Visa fullständig version : Sonic Syndicate (metal)
Är det någon annan än jag som älskar denna typ av musik (fjantmetal som skaparn skulle sagt =D)? Sonic Syndicate ger mig sköna rysningar.
www.myspace.com/sonicsyndicate
http://www.youtube.com/results?search_query=sonic+syndicate&search=Search
läste om dom i senaste scandinavian tatto, killswitch engaged vibbar
läste om dom i senaste scandinavian tatto, killswitch engaged vibbar
Om Killswitch låter som Sonic så måste jag höra Killswitch :D
Om Killswitch låter som Sonic så måste jag höra Killswitch :D
7zkxDeFRat8
Pudzianovski
2007-08-04, 14:53
Gillar dem inte alls. Känns som man hört skiten 100 gågner redan. :(
Whistler
2007-08-04, 14:54
Jag gillar dem starkt, har båda deras album.
Gillar dem inte alls. Känns som man hört skiten 100 gågner redan. :(
Räkna upp de band som spelat "skiten" förr för jag tycker verkligen att detta är skiten (som i "the shit" vilket är positivt) :D
Jag gillar dem starkt, har båda deras album.
Skönt att det finns fler som gillar dem. Fy vad bra de är.
Pudzianonski: Vilka band tycker du är bättre? Jag misstänker att du och jag har mycket olika smak. Skumt att just genren "Metal" är så vansinnigt bred. För de som inte gillar metal så är allt "samma skit."
Pudzianovski
2007-08-04, 15:51
Band som jag tycker är bättre: Skyfire, Cipher System, Scar Symmetry, Naildown, Amoral, Mercenary, Kalmah + ca 50 band till.
Pudzianovski
2007-08-04, 15:59
Scar Symmetry: http://www.youtube.com/watch?v=o2LTaNb9zQQ
Amoral: http://www.youtube.com/watch?v=xcSWYcDq_eM
Mercenary: http://www.youtube.com/watch?v=UOcAUzX2UJc
mangemani
2007-08-04, 16:14
sounds/looks like crap to me
X-ecuter
2007-08-04, 16:14
Alltså, att folk kan lyssna på sådant... helt ofattbart... såg dem live och efter 1 låt höll jag på att få kväljningar *spy* *spy* *spy*
diggar dom starkt, skön låt på gymet!! eller när man är på jobbet med bandit på i radion !
Scar Symmetry: http://www.youtube.com/watch?v=o2LTaNb9zQQ
Amoral: http://www.youtube.com/watch?v=xcSWYcDq_eM
Mercenary: http://www.youtube.com/watch?v=UOcAUzX2UJc
Jag ska kolla upp men jag misstänker att det inte är min typ av musik alls. Måste dock ge det en chans.
Tack för tråden Timme.. riktigt bra band det här :D
schabo-labo
2007-08-04, 22:48
De är okej.
Scratch89
2007-08-04, 22:56
Själva grejen är att det här med två sångare där en growlar/screamar och en sjunger rent, helst höga toner och i stämma, är rätt så uttjatad, och det ska till mycket om det ska vara något exceptionellt. Musiken är inte mycket att hurra för, bara massor av power- och dimackord och i princip inga stämmor eller ordentliga solon.
Jag får faktiskt säga att sångstämmorna funkar, men det låter mest som något projektarbete från mediaeleverna, tyvärr.
Wennerberg
2007-08-04, 23:11
Själva grejen är att det här med två sångare där en growlar/screamar och en sjunger rent, helst höga toner och i stämma, är rätt så uttjatad, och det ska till mycket om det ska vara något exceptionellt. Musiken är inte mycket att hurra för, bara massor av power- och dimackord och i princip inga stämmor eller ordentliga solon.
Jag får faktiskt säga att sångstämmorna funkar, men det låter mest som något projektarbete från mediaeleverna, tyvärr.
Ge lite tips på bra metal!
Pudzianovski
2007-08-04, 23:19
Scratch89: Gärna något med ordentliga solon, stämmor och bättre ackord.
Diggar genren som fan men den låten var riktigt kass.
Checka It Dies Today - The Caitiff Choir
Caliban - Opposite from Within
Mnemic - The Audio Injected Soul
Unearth - The Oncoming Storm
Trivium - Ascendancy
Bullet for My Valentine - The Poison
Lyssnade inte du på Good Charlotte?
Är det någon annan än jag som älskar denna typ av musik (fjantmetal som skaparn skulle sagt =D)? Sonic Syndicate ger mig sköna rysningar.
Numetal. Numetal skulle jag ha sagt.
Kan man inte som till exempel Helmet göra denna sorts musik bra, borde man heller inte göra den.
Scratch89
2007-08-05, 00:06
Scratch89: Gärna något med ordentliga solon, stämmor och bättre ackord.
Lyssnade inte du på Good Charlotte?
Good Charlotte var LÄNGE sedan, ungefär samtidigt som Hjalle o Heavy var populära på TV4. :D
Fast, bara för att jag tycker att det här är dåligt, behöver jag väl inte säga något som är bättre? :)
Bullet For My Valentine tycker jag är ett bra exempel, om man vill klassa det som metal (screamo/hardcore har jag även hört), grymma solon, stämmor och annorlunda, fräcka ackord och plock.
Wennerberg
2007-08-05, 00:08
Good Charlotte var LÄNGE sedan, ungefär samtidigt som Hjalle o Heavy var populära på TV4. :D
Fast, bara för att jag tycker att det här är dåligt, behöver jag väl inte säga något som är bättre? :)
Bullet For My Valentine tycker jag är ett bra exempel, om man vill klassa det som metal (screamo/hardcore har jag även hört), grymma solon, stämmor och annorlunda, fräcka ackord och plock.
"ok."
Deceiver85
2007-08-05, 00:08
Att det finns vissa som kallar detta för metal är bara skrämmande...
X-ecuter
2007-08-05, 00:39
Att det finns vissa som kallar detta för metal är bara skrämmande...
Är det inte metal då? :confused: trots att det är sämst av sämst så anser jag att dem ingår i metalgenren
Deceiver85
2007-08-05, 00:55
Är det inte metal då? :confused: trots att det är sämst av sämst så anser jag att dem ingår i metalgenren
Pop/rock tycker jag passar dem bättre. De och Papa Roach spelar i samma liga, och vi vet hur mycket "metal" Papa Roach är...
X-ecuter
2007-08-05, 01:39
Pop/rock tycker jag passar dem bättre. De och Papa Roach spelar i samma liga, och vi vet hur mycket "metal" Papa Roach är...
Inte lyssnat på papa roach, men det är för mig fortfarande metal :devil:
vad är metal för dig *cupid* *kissass* ?
Riktigt grymma!
In Flames, Killswitch Engage, Soilwork, Senses Fail, Sonic Syndicate, Trivium och Bullet for My Valentine :hbang:
Scratch89
2007-08-05, 10:19
"ok."
Vad menar du med det där?
Men jag tycker att musiken är skit skön och det får gärna vara Numetal :D Jag gillar det!
theoppositescollide
2007-08-05, 12:07
Talanglöst, tråkigt och töntigt.
Tycker att ni borde kolla upp Darkane det är ett riktigt bra metal band till skillnad från kulan från min valentin
Wennerberg
2007-08-05, 12:25
Hmm, ser för mig ut som att jag menar "ok."
Henchman
2007-08-05, 12:51
Igår hörde jag dom via ett annat forum. Och nu ser jag den här tråden :)
Har bara lyssnat lite på dom än så länge men ja tycker dom gör skitbra musik
grisbil3n
2007-08-05, 13:01
Nehej du tack.
Tom Warrior
2007-08-05, 13:12
Sinnessjukt blasé med dylik musik, var skräpigt redan när det började. Känns otroligt fejk och oäkta. Och att kalla Bullet For My Valentine för hardcore är sjukt det oxo.
The_RobRoy
2007-08-05, 13:28
Riktigt grymma!
In Flames, Killswitch Engage, Soilwork, Senses Fail, Sonic Syndicate, Trivium och Bullet for My Valentine :hbang:
Härliga tips :hbang:
Var på medusa igår, riktigt skön musik, men lite svårdansat :D
Diggar genren som fan men den låten var riktigt kass.
Checka It Dies Today - The Caitiff Choir
Caliban - Opposite from Within
Mnemic - The Audio Injected Soul
Unearth - The Oncoming Storm
Trivium - Ascendancy
Bullet for My Valentine - The Poison
Trivium - Ascendancy är ganska skön. Inte så mycket tryck i men ganska skön. Ska se vad jag tycker om de andra.
Tack för tråden Timme.. riktigt bra band det här :D
Det var så lite så :thumbup:
Tycker det låter som en taskig Soilwork kopia jag.
Han dissade dig :D Bullet For My Valentine är riktigt äckligt bra! Längtar som fasen tills dem släpper nytt.
reinholdsson
2007-08-05, 14:41
Hmm, har lyssnat igenom skivan nu och tycker inte att det är någon höjdare :/
Scratch89
2007-08-05, 21:39
Han dissade dig :D Bullet For My Valentine är riktigt äckligt bra! Längtar som fasen tills dem släpper nytt.
Det fattade jag väl, men om man inte har något bättre att komma med så ska man väl sitta ner o hålla käft? :D
BFMV är grymma ja, nya skivan kommer väl ut rätt så snart? Grymt att ha när man tränar, så slipper man Connys tjöt också. ;)
OT: Ska du börja snart eller?
theoppositescollide
2007-08-05, 22:27
Bullet for my valentine är inte sämre men till och med fjantigare än detta. Ett band som går in i studion och spelar in sina låtar om igen i studion för att göra dom utan skrik i syfte att få spelas mer på radio borde brännas på bål. Sellouts
Det fattade jag väl, men om man inte har något bättre att komma med så ska man väl sitta ner o hålla käft? :D
BFMV är grymma ja, nya skivan kommer väl ut rätt så snart? Grymt att ha när man tränar, så slipper man Connys tjöt också. ;)
Deras hemsida är så rörig så jag har inte snappat upp när släppet är :S
OT: Jag kommer nog aldrig kunna styrketräna mer, så nej blir nog svaret. Trist att man är uppbunden på 2 år :D
X-ecuter
2007-08-05, 23:01
för mycket av Pojkbandsmetal för tillfället... Westlife + metal = sliskig BFMV & Sonic musik... *gah!* :laugh:
Wennerberg
2007-08-06, 20:05
Ja, gör så!
Scratch89
2007-08-06, 22:24
Bullet for my valentine är inte sämre men till och med fjantigare än detta. Ett band som går in i studion och spelar in sina låtar om igen i studion för att göra dom utan skrik i syfte att få spelas mer på radio borde brännas på bål. Sellouts
Fast... det är ju bara Tears Don't Fall som har en version utan screamo, och det var demoversionen; screamon kom till senare. Så egentligen är MTV-versionen den rätta versionen, och screamoversionen den senare.
Scratch89
2007-08-06, 22:25
Ja, gör så!
Moget. Jag har inte tid eller lust.
för mycket av Pojkbandsmetal för tillfället... Westlife + metal = sliskig BFMV & Sonic musik... *gah!* :laugh:
And i love it! :D
Jag gillar den här mesigare pojkbands (dock så är det en het tjej som är bassist i Sonic) metal musiken. Klockren är den då den inte känns lika hjänrdöd som "riktig" metal gör. Jag lyssnade på pudzianowskis tips men tyckte inte det var något speciellt med dem. Vi har helt enkelt mycket olika metal smak. Jag gillar den nya mesmetallen
Tycker det låter som en taskig Soilwork kopia jag.
Jo, Sonic är lite lika Soilwork men skönare. Jag gillar även soilwork (då givetvis deras mesmetall)
Wennerberg
2007-08-07, 17:39
Moget. Jag har inte tid eller lust.
Jag älskar dig med!
Pudzianovski
2007-08-07, 18:10
Jag gillar den här mesigare pojkbands (dock så är det en het tjej som är bassist i Sonic) metal musiken. Klockren är den då den inte känns lika hjänrdöd som "riktig" metal gör. Jag lyssnade på pudzianowskis tips men tyckte inte det var något speciellt med dem. Vi har helt enkelt mycket olika metal smak. Jag gillar den nya mesmetallen
Det finns väldigt många liknande band. Kolla similar artists här t.ex.
http://www.last.fm/music/Sonic+Syndicate/+similar
Det finns väldigt många liknande band. Kolla similar artists här t.ex.
http://www.last.fm/music/Sonic+Syndicate/+similar
Tack för länken!
Så du är hård rockare Timmie (http://chaan.se/musik/timmy.mp3)
Så du är hård rockare Timmie (http://chaan.se/musik/timmy.mp3)
Det vet jag inte. Boyband-Metal rockare kanske :D
Scratch89
2007-08-11, 11:55
Fast jag förstår inte vad det är som är mesigt med den? Sången är ju inte direkt mesig i t.ex BFMV, och musiken är ju fett tung.
timme.. tack för musiktipset.. helt i min smak.. orka folk som gnäller på att de är töntigt osv? kul om alla skulle gilla samma musik?
Fast jag förstår inte vad det är som är mesigt med den? Sången är ju inte direkt mesig i t.ex BFMV, och musiken är ju fett tung.
Jag tycker inte heller att det är mesigt men jag tror att jag förstår varför andra tycker det. Det har förmodligen att göra med att de inte bara skriker i sina låtar. De har ju "riktig" sång med också. De växlar sång med skrik och det gillar jag fett mycket :D Sedan så gillar jag när låtarna håller ett högt tempo med mycket tryck i bitarna om man säger så. När basisten och trummisen misshandlar sina instrument så mår jag bra :D
timme.. tack för musiktipset.. helt i min smak.. orka folk som gnäller på att de är töntigt osv? kul om alla skulle gilla samma musik?
Jag håller med dig. Roligt att du också gillar dem! Nu vill jag att de ska komma med en ny skiva så fort som möjligt :D
Dessvärre störde de min uppladdning inför Dark Tranquillity rätt hårt i torsdags. Och nu när jag ser att de enligt sig själva (eller skivbolaget) spelar hardcore och death metal på myspace lär jag radera dem. Tänkte 'de här ska följas'. Det får man tänka om.
Dessvärre störde de min uppladdning inför Dark Tranquillity rätt hårt i torsdags. Och nu när jag ser att de enligt sig själva (eller skivbolaget) spelar hardcore och death metal på myspace lär jag radera dem. Tänkte 'de här ska följas'. Det får man tänka om.
Var DT bra live då? Det jag har hört från DT på liveinspelningar har varit väldigt uselt. DT låter inte ens likt sig själva live (det jag hittills har hört).
http://farm1.static.flickr.com/89/245063794_5ab866053b.jpg
...
Var DT bra live då? Det jag har hört från DT på liveinspelningar har varit väldigt uselt. DT låter inte ens likt sig själva live (det jag hittills har hört).
De verkar otroligt ojämna live (fast alla kommentarer om deras spelningar i år har varit positiva). När jag såg dem på Klubben (Fryshuset) 2002 eller vad det var var en av de bästa spelningar jag sett. Sedan har jag för mig jag såg dem i Göteborg utomhus på Heden. Jag e faktiskt inte säker på att det var dem jag såg för precis som du skriver så gick det inte att känna igen dem. Sedan har jag någon liveinspelning från den tiden de gjorde sina bästa plattor (Haven, Damage Done) där det är.. ja bäst helt enkelt. Jag tror inte jag hört någon motsvarande klass på en liveinspelning (rock). Återigen, har någon festivalvideo med Wonders at your feet som låter skit.
I torsdags var det väl bra... tills de började gräva för djupt i låtarkivet. Det var en 100+ kg göteborgare ditrest som fått för sig att han skulle skapa oreda.. så jag tacklade honom.
hahavaffan
2007-09-11, 10:34
Dom är fan köttiga. Såg dom live på Malmöfestivalen.
De verkar otroligt ojämna live (fast alla kommentarer om deras spelningar i år har varit positiva). När jag såg dem på Klubben (Fryshuset) 2002 eller vad det var var en av de bästa spelningar jag sett. Sedan har jag för mig jag såg dem i Göteborg utomhus på Heden. Jag e faktiskt inte säker på att det var dem jag såg för precis som du skriver så gick det inte att känna igen dem. Sedan har jag någon liveinspelning från den tiden de gjorde sina bästa plattor (Haven, Damage Done) där det är.. ja bäst helt enkelt. Jag tror inte jag hört någon motsvarande klass på en liveinspelning (rock). Återigen, har någon festivalvideo med Wonders at your feet som låter skit.
I torsdags var det väl bra... tills de började gräva för djupt i låtarkivet. Det var en 100+ kg göteborgare ditrest som fått för sig att han skulle skapa oreda.. så jag tacklade honom.
Ganska skumt, att de är så ojämna? Väldigt konstigt. Damage done är en riktigt skön skiva.
...
haha. ja eller så offrar man sig själv för "sien liv måil som eir att vara i helvete åk så" black metal är helt klart mer haurdcore.
ywlGYNiu5-s
Shit! Jag älskar det fullt ut...den har allt; fylla, dålig engelska och folk med självdistans. HATE!!!! Nu måste jag spy lite.
Varför finns dessa onödiga band?
[.yt]ywlGYNiu5-s[/yt]
Shit! Jag älskar det fullt ut...den har allt; fylla, dålig engelska och folk med självdistans. HATE!!!! Nu måste jag spy lite.
Varför finns dessa onödiga band?
Det där var bara pinsamt. Jag vågar inte se mer. Det jag undrar över är hur man så lätt kan se om någon är full? Jag är sämst på att se sådant.
hahavaffan
2007-09-12, 21:47
ywlGYNiu5-s
Varför finns dessa onödiga band?Ja herrejävlar vilken usel engelska. Min morsa har ju bättre uttal.
Pudzianovski
2007-09-12, 21:56
Nu är jag jättenyfiken på att höra er engelska (ni som klagat) här i tråden.
*popcorn*
*popcorn*
Min engelska är inte bättre kan jag säga :D
machine gun
2007-09-13, 13:51
*popcorn*
Skillnaden mellan dem och många av oss andra, är att de är offentliga personer som förväntas kunna genomföra intervjuer på ett förståeligt sätt. Dessutom är deras låtar på engelska, det minsta man kan begära är ju att de kan tala det språket.
Tricklev
2007-09-13, 14:05
...
:laugh:
ywlGYNiu5-s
:laugh: :hbang:
Fan denna tråden blev helt plötsligt skitbra. *popcorn*
Edit: I´d hit tjejen dock.
Pudzianovski
2007-09-13, 15:34
Skillnaden mellan dem och många av oss andra, är att de är offentliga personer som förväntas kunna genomföra intervjuer på ett förståeligt sätt. Dessutom är deras låtar på engelska, det minsta man kan begära är ju att de kan tala det språket.
Så fort man blir offentlig person och sjunger på engelska måste man alltså tala mycket bra engelska? vilket du inte anser att de gör?
Tillått mig att le...
machine gun
2007-09-13, 20:41
Så fort man blir offentlig person och sjunger på engelska måste man alltså tala mycket bra engelska? vilket du inte anser att de gör?
Tillått mig att le...
Gränsen mellan mycket bra och förståelig är allt annat än hårfin.
Pudzianovski
2007-09-13, 20:50
Gränsen mellan mycket bra och förståelig är allt annat än hårfin.
Men vem är du att ställa något slag av allmänt krav på att svenska artister som blir lite kända och sjunger på engelska skall prata bra engelska?
Du och de som klagar på deras engelska kan väl istället lägga upp ett ljudklipp på er engelska. Det vore kul att jämföra.
machine gun
2007-09-13, 20:56
Jag tycker att det är ganska pinsamt med band som envisas att göra engelska låtar trots uselt uttal (och då pratar jag om uttalet av texterna i själva låtarna alltså).
Nu var ju iofs inte den dåliga engelskan huvudsaken, utan bara en del som gör intervjun (ännu) mer komisk. Nyblivna rockstars, eller vad? :D
Det där var bara pinsamt. Jag vågar inte se mer. Det jag undrar över är hur man så lätt kan se om någon är full? Jag är sämst på att se sådant.
För att dom precis verkar ha lirat på en festival där det var massa folk. Dom tyckte det var det ballaste dom har gjort och så får dom göra intervju i TV. Wow vi är rockstars på riktigt nu!
Klart dom har druckit bira.
*popcorn*
Jag klagar inte på engelskan. Jag konstaterade bara att den är ganska genant värdelös vilket gör att dom framstår som än mer pinsamma. Jag tycker det är skitbra för ju mer sånnahär meningslösa band gör bort sig desto bättre.
Jag älskar ju denhär intervjun efter som dom stryker under sig själva ganska bra.
"Åkej wi heve nou tååreksperiense bat aj'm de fakking liidsingers and aj tåld maj fakking gitarticher haw to plaj de fakking gittar! haw cool is dat!"
machine gun
2007-09-14, 08:30
Jag klagar inte på engelskan. Jag konstaterade bara att den är ganska genant värdelös vilket gör att dom framstår som än mer pinsamma. Jag tycker det är skitbra för ju mer sånnahär meningslösa band gör bort sig desto bättre.
Haha, bra skrivet.
Jag älskar ju denhär intervjun efter som dom stryker under sig själva ganska bra.
"Åkej wi heve nou tååreksperiense bat aj'm de fakking liidsingers and aj tåld maj fakking gitarticher haw to plaj de fakking gittar! haw cool is dat!"
:laugh:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.