Visa fullständig version : Är män i norrland fulare än män i övriga Sverige?
"norrländska män är fan sjukt fula" är ett påstående jag just hörde. Nå, stämmer det?
(Poll)
Ignatius72
2007-08-11, 21:03
Eftersom jag ursprungligen är från Norrland (Tornedalen) och saknar självinsikt så röstade jag nej.
Handcuff
2007-08-11, 21:04
Vilket hjärndött påstående.
+1.
olle lindblad
2007-08-11, 21:07
Självklart. Och dalmasar har rytmen i blodet.
Fultjack
2007-08-11, 21:09
nej, kanske mer obrydda om sitt utseende dock :D
Jag skulle vilja dra påståendet ändå längre.
Jag finns att beskåda i bildtråden :(
Jag skulle vilja dra påståendet ändå längre.
Please do.
mangemani
2007-08-11, 21:10
+2
Jag måste tyvärr rösta nej
Please do.
Att män utanför stockholm genomsnittsmässigt är fulare.
+ 3
Vi har ju tidigare konstaterat att Crocs är vanligare norröver än i södra delarna av landet, eller generellt mer bebyggda. Det är ett starkt bevis på norrlänningars smaklöshet.
Frågan är ju vem det är som är ful?
-1
Frågan är ju vem det är som är ful?
Tja, du har i runda slängar drygt en halv miljon att välja på.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Norrland
Vi har ju tidigare konstaterat att Crocs är vanligare norröver än i södra delarna av landet, eller generellt mer bebyggda. Det är ett starkt bevis på norrlänningars smaklöshet.
sant men när du säger fulare tänker inte jag på deras stil utan på hur dom ser ut.
Stilen går ju att ändra på. Det har vi ju sett exempel på på nära håll *s*.
Det går säkert att omvända fler. Om vi bara får klä dom så säger jag NEJ, dom är inte fulare
Tja, du har i runda slängar drygt en halv miljon att välja på.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Norrland
Det verkar som att min lilla fras blev missuppfattad.
Jag är norrlänning och fruktansvärt ful, så det kan säkert stämma.
Jävla inavel :(
Det verkar som att min lilla fras blev missuppfattad.
Berätta.
Berätta.
Är frågan verkligen vem som är ful?
Om så är fallet så är väl jag en guldklimp bland en massa stenar.
Men med tankte på att jag stött på en del konkurrens där ute så tvivlar jag på det. Så nej.
Är frågan verkligen vem som är ful?
Ja, jag tyckte att det var det jag skrev. Eller vem som är snygg om du hellre vill det. Har du något att tillägga?
+4
Äsch, skulle ju gjort en public poll för att se om det bara var norrlänningarna som röstade nej.
Hemi som varit en hel del i Norrland förstår knappast ens frågan. Hans bild av norrlänningar är och förblir Stenmark, Salming och Foppa m fl. Stenhårda killar. Typ Zeb Macahan, om man säger så.
Ja, jag tyckte att det var det jag skrev. Eller vem som är snygg om du hellre vill det. Har du något att tillägga?
Jag blev bara så förvånad. Nåväl - det är väl bara att finna sig i att dagens samhälle är så himla utseendefixerat. Förresten - hur avgör man vem som ser bra ut?
Hemi som varit en hel del i Norrland förstår knappast ens frågan. Hans bild av norrlänningar är och förblir Stenmark, Salming och Foppa m fl. Stenhårda killar. Typ Zeb Macahan, om man säger så.
Men är de snygga? I say not.
Betyder det är du är ganska ful när du är i Göteborg då? :Virro
Men är de snygga? I say not.
Salle och Foppis ser ju bra ut. Stenmark är söt.
Jag blev bara så förvånad. Nåväl - det är väl bara att finna sig i att dagens samhälle är så himla utseendefixerat. Förresten - hur avgör man vem som ser bra ut?
Ja, pust pes så hemskt.
Inte vet jag hur du avgör det, jag antar att det är tycke och smak.
Äsch, skulle ju gjort en public poll för att se om det bara var norrlänningarna som röstade nej.
Åkt på nobben av en norrlänning nu igen ???
Betyder det är du är ganska ful när du är i Göteborg då? :Virro
Nej göteborg blir då snäppet vackrare ;)
Åkt på nobben av en norrlänning nu igen ???
Nej?
Nej?
Varför har du frågetecken efter? Är du tveksam?
Nej göteborg blir då snäppet vackrare ;)
Haha.
Ville göra en edit, men det är lite sent nu. Mindre snygg hade passat bättre, att säga att någon är ful är ganska taskigt.*kissass*
Ja, pust pes så hemskt.
Inte vet jag hur du avgör det, jag antar att det är tycke och smak.
Exakt. Då borde ju tråden hetat "tycker du att" och inte "är".
Varför har du frågetecken efter? Är du tveksam?
Nej?
Haha.
Ville göra en edit, men det är lite sent nu. Mindre snygg hade passat bättre, att säga att någon är ful är ganska taskigt.*kissass*
trust me, jag älskar göteborg :thumbup:
Och vi älskar dig. Biffar med humor växer inte på träd.
Önskar jag kunde säga desamma om Stockholm, men har aldit varit där. :D
Mjo, Göteborg är en fin liten stad.
Longshot
2007-08-11, 21:55
Ja. Tveklöst
Inte vad jag sett hittills i varje fall.
Deceiver85
2007-08-11, 21:56
Håller med fullständigt! Riktiga "män" med rosa LaCoste piké och backslick ska det vara, allt annat är ju bara anskrämligt!
Ett tips i all välmening: Blir den här tråden en personlig vendetta så ryker den .
NiXPhoenix
2007-08-11, 22:01
Vet egentligen inte då jag inte varit i Norrland sen jag var liten men jag tror knappast det. :D
Ironbabe
2007-08-11, 22:02
Håller med fullständigt! Riktiga "män" med rosa LaCoste piké och backslick ska det vara, allt annat är ju bara anskrämligt!
Ajdå.. då är det så alltså som jag har misstänkt, jag har aldrig haft en riktig man :(
Ett tips i all välmening: Blir den här tråden en personlig vendetta så ryker den .
I love it when you talk dirty.
Nu går du offtopic här.
Snygga män och riktiga män är låååååångt ifrån en och densamma sak.
Kan det blir mer personigt än att smutskasta ett helt län? Tur att man är en snygg göteborgare.
Kan det blir mer personigt än att smutskasta ett helt landskap? Tur att man är en snygg göteborgare.
Landskap? :)
tossefar
2007-08-11, 22:20
Självklart är de generellt sett fulare. Kanske inte rent genetiskt, men en taskig frilla och crocs på fötterna gör ingen skönhet.
Deceiver85
2007-08-11, 22:21
Nu går du offtopic här.
Snygga män och riktiga män är låååååångt ifrån en och densamma sak.
Jag tycker iofs att Bruce Willis i Die Hard 4 är snyggare än Orlando Bloom i Sagan om Ringen...riktiga män är snyggare, vilket antagligen gör norrlänningar till snyggare än stockholmare.
Jag tycker iofs att Bruce Willis i Die Hard 4 är snyggare än Orlando Bloom i Sagan om Ringen...riktiga män är snyggare, vilket antagligen gör norrlänningar till snyggare än stockholmare.
Nu verkar du tro att din smak är detsamma som ett faktum.
Det gör mig mest konfunderad.
Ironbabe
2007-08-11, 22:28
men en taskig frilla och crocs på fötterna gör ingen skönhet.
Jodå det kan det visst göra. Beror på vem betraktaren är
Deceiver85
2007-08-11, 22:40
Nu verkar du tro att din smak är detsamma som ett faktum.
Problem med läsförståelsen? "Jag tycker" betyder vadå? Att den uttryckta åsikten är min egen eller en allmänt accepterad sanning?
Det gör mig mest konfunderad.
Die Hard 4 är 2007 års bästa film, de facto!
Problem med läsförståelsen? "Jag tycker" betyder vadå? Att den uttryckta åsikten är min egen eller en allmänt accepterad sanning?
riktiga män är snyggare
...
Deceiver85
2007-08-11, 22:45
...
Riktiga män är snyggare, det är min personliga åsikt. Bruce Willis är snyggare än Orlando Bloom, Magnus Samuelsson (som för övrigt är starkare än din pappa) är snyggare än Peter Siepen...
(allt detta är också min personliga åsikt)
Riktiga män är snyggare, det är min personliga åsikt. Bruce Willis är snyggare än Orlando Bloom, Magnus Samuelsson (som för övrigt är starkare än din pappa) är snyggare än Peter Siepen...
(allt detta är också min personliga åsikt)
Först betonade du att du skrivit "jag tycker" - men sen när jag visade att du även skrivit "är" så hävdar du fortfarande att det är din personliga åsikt. Du skrev lite fel - men du är fortfarande en bra representant för SD.
Nitrometan
2007-08-11, 22:49
Från gamla Riskradion. Fördomar:
-Tjena Rune!
*Hej hej
- Sitter du här & slöar? Du ser fanimej ut att behöva stickas med ett bambuspjut i röven, du , så som finnar gör med
missionärer!
* Va!? Vad sa du?
- Ett bambuspjut, i röven, som finnarna gör!
* Nä men det är väl indianer som håller på så?
- Indianer i helvete: de är ju snåla och har inga kalsonger under.....ja vad är det det heter, det de har...
* Ja du menar ryggsäcken. Nänä, det är ju judarna som har ryggsäck, de som fiskar torsk och är fräkniga. Och fruntimrena
deras är sneögda och bugar sig hela tiden och ger massage och äter rå fisk.
- Ja ja ...och röker cigarr och dricker öl, va?
* Nej det är ju negresser, såna där som bor ihop i kloster och kör upp gurkor i hyskan för att deras karlar är dalmasar. Va, det
vet man ju hur såna är!
- Ja,ja. Det är de som rullar med ögonen och äter vattenmelon, va?
* Nä, det är nog eskimåerna du är ute och far efter, ser du: De har fez och hemska fängelser. Nä dalmasar vetu, de är bögar
hela bunten, och varenda en vet ju att bögar bryter upp parkettgolv i svenska förorter och odlar potatis!
- Åh fan! Precis som när psoriasissjuka slaktar getter på förortsbalkonger.
* Jajamensan, det är förjävligt! Du, min kusin (som förresten är glömsk som en borstbindare) han har med egna ögon sett att
utvecklingsstörda alltid har splitternya Mercor och en massa kjolar de stoppar fulla med stöldgods. Men å andra sidan är han ju
neger och springer mest omkring i sin jävla bastu med kniv och dricker Kosken.
- Ja men vänta lite nu...vad sa du? Neger? Är det de som är så där duktiga på att bygga motorvägar och marschera, det?
* Jajamensan, du det är det!
- Usch, ja. Ja de är inget vidare. Jag vet....tacka vet jag polacker, vet du. det är trevvligt folkslag med sina bastkjolar, sina
kokosnötter och sin fria kärlek. Du, jag skall säga dig att en kompis till mig faktiskt var där i Polen, va, på en strand, och det
första en sån där snubbe ville det var att han skulle sätta på hans fru.
* Nä, menar du det? Men du, han åt väl inte hennes käk???
- Va?
* Ja fruar vet du, de är ju hemska när det gäller käk. Jag har hört av en kille som fick käk av en fru, och så fick han nåt i halsen.
Å när de röntga honom så hitta de en råttkäke i halsen på honom! Du, om fruar har en restaurang, låt oss säga i en svensk stad,
så kan man se hela personalen vid närmsta korvkiosk. För de vet hur det går till i köket!
- Är du säker på att det inte är nykterister som du tjötar om?
* Ja det är ju självklart. Nykterister är ju nåt helt annat: De är ju de som har rytmen i blodet och jättestora läppar.
- Du, smålänningar är kannibaler.
* Ja, å lappar sniffar thinner och rycker väskor från gamla tanter.
- AIDS, det uppstod bland kyrkvaktmästare i Bengtsfors.
* Rödhåriga ljuger som sotare har jag hört.
- Alla...alla i Västergötland vill innerst inne bli våldtagna.
* Du folk i Mellerud vettu: De har gigantiska penisar och så spelar de jazztrumpet.
- Du folk som aldrig duschar, de luktar illa!
* VA!?!?!?!?
- Folk som aldrig duschar de luktar illa. Det har Benke sagt.
* Men va fan Benke...hur kan du lyssna på honom som är så jävla fördomsfull?
- Ja det har du rätt i. Han är ju dessutom en sån där vitlöksdoftande och grodlårsätande norrlänning, och att han skulle komma
och prata om lukter, det är ju rena Danmarks-historian, det
* Du bilförare vet du, bilförare som har keps de är de bästa älskarna...........
Deceiver85
2007-08-11, 22:54
Först betonade du att du skrivit "jag tycker" - men sen när jag visade att du även skrivit "är" så hävdar du fortfarande att det är din personliga åsikt. Du skrev lite fel - men du är fortfarande en bra representant för SD.
Jag tycker iofs att Bruce Willis i Die Hard 4 är snyggare än Orlando Bloom i Sagan om Ringen...Jag tycker att riktiga män är snyggare, vilket antagligen gör norrlänningar till snyggare än stockholmare.
nöjd nu?
X-Change
2007-08-11, 23:07
Jag är f.ö osäker på frågan. Kanske kan vi reda ut Norrlandsmännens snygghet samtidigt som vi diskuterar stockholmarnas sexualitet? Jag var stor nog att försöka starta en öppen diskution här:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=99400
Tyvärr uppskattades det inte av alla, men pollresultatet blev iaf att
7/10 anser att stockholmare är bögar (70%)
1/10 anser att så är inte fallet (10%)
2/10 anser att jag kommer bli varnad för min frågeställning (20%)
Lyckligtvis röstade 10 personer innan tråden stängdes, vilket gör att man kan förutse att resultatet kommer bli desamma ifall man ökar antalet utfrågade personer till t ex 100, 1000 eller 1 000 000.
Så om vi leker med tanken att vi ställer samma fråga till resten av Sverige "Är stockholmare bögar" så är det hyfsat troligt att ca 70% av befolkningen kommer svara "ja"
Resultatet är att stockholmarna i majoritet anses vara bögar av resten av Sverige. Personligen (men det är ju bara jag) så föredrar jag att vara ansedd ful före att folk tycker att jag är en bög...
Ber så mycket om ursäkt ifall jag upprört era feminina känslor. Jag tackar för mig och lämnar över diskutionen åt övriga parter. Då jag har andra planer; Ska bl a försöka tygla mitt möglande skägg med läkarsprit innan jag tar en kvällprommenad i mina grymt snygga chockrosa crocs.
Nu tror jag att den här tråden skall få gå och sova.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.