handdator

Visa fullständig version : Warcraft blir film

Petf
2007-08-07, 18:31
Va snack om en film baserat på warcraft innan och nu har det kommit lite ny info *drool*

http://shacknews.com/onearticle.x/48296

misslyckas dom med detta är det byebye till blizzard för min del .

krebbe
2007-08-07, 19:23
Va snack om en film baserat på warcraft innan och nu har det kommit lite ny info *drool*

I och med att Bill Roper drog så finns det mycket väl chans att de sumpar resterande projekt. Jag ger dom dock chansen på SC2 innan jag dömer ut dem helt.

Rex
2007-08-07, 19:32
Hoppas att dom anställer Peter Jackson (han som gjorde sagan om ringen filmerna)..

Fyfan, kanske skulle kunna bli något :D

Mago
2007-08-07, 19:34
Man satt ju klistrad framför introfilmerna iaf. Kan bli gryyymt! :hbang:

Catstyle
2007-08-07, 19:37
I och med att Bill Roper drog så finns det mycket väl chans att de sumpar resterande projekt. Jag ger dom dock chansen på SC2 innan jag dömer ut dem helt.
Sant, det har ju verkligen gått utför för Blizzard senaste tiden.

MilkmaN
2007-08-07, 20:15
Sant, det har ju verkligen gått utför för Blizzard senaste tiden.

Haha. Även om Bill Roper var en riktig jäkel så tvivlar jag starkt på att företaget står och faller med honom, det gäller såklart även kvalitén på spelen.

Rahf
2007-08-07, 20:16
Man satt ju klistrad framför introfilmerna iaf. Kan bli gryyymt! :hbang:

Betyder inte "Live-action" att det är en inspelad film med levande skådespelare?

Daniiiel
2007-08-07, 20:16
Längtar som fan..hoppas den blir bra. Men det är ju ett tag kvar innan den kommer ut.

Kabuto
2007-08-07, 20:17
Om ni inte har sett, folk som var med och gjorde 300 och batman begins bl.a..
lSG2DiejFJ8

Orka läsa tråden osv..

Petf
2007-08-07, 22:06
Om ni inte har sett, folk som var med och gjorde 300 och batman begins bl.a..
lSG2DiejFJ8

Orka läsa tråden osv..

låter spännande det där .. kan nog bli bra , om det inte är tomma löften och drömmar .

Chris
2007-08-07, 22:28

Tror inte blizzard bryr sig om jag ska vara ärlig. Dom går nog inte konkurs oavsett om det är byebye för din del eller inte. Blizzard har aldrig gjort ett dåligt spel, allt dom rör vid blir till guld! (typ)

Andy.da.wohoo
2007-08-07, 22:41
ÄNTLIGEN!!!!! Har väntat på detta hur länge som helst nu!! :D:D:D Älskar Warcraft serien! Där kommer min nördiga sida fram! Detta MÅSTE lyckas!!

Petf
2007-08-07, 22:53
Tror inte blizzard bryr sig om jag ska vara ärlig. Dom går nog inte konkurs oavsett om det är byebye för din del eller inte. Blizzard har aldrig gjort ett dåligt spel, allt dom rör vid blir till guld! (typ)

va snackar du om ? jag vet att dom gör bra saker men förstör dom warcraftfilmen kommer jag inte titta åt deras håll ändå . handlar inte om att försöka få dom gå konkurs ,, lol

krebbe
2007-08-07, 22:56

Det är sant att dom inte gjort ett dåligt spel på bra många år. MEN även sant att Bill Roper varit stor del i alla deras titlar.

Warcraft: Orcs & Humans (1994) - Producer, Voiceover, Documentation
Warcraft II: Tides of Darkness (1995) - Design, Narration, Voiceover, Documentation
Warcraft II: Beyond the Dark Portal (1996) - Executive Producer, Story Consultant, Narration, Voiceover
Diablo (1996) - Producer, Voice Production, Casting & Directing, Story, Voiceover, Documentation, Strike Team
StarCraft (1998) - Producer, Voiceover, Documentation, Strike Team
StarCraft: Brood War (1998) - Executive Producer, Voiceover, Documentation
Warcraft II: Battle.net Edition (1999) - Producer
Diablo II (2000) - Senior Producer, Voice Casting, Voiceover, Strike Team
Diablo II: Lord of Destruction (2001) - Global Launch Team, Strike Team
Warcraft III: Reign of Chaos (2002) - Voiceover, Strike Team
Warcraft III: The Frozen Throne (2003) - Voiceover

Bara tiden får utvisa vad som händer med Blizzard i framtiden. Kan ju tilläggas att Ahn'quiraj i WoW var ett jävla fiasko ur designperspektiv. Detta råkar vara första instansen som släpptes efter Bill Roper stuckit. Om Roper hade någonting att göra med Instansdesignen vet jag dock inte.

Men hey, Vi kommer ju få Hellgate:London den 2:a nov!

Chris
2007-08-07, 23:27
Det är sant att dom inte gjort ett dåligt spel på bra många år. MEN även sant att Bill Roper varit stor del i alla deras titlar.

Warcraft: Orcs & Humans (1994) - Producer, Voiceover, Documentation
Warcraft II: Tides of Darkness (1995) - Design, Narration, Voiceover, Documentation
Warcraft II: Beyond the Dark Portal (1996) - Executive Producer, Story Consultant, Narration, Voiceover
Diablo (1996) - Producer, Voice Production, Casting & Directing, Story, Voiceover, Documentation, Strike Team
StarCraft (1998) - Producer, Voiceover, Documentation, Strike Team
StarCraft: Brood War (1998) - Executive Producer, Voiceover, Documentation
Warcraft II: Battle.net Edition (1999) - Producer
Diablo II (2000) - Senior Producer, Voice Casting, Voiceover, Strike Team
Diablo II: Lord of Destruction (2001) - Global Launch Team, Strike Team
Warcraft III: Reign of Chaos (2002) - Voiceover, Strike Team
Warcraft III: The Frozen Throne (2003) - Voiceover

Bara tiden får utvisa vad som händer med Blizzard i framtiden. Kan ju tilläggas att Ahn'quiraj i WoW var ett jävla fiasko ur designperspektiv. Detta råkar vara första instansen som släpptes efter Bill Roper stuckit. Om Roper hade någonting att göra med Instansdesignen vet jag dock inte.

Men hey, Vi kommer ju få Hellgate:London den 2:a nov!

På vilket sätt var Ahn Quiraj dålig? Jag tycker det var bland den bästa raidinstancen jag spelat, bortsett från långa corpse-runs. Har du ens varit där inne?

Efter den kom ju naxramas vilket många ser som den bästa designade någonsin i wow..

Chris
2007-08-07, 23:30
va snackar du om ? jag vet att dom gör bra saker men förstör dom warcraftfilmen kommer jag inte titta åt deras håll ändå . handlar inte om att försöka få dom gå konkurs ,, lol

Det har ju visat sig att blir det inte tillräckligt bra, så släpps det ju inte alls. Ryktena säger ju att de la ner hela diablo 3 utvecklingen och började om från scratch för att kvalitén inte höll måttet.

Har sjukt svårt att tro filmen blir ett fiasko.

krebbe
2007-08-08, 03:55
På vilket sätt var Ahn Quiraj dålig? Jag tycker det var bland den bästa raidinstancen jag spelat, bortsett från långa corpse-runs. Har du ens varit där inne?

Efter den kom ju naxramas vilket många ser som den bästa designade någonsin i wow..

Håller med om att naxx var bra. Men AQ var ju i stort sett en enda lång jävla rosa korridor med lite slumpmässigt utsatta gröna vattenpölar.

Inte heller storymässigt känns AQ så speciellt genomtänkt. Jag tycker det kändes som att de satt vi ett bord och sa "Hmm, hörrni. Vi tar och sätter in en instans med fiender som kommer från ingenstans, har aldrig existerat i Warcraft-universumet och så låter vi folk kuta ihjäl sig i en rosa korridor."

Jämnför man med detaljrikedomen, både grafiska och storymässiga i och runt Blackwing Lair, så tror jag ingen kan direkt säga att AQ var bra gjord.

En sak skall dock AQ ha creds för, och det är den den lite större variationen på bossar. Blackwing Lair har ju 3 mer eller mindre likadana bossar som dessutom är i rad.

Rahf
2007-08-08, 07:36
Helt ärligt nu. Vem tror du bryr sig speciellt mycket om story i ett sånt spel som World of Warcraft?

Ja, det finns folk som gör det. Men tror du verkligen story är prio 1. när de skapar nånting nytt i ett sånt spel?

Richard85
2007-08-08, 08:41
C'thun fanns med i wow historen.

krebbe
2007-08-08, 10:44
Helt ärligt nu. Vem tror du bryr sig speciellt mycket om story i ett sånt spel som World of Warcraft?

Ja, det finns folk som gör det. Men tror du verkligen story är prio 1. när de skapar nånting nytt i ett sånt spel?

Jag bryr mig. För mig är Chris Metzens arbete med det spelet en av de viktigare delarna. Utan hans story så kunde spelet vara vilket annat random MMO som helst.

Visserligen har jag lagt ner nu då jag kände att allt det viktiga(storyn) kunde man läsa sig till i efterhand.

Jag är ju garanterat minoritet, men jag tror inte det skulle gå så bra om alla instanser började eftersträva samma detaljrikedom som AQ.

C'thun har aldrig existerat i sig, däremot så finns det ett litet gömt monster i TFT som heter "Forgotten One" eller något liknande som är slående lik C'thun. Dock syftade jag inte på C'thun utan på insekterna. Hade Det varit Nerubians hade jag accepterat det. Men nu är de ju Nerubians gamla kusiners brosöners halvbröder, silithid som helt plötsligt poppat upp, känns bara så haffsigt påhittat, halvt som en nödlösning om ni frågar mig =/