Visa fullständig version : Alltid undrat om det går att äta gratis på McDonalds?
http://www.i-am-bored.com/bored_link.cfm?link_id=24525
Jackie Dee
2007-08-04, 19:37
Rätt smart faktiskt. I mina yngre dar käkade vi gratis var och varannan dag, bara att tränga sig i kön och säga är big macen och mcfeasten klara nu? Kassörskan kollar och sträcker över 2 hamburgare direkt. Ingen koll på vilka som fått vänta och inte.
Funkar kanon än idag för er som inte har pengar.
jag åker o testar på en gång
ramagoen
2007-08-04, 19:43
Grymt, men jag skulle nog inte våga :D
watertouch
2007-08-04, 19:44
Går väll tydligen att äta för mindre än 500 o sen säga att man inte har råd och att dom får ringa polisen.. Sen kommer inte åklagaren väcka åtal eftersom åtalet är mycket dyrare än det man är skylldig.
LadyInsane
2007-08-04, 19:44
Går väll tydligen att äta för mindre än 500 o sen säga att man inte har råd och att dom får ringa polisen.. Sen kommer inte åklagaren väcka åtal eftersom åtalet är mycket dyrare än det man är skylldig.
Snacka om problem för att få sig några burgare.
Du betalar ju först, sen får du maten.
Jag har gjort det av misstag, trodde min kompis hade beställt en extra Big Mac till mig, men när den aldrig kom så gick jag fram och frågade om den inte var färdig. Sen när vi var på väg därifrån sade jag något i stil med "Konstigt att de inte kom ut med den andra Big Mac:en efter att du beställt den" varpå min kompis tittar på mig och frågar "Va? Sade du att du skulle ha en extra Big Mac? Det hörde jag inte, så jag beställde ingen."
Bara att knalla in och ge dem pengar, vilket de blev jävligt shockade över :)
Edit: inte som i filmen dock, vi var inne på själva resturangen
Inte värt det, grep en kille för en liten cheezeburgare :S.
watertouch
2007-08-04, 19:47
Du betalar ju först, sen får du maten.
HAhAHA.. fan tänkte inte på det.. Menade på vanlig resturang.. Läste i aftonbladet om nån snubbe som hade gjort så
Muskelbyggaren
2007-08-04, 19:51
Det finns otroligt många tillfällen att spara lite pengar till vardags faktiskt. De flesta är godtrogna och räknar med att man inte tar chanserna att utnyttja deras korkade system.
LadyInsane
2007-08-04, 19:56
Det finns otroligt många tillfällen att spara lite pengar till vardags faktiskt. De flesta är godtrogna och räknar med att man inte tar chanserna att utnyttja deras korkade system.
Precis. Men de flesta är också uppfostrade till att göra rätt för sig. ;)
ramagoen
2007-08-04, 20:00
Vilket i sig är jävligt bra.
Finns för mycket idioter i denna värld och vi behöver verkligen inte fler.
LadyInsane
2007-08-04, 20:01
Vilket i sig är jävligt bra.
Finns för mycket idioter i denna värld och vi behöver verkligen inte fler.
True that!:hbang:
har dom inte kameror på McD?
Då har dom ju bilnumret etc
jag skulle inte orka tjafsa för 50 kr.
men han pratade väldigt tydlig franska.
Var inga som helst problem att förstå.
eloge för det
JustinCredible
2007-08-04, 20:12
Rätt smart faktiskt. I mina yngre dar käkade vi gratis var och varannan dag, bara att tränga sig i kön och säga är big macen och mcfeasten klara nu? Kassörskan kollar och sträcker över 2 hamburgare direkt. Ingen koll på vilka som fått vänta och inte.
Funkar kanon än idag för er som inte har pengar.
Min kompis sa till mig när vi satt på McDonald's: "Gå fram och fråga om min chicken meny är färdig det var typ 10 minuter sen jag beställde". Så jag gjorde det och dom stressade ihop en meny som jag tog sen sa min kompis att han aldrig beställt nåt men att han hört att det skulle funka att göra så. (Men han ville inte råka i trubbel så han fick mig att göra det istället ;) )
Muskelbyggaren
2007-08-04, 20:44
Vilket är till stor glädje för de som inte är det. :)
Deceiver85
2007-08-04, 20:48
Endast lurkar försöker sno åt sig mat på McDonalds...betala för er istället!
dessutom har ju alla sina brister, även göra-rätt-för-sigare
NiXPhoenix
2007-08-04, 22:15
Tycker det skulle kännas fel att göra så, det är trots allt en form av stöld.
Dock kastar de hamburgare som legat för länge så marginaler lär de ha. :D
Scratch89
2007-08-04, 22:31
men han pratade väldigt tydlig franska.
Var inga som helst problem att förstå.
eloge för det
Håller med. Till och med jag som fick godkänt i franska på högstadiet kunde hänga med rätt så bra när han pratade. :)
Jackie Dee
2007-08-04, 22:37
Det är väl mcdonalds som är skurkarna som vill åt våra pengar.
Gratis är gott.
Jackie Dee
2007-08-04, 22:40
Tycker det skulle kännas fel att göra så, det är trots allt en form av stöld.
Dock kastar de hamburgare som legat för länge så marginaler lär de ha. :D
2 § Är brott som i 1 § sägs med hänsyn till det tillgripnas värde och övriga omständigheter vid brottet att anse som ringa, skall för snatteri dömas till böter eller fängelse i högst sex månader.
Deceiver85
2007-08-04, 22:48
Det är väl mcdonalds som är skurkarna som vill åt våra pengar.
Gratis är gott.
För att sno mat från McDonalds slår nästan lika högt som att ta en springnota på Operakällaren ;)
Är man stolt över att ha lyckats lura personalen på macdonalds så att man får en gratis sketen hamburgare så kan man verkligen inte ha kommit långt i livet.
Deceiver85
2007-08-04, 23:00
Är man stolt över att ha lyckats lura personalen på macdonalds så att man får en gratis sketen hamburgare så kan man verkligen inte ha kommit långt i livet.
Något att skryta om på anstalten är det väl alltid? :D
Handcuff
2007-08-04, 23:05
Något att skryta om på anstalten är det väl alltid? :D
Bravaderna det skryts om på avdelningarna är minst lika korkade och hjärndöda :thumbup:
En gång när vi var ett gäng på 4 killar beställde jag + 2 polare en hamburgare var och den ena kompisen vela ej köpa någon hamburgare, vi betalade och senare efter några minuter frågar kassörskan oss där ute om det var 3 hambuare vi skulle ha, då utrbrister den 4de polaren att NEJ! det var 4!
Alla vi andra tänker fan säger han? medan han ger oss ett lätt flin så kommer hans hambrugare helt gratis :) haha, fan vad nöjd han blev...
Deceiver85
2007-08-05, 00:16
En gång när vi var ett gäng på 4 killar beställde jag + 2 polare en hamburgare var och den ena kompisen vela ej köpa någon hamburgare, vi betalade och senare efter några minuter frågar kassörskan oss där ute om det var 3 hambuare vi skulle ha, då utrbrister den 4de polaren att NEJ! det var 4!
Alla vi andra tänker fan säger han? medan han ger oss ett lätt flin så kommer hans hambrugare helt gratis :) haha, fan vad nöjd han blev...
Shit, tuffast i hela Gävle! Man får akta sig när man går på Gävles gator så man inte möter er! :laugh:
Pinsamt att åka fast för sånt där, hellre betalar jag.
Shit, tuffast i hela Gävle! Man får akta sig när man går på Gävles gator så man inte möter er! :laugh:
Påhopp! :) du utmålar nu en bild på 4st 15åringar som nyss har provsmakat sin första Cider i hela sitt liv och tror de är grymast i hela Gävle, brudarna bara flödar utanför Mcdonalds och livet leker, hmm var det rätt så?
Pinsamt att åka fast för sånt där, hellre betalar jag.
Ja, givetvis betalar man för sig. Tycker bara det var en rolig grej. Jag garva iallafall :P
Ja, givetvis betalar man för sig. Tycker bara det var en rolig grej. Jag garva iallafall :P
Visst, håller med att det är en rolig grej att pröva att se hur det funkar :)
man borde fan få skiten gratis så äckligt som det är
vaddå åka fasst? vad gör man som är olagligt? man ber inte ens om maten utan bara får den i handen när man sagt att man inte ska beställa... =) så vad ska dem fälla er för?
Håller med. Till och med jag som fick godkänt i franska på högstadiet kunde hänga med rätt så bra när han pratade. :)
Vi andra läste tecten vilket var 100 gånger lättare :)
Deceiver85
2007-08-05, 01:01
Påhopp! :) du utmålar nu en bild på 4st 15åringar som nyss har provsmakat sin första Cider i hela sitt liv och tror de är grymast i hela Gävle, brudarna bara flödar utanför Mcdonalds och livet leker, hmm var det rätt så?
Ställ den frågan till dig själv :D
NiXPhoenix
2007-08-05, 01:25
2 § Är brott som i 1 § sägs med hänsyn till det tillgripnas värde och övriga omständigheter vid brottet att anse som ringa, skall för snatteri dömas till böter eller fängelse i högst sex månader.
Okej, enligt lagboken definieras det som snatteri men det är ändå en form av stöld.
Eddie Vedder
2007-08-05, 06:22
I vissa fall är nog faktiskt inte personalen så lättlurad ändå utan skiter helt enkelt i att krångla av rena bekvämlighetsskäl, marginalerna finns ju som sagt där vilket NixPhoenix påpekade.
Det jag menar är att om det är 100 folk på MacDonald's och stressigt för personalen tror jag inte man stäler sig och tjafsar bara för att man misstänker att en person försöker få gratis käk. Då är det nog lika bra att ge h*n maten oavsett vad man tror och inte hämma servicen för dom andra 99 på restaurangen som faktiskt betalar.
Jag skulle iaf inte stå bakom kassan och tjafsa, lönen styrs väl inte av hur många hamburgare man säljer?
Bronkitkorv
2007-08-05, 07:33
Man kan åka gratis på tåg också !
Emil_Larsson
2007-08-05, 08:13
Jag beställde en cheeseburgare en gång för typ 3 år sedan, dom sade att jag skulle vänta 3 minuter. Kommer tillbaks efter 3 minuter, så säger hon i kassan:
- Det var du som hade beställt cheeseburgare va?
- Ja
- Här har du. (ger mig 3 stycken)
Jag tänker; Vafa... Aja :D
Det var fullsmäckat med folk, jag drog hehe..
mangemani
2007-08-05, 08:48
aldrig varit med om att man först betalar hos en och sen åker vidare för att få maten hos en annan=/.
man åker till en skyllt med en mikrofon,säger vad man vill ha,åker till luckan där man betalar och får maten.
aldrig varit med om att man först betalar hos en och sen åker vidare för att få maten hos en annan=/.
man åker till en skyllt med en mikrofon,säger vad man vill ha,åker till luckan där man betalar och får maten.
nej man beställer, åker till först luckan och betalar, och hämtar sen maten i andra luckan.
mangemani
2007-08-05, 09:52
nej man beställer, åker till först luckan och betalar, och hämtar sen maten i andra luckan.
det är just det jag aldrig har varit med om.
är det mer vanligt i storstäderna eller?
Halmstad har det så också, vet inte riktigt om det klassas som storstad.
har varit på mcd i säkert 10 olika städer, mestadels småstäder och det har alltid varit 2 luckor
Viktor_Balck
2007-08-05, 09:57
Jag skulle iaf inte stå bakom kassan och tjafsa, lönen styrs väl inte av hur många hamburgare man säljer?
Jo, den säger säljer mest burgare tjänar också mest cash på mcdonalds.
Scratch89
2007-08-05, 10:26
Vi andra läste tecten vilket var 100 gånger lättare :)
Då är det bara jag och Cilia som är coola. :D
Det är så i Ystad, skulle inte kalla det storstad :)
mangemani
2007-08-05, 11:53
här i s-vall så har vi iaf 3 st ställen där det är drive in och det är mcdonalds och MAX(vad jag vet om iaf).
mcdonalds och MAX nere i stan har skylltar som man kör fram till,säger sin order och kör sen fram till luckan där man betalar och får sin mat.
mcdonalds vid ikea vet jag faktiskt inte(handlar ej där),så där kanske det är så då(?)
här i s-vall så har vi iaf 3 st ställen där det är drive in och det är mcdonalds och MAX(vad jag vet om iaf).
mcdonalds och MAX nere i stan har skylltar som man kör fram till,säger sin order och kör sen fram till luckan där man betalar och får sin mat.
mcdonalds vid ikea vet jag faktiskt inte(handlar ej där),så där kanske det är så då(?)
Skulle då gissa på att det är den nya modellen med 2 luckor (Ystads McDonalds är bara några månader gammal), eller det är kanske utrymmesbrist i Sundsvall...
grisbil3n
2007-08-05, 13:03
Äsch, man bekämpar ZOG genom att äta gratis på donken!
Deceiver85
2007-08-05, 13:11
Äsch, man bekämpar ZOG genom att äta gratis på donken!
Vi som springer ZOGs ärenden då?
Mr Zogs sex wax!
http://www.surfresearch.com.au/a_Wax_Zogs_Base_5x.jpg
Plastkasse
2007-08-05, 18:50
Eller så gör man som snål kompis till mig brukar göra på Mc Donalds, man äter sig mätt på ketchup.
Gratis är gott.
När man läser denna tråden blir man smått mörkrädd. Beställ vad ni vill ha och betala för er i kassan, ät sedan och njut.
Tom Warrior
2007-08-05, 21:21
Jag får inte alls intrycket att denna händelse skulle ha nåt att göra med förmågan att bringa skräck, respekt på gatorna, etc. Det ser snarare ut som ett ytterst fredligt lurigt litet busknep i bästa 91:an-stil (91:an är en klassisk svensk tecknad humorserie som ofta handlar om beväringar som på olika vis försöker slippa tjänst, fixa fram extra proviant, etc.) för att nalla åt sig lite extra proviant.
Ställ den frågan till dig själv :D
Du var en sådan för ett par år sedan! Nu sviktar du över skiten på mig men tyvär :cool:
Deceiver85
2007-08-05, 23:54
Du var en sådan för ett par år sedan! Nu sviktar du över skiten på mig men tyvär :cool:
Jag har varit lillgammal sen jag var 11-12. Fjortisfasen kräver dessutom vänner, vilket jag inte hade några :thefinger:
Jag har varit lillgammal sen jag var 11-12. Fjortisfasen kräver dessutom vänner, vilket jag inte hade några :thefinger:
Problem found :) end of discussion...
Och ni kallar er norrlands huvudsad!? Här i Östersund har vi 2 luckor :thefinger
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.