Visa fullständig version : Gröt
Vill jha feedback på dessa grötrecept...
bulkgröt:
1 del havregryn
1 del krossade linfrön
2 delar röd mjölk
En halv del vetegroddar
2 matskedar flytande becel, alt olja. Jag gillar smörsmaken :p
lagomt med salt, nån nypa.
Koka ihop, ät med banan på.
defgröt:
1 del fiberberikade havregryn
1 del kruskakli
2 delar mini/lättmjölk
lite russin
ett halvt äpple
Koka ihop, personligen så har jag inget på denna gröt. Gott iaf med frukten i ju :D
Eddie Vedder
2007-08-11, 21:37
Gillar du smörsmaken så kan ju smör vara ett alternativ i bulkgröten.
Men visst ser båda grötvarianterna goda och bra ut.
Flytande becel är typ som olja, men med smörsmak :o
Eddie Vedder
2007-08-11, 21:50
Flytande becel är typ som olja, men med smörsmak :o
Ja jag vet, det var därför jag inte riktigt förstår varför du inte har helt vanligt smör. Varför ha smörsmakande olja när man kan få smörsmaken rån smör liksom?;)
Det var bara det jag inte fick ihop, smör är ju ett väldigt näringsrikt och nyttigt livsmedel med bra fettsammansättning så det finns ju liten anledning att byta bort om man tycker om det.
Ja jag vet, det var därför jag inte riktigt förstår varför du inte har helt vanligt smör. Varför ha smörsmakande olja när man kan få smörsmaken rån smör liksom?;)
Det var bara det jag inte fick ihop, smör är ju ett väldigt näringsrikt och nyttigt livsmedel med bra fettsammansättning så det finns ju liten anledning att byta bort om man tycker om det.
Eftersom det smakar likadant kör jag gärna med becel :)
En liten "syltklick" är alltid gott! *drool* Visserligen ganska mkt socker i sylt, men tar man bara lite, så ingen fara. Jag kan inte ha utan sylt i min gröt! :thumbup:
Kung Bruno
2007-08-11, 22:49
Finns lågkalorisylt samt hemmagjord sylt på sötningsmedel, som är så otroligt mycket bättre!
Roligare, nyttigare, godare!
Gjorde 8 liter hallonsylt häromdagen ^^,.
Finns lågkalorisylt samt hemmagjord sylt på sötningsmedel, som är så otroligt mycket bättre!
Låter gott med hemmagjord! :thumbup:
nämen, skriv hur då! hallon = namnam!
Kung Bruno
2007-08-12, 13:50
Tja ...
1. Plocka Hallon
2. Lägg Hallonen i en kastrull, tillsätt kanske någon dl vatten, men troligen innehåller hallonen tillräckligt med vatten innan.
3. Tillsätt sötningsmedel. Beror helt på smak hur mycket man vill ha.
4. Låt koka upp (se upp så det inte blir över 180 grader, Aspartam klarar inte det), sen är det klart :D!
Jaja, jag kanske inte är något receptskrivare ... men, men.
Hur blir sylten roligare och nyttigare med sötningsmedel?
Kung Bruno
2007-08-12, 16:34
Okej då.
Mindre energirik, och enligt mig så är väl calorierna i socker ganska tomma? = nyttigare imo.
Arnold Armstrong
2007-08-19, 14:53
Kör själv 5 dl vatten + 2,5 havregryn alltså en vanlig havregrynsgröt med 50 gra m lingonsylt + 2 ägg + 3 glas mjölk + 2 mackor är detta relevant i en satsning att gå upp 5 kassar?
piraten99
2007-08-19, 14:57
svar ja. det är en mkt bra början på dagen iallafall
Kung Bruno
2007-08-19, 16:11
Absolut, eller iofs. väger du 150 kg så kommer du inte öka ett smack.
Men normalviktig så ger det en bra start på dagen :).
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.