Visa fullständig version : Hjälp med Playstation 3
Rellos_87
2007-08-10, 17:55
Nu har jag sprungit omkring i halva Stockholm på jakt efter en USB-kabel så att man kan överföra grejer från datorn till PS3, men utan några som helst framsteg. Kollat på OnOff Teknikmagasinet, EB-Games och Webhallen men alla har sagt samma sak: Antingen säger dom att dom aldrig har sett en sån kabel eller så hänvisar dom bara till andra affärer, ibland bägge alternativen samtidigt. OnOff hänvisar till Teknikmagasinet, Teknikmagasinet hänvisar till Webhallen osv.
Så jag vänder mig till er i ren desperation, var kan jag hitta min älskade kabel?:confused:
Fettecke
2007-08-10, 18:07
skäms för helvete...
hur många timmar hade du tänkt slänga i sjön innan du insett att google har svar på allt :D
www.google.com -> pc to playstation 3 -> sök
http://www.playstation-3.se/forum/t1878.html
Rellos_87
2007-08-10, 18:15
Jag har IG i Googlekunskap :(
Tusen tack för hjälpen, fan vad jag var ute och cyklade med USB-kablar och grejer...jeez... :D
Fettecke
2007-08-10, 19:21
lär dig googla så slipper du mkt slit i framtiden :D
hahavaffan
2007-08-10, 19:23
Använder man inte en nätverkskabel?
Fettecke
2007-08-10, 19:24
Använder man inte en nätverkskabel?
jo...
mangemani
2007-08-10, 19:52
skäms för helvete...
hur många timmar hade du tänkt slänga i sjön innan du insett att google har svar på allt :D
www.google.com -> pc to playstation 3 -> sök
http://www.playstation-3.se/forum/t1878.html
det där tycks inte funka.
laddat hem,installerat,startat,delat ut mappar,skirvit in ip nr osv i ps3:an och gjort allt som står på sidan,men det går ej att surfa in på den red kawa genom ps3:an.
Rellos_87
2007-08-12, 18:50
det där tycks inte funka.
laddat hem,installerat,startat,delat ut mappar,skirvit in ip nr osv i ps3:an och gjort allt som står på sidan,men det går ej att surfa in på den red kawa genom ps3:an.
Jag tycks ha samma problem. Jag kommer in på Red Kawa-sidan men jag kan inte ladda ner filer till PS3, när jag klickar på dom så står det bara "The page cannot be displayed. Network error occured."
Ni har ingen brandvägg som ställer till det för er? Testa att stänga av den tillfälligt isåfall.
mangemani
2007-08-12, 19:27
Jag tycks ha samma problem. Jag kommer in på Red Kawa-sidan men jag kan inte ladda ner filer till PS3, när jag klickar på dom så står det bara "The page cannot be displayed. Network error occured."
då kommer du snäppet längre än mej,jag kommer inte ens in på själva red kawa servern=/.
GLC: nix,ingen brandvägg aktiv vad jag vet
Surfar du in på rätt adress Mange? Eller kommer du inte ens så långt?
Har du med portnumret i adressen? alltså :8192 eller vad det nu ska vara.
Rellos_87
2007-08-12, 19:48
Detta kommer upp när jag försöker öppna en fil i Red Kawa på datorn:
HTTP ERROR: 401
UNAUTHORIZED ACCESS
RequestURI=/download.jsp