handdator

Visa fullständig version : Veterinärstudent söker träningspartner i Uppsala!

hammer95
2007-08-12, 13:51
Hej!
Är det någon här som bor i Uppsala och studerar där? Jag har kommit in på veterinärprogrammet och behöver ha någon, som man kan lita på att träna med. Finns det några presumtiva träningskamrater här?:)

Vänligen,

Alexander

Jacksatan
2007-08-12, 14:09
Börja med att hitta ett vettigt gym och kom igång med träningen på det gymmet. Att hitta en träningspartner kan du göra under hösten, det är inget måste.

hammer95
2007-08-12, 14:12
Börja med att hitta ett vettigt gym och kom igång med träningen på det gymmet. Att hitta en träningspartner kan du göra under hösten, det är inget måste.
Jo, det är sant som du säger. Men jag vill vet om det möjligen finns några presumtiva träningspolare här på kolo...

Allan
2007-08-12, 14:43
Jo, det är sant som du säger. Men jag vill vet om det möjligen finns några presumtiva träningspolare här på kolo...

Det borde det rimligen göra - du kan alltid PMa emmzan, som avgick från samma utbildning i våras, och som har bra koll på vilka som kommer från Uppsala

Daniiiel
2007-08-12, 14:46
Att hitta en bra träningspartner över ett forum kan nog vara svårt. Är man seriös i sin träning vill man ha en som är lika seriös, krävs nog att man kännt varandra ett tag så man vet hur personen är och att man passar att träna ihop.

Men därimot så skadar det ju inte att försöka.

hammer95
2007-08-12, 15:14
Det borde det rimligen göra - du kan alltid PMa emmzan, som avgick från samma utbildning i våras, och som har bra koll på vilka som kommer från Uppsala

Tack för tipset Allan!*yourock*

hammer95
2007-08-12, 15:15
Att hitta en bra träningspartner över ett forum kan nog vara svårt. Är man seriös i sin träning vill man ha en som är lika seriös, krävs nog att man kännt varandra ett tag så man vet hur personen är och att man passar att träna ihop.

Men därimot så skadar det ju inte att försöka.

Precis - försöka duger...

Muskelbyggaren
2007-08-12, 15:18
En god träningspartner tar lång tid att finna, det är i mina ögon likställt med att finna en vän. Inget man annonserar efter med andra ord, utan något som kommer sig med tiden.

hammer95
2007-08-12, 15:21
En god träningspartner tar lång tid att finna, det är i mina ögon likställt med att finna en vän. Inget man annonserar efter med andra ord, utan något som kommer sig med tiden.
Det, är så sant som det är sagt. Men man kan väl höra sig för lite?:em:

Muskelbyggaren
2007-08-12, 15:25
Det, är så sant som det är sagt. Men man kan väl höra sig för lite?:em:
Såg nu att jag inte var den förste att påtala det, strunta i mitt inlägg.

Eddie Vedder
2007-08-12, 16:23
Skall du flytta till Flogsta som alla andra?

Dit flyttar jag iaf på fredag.:) Vart jag kommer träna återstår dock att se, vill såklart helst träna på ett SL-/tyngdlyftargym men UTK:s lokaler hade bedrövliga öppettider tyvärr.

EDIT: Jag såg precis i din andra tråd att du inte skall bo i Flogsta, men där lär du hamna om det blir kris med bostad.:D

jakke
2007-08-12, 16:28
VIlket bostadsområde du hamnar i är ganska avgörande för vart du kommer träna.

petersson
2007-08-12, 17:06

Dit flyttar jag iaf på fredag.:) Vart jag kommer träna återstår dock att se, vill såklart helst träna på ett SL-/tyngdlyftargym men UTK:s lokaler hade bedrövliga öppettider tyvärr.

EDIT: Jag såg precis i din andra tråd att du inte skall bo i Flogsta, men där lär du hamna om det blir kris med bostad.:D

Friskis och Svettis Ekeby ligger nära Flogsta. Inget lyftargym men jag tror de ska ha tre ställningar med skivstänger iaf. Maskinerna där är från Nordic Gym så dom är ju bra.

UTK är ju bra för det kostar bara en tjuga att träna där om man är student har jag för mig, så då kan man ju åka dit lite då och då iaf.

Muskelbyggaren
2007-08-12, 18:37
Friskis och Svettis Ekeby ligger nära Flogsta. Inget lyftargym men jag tror de ska ha tre ställningar med skivstänger iaf. Maskinerna där är från Nordic Gym så dom är ju bra.

UTK är ju bra för det kostar bara en tjuga att träna där om man är student har jag för mig, så då kan man ju åka dit lite då och då iaf.
Ska man träna i Ekeby bör man vara något av motsatsen till klaustrofobiker. Svettis uppe vid sjukhuset eller SATS skulle jag rekommendera.

Jacksatan
2007-08-12, 18:50

Det blir du o wintersnowdrift i flogsta mao. Ska dit o lämna nåra böcker åt henne snart så jag vinkar om jag ser dig. :D
Angående gym så letar jag själv. Sats är för dyrt nu när jag bara kör 1-2ggr i veckan. UTK har som sagt risiga öppettider. Funderar påworkoutcenter som ligger i luthagen nånstans men har inte ens varit där o kollat än så det är lite kris...

hammer95
2007-08-12, 19:30
. Funderar påworkoutcenter som ligger i luthagen nånstans men har inte ens varit där o kollat än så det är lite kris...

Är det ett bra och billigt ställe? Isådan fall är det taget...

Eddie Vedder
2007-08-12, 20:07
Kanske skulle köra på det även jag då?

Vore ju kul att träna med lite koloiter faktiskt.:)

emmzan
2007-08-12, 20:37
Har tappat lite av kontakten med uppsalagymen men mitt självklara val när jag är i stan är ändå UTK. Hyffsat bra skivstänger och många av dem, helt ok böjställningar osv och för min smak lagom mycket folk.

hammer95> roligt att du gjort ett sådant strålande yrkesval!

Jacksatan
2007-08-12, 21:11

Ja, fast man måste ju kolla upp skräpet först. :D Men har hört att det är helt ok.
Vad hade UTK för öppettider föresten?

Är det ett bra och billigt ställe? Isådan fall är det taget...
Det är billigt o grejerna är helt ok har jag hört. Men som sagt, måste kolla in det innan jag kan göra nån vidare analys.

Eddie Vedder
2007-08-12, 21:20
Ja, fast man måste ju kolla upp skräpet först. :D Men har hört att det är helt ok.

Hehe, ja det är ju en fördel. Jag vill ha utförlig rapport innan fredag.:D Nej skämt åsido, vilket gym det blir märks så småningom. Terrängen får sonderas men det låter som sagt helt okej.:)

Vad hade UTK för öppettider föresten?

http://www.utkgym.se/

hammer95
2007-08-12, 21:21

Härligt! Då kanske vi blir några på detta gym!

hammer95
2007-08-12, 21:23
Hehe, ja det är ju en fördel. Jag vill ha utförlig rapport innan fredag.:D Nej skämt åsido, vilket gym det blir märks så småningom. Terrängen får sonderas men det låter som sagt helt okej.:)

Jo, jag vet ej hur mitt schema kommer att se ut, men det skulle vara bra med lite fler tider att välja bland.

hammer95
2007-08-12, 21:25
Har tappat lite av kontakten med uppsalagymen men mitt självklara val när jag är i stan är ändå UTK. Hyffsat bra skivstänger och många av dem, helt ok böjställningar osv och för min smak lagom mycket folk.

hammer95> roligt att du gjort ett sådant strålande yrkesval!

Tackar, tackar emmzan!
Får väl pm:a dig för att få lite mer info om hur det är på SLU mm.
Veterinär ska bli kul!

hammer95
2007-08-12, 21:26
Eddie Vedder --> Ser att du håller på med konditionsträning, det gör jag med:)

Jacksatan
2007-08-12, 21:44

det där var ju värdelöst. Aldrig varit mer förbannad. =(

hammer95
2007-08-12, 21:48
Hoppas att vi kan träna på samma gym...

Jacksatan
2007-08-12, 21:50
Hoppas att vi kan träna på samma gym...

annars hittar du nog andra lekkamrater ;)

Yucko
2007-08-12, 21:55
Kanske de andra kan få se 200 kilos böjarna då :thumbup:

Jacksatan
2007-08-12, 22:07
Kanske de andra kan få se 200 kilos böjarna då :thumbup:

Från vem? Eddie Vedder?

Yucko
2007-08-12, 22:08
Från vem? Eddie Vedder?

Nix, trådskaparen.

Jacksatan
2007-08-12, 22:13
Nix, trådskaparen.

Vart har han skrivit det? Skulle behöva träna med en sån så man äntligen orkar köra lite seriöst ben.

Yucko
2007-08-12, 22:18
Vart har han skrivit det? Skulle behöva träna med en sån så man äntligen orkar köra lite seriöst ben.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=58652

Kör så'rä ryker nu då :whipped:

Muskelbyggaren
2007-08-12, 22:57
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=58652

Kör så'rä ryker nu då :whipped:
Hmm, om det nu skulle vara så att de där vikterna inte är riktigt verklighetsförankrade är det väl lite dumt att söka IRL-kontakt på forumet. I annat fall ber jag om ursäkt för insinuationerna och sätter mina förhoppningar till att jag en dag får se dina prestationer live.

hammer95
2007-08-13, 07:26
Vet att detta väckte stor uppmärksamhet, för ca 2 år sedan...
Mest negativt, men ben är min grej...:) Hoppas att det inte är för många som hyser agg mot mig för detta?

hammer95
2007-08-13, 07:47
Härligt att se att det finns några presumtiva träningskamrater här. Vi kanske ses någon gång, förhoppningsvis? Tackar för den fina responsen!

Eddie Vedder
2007-08-13, 08:08
Eddie Vedder --> Ser att du håller på med konditionsträning, det gör jag med:)

Yepp, konditionsnörd är jag främst. Skadad just nu tyvärr men det dröjer inte förrns jag springer igen.:thumbup:

Från vem? Eddie Vedder?

:laugh:
200kg i böj känns liiiite att ta i för min del. Arbetsseten ligger på 75 typ.:D

Jacksatan
2007-08-13, 09:41
Vet att detta väckte stor uppmärksamhet, för ca 2 år sedan...
Mest negativt, men ben är min grej...:) Hoppas att det inte är för många som hyser agg mot mig för detta?

Du bör väl ha ökat ännu mer i böjen nu? En 8a på 220kg kanske man skulle få kunna beskåda?

hammer95
2007-08-13, 13:12
Du bör väl ha ökat ännu mer i böjen nu? En 8a på 220kg kanske man skulle få kunna beskåda?

Haha jo faktiskt! Fast jag brukar ta i underkant pga. att folk inte brukar tro mig - en kille pm:ade mig och jag sa då 200kg istället för 220kg pga. att det inte ska låta för mycket. Jag har gjort en 8:a på 220kg, så din gissning stämmer...
Vittnen har jag bla. Runesson mfl..

hammer95
2007-08-13, 13:14
Yepp, konditionsnörd är jag främst. Skadad just nu tyvärr men det dröjer inte förrns jag springer igen.:thumbup:

Då kanske vi skulle kunna ta en runda någon gång? Roligt med lite utmaningar för min del:)

Eddie Vedder
2007-08-13, 15:08
Då kanske vi skulle kunna ta en runda någon gång? Roligt med lite utmaningar för min del:)

Javisst, intervaller på Studenternas IP så kan vi ju ta tid på varandra.;)

hammer95
2007-08-13, 19:14
Javisst, intervaller på Studenternas IP så kan vi ju ta tid på varandra.;)
Låter bra!!! Vi får höras vid via pm lite senare:)

Eddie Vedder
2007-08-13, 19:17
Låter bra!!! Vi får höras vid via pm lite senare:)

Absolut.:thumbup:

hammer95
2007-08-13, 20:07
Absolut.:thumbup:
Ser att du är intresserad av nutrition - då har vi något som vi kan prata om. Jag är också väldigt intresserad av detta! Ska du läsa i Uppsala eller jobba?

Eddie Vedder
2007-08-13, 20:09
Ser att du är intresserad av nutrition - då har vi något som vi kan prata om. Jag är också väldigt intresserad av detta! Ska du läsa i Uppsala eller jobba?

Ska plugga, kostvetarprogrammet.:)

Men nu börjar det bli väldigt offtopic. Du får gärna PM:a om du vill snacka mer.:)

hammer95
2007-08-13, 21:28
Ska plugga, kostvetarprogrammet.:)

Men nu börjar det bli väldigt offtopic. Du får gärna PM:a om du vill snacka mer.:)

Skoj!! Hehe jag kan väldigt lätt bli offtopic i bland:) Vi hörs på PM:a!