Visa fullständig version : Hitta boende i Göteborg - Förslag?
Nu jäklar brinner det i knutarna. Behöver ganska omgående hitta en lägenhet, studentrum, alternativt gruppboende i Göteborg. I värsta fall kommer jag att bo på vandrarhem till jag hittar en bostad (fast så illa hoppas jag verkligen inte att det blir). Hur som helst så skulle det inte sitta fel med tips på hyresvärdar som inte är knytna till boplats Göteborg som man kan kontakta, eller om ni kanske rent av behöver bli av med en billig lägenhet någorlunda central (haha).
Anyway, kom gärna med tips som kan hjälpa mig i min kamp om att hitta boende i GBG! :D
En till fråga
Vilka områden ska man absolut inte flytta till? Har läst i GP att det varit brandbomber och jävulskap i något område, och det låter ju aningen ghetto, så vilka områden ska jag undvika om jag inte vill sluta mina dagar som en svartbränd kolbit?
formula4shape
2007-08-12, 00:02
En till fråga
Vilka områden ska man absolut inte flytta till? Har läst i GP att det varit brandbomber och jävulskap i något område, och det låter ju aningen ghetto, så vilka områden ska jag undvika om jag inte vill sluta mina dagar som en svartbränd kolbit?
Angered, hammarkullen, bergsjön och biskopsgården är väl inte de finaste områdena..men det beror på vad man har för krav och hur pass bråttom det är. blocket.se för snabbast chans.
En till fråga
där det varit bränder nu det senaste är i angered. själv så bor jag i kortedala och har gjort det i hela mitt liv, tar 15min med vagnen till stan. jag vet inte vilken prisklass du vill att lägenheterna ska ligga på men jag skulle rekommendera kortedala eller bergsjön då dessa områden oftast är billigare att bo på pga. alla dåliga rykten. jag tycker personligen tycker kortedala är ganska underskattat. nackdelen med göteborg är segregationen, det kmr du märka ganska fort, kortedala, bersjön, angered osv har till största delen invandrare medan t.ex askim har väldigt lite invandrare.
http://www.blocket.se/vi/12880761.htm?ca=15_s
Min annons, om du skulle vara intreserad :thumbup:
Startar med intervjuver / visningar imorgon så svara snabbt om du skulle vara intreserad :cool:
http://www.blocket.se/vi/12880761.htm?ca=15_s
Min annons, om du skulle vara intreserad :thumbup:
Startar med intervjuver / visningar imorgon så svara snabbt om du skulle vara intreserad :cool:
Jag kommer nog aldrig bli så desperat att jag tar en lägenhet i Alingsås. Då bor jag hellre på vandrarhem en månad, tills jag hittar inneboende eller lägenhet. Det känns *aningen* tungt att pendla cirka 9-10 mil per dag.
Jag kommer nog aldrig bli så desperat att jag tar en lägenhet i Alingsås. Då bor jag hellre på vandrarhem en månad, tills jag hittar inneboende eller lägenhet. Det känns *aningen* tungt att pendla cirka 9-10 mil per dag.
haha! Du får det att framstå som Alingsås var värsta skitstället :D.
jeje, tänkte bara se om du var intreserad eftersom jag gärna hjälper kolozzeum-folk ;o
haha! Du får det att framstå som Alingsås var värsta skitstället :D.
Det är det väl, eller?
:thefinger
Det är det väl, eller?
:thefinger
Alingsås är ett vackert och trevligt ställe! ;O
Det är det, jag lovar .__.
Alingsås är ett vackert och trevligt ställe! ;O
Det är det, jag lovar .__.
:laugh: :laugh: :laugh:
Ryska_raketen
2007-08-12, 19:31
Nu var det dock GÖTEBORG hande frågade efter. Inte inom 10 mils omkrets liksom.
Har du testat dom vanliga? Tyvärr antar jag att det är kontakter som styr, då det är sjuukt många i kö som väntar :/
annars kan du bo i Raketens föräldrars källare.
det är tydligen billigt där och bra mat
annars kan du bo i Raketens föräldrars källare.
det är tydligen billigt där och bra mat
Det är även väldigt nära till natur och hästar :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.