handdator

Visa fullständig version : Gym i Linköping?

cliclock
2007-08-05, 18:19
Hej!

Ska flytta till Linköping och plugga (om någon mer ska läsa affärsjur. säg hej!) och vill gärna fortsätta träna.

Har de senaste månaderna varit hemma och tränat på ett maskingym så mina krav är inte jättehöga, men helst fria vikter.

* Det ska gärna ligga i närheten av Ryd.

* Inte kosta skjortan, förståss.

* Ha olika alternativ på tidsbindning, då jag inte vet hur mycket tid jag kommer ha och inte vill knyta upp mig i 12 månader.

* Jag har INGA som helst krav på cardio-maskiner eller annan kringutrustning som dusch eller bastu.

Hittills har jag kollat upp Gymbolaget som verkar vettigt i prisklass, men ligger lite för långt bort.

Campushallen tycker jag verkar lite dyrt men det ligger ju bra.

Jaja, någon som har lite tips?
Tack på förhand!

Dessi
2007-08-05, 19:00
Campushallen är ju bra, om man är beredd att betala för det.

Nautilus gym på Storgatan 24 inne i stan tycker jag är väldigt trevligt. Fräsha nya lokaler och trevlig personal. Ta ett besök! Här har du deras hemsida för just Linköping: http://nautilusgym.com/dbx_view/printed/vara_priser.asp?wgym=80

BSOJ
2007-08-05, 19:11
Finns nog inget bra gym tyvärr som ligger närmare Ryd än Campushallen. Finns förvisso ett gym i Kollegium(inne Mjärdevi science center området), ett Felgood gym tror jag, det blir nog närmare. Vet ej vad det kostar. Men de gym som ligger i Linköping med överkomligt pris är Gymbolaget, ligger i Tannefors. City gymmet ligger mitt i centrum. LAK ligger i Cloetta center. Sedan finns det ett gym i sporthallen som jag inte vet vad det heter. Dessa gym är de billigaste tror jag, men ligger ju en bit ifrån Ryd. Finns även Worldclass mitt i stan, men det kostar huggorm.

Wirre
2007-08-05, 21:30
Citygymmet är dit val ;)
Ligger inte så nära ryd, det ligger mitt i stan men är ett stort bra gym och som inte kostar skjortan.
www.citygymet.nu

__P
2007-08-05, 21:49
http://www.basiqhb.se/ om Ryd är ett måste och allt annat inte betyder ett skit...

The_RobRoy
2007-08-05, 21:53
Finns ett litet gym i själva ryd, gjort av några studenter, rövarpris däremot för vad man får.

Rock'nRoll
2007-08-05, 22:08
Det låter som att det är Campushallen som skulle passa dig bäst. Jag tycker dock gymbolaget är bättre.

Jay-Z
2007-08-05, 22:10
Det låter som att det är Campushallen som skulle passa dig bäst. Jag tycker dock gymbolaget är bättre.

Håller med dig serru.

Mudde
2007-08-05, 22:47
finns ett "gym" i källaren på badhuset, som jag körde ett pass på vid ett besök i linköping. Har aldrig tränat på ett sämre ställe, de hade dessutom mage att ta ut 100 spänn för en engångsträning (vilket väl iofs inte hade vart hutlöst, om det hade varit ett gym värt att kallas gym). så välj nåt annat ställe än det;)

LunaSpice
2007-08-06, 00:06
Citygymmet aka Citylabbet...nja. Jag kör Feelgood eftersom man definitivt får variation i sin träning, massvis med olika pass, bra styrketräningsmöjligheter, spinning, Yoga, Body Balance, pump mm. Skapligt pris (betalar 350:-/mån)...vissa tycker det är dyrt, jag anser att det är värt det med tanke på vilket utbud och vilka möjligheter som ges där.

Müller
2007-08-06, 02:54
Collegium ligger ju ungefär 10 min gångavstånd från ryd det kostar 3k per år och träna där

olwe
2007-08-06, 07:55
Om du över hudvud taget kan tänka dig att cykla till tannefors så är gymbolaget överlägset. Härligt gym som är öppet 24/7 till ett mycket bra pris dessutom.

Dessi
2007-08-06, 13:18
Collegium ligger ju ungefär 10 min gångavstånd från ryd det kostar 3k per år och träna där

10 min möjligtvis om du springer :P

newb123
2007-08-06, 14:37
http://www.basiqhb.se/ om Ryd är ett måste och allt annat inte betyder ett skit...

Finns ett litet gym i själva ryd, gjort av några studenter, rövarpris däremot för vad man får.

:laugh: Rekommenderas inte om man är mer än två äpplen hög och vill köra militärpressar/vill köra med OL/SL-stänger/vill ha större yta än 4x5 äpplen att leka på, etc. ;)

Var däremot nästan ett år sen jag var där så dom kanske har rustat upp. :naughty:

krebbe
2007-08-06, 16:18
Själv tränar jag och bruden min på citygymmet. Bor 10 min därifrån om man går så det passar för mig. Dock kan jag tänka mig det är mycket värre för dig.

cliclock
2007-08-07, 15:29
Det lutar åt Campushallen just nu. Tränade ett halvår i Sälen i ett källargym med lågt tak. Det är inte så himla kul faktskt.

Hade lätt valt Gymbolaget, fast då jag inte har lust att cykla en mil varje gång jag ska träna blir det nog Campus.

Är Campushallen ok och hyffsat prisvär?. Kan förhoppningsvis få tag i ett kort för 260:-/mån fram till årsskiftet. Känns helt ok.

cliclock
2007-08-07, 15:36
Förresten, det här Collegium hade ju relavtivt helschyssta priser:

Studenpriser/Pensionärspriser
Årskort 2400 kr
Halvårskort 1350 kr

Klart överkomligt om det inte är helkasst där. Men av bilderna att döma ser det helt ok ut.

Någon som tränar på Collegium alt. Campushallen och kan redogöra lite snabbt om det är ett ok gym. Det skadar faktiskt inte om gymmet har en bänkpress-maskin (en sån där sittande) eller helst en smith då jag ibland kommer träna ensam.

krebbe
2007-08-07, 15:43
Tränat 1 gång på campushallen. Det som slog mig var att de hade överflöd på ALLT. Maskiner, hantlar, redskap, you name it. Misstänker dom även har alla möjliga pass om man nu är inne i sådant.

Dock så får man väl väga det mot hur mycket det kostar att träna där. Själv betalar jag 2000 kr för ett helår på Citygymmet, men jag kräver i stort sett bara fria vikter och en stång.

__P
2007-08-07, 17:22
cliclock, har kört ett par år på Campus och någon gång på Collegium. Campus är betydligt bättre så enligt mig är det värt några extra kronor för det.

The_RobRoy
2007-08-07, 18:15
Du behöver knappast vara orolig för att CH är ett dåligt gym, bästa gymmet jag tränat på.

newb123
2007-08-07, 18:30
Du behöver knappast vara orolig för att CH är ett dåligt gym, bästa gymmet jag tränat på.

Har du provat Gymbolaget då?

The_RobRoy
2007-08-07, 18:32
Har du provat Gymbolaget då?

Nix, det som slår högre där är öppettiderna och priset som jag förstått.

Jay-Z
2007-08-07, 18:35
Nix, det som slår högre där är öppettiderna och priset som jag förstått.

Och att det är ett gym utan flip-flops. För det mesta. Man får även använda magnesium. Samt tracka Ogge.

The_RobRoy
2007-08-07, 18:37
Och att det är ett gym utan flip-flops. För det mesta. Man får även använda magnesium. Samt tracka Ogge.

De som jobbar och tränar mest på CH kör ju visserligen magnesium ändå, så nå vidare stränga straff på att använda magnesium tror jag inte det är. Känns som ganska få har ett verkligt behov av magnesium. Skulle va Ogge då..

Tenzu
2007-08-07, 19:11
Vad ska det bli i den gigantiska nya byggnaden vid CH? eller det är kanske färdigbyggt?

Xtreme-G
2007-08-07, 21:32
Den dagen folk slutar vila i maskinerna ska jag överväga att sluta använda magnesium på Campushallen :angel:
Båda står nämligen i reglerna. Jag använder det dock väldigt sparsamt.

h1tman
2007-08-07, 21:42
Vad ska det bli i den gigantiska nya byggnaden vid CH? eller det är kanske färdigbyggt?

friidrotshall

__P
2007-08-07, 22:17
Den dagen folk slutar vila i maskinerna ska jag överväga att sluta använda magnesium på Campushallen :angel:
Båda står nämligen i reglerna. Jag använder det dock väldigt sparsamt.

Det är ju skönt att slappa i maskinerna :) Att man inte får använda magnesium är bara larvigt...

Genesis
2007-08-07, 22:26
Jag tränar på Campushallen och trivs med det =).

__P
2007-08-07, 22:33
Campushallen måste nog ändå vara ett av de bättre gymmen i linkan.
Pris, en viss överbefolkning vissa tider, och en lång väg från omklädningsrummet till gymmet är väl några nackdelar så här på rak arm.

Simhallen har köpt upp sporthallen, eller om det är tvärtom, så om man gillar och simma och vill ha ett bra gym så är kan ju det vara en bra kombination.

Tenzu
2007-08-07, 23:51
friidrotshall

synd. hade varit lagom storlek på ett nytt gym

The_RobRoy
2007-08-07, 23:52

ehh? nya gymmet eju inte direkt litet

h1tman
2007-08-08, 08:37

luftigt och bra;)

lodis
2007-08-08, 10:41
Själv har man träningskort på citygymet, gymbolaget och campushallen (ja jag vet onödigt). Det blir mest gymbolaget för min del pga mina arbetstider och det är ett helt ok gym.

Citygymet har absolut bäst personal (Micke+Matte :hbang:) och bästa läget..
Bra utrustning med om man inte har superhöga krav att det ska finnas 95kg'shantlar....

Campushallen... har ett billigt autogiro där som jag fixa för hundra år sedan, har det endast för att kunna spela innebandy, basket osv. Gillar inte gymmet för alla flipflops och folk som fixar frillan i maskinerna när de vilar mellan sina 300reps........ Man får alltid vänta 15minuter för att få köra det man vill, kanske varit där vid fel tidpunkt inte vet jag..

Tenzu
2007-08-08, 14:43
ehh? nya gymmet eju inte direkt litet

men ändå lite trångt kring fria vikterna, sen tar maskinparken upp onödigt stor del.

Acke^^
2007-08-24, 17:58
Tränar själv på Campushallen och det är ett bra gym. Finns dock lite nackdelar, som t ex mycket folk på vissa tider, dåligt med fria vikter osv. Kör där för att det är väldigt smidigt när man bor i Ryd. Hade gärna tränat på Gymbolaget, verkar riktigt grymt. Vill dock inte cykla så pass långt varje gång jag ska dra ett pass.

z_bumbi
2007-11-06, 21:41
Dags för att få lite rykten bekräftade eller motsagda.

1 Campushallen tillåter numera inte marklyft/har sagt åt folk att inte köra så tungt i den övningen?

2 Atletklubben har plockat bort lyftarutrustning etc och ersatt det med maskiner?

Om båda påståendena ovan är sanna så vilka gym har bra stänger och ställningar, tillåter magnesia och har inga som helst problem med att RF dyker upp regelbundet?

__P
2007-11-06, 23:13
1. Inte vad jag vet men de har nog aldrig tillåtet magnesia, även fast folk har kört med det.

crilleman
2009-09-05, 17:59
Det lutar åt Campushallen just nu. Tränade ett halvår i Sälen i ett källargym med lågt tak. Det är inte så himla kul faktskt.

Hade lätt valt Gymbolaget, fast då jag inte har lust att cykla en mil varje gång jag ska träna blir det nog Campus.

Är Campushallen ok och hyffsat prisvär?. Kan förhoppningsvis få tag i ett kort för 260:-/mån fram till årsskiftet. Känns helt ok.

Tränar själv på Campushallen och det är ett bra gym. Finns dock lite nackdelar, som t ex mycket folk på vissa tider, dåligt med fria vikter osv. Kör där för att det är väldigt smidigt när man bor i Ryd. Hade gärna tränat på Gymbolaget, verkar riktigt grymt. Vill dock inte cykla så pass långt varje gång jag ska dra ett pass.

Ööh, vad snackar ni om? Gymbolaget har ju ett gym i Skäggetorp också, det är inte alls långt från Ryd.

Iofs, det kanske inte fanns när ni skrev i denna tråd?
Finns nu iaf! :)

LoTiX
2009-09-05, 18:15
Campushallen... har ett billigt autogiro där som jag fixa för hundra år sedan, har det endast för att kunna spela innebandy, basket osv. Gillar inte gymmet för alla flipflops och folk som fixar frillan i maskinerna när de vilar mellan sina 300reps........ Man får alltid vänta 15minuter för att få köra det man vill, kanske varit där vid fel tidpunkt inte vet jag..

Måste haft otur, jag är där 3-5 dagar i veckan och behöver mycket sällan vänta på att få något. Det som kan vara ett problem gällande väntetid är möjligtvis powerracket och squatracket. Då frågar man helt enkelt hur mycket de har kvar sedan väntar man den lilla tiden. De hade otroligt gärna fått ta bort några oanvända maskiner eller någon smith för att ställa in flera powerrack.

Dags för att få lite rykten bekräftade eller motsagda.

1 Campushallen tillåter numera inte marklyft/har sagt åt folk att inte köra så tungt i den övningen?

Nej.

Matsa
2009-09-05, 18:53
Ööh, vad snackar ni om? Gymbolaget har ju ett gym i Skäggetorp också, det är inte alls långt från Ryd.

Iofs, det kanske inte fanns när ni skrev i denna tråd?
Finns nu iaf! :)

De öppnade gym i Skäggetorp tidigare i år, alltså sådär två år efter att den här tråden startade. ;)

LunaSpice
2009-09-25, 00:19
Jag tränar på Nautilus efter att tidigare ha varit på FeelGood och Worldclass. Har även tränat på Citylabbet. Jag tycker Nautilus är tokbra. Väldigt lite folk de tider jag tränar, trevligt personal, mycket bra kvalitet på prylarna som finns...och det ALLRA viktigaste...yogamusik i omklädningsrummet! :P

Coachamig
2012-08-12, 19:25
Gör ett försök att sätta nytt liv i en 3 år gammal tråd:p

Letar efter gym som nyinflyttad i linköping, bor i ryd och här är det jag vill ha:
Fräscht
Inte för mycket folk
Bra öppettider

Gärna nära ryd om möjligt, priset kvittar!

Har bara provat Campushallen och det var inget för mig, hade kunnat acceptera folkmängden om planlösningen var bättre o omklädningsrummen fräschare, 2 dushar per omklädningsrum och inget handfat där man kan fylla flaskan lr shakern, pinsamt.

Föredrar gym som inte är ett enda stort rum där alla ser alla, vill ha lite smårum där man kan köra övningar i fred när det inte e andra där!

Olegh
2012-08-12, 19:30
Håller med om att det kan vara fräschare, men det är ju inte särskilt inte om varken duschar eller ställen att fylla på vattenflaskan.

Coachamig
2012-08-12, 20:47
Håller med om att det kan vara fräschare, men det är ju inte särskilt inte om varken duschar eller ställen att fylla på vattenflaskan.

Förstod inte vad du menade, handfat har ju inte mkt me fräschhet att göra, bara en sån sak som man stör sig på i längden, hur får man vatten till pwo/eaa osv? Dessutom fanns det ingen kran i gymmet heller så man fick gå långt varje gång man ville fylla flaskan.
Duscharna i campushallen påminner om skolduschar som e 30 år gamla, man ser rätt in i duschen när man kmr in i omklädningsrummet, finns inget mellan de två duscharna och man måste hålla i duschmunstycket 24/7 då man inte kan rikta hållaren så man får hålla i den eller bli sprutad rakt i facet framifrån >.<

kallekula
2012-08-12, 22:00
Förstod inte vad du menade, handfat har ju inte mkt me fräschhet att göra, bara en sån sak som man stör sig på i längden, hur får man vatten till pwo/eaa osv? Dessutom fanns det ingen kran i gymmet heller så man fick gå långt varje gång man ville fylla flaskan.
Duscharna i campushallen påminner om skolduschar som e 30 år gamla, man ser rätt in i duschen när man kmr in i omklädningsrummet, finns inget mellan de två duscharna och man måste hålla i duschmunstycket 24/7 då man inte kan rikta hållaren så man får hålla i den eller bli sprutad rakt i facet framifrån >.<

I två av tre omkäldningsrum finns det vattenkranar man kan fylla en öltunna under om man så vill, i gymmet finns två toaletter, varav en har möjlighet att fylla på vattenflaskan i. Sen det där om din agorafobi när du gymmar kanske du borde arbeta på. Du hittar inget fräshare gym på denna sida av staden i alla fall.

/Nöjd Campushallenkund

heraso
2012-08-12, 22:40
Det finns dessutom en särskild Vask/ho/kran utanför de två toaletterna på ovanvåningen i gymmet som är till för att fylla sin shaker. Funkar bra för mig, dagens cardio att gå upp och ner för trappan. :)

Duffman
2012-08-12, 23:13
Då låter Frisk som ett bra alternativ, dock ligger det mitt i stan

Coachamig
2012-08-13, 08:29
I två av tre omkäldningsrum finns det vattenkranar man kan fylla en öltunna under om man så vill, i gymmet finns två toaletter, varav en har möjlighet att fylla på vattenflaskan i. Sen det där om din agorafobi när du gymmar kanske du borde arbeta på. Du hittar inget fräshare gym på denna sida av staden i alla fall.

/Nöjd Campushallenkund

Jaha, var bara inne i ett av omklädningsrummen och aldrig uppe på cardiodelen så missade väl dom iaf, det var ändå inte huvudproblemet med gymmet vilket var planlösningen o hur mkt folk det va, samt att mkt av utrustningen var gammal och sketen.

Agorafobi? Du kanske är på gymmet för att slappa i maskinerna, köa för att använda utrustning och beundra ditt eget hår i spegeln men när jag tränar vill jag kunna göra det så koncentrerat och snabbt som möjligt. Om det är sånna IQ-befriade idioter som dig som gymmar på campushallen är det nog bättre att jag drar mig in mot stan

Xtreme-G
2012-08-13, 09:44
Planlösningen är ju inte något att göra åt, hur mycket folk det är beror på när man tränar. Om du var där och testade nyligen och tyckte det var mycket folk var det inget mot vad det är under terminerna kring kl 17-18. Att fylla vattenflaskor är inget problem om du vet var det finns och det finns dessutom ett nyare omklädningsrum som byggdes i samband med friidrottshallen.

Coachamig
2012-08-13, 10:12
Planlösningen är ju inte något att göra åt, hur mycket folk det är beror på när man tränar. Om du var där och testade nyligen och tyckte det var mycket folk var det inget mot vad det är under terminerna kring kl 17-18. Att fylla vattenflaskor är inget problem om du vet var det finns och det finns dessutom ett nyare omklädningsrum som byggdes i samband med friidrottshallen.

Haha mm precis vad jag tänkte när det gällde mängden folk, lär väl vara kaos typ efter skolan och så under terminenerna.
Är det dom omklädningsrummen som var typ framförallt för fridrottarna som e nyare eller?

Hmm svårt val mellan ett oskönt gym nära eller ett najsare i stan. Svårt att göra det valet på sommaren när man inte vet hur jobbigt d e att ta sig dit i regn/snö/slask:p

z_bumbi
2012-08-13, 15:56
Ryd har väl dels ett eget gym (om det finns kvar?) och så ligger Gymbolaget i Skäggetorp inte så långt bort. Det senare är i alla fall närmare än centrum men jag har inte varit där sedan någon månad innan det öppnade på riktigt.

thernztrom
2012-09-05, 22:40
Ryd har väl dels ett eget gym (om det finns kvar?) och så ligger Gymbolaget i Skäggetorp inte så långt bort. Det senare är i alla fall närmare än centrum men jag har inte varit där sedan någon månad innan det öppnade på riktigt.

Har du kört något på Gymbolaget?
Har fått känslan av att det inte är särskillt fräscht där, men jag kanske har fel? Och hur är det med mängden folk?

Har annars funderat att testa actic (fd Nautilus), är det någon som tränat på actict i Linköping och vet om det är något att ha?

z_bumbi
2012-09-06, 10:17
Inte på Gymbolaget i Skäggetorp. Om du tycker actic är ett alternativ så gissar jag däremot att du inte skulle gilla det då det är två helt skilda saker och vänder sig till helt olika grupper.

phpoker
2012-09-06, 16:45
Ett tips (speciellt till den fattige studenten) kan vara att skicka in en ansökan om att bli passledare eller dylikt till campushallen. Man får lite pengar för det, bra rabatt på skor, och gratis guldmedlemskap på ett finfint gym.

z_bumbi
2012-09-06, 16:53
Ett tips (speciellt till den fattige studenten) kan vara att skicka in en ansökan om att bli passledare eller dylikt till campushallen. Man får lite pengar för det, bra rabatt på skor, och gratis guldmedlemskap på ett finfint gym.

Betalar de utbildningen? Annars bör man förhoppningsvis ha en sådan innan.

phpoker
2012-09-06, 17:49
Betalar de utbildningen? Annars bör man förhoppningsvis ha en sådan innan.

Jag måste erkänna att jag inte är jätteinsatt i hur det hela funkar, men tror inte att de betalar för utbildningar, däremot så finns det väl en hel del saker som man inte behöver ha någon vidare omfattande utbildning för, tror att man kan vara domare i diverse bollsporter etc.

baguette
2013-07-24, 20:43
Puttar upp en gammal tråd nu för det kändes onödigt att starta en ny. Jag flyttar snart till Linköping och har kikat lite på gymutbudet, kommer bo ganska nära ett som heter Frisk Sport och Fitness. Någon som har något att säga om det stället?

z_bumbi
2013-07-24, 21:12
Puttar upp en gammal tråd nu för det kändes onödigt att starta en ny. Jag flyttar snart till Linköping och har kikat lite på gymutbudet, kommer bo ganska nära ett som heter Frisk Sport och Fitness. Någon som har något att säga om det stället?

Jag har inte varit där men du ganska många fler gym inom bekvämt gångavstånd om du bor där i krokarna.
Sporthallen
Medley
Gymbolaget, Tannerfors
Linköpings atletklubb (LAK)
Actic (två gym nästan mitt emot varandra)
Citygym
Sen finns det ett till jag glömt bort vad det heter, Hälso-någonting?

Så du kan pröva runt ett bra tag utan att binda dig någonstans. :)

baguette
2013-07-26, 06:35
Jag har inte varit där men du ganska många fler gym inom bekvämt gångavstånd om du bor där i krokarna.

Det låter kanon, tack för tipsen!

z_bumbi
2013-07-26, 07:16
Jag missade 24/7 fitness (tror jag det skrivs) som ligger runt hörnet från Frisk.

cAase
2013-07-26, 09:07
Gillar gymbolaget i Skäggetorp. Givetvis blir många besvikna när de går ifrån ett riktigt modernt och fräsch gym, till Gymbolaget i Skäggetorp. Finns dock det mesta man behöver och inga jobbiga distrationer i bakgrunden! :D

Många verkar vara lite "rädda" för att träna på Gymbolaget, men de flesta är väldigt trevliga och hjälpsamma.

TIMPA
2013-07-26, 12:07
Citygymmet i centrum och Gymbolaget i Tannefors slår jag ett slag för.

eng
2013-07-26, 12:32
Hur är det med parkeringsplatser vid Campushallen.

Ska flytta ut från stan och Campushallen ligger på rätt sida för mig.
Men bil är ett måste för transporter.

Kommer antagligen mest försöka träna efter jobbet, dvs efter 16-17.
Antar att det är ganska stor skillnad på hur fullt det är när studenterna kommer tillbaka efter sommaren också.

Crippa90
2013-07-28, 11:17
Citygymmet i centrum och Gymbolaget i Tannefors slår jag ett slag för.

Skulle du eller någon annan ge en kortare recension av Citygymmet? Bra grejjer, mycket folk, etc som kan vara bra att veta? Har tänkt testa och träna där en månad eller två nu efter sommaren.

Hur är det med parkeringsplatser vid Campushallen.

Ska flytta ut från stan och Campushallen ligger på rätt sida för mig.
Men bil är ett måste för transporter.

Kommer antagligen mest försöka träna efter jobbet, dvs efter 16-17.
Antar att det är ganska stor skillnad på hur fullt det är när studenterna kommer tillbaka efter sommaren också.

Det finns parkering vid campushallen, men det går även att parkera vid universitetet om det skulle vara fullt.

TIMPA
2013-07-28, 11:57
Skulle du eller någon annan ge en kortare recension av Citygymmet? Bra grejjer, mycket folk, etc som kan vara bra att veta? Har tänkt testa och träna där en månad eller två nu efter sommaren.

Jodå, tycker dom har bra grejer, utbudet är bra och du behöver sällan trängas, runt 16-19 brukar det dock vara lite större tillströmmning på folk men det är inte så att man trängs.

Finns två bänkar, 3 smithar, en bur för böjen och sen två vanliga rack där du kan köra böj, fördelen vid racken är att det är dämpning i golvet, en liten platå, rätt skönt när man kör lite tyngre marklyft.

Hantlarna är av nån nyare modell, inte "oldschool-järn" , stabila o bra.

Sen finns självklart en uppsjö av olika maskiner, men då jag träna där var det mest sakerna nämnda åvan som användes. Helt klart ett gym värt o testa, brukar vara bra ordning o reda med, lite bristfälligt på helgerna kanske.

Crippa90
2013-07-28, 21:40
Jodå, tycker dom har bra grejer, utbudet är bra och du behöver sällan trängas, runt 16-19 brukar det dock vara lite större tillströmmning på folk men det är inte så att man trängs.

Finns två bänkar, 3 smithar, en bur för böjen och sen två vanliga rack där du kan köra böj, fördelen vid racken är att det är dämpning i golvet, en liten platå, rätt skönt när man kör lite tyngre marklyft.

Hantlarna är av nån nyare modell, inte "oldschool-järn" , stabila o bra.

Sen finns självklart en uppsjö av olika maskiner, men då jag träna där var det mest sakerna nämnda åvan som användes. Helt klart ett gym värt o testa, brukar vara bra ordning o reda med, lite bristfälligt på helgerna kanske.

Sweet, tack för svaret. Får bli och testa en månad. :)