Logga in

Visa fullständig version : Bra ide att tatuera in namn?

Jackie Dee
2007-08-07, 23:05
Har en tatuering som är allmänt ful och felplacerad, gjord av en kille som varken var tatuerare eller helt nykter (ung och dum). Ska nu prata med en tatuerare om hur man kan tatuera över den på ett snyggt sätt. Skulle vilja ha med min dotters namn i tatuering. Är det en bra ide? Var och varannan som får barn idag tatuerar in barnets namn någonstans. Men jag tycker ändå det är en fin grej. Frågan är väl vad hon tycker när hon blir äldre. När jag var i 15 års åldern tror jag inte jag skulle uppskatta allt för mycket om nån av mina föräldrar hade mitt namn på kroppen, idag är jag 26 och nu skulle det va helt okej.

Så ska jag tatuerara in hennes namn eller inte?

L-Sami
2007-08-07, 23:07
Jag skulle tatuera in mitt barns namn iaf. Så jag säger, go for it and be a proud daddy!

Daniiiel
2007-08-07, 23:08
Har en tatuering som är allmänt ful och felplacerad, gjord av en kille som varken var tatuerare eller helt nykter (ung och dum). Ska nu prata med en tatuerare om hur man kan tatuera över den på ett snyggt sätt. Skulle vilja ha med min dotters namn i tatuering. Är det en bra ide? Var och varannan som får barn idag tatuerar in barnets namn någonstans. Men jag tycker ändå det är en fin grej. Frågan är väl vad hon tycker när hon blir äldre. När jag var i 15 års åldern tror jag inte jag skulle uppskatta allt för mycket om nån av mina föräldrar hade mitt namn på kroppen, idag är jag 26 och nu skulle det va helt okej.

Så ska jag tatuerara in hennes namn eller inte?

Well känner du att det är någonting du skulle vilja göra så varför inte. Du älskar din dotter och hon kommer alltid vara din dotter. Sen om du oroar dig för vad hon kommer tycka när hon är 15 är väl något du får bestämma själv.

Därimot tycker jag du kanske ska göra något mer än bara tatuera in namnet. Hitta något fint att binda in det i som påminner om henne eller något liknande.

olsson15
2007-08-07, 23:19
Sina barns namn kan man tatuera in tycker jag. Sen så kanske dom uppskattar det lite endå när dom är runt 15 år. Tror det nog inte blir "värsta" grejen utav det iaf :) Men därimot att tatuera in pojk/flickväns namn käns lite dumt. Vem vet, det kan ju ta slut, och vem vill då gå runt med stt ex´s namn intatuerat på kroppen? Ens eget barn kommer alltid att finas i ens liv så.

Jackie Dee
2007-08-07, 23:24
Jag skulle tatuera in mitt barns namn iaf. Så jag säger, go for it and be a proud daddy!
:thumbup:

Well känner du att det är någonting du skulle vilja göra så varför inte. Du älskar din dotter och hon kommer alltid vara din dotter. Sen om du oroar dig för vad hon kommer tycka när hon är 15 är väl något du får bestämma själv.

Därimot tycker jag du kanske ska göra något mer än bara tatuera in namnet. Hitta något fint att binda in det i som påminner om henne eller något liknande.

Precis vad jag har tänkt mig, men ack vad svårt att komma på hur det ska se ut. Iofs är bara namnet oxå fint men vill ha det lite större. Det jag ska tatuera över kanske skulle ha varit placerat på axeln men det blev mellan axeln och armbågen. Så yta finns det iaf.

Sina barns namn kan man tatuera in tycker jag. Sen så kanske dom uppskattar det lite endå när dom är runt 15 år. Tror det nog inte blir "värsta" grejen utav det iaf :) Men därimot att tatuera in pojk/flickväns namn käns lite dumt. Vem vet, det kan ju ta slut, och vem vill då gå runt med stt ex´s namn intatuerat på kroppen? Ens eget barn kommer alltid att finas i ens liv så.

Helt rätt. Skulle aldrig tatuera in flickvännens/barnets mors namn på kroppen, men ens barn kommer man alltid ha en relation med.

Lellan
2007-08-07, 23:26
Det är fint att visa sin kärlek öppet, skulle hon tycka det är jobbigt en period i tonåren är det en övergående grej och inget du kan ta ansvar för.

Själv har jag funderingar på någon form av tatuering med sifferkombinationer som betytt mkt i mitt liv (inte bankkod mao..;) ), typ en som kan växa och jag vet inte utformning än men kanske ett motiv där siffrorna inte syns på håll (dum jag är som "outar" det kanske om nån "snor" idén..:cool: ).

Där vet man ju själv vad det föreställer (tex ett födelsedatum) om man inte vill skriva ut namnet - men jag tycker det är tråkigt om du väljer att inte göra det pga att "alla andra gör det". Det kommer aldrig bli omodernt att visa att man älskar sitt barn.

Fundera längre om du är osäker, hoppas du blir nöjd med vad du än bestämmer!

Jackie Dee
2007-08-07, 23:36
Det är fint att visa sin kärlek öppet, skulle hon tycka det är jobbigt en period i tonåren är det en övergående grej och inget du kan ta ansvar för.

Själv har jag funderingar på någon form av tatuering med sifferkombinationer som betytt mkt i mitt liv (inte bankkod mao..;) ), typ en som kan växa och jag vet inte utformning än men kanske ett motiv där siffrorna inte syns på håll (dum jag är som "outar" det kanske om nån "snor" idén..:cool: ).

Där vet man ju själv vad det föreställer (tex ett födelsedatum) om man inte vill skriva ut namnet - men jag tycker det är tråkigt om du väljer att inte göra det pga att "alla andra gör det". Det kommer aldrig bli omodernt att visa att man älskar sitt barn.

Fundera längre om du är osäker, hoppas du blir nöjd med vad du än bestämmer!

Är egentligen inte osäker, men kul att höra lite åsikter.
Ska knåpa och pussla och se om man kan få ihop nåt bra.
Skulle kännas bra om man hade nån polare som kunde rita den, synd bara att alla ritar som kråkor.

Intressant ide med siffror. Kul med en tatuering som har lite tanke bakom.
Iofs perfekt att ta bakomat koden, bara att kika på armen om du glömt den :)

Nån som har tips på nån riktigt bra tatuerare? Bor i dalarna så gärna inte i malmö trakten, sthlm är helt okej.

Pudzianovski
2007-08-07, 23:39
Själv har jag funderingar på någon form av tatuering med sifferkombinationer som betytt mkt i mitt liv (inte bankkod mao..;) ),

3000:- kanske ? :D

Jackie: Skulle själv undvika namn. Hellre något symboliskt istället för barnets namn. :thumbup:

edit: Osäkehet = gör det inte ! Säker = gör det !

Lellan
2007-08-07, 23:48
3000:- kanske ? :D

Faktiskt så hade jag en "To do/Kom ihåg" lista som tatueringsidé förut. Typ "spotta inte i motvind, var snäll mot föräldrar, inse att du inte klär i gult, kramas ofta" typ sånt. Himla glad att jag inte gjorde det dock. Men hade jag gjort en "not to do list" hade nog "betala ej folk 3000:- för att bli av med dem" stått på den? ;)

Såg nån b-kändis med inköpslistan på armen, smart iofs. "Ägg, mjölk, tvättmedel" osv.

k4l_2007
2007-08-08, 00:02

känner någon som gjorde det

nackdelen är då att man måste tatuera in alla barnens namn senare i framtiden, annars.... *cry* *grr27*

Jackie Dee
2007-08-08, 00:03
känner någon som gjorde det

nackdelen är då att man måste tatuera in alla barnens namn senare i framtiden, annars.... *cry* *grr27*

Givetvis, så är tanken.