Visa fullständig version : Ojämna lats??
Supercharger
2003-04-09, 09:14
Jag har märkt att mina lats är olika långa. Det kan ju vara så att jag har haft ryggen sne eller nåt när jag har gjort latsdrag.
Eller så är det mina muskelfästen som är olika..
Om det är så att jag varit sne i ryggen när jag har tränat så skulle jag vilja ha tips på hur jag ska rätta till detta..Ge gärna tips på hur man tränar en sida i taget..:bpump:
Tack på förhand/Daniel
GhostFace
2003-04-09, 10:00
Några tankar och kanske lite tips....
Så svårt är det väl inte att anstränga sig o träna en sida riktigt fokuserat om man nu vill ha en än mera balans i symmetrin, men det är du själv som avgör och kanske kan se hur stor skillnad det egentligen är ?
Kanske man inbillar sig mera än vad "problemet" egentligen är...det kanske krävs någon utomstående för att se OM det är en obalans ?
Nästan alla har vi en kroppsdel (arm, ben, vad, ryggsida) som är liiiite större el muskulärt detaljerad än den andra. Mest beroende på hur vi tränar och vilken sida vi är mest starka i samt hur vi är skapade.
Att träna ena latissimus dorsi för att få den väga upp i storlek till den andra skulle kunna kräva att du försöker skära ner på övningar du gör med tvåhandsfattning ex stångrodd och försöker koncentrera dig på övningar med en hand istället. Ex. sittande rodd med enhandsfattning på lägre vikt, striktare utförande och desto fokuserat !
;)
Jag har samma sak, men jag tror att det är man själv som tänker på det mest.
Supercharger
2003-04-09, 10:13
Det är min högra lats som är större än min vänstra, kan kanske bero på att jag starkare på ena sidan som ni säger efetrsom att jag är högerhänt.
Det ser mer ut som att muskeln sitter längre ner på höger sida..
Muskelfästen kan sitta olika på vänster och höger sida. Men det du kan kolla upp är att du inte har någon låsning i bröstrygg eller liknande. Helt enkelt ta ett besök hos en duktig naprapat som kan räta till ryggen om du har några problem där.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.