Visa fullständig version : Multigym, vilket?
En kompis vill lägga max 10.000:- på ett multigym. Vilket ska man välja? Han funderar på ett Kettler Delta 300, är det ok?
Kom nu inte och säg att man ska köpa en schysst bänk istället för han vill ha flera funktioner..annars kommer han inte att träna alls..
Alla multigym jag testat har av någon anledning inte passat mig, oftast en kombination av för lite vikter och svårt/omöjligt att ställa in så man får bra belastning.
Med andra ord bara det sämsta av maskinträning i allmänhet och inga fördelar alls.
Ett begnat powerack med skivstång och bänk. Kostar nog runt/mindre än 10000 kr och sen kompleterar man ev med chinsräck och trissor för sittande rodd och pushdowns mm vid senare tillfälle.
Jag kan för övrigt komma på fler "funktioner" med enbart en skivstång och viktskivor än vad något av de mulitgym jag sett kan erbjuda.
Ninjasmurf
2003-04-09, 11:26
om man köper en skivstång och ett gäng vikter samt lånar en svets och skaffar lite järnstänger kan man bygga det mesta man behöver i tränings väg...
Arne Persson
2003-04-09, 11:34
Att köpa sånt skräp är rent slöseri med pengar. Både kvalitet och träningsmöjligheten är på tok dålig.
Slartibartfast
2003-04-09, 11:44
Multigym? Nääh! Gör såhär istället:
Köp en begagnad stång och 150 kg plattor. Köp ett begagnat powerrack eller svetsa ihop ett själv av 40 mm profilrör (ca 10 kr/kg) för att möta personliga önskemål.
Marginalkostnad om ett år: Noll euro.
Lägg pengarna på mat istället.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.