ett par för nitiska konstaplar. Sedan kör killen en snyftis i valda medier..ungefär som de som skyndar sig med mobilkamera så fort någon grips i t ex. Rosengård. ÖVERVÅÅÅÅÅLD!!! SLÄPP HAN!!!!! ÖVERVÅLD!!! JÄVLA FIT***!!!
Nyss var det ju den puckade inkvoterade brudens fel? Har det alltså tillkommit nya ledtrådar i fallet? Spännande spännande.
:confused:
Jag tror även att man kan hamna i STORM(eller vad det nu heter) om polisen vet om att man känner folk som är dömda för brott. En potentiell risk eller nått.
Guilt by association, ja.
Handcuff
2007-08-13, 21:35
Nyss var det ju den puckade inkvoterade brudens fel? Har det alltså tillkommit nya ledtrådar i fallet? Spännande spännande.
:confused:
Det var bara ett bemötande på din diss av polisen som fick mig att tända till. Trodde du hade fattat att jag la ner det så fort jag insåg det puckade i mitt uttalande?
Undrar just om du tillhör kategorin "moppefuckon"...eller om du bara har svårt hänga med.
Ja, jag e en av dom, alltså det e så jävla lätt för polisen o gripa preppare om dom vill det bara köra gym razzior istället, men orkar dom det, neeeeej.
Eller när det e SM i tungvikts BB jahapp alla e gripna misstänkta för doping brott GG, alla kommer nog inte pissa rent, men jag skulle gissa på att förvånansvärt många gör det.
Löjligt.
Fatalist
2007-08-13, 21:51
Överklaga!
Snart börjar väl stoppa alla med rastaflätor och tvingar dem att pissa cannabisprov därför att deras utseende kan uppfattas som "drogliberalt".
Varför tar inte polisen alla proffsbyggare i sverige?
Alla proffsidrottare, 100m-sprintare t ex. De är onormalt tränade?!?!?!?!
Ja, jag e en av dom, alltså det e så jävla lätt för polisen o gripa preppare om dom vill det bara köra gym razzior istället, men orkar dom det, neeeeej.
Eller när det e SM i tungvikts BB jahapp alla e gripna misstänkta för doping brott GG, alla kommer nog inte pissa rent, men jag skulle gissa på att förvånansvärt många gör det.
Löjligt.
Jag hade svårt att förstå ditt inlägg. Du menar att om man skulle testa samtliga i tungvikten på SM i BB skulle förvånansvärt många vara rena?
Jag hade svårt att förstå ditt inlägg. Du menar att om man skulle testa samtliga i tungvikten på SM i BB skulle förvånansvärt många vara rena?
Det e mera om att polisen ska vara konsekvent med sina gripanden, istället för o plocka random nisse på stan med stora trapz, så kan man ju faktiskt gripa folk i sammanhang där det e mera sannolikt att dom dopar sig.
Så slipper polisen göra bort sig helt också, ja jag tror på att det finns rena byggare i tungvikten.
edit: aja tjejen var ju polis aspirant o ganska naiv o korkad och överambitiös hon kommer få det tungt i poliskåren med den inställningen, finns en risk för att verkligheten slår henne hårt i ansiktet, finns ju poliser som e avsevärt större ska hon börja gripa dom internt då för misstanke om dopingbrott?
terminator
2007-08-13, 21:55
haha snacka om bevis på att man då har lyckats me sin träning!
Jag är dåligt insatt i polisterminologin: Gjordes ett gripande?
Jag är dåligt insatt i polisterminologin: Gjordes ett gripande?
Ja han greps för sannolika skäl, misstanke om dopingbrott.
Såvitt jag vet griper man aldrig folk i Sverige. Däremot kan man väl bli anhållen...
Har svårt att tänka mig att man kan bli anhållen utan skäliga grunder, men jag gissar bara. Någon annan kanske vet?
-1 på mig själv för en post som inte tillförde något :P
EDIT: Sannolika skäl? Det är väl en ganska hög misstankesgrad? Hur fan kan det vara det när hon bara klämt honom på axlarna?
Såvitt jag vet griper man aldrig folk i Sverige. Däremot kan man väl bli anhållen...
Har svårt att tänka mig att man kan bli anhållen utan skäliga grunder, men jag gissar bara. Någon annan kanske vet?
-1 på mig själv för en post som inte tillförde något :P
Polis får gripa folk o hålla kvar dom i häktet upp till 24 timmar på "sannolika skäl"
jag inte 100% dock på detta.
Polis får gripa folk o hålla kvar dom i häktet upp till 24 timmar på "sannolika skäl"
jag inte 100% dock på detta.
Jag får däremot inte ihop en muskulös kropp som ett "sannorlikt" skäl för intangande av dopingklassade preparat.
Det var bara ett bemötande på din diss av polisen som fick mig att tända till. Trodde du hade fattat att jag la ner det så fort jag insåg det puckade i mitt uttalande?
Undrar just om du tillhör kategorin "moppefuckon"...eller om du bara har svårt hänga med.
Men jag gillar inte ditt nya uttalande heller. Har svårt att se något som tyder på att det gick till så, även om jag till fullo förstår att man blir förbannad om en polis håller på och provocerar en för något så dumt som en stilig muskulatur.
Vad jag säger är att polisen inte ska ha rätt att göra sådana här saker med stöd av lagen. Visst dom ska ges medel för att kunna bekämpa brott, men medlen ska stå i proportion till det misstänkta brottets grovhet eller/och grad av misstanke. Nästa gång kanske det är du som åker in på pisseprov när du är ute och går med hunden för att du råkat glömma ta av spännelinnet innan du gick utanför dörren.
Piranha, det tror jag inte det är heller? Det är därför jag tvivlar på att det var "sannolika skäl". Det finns ju lägre misstankesgrader?
Jag får däremot inte ihop en muskulös kropp som ett "sannorlikt" skäl för intangande av dopingklassade preparat.
Tyvärr så e "sannolika skäl" upp till polisens egen "tolkning" av situationen.
Så det e nästan omöjligt o näpsa dom små fanskapen för sånt.
Har inget emot poliser generellt bara att det finns idioter bland dom, alldeles för många och det e pga att det är ett lågstatus arbete.
Tyvärr så e "sannolika skäl" upp till polisens egen "tolkning" av situationen.
Så det e nästan omöjligt o näpsa dom små fanskapen för sånt.
Har inget emot poliser generellt bara att det finns idioter bland dom, alldeles för många och det e pga att det är ett lågstatus arbete.
Jopps, sen att det var en kvinnlig polis förvånar mig inte ett dugg, inte för att ha fördomar emot varken poliser eller kvigor, men kvinnliga poliser kan vara väldigt hetsiga och hävdelsefulla speciellt emot killar som är strörre.
Jopps, sen att det var en kvinnlig polis förvånar mig inte ett dugg, inte för att ha fördomar emot varken poliser eller kvigor, men kvinnliga poliser kan vara väldigt hetsiga och hävdelsefulla speciellt emot killar som är strörre.
jo hon kunde ju börjat med o snegla på piketen istället, inte alltför ovanligt med 110kg knallhård i piketen dessutom med superkondition osv.
Men aja sist jag mötte en kvinnlig polis så var hon astrevlig - men det visade sig att hon kände min syster :)
Mark_Lyft
2007-08-13, 23:15
Jag är ärligt talat av åsikten att om lagar stiftas på ett visst sätt, så skall antingen lagarna efterlevas (av rättsväsendet) eller så skall lagarna bort (av den demokratiskt valda riksdagen). Varför skall vi ha massa lagar som ingen kontrollerar?
Eftersom det för närvarande är förbjudet att bruka doping, bör det testas emellanåt. Bättre ett test för mycket än ett för lite. Det är väl ingen större skada skedd om någon oskyldig testas? Det blir ett kvitto på att man är ren. Fler tester kanske avskräcker många oskuldsfulla ungdomar?
AntonLindberg
2007-08-13, 23:38
HAHAHA så jävla pinsamt gjort av snuten som grep honom ..
På bilden så såg han ut som många tränande personer gör i hans ålder , varför skulle just han heltslumpvis vald använda steroider :S , Stora Trapz ? , han kanske kör mkt mark och inriktar sej hårt på de muskelgrupperna ? hahah VILKET skämt !!
Jag är ärligt talat av åsikten att om lagar stiftas på ett visst sätt, så skall antingen lagarna efterlevas (av rättsväsendet) eller så skall lagarna bort (av den demokratiskt valda riksdagen). Varför skall vi ha massa lagar som ingen kontrollerar?
Eftersom det för närvarande är förbjudet att bruka doping, bör det testas emellanåt. Bättre ett test för mycket än ett för lite. Det är väl ingen större skada skedd om någon oskyldig testas? Det blir ett kvitto på att man är ren. Fler tester kanske avskräcker många oskuldsfulla ungdomar?
+1
Innan disskusionen spårar helt snett:
*Kvinnan var enligt Expessen och Metroartiklarna polisassistent och inte polisapirant, vilket innebär att hon är färdig polis.
*Han greps skäligen misstänkt och INTE på sannolika skäl, för dopingbrott, vilket är den lägsta misstankegraden.
En polis kan gripa en person på misstanke.
Innan disskusionen spårar helt snett:
*Kvinnan var enligt Expessen och Metroartiklarna polisassistent och inte polisapirant, vilket innebär att hon är färdig polis.
*Han greps skäligen misstänkt och INTE på sannolika skäl, för dopingbrott, vilket är den lägsta misstankegraden.
En polis kan gripa en person på misstanke.
haha att hon e färdig polis gör ju det hela bara pinsammare :D
ok jag e korrigerad :)
"Huru svin i ollonskog må hållas" är en lag som jag tycker att vi absolut borde randomtesta folk för oftare. ;)
Seriöst talat - inget system är utan buggar.
Populär nyhet detta, skrevs även om detta i Holland tydligen. This is big news
http://akutasikt.wordpress.com/
http://www.bloggportalen.se/BlogPortal/view/MostLinkedMediaEntries?id=42541
http://www.kostkropp.se/2007/08/13/tv-skyldig-till-muskelmassa-inte-dopning/ <-- Här finns Boduljak på web-tv
http://vakare.wordpress.com/2007/08/13/for-stor-for-for-att-vara-sann/
http://www.telegraaf.nl/buitenland/68914401/Man_gearresteerd_om_spieren.html
http://news.webindia123.com/news/Articles/World/20070813/740820.html
Daniiiel
2007-08-14, 02:16
Eftersom det blivit lite tal om kvinnliga poliser, alla kvinnliga poliser jag mött/pratat haft någon disskution med har varit dumma i huvudet. Alla yngre är så förbannat otrevliga av de jag träffat iafall. Dock är det jävligt stor skillnad på poliser och poliser, vissa är riktigt trevliga medans andra är dumma i huvudet och börjar prata med en som man vore kriminell när man inte ens gjort nått.
Pellefant
2007-08-14, 06:16
I liknande trådar så brukar någon alltid skriva "Han tränar på mitt gym!", men inte i denna ännu. :)
I liknande trådar så brukar någon alltid skriva "Han tränar på mitt gym!", men inte i denna ännu. :)
Han kanske inte tränar på gym ??!?? :MrT:
Sheogorath
2007-08-14, 06:45
Hade varit riktigt kul om polisen plockade in en hel BB/fitness-tävling för testning. Hus i helvete. :)
Passar du in på mallen??
http://www.metro.se/_internal/cimg!0/s7oma95tvh05q08ywvksdb1ysf0t1pr.jpeg
http://www.metro.se/se/article/2007/08/13/22/3912-45/index.xml
Passar du in på mallen??
Haha, ja. :D
The Jwrds frisyr? :MrT:
Passar du in på mallen??
http://www.metro.se/_internal/cimg!0/s7oma95tvh05q08ywvksdb1ysf0t1pr.jpeg
http://www.metro.se/se/article/2007/08/13/22/3912-45/index.xml
De flesta överviktiga passar in på denna mall!! grip alla med BMI 34+!!!
Hade varit riktigt kul om polisen plockade in en hel BB/fitness-tävling för testning. Hus i helvete. :)
Jo men det skulle ju vara det smarta av dom så skulle dom iaf inte göra bort sig helt, tänk om polisen körde razzia på 10 tävlingar i rad, jävlar vad ren BB skulle vara efter det.
Lövbiffen
2007-08-14, 10:06
Efter att ha sett "internet-sändningen" med honom. Så kan jag konstatera att han inte direkt va liten :Virro
Efter att ha sett "internet-sändningen" med honom. Så kan jag konstatera att han inte direkt va liten :Virro
Länk?
olle lindblad
2007-08-14, 11:01
http://www.expressen.se/webb-tv/index.html?category=0
Nyheter->sverige->greps för sina stora muskler
Inte liten, men heller inget monster. Han har inga anmärkningsvärda trapz, och han står och trycker ihop tuttarna och gör alla "nybörjarens guide till hur du fluffar kroppen", gissningsvis påhejad av kameraoperatören. Fortfarande - det är helt befängt att plocka in honom baserat på storlek.
Oh herregud...
"men det räcker inte att ha stora muskler, då hade nog en och annan polis fått följa med in också, säger Patrick Widell, kommissarie vid närpolisen Maria i Stockholm." - Tror han verkligen att INGEN snut kurar?
Nitrometan
2007-08-14, 12:01
"men det räcker inte att ha stora muskler, då hade nog en och annan polis fått följa med in också, säger Patrick Widell, kommissarie vid närpolisen Maria i Stockholm." - Tror han verkligen att INGEN snut kurar?
Klart de inte gör. Det är ju olagligt. De är ju poliser.
Har nån polis nånsin gjort nåt olagligt? *rolleyes*
– Man kan tänka sig att vi kommer att kolla i krogmiljön, de som går till och från gymmet.
Fan, poliserna är inte så dumma som de ser ut ändå...
Metal_boy_
2007-08-14, 12:19
Oh herregud...
Klart dom gör. Dom trycker sibylla-korv i skinkorna på varandra och masserar in sig i potatismos.
Klart dom gör. Dom trycker sibylla-korv i skinkorna på varandra och masserar in sig i potatismos.
Skönt att höra att dom tänker på GI iaf och sänker det toksnabba potatismoset med intramuskulär korv.
Om doping nu är så allvarligt brott, då borde man plocka in folk från andra ställen, än bara nån enskild individ vid korvkiosken.
Hahhaha. Är han fortfarande mindre än snittet på kolozzeum, Richard85?
:D
olle lindblad
2007-08-14, 13:37
Hahhaha. Är han fortfarande mindre än snittet på kolozzeum, Richard85?
:D
Klart han är, alla vet väl att snittet här ligger på 150 kg knackhård?*rolleyes*
mangemani
2007-08-14, 16:01
tror hon bara ville vara lite kinky med killen....handbojjor på en vältränad kille,hmm..men först behövde hon ju en ursäkt......
Intressant tråd som följer detta fall, tydligen har detta gripande skapat rubriker över hela världen, även i USA ;)
Tråden (http://www.getbig.com/boards/index.php?topic=163313.0)
True Adonis dyker upp på denna sida
http://www.thelocal.se/8168/
Intressant tråd som följer detta fall, tydligen har detta gripande skapat rubriker över hela världen, även i USA ;)
Tråden (http://www.getbig.com/boards/index.php?topic=163313.0)
True Adonis dyker upp på denna sida
http://www.thelocal.se/8168/
"unusually large muscles, particularly large arm muscles, which are a sign of steroid use " jag tror inte att de vet direkt vad trapz är för nåt ;)
Degpekka
2007-08-15, 00:40
fy fan va gott om man hade blivit tagen av polisen för det! :D årets komplimang ju!
Förstår inte komplimangen i att frihetsberövas och tvingas kissa i en jävla burk, för att polismakten vill sätta dit mig så de kan straffa mig för något jag inte gjort, för att det finns möjlighet att jag ätit något jag inte får äta, för staten.
*cry*
Degpekka
2007-08-15, 01:02
Förstår inte komplimangen i att frihetsberövas och tvingas kissa i en jävla burk, för att polismakten vill sätta dit mig så de kan straffa mig för något jag inte gjort, för att det finns möjlighet att jag ätit något jag inte får äta, för staten.
*cry*
haha! :D
Du borde prova jobba på deras sida nångång, så lär du nog ändra uppfattning. Världen hade sett mörk(are?!) ut om polisen inte fick gripa på misstanke och bara på bar gärning! :D
Grejen som delvis gör att jag uttrycker mig på detta vis är att jag inte kan se det som något brott förrän man faktiskt gör illa någon annan eller dennes propertah...
Men trots det tycker jag att det måste krävas betydligt högre grad av misstanke än i det här fallet för just ett brott som inte ger mer än högst lite dagsböter.
haha! :D
Du borde prova jobba på deras sida nångång, så lär du nog ändra uppfattning. Världen hade sett mörk(are?!) ut om polisen inte fick gripa på misstanke och bara på bar gärning! :D
Ja si det är helskönt att man kan bli intagen för urinprov bara för man ser ut på ett visst sätt.
Varför då inte samtidigt plocka in alla svartskallar samtidigt, dem kan ju vara här illegalt i sverige, eller kroppsvisitera alla som bryter på finska, dem kan ju bära kniv.
Nej jag ser inte ett rent utseende skäl nog att plocka in någon i misstanke om ett brott, jag tycker det är en pinsam juridisk katastof och rent kränkande. (doping eller inte vad det nu är man är misstänkt för)
Degpekka
2007-08-15, 02:01
Ja si det är helskönt att man kan bli intagen för urinprov bara för man ser ut på ett visst sätt.
Varför då inte samtidigt plocka in alla svartskallar samtidigt, dem kan ju vara här illegalt i sverige, eller kroppsvisitera alla som bryter på finska, dem kan ju bära kniv.
Nej jag ser inte ett rent utseende skäl nog att plocka in någon i misstanke om ett brott, jag tycker det är en pinsam juridisk katastof och rent kränkande. (doping eller inte vad det nu är man är misstänkt för)
Vad är det ni anser kränkande? vill ni inte få bort steroiderna eller? Nog vill ni allt att alla som ser ut som knarkare/alkisar blir intagna. Konstigt där. Har man inte begått något brott är det väl inget att bry sig om? förstår verkligen inte det kränkande. Ska polisen sluta ha flygande rattfulliskontroller också? Bara för att dom flesta kör utan alkohol i blodet. Känner du dig kränkt när du får blåsa också?
Vad är det ni anser kränkande? vill ni inte få bort steroiderna eller? Nog vill ni allt att alla som ser ut som knarkare/alkisar blir intagna. Konstigt där. Har man inte begått något brott är det väl inget att bry sig om? förstår verkligen inte det kränkande. Ska polisen sluta ha flygande rattfulliskontroller också? Bara för att dom flesta kör utan alkohol i blodet. Känner du dig kränkt när du får blåsa också?
Du ser ingen skillnad med att bruka ett fordon i trafiken med andra än att bara stå rakt uppockner på gatan?
Sen kan jag upplysa om att den ena är en berusande drog som hämmar dina reaktioner villket är rent allmänfarligt om du brukar ett fordon och den andra är det inte berusande.
Jag tycker det är lika illa om dem syr in en som är onykter/påverkad om denna person bara rör sig fritt på gatan utan att göra något.
Degpekka
2007-08-15, 02:15
Du ser ingen skillnad med att bruka ett fordon i trafiken med andra än att bara stå rakt uppockner på gatan?
Sen kan jag upplysa om att den ena är en berusande drog som hämmar dina reaktioner villket är rent allmänfarligt om du brukar ett fordon och den andra är det inte berusande.
Så kan jag upplysa dig om att polisen har något som heter lagen att följa när dom arbetar. Eller hur? Dom jobbar inte och kommer inte jobba efter din åsikt. Tyvärr.
Jag tycker också givetvis att köra rattfull är ett värre brott än steroidbruk. Men jag blir inte kränkt för det, varför ska man börja böla och försvåra deras jobb?
Sen finns det ju också väldigt många(blandmissbrukare, allmänt kriminella osv.) som använder sig av steroider. Alla är ju långt ifrån seriösa BB. Och det tror jag polisen vet om också. Hade det vatt så att enbart dom tävlande inom BB hade brukat hade dom förmodligen inte lagt lika mkt krut på skiten.
Så kan jag upplysa dig om att polisen har något som heter lagen att följa när dom arbetar. Eller hur? Dom jobbar inte och kommer inte jobba efter din åsikt. Tyvärr.
Jag tycker också givetvis att köra rattfull är ett värre brott än steroidbruk. Men jag blir inte kränkt för det, varför ska man börja böla och försvåra deras jobb?
Sen finns det ju också väldigt många(blandmissbrukare, allmänt kriminella osv.) som använder sig av steroider. Alla är ju långt ifrån seriösa BB. Och det tror jag polisen vet om också. Hade det vatt så att enbart dom tävlande inom BB hade brukat hade dom förmodligen inte lagt lika mkt krut på skiten.
Det finns många saker med svensk lag som suger.
Det är inte att böla, jag anser det är kränkande att döma folk på utseende, jag trodde inte vi pysslade med sånt i detta landet, sen kan vi nog avfärda kategorien blandmissbrukare och kriminella ur kategorien människor med stora synliga muskler.
Man kan inte vara ense om allt, du tycker det är helt okej att få uppvisa dig oskyldig efter en polis anser dig muskulös, jag tycker det inte är okej.
Degpekka
2007-08-15, 02:46
Det finns många saker med svensk lag som suger.
Det är inte att böla, jag anser det är kränkande att döma folk på utseende, jag trodde inte vi pysslade med sånt i detta landet, sen kan vi nog avfärda kategorien blandmissbrukare och kriminella ur kategorien människor med stora synliga muskler.
Man kan inte vara ense om allt, du tycker det är helt okej att få uppvisa dig oskyldig efter en polis anser dig muskulös, jag tycker det inte är okej.
Självklart finns det mkt som suger i lagen. Men den måste ju poliser följa när dom arbetar, och det är inte dom som skrivit den. Antar att dom också tycker en del saker suger. Därför tycker jag det är fel att hoppa på enskilda poliser och hävda tjänstefel hit och dit som folk gör hela dagarna.
Tror verkligen det finns en hel del kriminella med stora muskler, annars hade polisen nog inte vatt ute efter dom. Kranar osv. är nog polisen väldigt glada att få tag på.
Men det är som du säger, man kan inte va ense om allt. :) peace out!
Det syns i statistiken att invandrare begår mer brott än infödda svenskar. Tycker Degpekka att man ska kunna plocka in en invandrare som "ser kriminell ut" bara för att man tycker det?
Handcuff
2007-08-15, 07:16
Det syns i statistiken att invandrare begår mer brott än infödda svenskar. Tycker Degpekka att man ska kunna plocka in en invandrare som "ser kriminell ut" bara för att man tycker det?
Man behöver ju inte "plocka in" polisen kan ju också bara kolla läget. När det gäller preparat är det ju svårare..det kräver ett test t ex urinprov.
Tänk om polisen började plocka in folk som ser drogpåverkade ut? Nej usch vilken kränkning.
Tänk om polisen började plocka in folk som ser drogpåverkade ut? Nej usch vilken kränkning.
Halvtaskig jämförelse. Ska vi gripa alla romer med stora zigenarkjolar för att vi har en föreställning att de stjäl genom att gömma saker i kläderna?
Ignatius72
2007-08-15, 07:40
Halvtaskig jämförelse. Ska vi gripa alla romer med stora zigenarkjolar för att vi har en föreställning att de stjäl genom att gömma saker i kläderna?
Kanske hade varit en bra idé. Likväl som det hade varit en bra idé att stå och plocka folk i omklädningsrummet på en BB-tävling. Sannolikheten är större att någon av de pysslar med något olagligt är betydligt större än om man skulle plocka in rent slumpmässigt.
Handcuff
2007-08-15, 08:16
Det jag menar är att polisen givetvis ska kunna konfrontera misstänkta personer. Misstänker polisen steroidmissbruk varför inte då begära ett test? På samma vis som om de misstänker påverkan av andra droger?
tntballe
2007-08-15, 09:48
Det jag menar är att polisen givetvis ska kunna konfrontera misstänkta personer. Misstänker polisen steroidmissbruk varför inte då begära ett test? På samma vis som om de misstänker påverkan av andra droger?
Men av det man vet i det här fallet så är det ju lite väl extremt. Då borde dom väl ta alla som kommer ut ur ett gym. Stora som små. För det måste ju vara misstänkt missbruk om man vistas på såna ställen.
Handcuff
2007-08-15, 09:51
Men av det man vet i det här fallet så är det ju lite väl extremt. Då borde dom väl ta alla som kommer ut ur ett gym. Stora som små. För det måste ju vara misstänkt missbruk om man vistas på såna ställen.
Jo tycker själv det låter fånigt (utifrån de fakta som presenterats). Men om polisen misstänker brott = självklart utreda!
tntballe
2007-08-15, 09:59
Jo tycker själv det låter fånigt (utifrån de fakta som presenterats). Men om polisen misstänker brott = självklart utreda!
Jo, lagen är bra. Men kunskapen är nog inte lika bra hos alla poliser, tyvär.
Handcuff
2007-08-15, 10:02
Jo, lagen är bra. Men kunskapen är nog inte lika bra hos alla poliser, tyvär.
Nä givetvis inte. Men det hade inte blivit samma jävla liv om dom av "misstag" tagit in en kille som verkat vara påverkad av amfetamin eller dyl. och sedan pissat negativt.
Från Expressen
sluta-mobba-muskelknuttarna (http://www.expressen.se/ledare/1.798194/johannes-forssberg-sluta-mobba-muskelknuttarna)
Tack, Johannes. Nu vet jag att det finns vettiga journalister också. Ska bannemej maila honom direkt och tala om det.
Från Expressen
sluta-mobba-muskelknuttarna (http://www.expressen.se/ledare/1.798194/johannes-forssberg-sluta-mobba-muskelknuttarna)
Jättebra artikell!
Ang artikelln: En tant började smeka mig över ryggen för några veckor sedan i en korvkö. Jag visste fan inte hur jag skulle reagera! :D
Jättebra artikell!
Ang artikelln: En tant började smeka mig över ryggen för några veckor sedan i en korvkö. Jag visste fan inte hur jag skulle reagera! :D
Civilare :D
Civilare :D
Jelp!
Jag var för liten för att bli intagen på prov iaf... :(
Jättebra artikell!
"You go girl!"? :confused:
Nä givetvis inte. Men det hade inte blivit samma jävla liv om dom av "misstag" tagit in en kille som verkat vara påverkad av amfetamin eller dyl. och sedan pissat negativt.
Det hade det nog blivit om det enda indiciet varit att killen "såg tunn ut, ungefär som en knarkare".
Från Expressen
Han diskuterar Roland Perssons bok/avhandling om fenomenet också.. gammal kolo-medlem för de som inte visste. :thumbup:
Handcuff
2007-08-15, 13:00
Det hade det nog blivit om det enda indiciet varit att killen "såg tunn ut, ungefär som en knarkare".
Hur ser man att någon missbrukar steroider? Svårt eller hur? Polisen tyckte att killen ifråga verkade göra just detta (förmodligen en kass bedömning), polisen beslutar att killen ska lämna urinprov. Killen får följa med. Är det fel :confused: Bortsett från att bedömningen möjligtvis var kass.
Ska man låta bli att testa folk man misstänker för att de kanske är rena?
sånt förekommer ofta, allt för ofta för att man ska kunna betrakta det som ett misstag.
Handcuff
2007-08-15, 13:08
sånt förekommer ofta, allt för ofta för att man ska kunna betrakta det som ett misstag.
Händer också ofta att kriminella personer inte lagförs. Jag ställer med glädje upp på urinprov whatever för att polisen (som ändå idag är otroligt bakbundna av byråkrati mm) ska kunna omhänderta buset. Väldigt sällan en "svensson" grips oskyldig dock. Vanliga skötsamma personer tenderar mycket sällan hamna i situationer där de blir omhändertagna av ordningsmakten...mycket sällan.
Talar vi om "folk på gatan"?
Det är en fråga om personlig integritet kontra rättsväsendets uppgift att se till att de lagar vi har efterlevs. Ska man hårddra det så - ja, man bör "låta bli att testa folk man misstänker" om dessa personer inte ger starkare skäl än "misstankar" om användande av preparat av olaglig natur.
Annars är det "1984" - here we come.. typ.
Annat är det om man exempelvis är medlem i en förening/gym/etc där man förbinder sig att ställa upp på test genom att bli medlem. Då finns det en medvetenhet om att test kan komma, samt att det då föregås av ett aktivt val (förutsatt att folk läser igenom avtal/medlemsvillkor etc).
Sen vill jag ju påpeka att det aktuella fallet handlar om en person, vid ett tillfälle.
Knappast trakasserier av en folkgrupp alltså.
"You go girl!"? :confused:
Den girlen var 55+, men wtflol som Zone säger. Blev inte arg iaf. Men detta är ett annat ämne och jag föreslår att vi lämnar det.
Handcuff
2007-08-15, 13:15
Tycker inställningen till AAS här motsvarar den almänna förväntningen på ett träningsforum. Verkligen.
Håller som sagt med om att det var överdrivet att testa killen på de grunder jag läst. (finns det annat bakom kanske? Någon som tipsat? Historia med preparat? Umgänge som missbrukar? osv osv).
Men vilket j*vla liv för att polisen testar 1 stackars byggarre. Otroligt.
Tycker inställningen till AAS här motsvarar den almänna förväntningen på ett träningsforum. Verkligen.
Håller som sagt med om att det var överdrivet att testa killen på de grunder jag läst. (finns det annat bakom kanske? Någon som tipsat? Historia med preparat? Umgänge som missbrukar? osv osv).
Nej Nej nej, dem har sytt in dörrvakter på test i stockholm under dem senaste månaderna så detta är inte ett enstaka fall.
Nja, tycker det är ganska befogat. Hur hade du känt om du gled runt på skateboard med en rastafrilla och polisen ville att du skulle pissa för ett cannabisprov? Samma sak skulle jag säga. Jag hade blivit förolämpad i båda fallen.
Handcuff
2007-08-15, 13:21
Nej Nej nej, dem har sytt in dörrvakter på test i stockholm under dem senaste månaderna så detta är inte ett enstaka fall.
Att dörrvakter testas är knappast konstigt. Dom har ju ett förordnande från polismyndigheten. De flesta yrken som kräver det eller liknande brukar i regel få underkasta sig drogkontroller.
Ignatius72
2007-08-15, 13:22
Håller med mycket väsen för ingenting. Polisen är ju inte kända för att vara på tårna direkt (polis som skrev avhandling för något år sedan om hur frekvensen av egna initiativ dog ut redan efter något år). Killen kan ju vara värsta liraren och de har kikat på honom ett tag eller så är han en ängel och ingen skada är skedd.
130kg finsk sisu
2007-08-15, 13:28
Som sagt jag och andra idrottare blir testade när som helst hur som helst. Men jag kan inte tänka mej att gå till en polisstation för att bli testad. Men jag blir gärna testad på plats av godkänd testpersonal med godkända tester.
Så ser jag för grov ut å snuten vill testa mej så väntar jag snällt till godkända testare dykt upp och testat mej!
Det är inte en fråga om dopingens vara eller icke vara för mig. Det är polisens rätt att inskränka någons frihet för att han ser ut på ett visst sätt. Således en principsak.
Handcuff
2007-08-15, 13:37
Som sagt jag och andra idrottare blir testade när som helst hur som helst. Men jag kan inte tänka mej att gå till en polisstation för att bli testad. Men jag blir gärna testad på plats av godkänd testpersonal med godkända tester.
Så ser jag för grov ut å snuten vill testa mej så väntar jag snällt till godkända testare dykt upp och testat mej!
Polisen har rätt att ta prover. Analysen måste dock göras av ackrediterad instans. I de flesta fall görs analyser på rättsmedecinalverket i Linköping. Nej du slipper inte om polisen vill testa dig.
130kg finsk sisu
2007-08-15, 13:40
Har jag sagt att jag slipper? Jag går om polisen vill testa mej men jag sa att jag inte kan tänka mej att göra. Då menar jag "med ett leende på läpparna". Men som sagt blir jag personligen testad nu som då av godkänd testpersonal. Så jag tror knappast farbror Polisen vill testa mej!
Handcuff
2007-08-15, 13:41
Har jag sagt att jag slipper? Jag går om polisen vill testa mej men jag sa att jag inte kan tänka mej att göra. Då menar jag "med ett leende på läpparna". Men som sagt blir jag personligen testad nu som då av godkänd testpersonal. Så jag tror knappast farbror Polisen vill testa mej!
Ok. Uppfattade det som att du trodde du kunde "vägra" test tills godkänd testare dök upp :D
Håller med mycket väsen för ingenting. Polisen är ju inte kända för att vara på tårna direkt (polis som skrev avhandling för något år sedan om hur frekvensen av egna initiativ dog ut redan efter något år). Killen kan ju vara värsta liraren och de har kikat på honom ett tag eller så är han en ängel och ingen skada är skedd.
Skadan skedde när polismyndigheten tog prover på hans kropp under tvång.
Polisen har rätt att ta prover. Analysen måste dock göras av ackrediterad instans. I de flesta fall görs analyser på rättsmedecinalverket i Linköping. Nej du slipper inte om polisen vill testa dig.
Njae.. du måste vara "skäligen misstänkt" för att polisen skall få besluta om kroppsbesiktning/drogtest. Dom får inte testa bara för att dom "vill".
Stor skillnad - sett till rättsläget iallafall.
Handcuff
2007-08-15, 13:48
Njae.. du måste vara "skäligen misstänkt" för att polisen skall få besluta om kroppsbesiktning/drogtest. Dom får inte testa bara för att dom "vill".
Stor skillnad - sett till rättsläget iallafall.
Det var frågan hurvida polisen själva hade rät att utföra testet eller om någon "behörig" var tvungen komma dit och ta provet.
Ignatius72
2007-08-15, 13:50
Skadan skedde när polismyndigheten tog prover på hans kropp under tvång.
Då var han väl orolig för att han skulle fastna.
Då var han väl orolig för att han skulle fastna.
Okej, så du har inget emot kontrollsamhället. Det har jag, därför jag skriver sådana saker.
Degpekka
2007-08-15, 14:02
Det är inte en fråga om dopingens vara eller icke vara för mig. Det är polisens rätt att inskränka någons frihet för att han ser ut på ett visst sätt. Således en principsak.
så du tycker att man ska ta bort polisens rättighet att gripa på misstanke? så att dom får ungefär samma befogenheter som en väktare? låter ju väldigt vettigt. :smash: Förstår mig inte på denna "stolthet" som innebär att man känner sig kränkt för att blir testad. Och det är skillnad på utseende och utseende. Det handlar om muskler, inte etnicitet. Och det handlar om misstanke om att ett brott begåtts som man kan bevisa mkt snabbt utan någon omfattande utredning.
Sen förstår jag inte heller hur man kan tro att polisen ska vara experter inom alla områden dom stöter på i sitt arbete, lite väl mkt begärt kanske? Men någon av er h****s här på kolo hade säkert gjort ett utmärkt jobb som poliser, utan minsta lilla misstag. För ni är ju perfekta. *screwy*
så du tycker att man ska ta bort polisens rättighet att gripa på misstanke? så att dom får ungefär samma befogenheter som en väktare? låter ju väldigt vettigt. :smash: Förstår mig inte på denna "stolthet" som innebär att man känner sig kränkt för att blir testad. Och det är skillnad på utseende och utseende. Det handlar om muskler, inte etnicitet. Och det handlar om misstanke om att ett brott begåtts som man kan bevisa mkt snabbt utan någon omfattande utredning.
Sen förstår jag inte heller hur man kan tro att polisen ska vara experter inom alla områden dom stöter på i sitt arbete, lite väl mkt begärt kanske? Men någon av er h****s här på kolo hade säkert gjort ett utmärkt jobb som poliser, utan minsta lilla misstag. För ni är ju perfekta. *screwy*
Du förstår fortfarande inte principen som mini snackar om.
Skulle du tycka att det var OK att du togs in på förhör för att du råkar ha samma utseende som många pedofiler har?
Handcuff
2007-08-15, 14:09
Skulle du tycka att det var OK att du togs in på förhör för att du råkar ha samma utseende som många pedofiler har?
Vad kännetecknar en pedofil, utseendemässigt?
Degpekka
2007-08-15, 14:11
jag förstår den, men jag tycker inte den hör hit. Du läste inte vad jag skrev såg jag? Att det är skillnad när det finns misstanke om att ett brott har begåtts som kan bevisas med en väldigt simpel process?
Jag personligen hade inte haft något emot det, eftersom jag inte är ute efter att försvåra deras arbete, och ett ökat krafttag på pedofilin hade vatt så jävla underbart så det finns inte!
Är man oskyldig är det väl skit samma?
Degpekka
2007-08-15, 14:11
tack. :)
Vad kännetecknar en AAS-brukande utseendemässigt?
Du är rätt tröttsam. Förstår du inte hypotesen så kan jag rekomendera www.samhall.se .
jag förstår den, men jag tycker inte den hör hit. Du läste inte vad jag skrev såg jag? Att det är skillnad när det finns misstanke om att ett brott har begåtts som kan bevisas med en väldigt simpel process?
Jag personligen hade inte haft något emot det, eftersom jag inte är ute efter att försvåra deras arbete, och ett ökat krafttag på pedofilin hade vatt så jävla underbart så det finns inte!
Det är just den misstanken du skriver om som i det här fallet är löjlig, och i viss mån kränkande för personen i fråga (även om vissa ser det som smicker).
Degpekka
2007-08-15, 14:18
Vettefan vad du hade tänkt använda steroider till...
Men dess effekter har iaf mer påverkan på ditt utseende än vad sexuell läggning har.
Degpekka
2007-08-15, 14:19
Du är rätt tröttsam. Förstår du inte hypotesen så kan jag rekomendera www.samhall.se .
Det är just den misstanken du skriver om som i det här fallet är löjlig, och i viss mån kränkande för personen i fråga (även om vissa ser det som smicker).
Finns det misstankar som inte är löjliga då? Ska man sluta ge signalement på massmördare också? För att det kan anses kränkande?
Handcuff
2007-08-15, 14:19
Onödig och omogen kränkning. Men visst du har rätt alla andra är dumma.
Nej. Tycker du att polisen får avlyssna telefoner hur de vill? Den som inte har något att dölja osv.
Hur ser man att någon missbrukar steroider? Svårt eller hur? Polisen tyckte att killen ifråga verkade göra just detta (förmodligen en kass bedömning), polisen beslutar att killen ska lämna urinprov. Killen får följa med. Är det fel :confused: Bortsett från att bedömningen möjligtvis var kass.
Hade polisen haft något bättre på fötterna än "stora muskler" (anmärkningsvärt snabba resultatökningar, tips från gym-"kamrater" etc.) hade det givetvis varit en annan sak. Det är den kassa bedömningen i det här fallet som är lite upprörande. Verkar smått otroligt att någon genast drar slutsatesn ANABOLA! av ett par (påklädda?) kappmuskler. Gjorde hon det är hon så verklighetsfrämmande att hon borde byta yrke, men expressen kanske inte skrev hela historien ;)
Ehm... Traps? Hallå.
Handcuff
2007-08-15, 14:22
Tydligen finns det tecken polisen går på. Hur töntiga och fel de än verkar vara.
Degpekka
2007-08-15, 14:22
Nej. Tycker du att polisen får avlyssna telefoner hur de vill? Den som inte har något att dölja osv.
Ja? Om det finns någon som helst misstanke, eller det förenklar deras jobb. Vad är problemet?
http://www.thebestpageintheuniverse.net/c.cgi?u=spot_the_pedo
Handcuff
2007-08-15, 14:24
För övrigt så är sådana här diskussioner av godo då passivitet från befolkingen i annat fall skulle leda till det skräckexempel Pez hänvisar till ett par poster upp (1984 osv). :thumbup:
Finns det misstankar som inte är löjliga då? Ska man sluta ge signalement på massmördare också? För att det kan anses kränkande?
Någonstans måste man dra en gräns. Att jämföra en massmördare med en kille som är lite kraftig känns lite....avlägset.
Onödig och omogen kränkning. Men visst du har rätt alla andra är dumma.
Dumma kommentarer får dumma svar.
Handcuff
2007-08-15, 14:27
Så dom på samhall är dumma? Hallå.
Degpekka
2007-08-15, 14:28
Någonstans måste man dra en gräns. Att jämföra en massmördare med en kille som är lite kraftig känns lite....avlägset.
Visst får man dra gränser. Jag tycker det är fel att jämföra olika brott med varandra öht. Och just nu snackar vi enbart om musklerna, så därför man blir pissed när folk drar in invandring och pedofili och blandar det med en sorts narkotikabrott. Men det handlar väl fortfarande som denna "kränkning" som är så satans hemsk.
Verkar som det är ni som stämmer läkarna efter fula operationsärr när dom nyss räddat era liv också? :)
Verkar som det är ni som stämmer läkarna efter fula operationsärr när dom nyss räddat era liv också? :)
Snacka om att ta saker ur sin helhet.
Du skojjar väl ändå?
Visst får man dra gränser. Jag tycker det är fel att jämföra olika brott med varandra öht. Och just nu snackar vi enbart om musklerna, så därför man blir pissed när folk drar in invandring och pedofili och blandar det med en sorts narkotikabrott. Men det handlar väl fortfarande som denna "kränkning" som är så satans hemsk.
Skulle du vara beredd att få upp en annan mans hand i analen varje gång du åker till Danmark? Eftersom du säger att du inte har något att dölja så förutsätter jag att du då mer än frivilligt ställer upp på detta.
Ja? Om det finns någon som helst misstanke, eller det förenklar deras jobb. Vad är problemet?
Att du tycker så är väldigt sorgligt. Har du någon som helst känsla för personlig integritet?
Ignatius72
2007-08-15, 14:48
Nästan dagligen står det i tidningen om att polisen stannat bilar eller folk för olika typer av drogtester. Det är inga random insatser utan bygger på fördomar om hur folk ser ut, område, umgänge etc etc. Oftast så renderar det i både positiva tster och andra beslag. Just denna gång har det blivit ett stor holabalo om en snubbe som testade negativt. Vi vet juinte vad polisen har haft förandra motiv. Media strntar säkert i det då rubriken var hyfsat säljande.
Degpekka
2007-08-16, 03:39
Att du tycker så är väldigt sorgligt. Har du någon som helst känsla för personlig integritet?
äh va fan... vad kan vara så hemligt att någon med tystnads plikt inte får lov att höra det? Och så länge dom inte misstänker dig eller dina kamrater för något brott lär dom inte lägga ner fem öre på att avlyssna dig.
Kan lugna dig med att det inte är någon fara hos tomislavs arbetsgivare,efter det som har hänt.Jag är Tommys arbetsgivare, så det ligger inte honom till last att han vart misstänkt, och oskyldig förklarad.
Vänligen Ken!
Nitrometan
2007-08-16, 09:36
I februari/mars nångång så plockade "krogpolisen" in en f.d. nazistledare som de tyckte såg lite för svullen ut för test.
Han kissade positivt och fick böta. Så ibland gissar de rätt.
Jag fattar inte riktigt vad Tomislav gnäller om, han kissade ju rent? Då är det ju bara att skratta åt polisen som trodde att han var dopad?
Jag ser det ungefär som ett blåsprov när man är ute och kör bil. Bara bra.
tntballe
2007-08-16, 10:36
Skulle du tycka att det var helt ok om du fick åka med till stationen för ett alkotest? Sen bli tillbakaskjutsad till din bil.
Daniiiel
2007-08-16, 12:26
Har inte polisen gjort någon satsning mot AAS för att minska våldsbrott? Att hänga utanför gymen för att plocka dopade killar än nog fel väg att gå som någon här påstod att de borde göra. Knappast killarna som spenderar varje dag på gymmet och gör allt för att äta och sova rätt som är de farliga.
Ignatius72
2007-08-16, 12:32
Skulle du tycka att det var helt ok om du fick åka med till stationen för ett alkotest? Sen bli tillbakaskjutsad till din bil.
Det känns spontant som att det finns värre saker att råka ut för i livet.
Som att bli påkörd av ett rattfyllo ex.
Jag fattar inte riktigt vad Tomislav gnäller om, han kissade ju rent? Då är det ju bara att skratta åt polisen som trodde att han var dopad?
tycker det är ganska stor skillnad på att blåsa i en plastpåse genom fönstret på bilen, mot att bli gripen när man står och äter en korv, och körd i piketbil till station och hårt förhörd under 2.5 timmar och testad.Sen att polisen inte ens kan kosta på sig nån form av ursäkt tycker jag är märkligt.
Ken!
Deceiver85
2007-08-16, 12:50
Har inte polisen gjort någon satsning mot AAS för att minska våldsbrott? Att hänga utanför gymen för att plocka dopade killar än nog fel väg att gå som någon här påstod att de borde göra. Knappast killarna som spenderar varje dag på gymmet och gör allt för att äta och sova rätt som är de farliga.
Tvärtom, Zero Tolerance-metoderna hos New York-Polisen har visat en generell nedgång i brottslighet då de slagit till hårt mot även småbrottslingar, främst användare av just droger och doping. Doping är sällan endast några pers som vill bli stora som hus, utan det är ofta annat kriminalitet kopplat till den.
tntballe
2007-08-16, 13:18
Men det betyder inte att det skulle kännas ok.
Ska man gå med på nästintill allt då? För det finns ju alltid värre saker att råka ut för.
Ska man gå med på nästintill allt då? För det finns ju alltid värre saker att råka ut för.
Äh, lite får man tåla om man är grov och har en överdimensionerad steroid(!)muskel. ;)
Nitrometan
2007-08-16, 13:22
tycker det är ganska stor skillnad på att blåsa i en plastpåse genom fönstret på bilen, mot att bli gripen när man står och äter en korv, och körd i piketbil till station och hårt förhörd under 2.5 timmar och testad.Sen att polisen inte ens kan kosta på sig nån form av ursäkt tycker jag är märkligt.
Japp. Det är skillnad på genomförandet.
Men dessa fakta (?) som du presenterar här var iaf jag inte medveten om innan.
Fast i princip ser jag det som "prov som prov". Fast det skiljer som du säger en del i genomförandet.
Ignatius72
2007-08-16, 13:35
Det finns det ju såklart. Men att åka polisbil en sväng för att visa sin oskuld hamnar inte särksilt högt på "värre" listan i min bok. Lite av sin frihet får man ge upp för att slippa mötas av olika typer av dårar.
Man får ju titta lite på var gränsen går åt andra hållet-ska man inte ingripa förrän man kan ta någon på bar gärning med sprutan i armvecket?
Those who are willing to sacrifice their basic liberties to assure their security deserve neither.
/Benjamin Franklin
edit: sen om det verkligen var han som sa det är en annan femma ;)
Runda Grodan
2007-08-16, 17:05
Those who are willing to sacrifice their basic liberties to assure their security deserve neither.
/Benjamin Franklin
edit: sen om det verkligen var han som sa det är en annan femma ;)
Jag tror det var den där rapparen, Ja Rule eller vad han heter.
On Topic: Jag tycker inte att man ska bli gripen för att man har stora muskler... eller kanske om de är jätte, jätte stora.
Jag tror det var den där rapparen, Ja Rule eller vad han heter.
On Topic: Jag tycker inte att man ska bli gripen för att man har stora muskler... eller kanske om de är jätte, jätte stora.
Vilket är en subjektiv term så där skiter sig det.
Runda Grodan
2007-08-16, 17:18
Vilket är en subjektiv term så där skiter sig det.
Men om musklerna är jääätte, jääätte stora då? *rolleyes*
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.