Visa fullständig version : Gym i Vasastan som passar en studentbudget?
Kommer flytta upp till S:t Eriksplan (typ, precis i krokarna iaf), och undrar om folk kan tipsa om bra (och billiga) gym i närheten?
Jag har hittat ett par trådar här på forumet om det redan, och kollat upp gymmen lite via webben... men vissa saknar hemsida osv... så lite svårt att veta hur pass bra de är.
De jag läst om är...
Vanadis Gym (dyrt).
Nautilus (billigare, men fortfarande dyrt).
Skip Gym (som jag inte vet någonting alls om).
Jag letar typ främst efter ett gym med maskiner som inte kör med fria vikter. Vet att det ska vara bäst... men jag är typ (total) nybörjare, och tycker det känns säkrast/lättast att köra maskiner där allt är riggat så att man bara kan köra rörelsen på ett sätt. Man kan ju köra två olika maskiner på samma muskelgrupp för att få in lite olika rörelser.
Jag har bara kört Nautilus innan... och tyckte att det funkade fint. Men de är som sagt lite för dyra nu när jag inte jobbar... på en studentbudget så funkar det nästan liksom bara inte.
Tips? Råd? Allt som kan vara av nytta uppskattas! :)
The_RobRoy
2007-08-11, 17:09
Tanken som slår mig är, du har lyckats få en lgh i innerstan, men har knappt råd med ett gymkort :confused:
Stiftelsen Stockholms Studentbostäder.
Står man i kö tillräckligt länge, så får man en lägenhet varsomhelst i stan. Billigt, också. 3 papp i månaden, inkl. el och bredband.
_Robbie_
2007-08-11, 17:55
Stiftelsen Stockholms Studentbostäder.
Står man i kö tillräckligt länge, så får man en lägenhet varsomhelst i stan. Billigt, också. 3 papp i månaden, inkl. el och bredband.
Hur länge stod du i kö?
Hur länge stod du i kö?
Typ 3 år eller nått... :)
Men kan vi gå tillbaka till ämnet som tråden handlar om, så det inte spårar ur totalt och handlar om billiga bostäder i Sthlm? *gah!*
Var ska du plugga?
Kan du åka lite så kan du ta dig till Frescatihallen ute på universitetsområdet. Buss 40 går ifrån Odenplan direkt dit och O-plan är bara några kvarter ifrån dig. Gå in och sök på deras hemsida, dom har studentpriser med.
Delta gym har du ju annars.
skip var iaf ett riktigt hardcore gym men är renoverat nu
Var ska du plugga?
Kista. Men kommer bo typ 5 minuter från S:t Eriksplan.
Börjar luta åt Nautilus-hållet, tror jag. Men 300 spänn i månaden...
Jag vet att det inte är så mycket, egentligen. Men jag är snål. Och så försöker jag spara ihop lite till en semester, också. Lite svårt då man lever på studiemedel... och jobbar man extra så får man ändå inte tjäna värst mycket - för då skär de ner på bidragsdelen. CSN är lite *screwy* enl. min mening. Man måste ju ha råd och leva! Men det tycker de uppenbarligen inte...
The_RobRoy
2007-08-11, 20:15
Du får ta och lära känna någon som jobbar och snylta med på företagsgymmet
Orkar du ta dig ut till Frescati kommer du undan med ca 150 kr/mån som student förutsatt att du köper kort på 15 mån och är avtalsstudent men det tror jag du. Lägre än så kommer du inte och du får ett av Stockholms bästa gym
http://www.stockholmsak.com/
http://www.stockholmsak.com/
Jag letar typ främst efter ett gym med maskiner som inte kör med fria vikter. Vet att det ska vara bäst... men jag är typ (total) nybörjare, och tycker det känns säkrast/lättast att köra maskiner där allt är riggat så att man bara kan köra rörelsen på ett sätt. Man kan ju köra två olika maskiner på samma muskelgrupp för att få in lite olika rörelser.
Du glömde läsa tråden sötnos
Nej.
Nej.
men du tyckte att det passade att tipsa om ett gym som typ bara har fria vikter och dom ev maskiner dom har är av modell från 1800 kallt och passar bara alla över 185 cm?
Men vi hade trevligt där.
Förstår att du gillar det
men du tyckte att det passade att tipsa om ett gym som typ bara har fria vikter och dom ev maskiner dom har är av modell från 1800 kallt och passar bara alla över 185 cm?
Men vi hade trevligt där.
Förstår att du gillar det
Om vi bortser ifrån att du pratar om STK när detta är SAK så blir mitt svar: Ja.
Om vi bortser ifrån att du pratar om STK när detta är SAK så blir mitt svar: Ja.
aahhhhh same same but different
Jag är trött och har problem att läsa.
Men antar att det ser likadant ut där eller i närheten *s*
Nu har ju ifs inte SAK mycke till maskinpark å hänga i granen ifs, STK har tom bättre park.
Nu har ju ifs inte SAK mycke till maskinpark å hänga i granen ifs, STK har tom bättre park.
Kanske. Men hur som, SAK har vettigt folk, är billigt och ligger ett stenkast från hans bostad. Klockrent val.
Kanske. Men hur som, SAK har vettigt folk, är billigt och ligger ett stenkast från hans bostad. Klockrent val.
Sant.
Om han nu vill ha maskiner främst och inte så mycket fria vikter är inte SAK så mycket o satsa på, men tycker att du ska testa det ändå av nämnda skäl, mycket billigt och ligger i bra läge för dig.
Tränar där dagligen så om du vill komma o kollla å e de bara o höra av sig :)
Krokodil
2007-08-12, 10:50
Kvack!!!
SAK har en ypperlig benspark/lårcurlmaskin.
Kvack!!!
SAK har en ypperlig benspark/lårcurlmaskin.
Klart, den bästa, brukar du vara nere i gruvan o träna?
Man ska komma ihåg att billiga gym och innerstan inte är två saker som med automatik passar ihop. I Stockholm är vi tvärtom rätt vana att resa för att kunna träna där det passar. En annan grej är att man faktiskt får vad man betalar för.
Krokodil
2007-08-12, 13:21
Klart, den bästa, brukar du vara nere i gruvan o träna?
Det händer.
skip gym eller next gym som det heter nu är billgt men next gym har tydligen sålt av lite av sin gym utrustning men ta en sväng förbi och kolla läget..
Mittnamn
2009-01-31, 13:28
Jag lånar denna tråd eftersom den ligger nära det jag letar efter. Jag är nyinflyttad till Vasastan/Östermalm och undrar vilket gym som passar bäst en nybörjare med begränsad budget.
De gym som ligger mig närmast är
SATS Tule - har inte varit där och tittat ännu, tänkte göra det idag.
WorldClass - Sjuktdyrt men bra utrustning
Friskis och svettis - Har aldrig varit där.
Rekommendationer om andra gym i närheten välkomnas.
Jag skulle valt Friskis och svettis Fridhemsplan (där jag själv råkar träna). Det är ju bara gå över St Eriksbron så är du där. Samma sits här, förresten - student i innerstan. Friskis funkar så länge du inte vill träna 16-18. :)
...
Red: Men suck, Mittnamn. Inte snyggt att dra upp gamla trådar sådär.
Mittnamn
2009-01-31, 13:46
Jag skulle valt Friskis och svettis Fridhemsplan (där jag själv råkar träna). Det är ju bara gå över St Eriksbron så är du där. Samma sits här, förresten - student i innerstan. Friskis funkar så länge du inte vill träna 16-18. :)
...
Tack för tipset om Friskis och svettis,det ligger en på sveavägen mitt emot handelshögskolan(ett par kvarter från mig), ska ta o svänga in där och ta en titt.
Kan du motivera varför man ska välja Friskis och svttis?
ot: "inte snyggt att dra upp gamla trådar sådär"
Inte snyggt? Motivera VARFÖR det inte är snyggt. Förstår inte vad du menar.. Hur man än gör, skapar ny tråd eller använder SÖK funktionen och skriver i en gammal tråd så får man alltid såna här gliringar.
Friskis väljer man för att det är billigt. Rådmansgatan gillar inte riktigt jag. Egentligen bara Friskis på Fridhemsplan jag tycker håller, men jag har inte testat alla.
Jag läste ärligt talat inte ditt inlägg så noga. Trodde du svarade på ursprungsfrågan. Nu var det ju helt okay att låna tråden.
Varför inte? Här finns ju redan en rad förslag samlade och nästa som letar efter ungefär samma sak kan hitta förslagen samlade.
hehe .. shit , dryghetspoäng =)
Mittnamn
2009-01-31, 14:28
Sats Tule blev det,eftersom jag har ett gammalt SATS kort som jag har lyckats låsa pga skada sen tidigare. Men sen efter mina 180dagar gått ut så får man punga ut 550kr/månaden. Någon som har erfarenhet av SATS? Antar att det finns en del delade meningar angående just SATS, eller misstar jag mig?
Sats Tule blev det,eftersom jag har ett gammalt SATS kort som jag har lyckats låsa pga skada sen tidigare. Men sen efter mina 180dagar gått ut så får man punga ut 550kr/månaden. Någon som har erfarenhet av SATS? Antar att det finns en del delade meningar angående just SATS, eller misstar jag mig?
Jag har nyligen börjat träna på SATS och jag tycker det är bra mycket bättre än vad jag trodde att det skulle vara. Jag har än så länge inget större att klaga på. Klart bättre än random källargym och inte mindre "hardcore". Skulle jag byta gym så skulle det i sådant fall bli en lyftarklubb.
Friskis och Svettis vid Karolinska är inte så dumt annars
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.