handdator

Visa fullständig version : PeppTråden - Peppa till träning!

Methone
2007-08-06, 20:45
Den onda spiralen :devil: "orkar inte..." tillslut så tränar man inte längre -och tappar alla muskler. Detta problemet skulle kanske iochförsig kanske inte drabba seriöst tränande grabbar och tjejer.

Jag har längtar efter att träna men går endå inte och gör det *mini* . Om man bara hamnade i den där rytmen igen... motivationen är som bortblåst.

Peppa på!!!

*popcorn* ........... *flex*

StefanC
2007-08-06, 20:46
Pumping Iron fick igång mig redigt.:D

Rahf
2007-08-06, 20:50
Methone: Fastnar du vid datorn lätt?

IVÄG OCH TRÄNA FÖR FAAAAAN!

King Grub
2007-08-06, 20:51
Peppa på!!!

Ta dig i kragen.

MojjMojj
2007-08-06, 21:15
Skärp dig?!

Gå och kör ett aptungt pass ben, rygg eller tuttar.. hur laddad blir man inte då inför nästa pass^^

Tolkia
2007-08-06, 21:23
En bekant till mig som hade väääldigt svårt att just komma sig iväg testade följande:
Han bestämde ett antal dagar då han måste gå till gymmet - han måste inte träna när han hade kommit dit, utan om det kändes omöjligt fick han gå hem igen. Eller för den delen gå in och ta en dusch, köra tre set bicepscurls eller stretcha lite och sedan gå hem. Men han måste GÅ DIT.

Visst, ett par gånger gick han dit och vände, men det var inte många. När han väl var där kändes det konstigt att inte byta om och köra lite.

joriice
2007-08-06, 21:29
Jag har faktiskt väntat på en sådan här tråd. Inte för min skull utan för de som behöver den.

Kan inte någon skapa en "vi som blivit dumpade tråd på samma gång?" (seriöst)

Allt för er egen skull såklart :)

StefanC
2007-08-06, 21:30
En bekant till mig som hade väääldigt svårt att just komma sig iväg testade följande:
Han bestämde ett antal dagar då han måste gå till gymmet - han måste inte träna när han hade kommit dit, utan om det kändes omöjligt fick han gå hem igen. Eller för den delen gå in och ta en dusch, köra tre set bicepscurls eller stretcha lite och sedan gå hem. Men han måste GÅ DIT.

Visst, ett par gånger gick han dit och vände, men det var inte många. När han väl var där kändes det konstigt att inte byta om och köra lite.

Men ska det verkligen behöva vara så? Hade jag känt så när jag ska till gymmet hade jag lagt ner det.

LadyInsane
2007-08-06, 21:30
Sådär är det för mig också. Gäller iofs inte bara träning. Allting som faller ur rytm, måste jag jobba med för att ta upp igen...!*gah!*

Tolkia
2007-08-06, 21:43
Men ska det verkligen behöva vara så? Hade jag känt så när jag ska till gymmet hade jag lagt ner det.
Han tyckte att det funkade. Om jag skall våga mig på en tolkning så ville han egentligen träna (han hade tidigare sysslat med klättring och tränat MYCKET, men med tiden kommit ifrån det), det var själva det där att ta sig hemifrån som var problemet (tusen saker som kom ivägen).

StefanC
2007-08-06, 22:17
Han tyckte att det funkade. Om jag skall våga mig på en tolkning så ville han egentligen träna (han hade tidigare sysslat med klättring och tränat MYCKET, men med tiden kommit ifrån det), det var själva det där att ta sig hemifrån som var problemet (tusen saker som kom ivägen).

Hur är hans inställning idag till träningen då?

Pudzianovski
2007-08-06, 22:18
Jag har tränat i ca 11 år. Under dessa år har jag snarare haft svårt att inte träna.