Visa fullständig version : Hitta boende i Uppsala?
hammer95
2007-08-12, 14:02
Hej!
Finns det möjligtvis någon här, som har tänkt att hyra ut en lägenhet i Uppsala? Jag är mycket intresserad i sådan fall av din lägenhet eller om du känner någon, som ska hyra ut.
Kika blocket vetja! Om du nu inte gör det redan!
hammer95
2007-08-12, 14:10
Kika blocket vetja! Om du nu inte gör det redan!
Tack för idén, men det är lite lätt där. Har blivit lurad ett antal gånger, samt att det är så väldigt många, som ringer på annonserna...
Men tack i alla fall:)
Om det är en studentlägenhet du är ute efter, så kontakta studentkåren. De brukar ha nån typ av bostadsförmedling.
www.studentstaden.se -> Bostad Direkt
hammer95
2007-08-12, 15:16
Om det är en studentlägenhet du är ute efter, så kontakta studentkåren. De brukar ha nån typ av bostadsförmedling.
Okej! Det ska jag absolut göra. Tackar för detta L-Sami:)
Okej! Det ska jag absolut göra. Tackar för detta L-Sami:)
KOntakta de olika nationerna. V-dala är den nation med bäst medlem/antal bostäder-ratio. När jag flyttade till Uppsala så gick jag på deras studentrumsutlottning, och jag fick ett rum samma dag. Kanske inte världens bästa, men ändå :D
KOntakta de olika nationerna. V-dala är den nation med bäst medlem/antal bostäder-ratio. När jag flyttade till Uppsala så gick jag på deras studentrumsutlottning, och jag fick ett rum samma dag. Kanske inte världens bästa, men ändå :D
hehe. Döbeln har alltid lediga rum!
hehe. Döbeln har alltid lediga rum!
Hög omsättning av rum. Vilket såklart har sina anledningar :D
Men vafan, bättre än inget. Man kan ju alltid byta upp sig sen, om man vill. Jag trivdes med en hyra på 1800:-, och goda vänner i korridoren. Men mer än 2 terminer hade jag aldrig orkat där.
GH-nation kommer få ett rum ledigt i en dublett på måndag, med inflytt 1 okt.
Veterinärer och div annat löst folk har egna lägenheter ute vid SLU, har du kollat där? Det kan ju vara onödigt att sitta och pendla från något studentområde för att ta sig till skolan.
hammer95
2007-08-12, 19:34
Veterinärer och div annat löst folk har egna lägenheter ute vid SLU, har du kollat där? Det kan ju vara onödigt att sitta och pendla från något studentområde för att ta sig till skolan.
Japp, Ultuna studentbostäder. Har gjort en intresseanmälan där.
Expeditionen är dock stängd och öppnar vecka 34. Lite konstigt tycker jag allt...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.