handdator

Visa fullständig version : skrika fram halssmärta?

Erik__
2007-08-06, 01:08
festival i helgen, och nu har jag sjukt ont i halsen, men kan inte säga att jag känner några sjukdomstecken precis, och vill träna imorgon

tittar man i halsen ser allt normalt ut åså.

kan man skrika fram halssmärta?

Raggis
2007-08-06, 01:13
Ja. Stämbanden påfrestas ju ganska mycket när man skriker.

joak1m
2007-08-06, 04:39
festival i helgen, och nu har jag sjukt ont i halsen, men kan inte säga att jag känner några sjukdomstecken precis, och vill träna imorgon

tittar man i halsen ser allt normalt ut åså.

kan man skrika fram halssmärta?

Känn efter på halsmandlarna, känns dom svullna så skippa träningen

Rahf
2007-08-06, 11:08
Ja du kan skrika fram halssmärta, smärtan kommer då sitta längre ner eftersom stämbanden är svullna och irriterade. Som joak1m säger så bör du kontrollera halsmandlarna.

/Sångare

Erik__
2007-08-06, 11:57
tyvärr sitter det mer längst bak i munnen

får nog skippa träningen.....*gah!* *mini* :smash: *cry*

Emil_Larsson
2007-08-06, 12:31
Jag skrek än gång så mkt när jag lyfte på gymmet så dagen efter fick jag så förfärligt ont i halsen! usch.

LadyInsane
2007-08-06, 12:36
Har sysslat med growlande endel. I början gjorde det jävla ont. (Dålig teknik) så ja, du kan skrika fram halssmärta.

Men med tanke på att du varit på festival tror jag att det onda annars kan bero på sjukdom. De flesta brukar dra på sig något och bli sängliggande några dagar efteråt.

Rahf
2007-08-06, 12:42
Längst bak i munnen = troligt med svullna halsmandlar. Träna inte.

Internet-diagnos så om du vill ha mera tillförlitlig info måste du kontakta läkare.

Erik__
2007-08-06, 12:44
Längst bak i munnen = troligt med svullna halsmandlar. Träna inte.

Internet-diagnos så om du vill ha mera tillförlitlig info måste du kontakta läkare.

mja jag fått svaren jag behöver, dock har jag ingen aning om hur man ska veta om halsmandlarna är svullna, olika stora är dom dock om det är sakerna jag tror det är.