Visa fullständig version : Magaluf
the_colonen
2007-08-05, 01:33
jaa! då vare dags för semestern efter två regniga månader på jobbet...fy fan vad skönt det skall bli, på fredag blire magaluf med en polare i en vecka. jag har snackat med folk som vart där men jag vill ha mera information.
Ös på nu bara och skriv allt ni kan om detta lilla samhälle (vad saker och ting kostar; drickat främst då alltså, båtresor osv.) plus ev. upplevelser. (skriv helst inte "sök på "magaluf" det kmr komma 1000 träffar" eller ngt i den stilen för det har jag redan gjort och jag är inte alls nöjd med reslutaten. Det blir väl inte för tråkit att bara åka två va?
Tack på förhand.:D
the_colonen
2007-08-05, 13:44
glömde fråga hur nattlivet är
testa magaluf.nu, tror dom har ett eget forum dessutom
Daniel Mattusch
2007-08-05, 14:42
Var i magaluf förra sommaren.
Drinkar 2euro innan 24.00 eller liknande, sedan 4 euro. Gäller de nordiska ställena. Casablanca, grabbarnas, jägarn?, e4a? Nått liknande hette de allafall.
De vanliga klubbarna med blandade nationaliteter sög tyckte jag, testade 2 ggr och var ingen höjdare förutom BCM.
BCM(Klubb med 6000-7000st) 22 euro inträde + fri dricka / kan va värt att testa jag tyckte de var rätt nice där.
Partybåt katamaranliknande, 35euro med fri sprit. Drar ut runt middagstid och en tur runt lunch om jag kommer ihåg rätt. (testade aldrig men när de drog ut såg det maffigt ut)
Maten börjar på 4-5 euro på restaurang.
Partylivet drar igång runt midnatt och sedan kör man till 5-7 på morgonen.
Inkastare är det bara att skit i, "2shots for 1..." osv. Fuck that.
De nordiska ställena har bra upplägg, dra ner vid 19.00 tiden...äter till 21.00 buffe eller liknande med andra. Sedan får man ta tag i det och styra något förkrök på nått hotell eller liknande till 24. eller bara sitta kvar på stället och dricka där. Man lär känna andra där allafall.
NI kommer ha kul "fast ni är två".
the_colonen
2007-08-05, 21:57
Var i magaluf förra sommaren.
Drinkar 2euro innan 24.00 eller liknande, sedan 4 euro. Gäller de nordiska ställena. Casablanca, grabbarnas, jägarn?, e4a? Nått liknande hette de allafall.
De vanliga klubbarna med blandade nationaliteter sög tyckte jag, testade 2 ggr och var ingen höjdare förutom BCM.
BCM(Klubb med 6000-7000st) 22 euro inträde + fri dricka / kan va värt att testa jag tyckte de var rätt nice där.
Partybåt katamaranliknande, 35euro med fri sprit. Drar ut runt middagstid och en tur runt lunch om jag kommer ihåg rätt. (testade aldrig men när de drog ut såg det maffigt ut)
Maten börjar på 4-5 euro på restaurang.
Partylivet drar igång runt midnatt och sedan kör man till 5-7 på morgonen.
Inkastare är det bara att skit i, "2shots for 1..." osv. Fuck that.
De nordiska ställena har bra upplägg, dra ner vid 19.00 tiden...äter till 21.00 buffe eller liknande med andra. Sedan får man ta tag i det och styra något förkrök på nått hotell eller liknande till 24. eller bara sitta kvar på stället och dricka där. Man lär känna andra där allafall.
NI kommer ha kul "fast ni är två".
fan va nice det där lät! :D tack ska du ha nu e jag dubbelt så taggad på å dra. vi såg till att hamna på ungdomshotell också så det inte blir massa griniga kärringar där! :D båtresan lät riktigt nice asså det e ju ett måste!
Ett tips!
När en inkastare vill ta in dig så säg bara "Workers" till dem så får de inte säga ett ord till dig :)
Typ det ordet man använde mest i Magaluf :)
the_colonen
2007-08-06, 00:19
Ett tips!
När en inkastare vill ta in dig så säg bara "Workers" till dem så får de inte säga ett ord till dig :)
Typ det ordet man använde mest i Magaluf :)
hehe tack ska du ha, känner på mig att jag kmr ha användning av det ;) hur kmr det sig då?
förresten vilka nationaliteter är det mest av? (förrutom svenskar då) det är väl mkt engelsmän hoppas jag; jävligt skönt folk :D
Det bara är så, vet faktiskt inte.
Engelskmän är inte så sköna som du tror. Landslagströja och ett par dusch-sandaler och fotbollssånger är det enda som sjungs på deras barer/gatan.
Rätt mycket norskor. Helt underbart. Vilka damer. Ha kul!
the_colonen
2007-08-06, 16:10
Det bara är så, vet faktiskt inte.
Engelskmän är inte så sköna som du tror. Landslagströja och ett par dusch-sandaler och fotbollssånger är det enda som sjungs på deras barer/gatan.
hehe jag vet jag e själv halvengelsk ;) det är mest de blekfeta idioterna som har fotbollströjjor finns rätt mkt sköna också som inte är lika fotbollshjärntvättade; eller aa så vare iaf i canarieöarna.
norskor lät ju också nice fan! :D
Vi bodde i Palma Nova, precis bredvid Magaluf för ett par år sen. Eftersom vi är "lite äldre", tyckte vi att det var kanon att kunna gå hem till sitt lugna hotell men ändå ha nära till allt liv.
Matställena i själva Magaluf tyckte vi inte var nån höjdare, mycket engelsk mat, bönor och bacon, typ, men i Palma Nova stenkastet därifrån fanns kanon-restauranger!
Utelivet är rejält, men som qwerty1 sa är det mestadels engelskmän, och merparten av dom upptog sittplatserna på pubarna där dom bälgade öl och tittade på fotboll dagarna i ända... :D
Stränderna är jättefina (om du nu tänkte sola och bada, vill säga... ;) ) och det finns gott om aktiviteter på stranden med jet-ski, banana-boat osv. Vad jag minns var det ok pris att hyra en scooter oxå om man ville köra runt lite på ön.
Hoppas ni får det lika gott som vi hade! :thumbup:
Ska med till mallorca till helgen!
stjäl tråden lite, vad krävs för att man ska få hyra en jetski och vad kostar det?
jontahontas
2007-08-06, 23:12
BCM är något av det festaste jag vart på i hela mitt liv. Om något så anser jag att du ska gå dit. I övrigt är svenskställerna rätt najs. Snygga människor, helt ok drag och nästan alla snackar svenska vilket kan va rätt skönt.
edit: Jag va ute å sprang i bergen 2 av dagarna vi va där och det var riktigt vackert! Kanske inte det första man tänker på då man åker på charter, men ändå.
Jackie Dee
2007-08-06, 23:18
Ska med till mallorca till helgen!
stjäl tråden lite, vad krävs för att man ska få hyra en jetski och vad kostar det?
Vet inte om det finns nå krav, var sugen att testa en jag med. Kostade 300 sek för 8 min, inte så sugen efter det.
the_colonen
2007-08-07, 11:48
sen vare en sak till; hörde att en kollega åkt fast i tullen för han hade för mkt sprit har ingen kontakt med han nu så jag vene hur det hände. asså kollar dom väskan man checkar in numera i mallorca? det gjorde dom i grekland eller om det var turkiet. hade ju tänkt köpa stora mängder sprit med mig hem:D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.