Visa fullständig version : Uppkörning failure!
Körde upp idag(B-kort) och det visade sig att jag inte hade uppnått de krav som ställdes! "Uppmärksamheten" var min akilleshäl.
Hur gick era?
sleep is the enemy
2007-08-07, 18:33
bra
Kanon. Det var på den tiden man körde upp med häst och vagn.
Har B- och lätt mckort men när jag övningskörde inför första gången hade jag en körskolelärare bakpå som gallskrek i nedförbacken med 125:an. Jag ba :confused:
rememberence
2007-08-07, 19:04
när jag övningskörde inför första gången hade jag en körskolelärare bakpå som gallskrek i nedförbacken med 125:an. Jag ba :confused:
Berättade han aldrig varför? :laugh:
Berättade han aldrig varför? :laugh:
Nej precis. Det var dessutom på den tiden man fick köra 50 i stan. Det var inte ens mot enkelriktat.
rememberence
2007-08-07, 19:13
Nej precis. Det var dessutom på den tiden man fick köra 50 i stan. Det var inte ens mot enkelriktat.
haha, totalt psykbryt alltså?
haha, totalt psykbryt alltså?
Jag undrar också hur han kunde vara körskolelärare.
Kuggade pga av en fortkörning. Körde på en nybyggd väg som inte var färdigskyltat och körde på en annan sträckning av den tidigare under uppkörningen. Sen svängde jag av till en mindre väg. När jag sedan svängde ut på den nybyggda väggen trodde jag att det var 90 igen, men det var det inte. Jobbigt.
Min första uppkörning kuggade, andra gick galant!
B-kort alltså.
På't igen bara! Inget att hänga läpp över.
Första uppkörning :thumbup: och jag bor i Ö-vik! Här kuggas vi minst :D
Klarade också lappen(B) på första försöket. Fick dessutom en ökänd kuggare.
Lite offtopic men
Vad kostar uppkörningen?
blekfet2
2007-08-07, 19:58
klarade det såklart, gör inte alla det?! :D
klarade det såklart, gör inte alla det?! :D
Tydligen inte.
Lite offtopic men
Vad kostar uppkörningen?
Tror den kostade 650 kr
Bra, jag är lite yngre än Jay dock.
Hade lite problem med veven där fram men det var allt
Tror den kostade 650 kr
Aha, men då är det ju inte så farligt. Det jobbiga är väl att få en tid för uppköringen.
Klarade på andra försöket :) Aldrig en enda körlektion :)
Klarade både lättmc och bilkortet på första, men hade bra lärare på båda som fick mig att slappna av.
BECE*flex*
kuggade dock B första uppkörningen.. Men jag är inte överens med henne som kuggade mig..
Klarade på första försöket. Hon hade kuggat 3 st innan mig så jag var redigt nervös. Men det gick skitbra!
Häng inte läpp utan som någon annan sa, på't igen bara!
Lite offtopic men
Vad kostar uppkörningen?
Det är olika på olika orter.
Jag klarade uppkörningen på första försöket.
Det är olika på olika orter.
Jag klarade uppkörningen på första försöket.
okk, men det kan väl inte skilja så mycket? 600,650,700?
okk, men det kan väl inte skilja så mycket? 600,650,700?
1200 kr betalade jag för min uppkörning, då är det först en avgift för själva uppkörningen på 600:-, sedan måste man betala för LÅNET av bilen, och detta kostade 600 också.
Lyckligtvis klarade man uppkörningen på första försöket.
Usch, att ta körkort är ingen billig historia.
Jadå klara det på första. Var ju 4-5 månaders väntetid back then. Så jag hade inget annat val än att klara helt enkelt.
Elwyndaz
2007-08-08, 08:02
Klarade det på andra gången.
Hade tid 07.30 idag och efter lite körning så var vi tillbaka till vägverket och där sa han att jag fick godkänt, och då vart jag glad. :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.