handdator

Visa fullständig version : Börja blejda (heter det så?)

Emil_Larsson
2007-08-05, 13:32
Har funderat ett tag på att inskaffa ett par blades, eller in-lines kanske det kallas. Hade tänkt skaffa mig ett par som tål lite hopp, grinds såna grejer. Någon här som blejdar? tips på några bra, inte allför dyra in-lines, eller blades eller vad det kallas :D

Har jag en fördel att jag kan åka skridskor om jag ska börja med blades? *cupid*

KlopFer
2007-08-05, 13:48
Istället för att fråga på kolo hade jag gått till närmaste sportbutik och testat olika. Vi kan inte sitta här och säga vilka som passar dina fötter.

Sedan är det bara ut och köra.

Emil_Larsson
2007-08-05, 13:50
Istället för att fråga på kolo hade jag gått till närmaste sportbutik och testat olika. Vi kan inte sitta här och säga vilka som passar dina fötter.

Sedan är det bara ut och köra.

Ok, så det är inte bara att välja vilken som helst inom typ "agressive" "hockey" "fitness" eller vad alla sorter heter. Jag kan börja med att få ihop pengar först, sen gå till en sportbutik, eller så drar man bara och frågar lite.

Empe
2007-08-05, 13:57
Du ska ju ha modellen aggressive enligt din beskrivning. Mer än så tror jag inte vi kan säga här på kolo.

Emil_Larsson
2007-08-05, 13:58
Du ska ju ha modellen aggressive enligt din beskrivning. Mer än så tror jag inte vi kan säga här på kolo.

Ok då får jag ta eget initiativ och fråga sportaffären. Tack ändå.

Emil_Larsson
2007-08-05, 14:05
Om jag ställer lite andra frågor som inte har med just själva in-lines kängan att göra på det viset.

Omkring hur mkt får jag lägga för att få ett par bra in-lines? går det att svara på.. alltså ett par prisvärda.. Om ni kan komma med någon intervall typ 800-1500kr eller nåt?

X-Change
2007-08-05, 14:06
Tips: Handledskydd och hjälm. Skaffade inlines i mitten på maj. Bröt handleden 4 h efter jag köpt dem. Sjukskriven i över 1 månad och jag kan fortfarande inte styrketräna. (Hade antagligen fått hjärnskakning med om jag inte haft hjälmen).

Litecore
2007-08-06, 01:31
Om jag ställer lite andra frågor som inte har med just själva in-lines kängan att göra på det viset.

Omkring hur mkt får jag lägga för att få ett par bra in-lines? går det att svara på.. alltså ett par prisvärda.. Om ni kan komma med någon intervall typ 800-1500kr eller nåt?
vet inte hur stort eller inte agressive är "nuförtiden", men när jag körde var det
fetaste du kunde ha ett par Salomon eller K2 - som mest gör fitnessmodeller nu.

antar att märken som warp och crazy creek kanske fortfarande tillverkar aggs
fins att hitta hos de större sportbutikerna men jag råder dig ändå att hålla dig
borta från det billiga och sikta efter ett par blades för runt 2000 kr +/- nåt..

men efter lite googlande så visar det sig att det nog kan vara rätt svårt att
hitta ett par nya aggressiveskates i sverige eftersom sporten anses för liten.
kolla på blocket/tradera eller whatever så finns det förmodligen en hel del.

slutligen hittade jag skatepro.dk's svenska avdelning (http://www.skatepro.dk/sv/index.php?cPath=25), kika där! :)

Degpekka
2007-08-06, 02:35
ska du åka på skoj så köp ett par för 1500:- nånting, fastnar du sen får du givetvis köpa upp dig. Köp inte på typ stadium eller liknande utan dra dig till din lokala "extremsportaffär"... och köp ett par som har "bred" sula, så sätter du grindsen betydligt lättare i början! ;)

Fan jag blev ju sugen på att börja åka igen! ;D sjukt längesen! Men kör ett par aggressive helt klart!

Müller
2007-08-06, 02:48
Jag skejtar väll ganska mkt nuför tiden du kan ju kolla runt lite på www.swedeninline och grindhouse.de mkt bra sidor som ger dig bra nybörjar tips:) laddar upp en bild också ;) http://i17.tinypic.com/4vheiwk.jpg

eandersson
2007-08-06, 15:13
www.swedeninline.com

:thumbup:

egge
2007-08-06, 16:31
Landar du platt där müller?

Agressive inlineskating är f ö bland de manligaste du kan hålla på med imo. Jak ej vara man:em:

Jense
2007-08-06, 17:18
Har funderat ett tag på att inskaffa ett par blades, eller in-lines kanske det kallas. Hade tänkt skaffa mig ett par som tål lite hopp, grinds såna grejer. Någon här som blejdar? tips på några bra, inte allför dyra in-lines, eller blades eller vad det kallas :D

Har jag en fördel att jag kan åka skridskor om jag ska börja med blades? *cupid*

skejta även där, du söker lite aggressivestuk, sjukt kul när man väl kan :D ska börja igen, tack för återupplivat fritidsintresse

Mago
2007-08-06, 17:29
Ramp, åk ramp! Så jävlar kul och härligt att susa runt. Speciellt i vertramp.
Framlänges, baklänges, hopp och snurr. Som att åka bergochdalbana men man styr själv. :) *vill igen*

Emil_Larsson
2007-08-06, 19:48
Ramp, åk ramp! Så jävlar kul och härligt att susa runt. Speciellt i vertramp.
Framlänges, baklänges, hopp och snurr. Som att åka bergochdalbana men man styr själv. :) *vill igen*

Och sen en buske och gå och spy :D :hbang:

Nej men fyfan detta kommer bli skoj.. Jag skulle vilja börja med ramp men det finns ingen ramp där jag bor så jag får åka till Area och åka eller Junkpark!

Arf Pingvin
2007-08-06, 20:19
Det heter verkligen inte blejda och heter det det så stavas det inte sådär.

Litecore
2007-08-06, 20:55
"att blada" då? :)
(av rollerblades, [utt. blejda] )

Mago
2007-08-06, 20:58
"Börja åka in-lines" föreslår jag.