Visa fullständig version : överflyttning av datafiler?
Jag har två datorer och vill flytta över filer från den ena till den andra. Bägge finns i samma hus och i varandras absoluta närhet. Hur kan jag göra?
Är dom uppkopplade via en router eller liknande?
Koppla in dem på ett nätverk, dela ut de filer du vill flytta över och kopiera dem till målmaskinen.
Om du ställer datorerna så nära att dom nuddar varandra - så är du en bra bit på väg. Sen lägger du en hand på vardera dator och förklarar lugnt och stilla vad du vill - att det är viktigt för dig att den ena för över vissa filer till den andra. När du kommer till vilka filer det är, så är det viktigt att du pratar tydligt och gärna sakta. Händer det inget då - så är det förmodligen fel på moderkortet på burken med filerna. En annan grej är att bränna ner det på skiva och lägga över sen. Kanske även finns någon kabel som för direkt.
King Grub
2007-08-12, 10:00
Direct Cable Connection bör väl fungera: http://support.microsoft.com/kb/305621
Eftersom du verkar ovan så om det mindra data än nån gb kommer det gå fortast att använda ett USB-minne.
Animalistic
2007-08-12, 10:47
eller om du har väldigt många gigs så föreslår jag bärbar hårddisk, otroligt smidigt och hyffsat billigt för en 200gigs
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.