Visa fullständig version : Döda mygg?
Har alltid fönstern dörrar öppna och det stormar in mygg, trotts att det är ganska nersläckt.
Finns det något effektivt sätt att få utrota dem?
Har för mig att vi har en blå el-chock-lampa som jag inte kan hitta nu, men är en sådan det effektivaste alternativet?
Har alltid fönstern dörrar öppna och det stormar in mygg, trotts att det är ganska nersläckt.
Har för mig att vi har en blå el-chock-lampa som jag inte kan hitta nu, men är en sådan det effektivaste alternativet?
Nej det är det inte om du sitter inne i ditt rum. Mitt tips (som garanterat funkar) är att STÄNG dörren! Om du ska ha fönster öppna får du snickra ihop en "träram" som passar perfekt i ditt fönster och ta en häftmaskin och spänna upp ett myggnät innanför träramens ram (:S). Så gör jag i mitt rum och det funkar perfa!
Tror inte ljuset spelar någon större roll. Tror dom känner av kroppstemperaturen. En el-chock-lampa är nog en lösning.
Nej det är det inte om du sitter inne i ditt rum. Mitt tips (som garanterat funkar) är att STÄNG dörren! Om du ska ha fönster öppna får du snickra ihop en "träram" som passar perfekt i ditt fönster och ta en häftmaskin och spänna upp ett myggnät innanför träramens ram (:S). Så gör jag i mitt rum och det funkar perfa!Kommer inte hända - kan jag säga direkt.
Kommer inte hända - kan jag säga direkt.
Ta på dig en heltäckande dräkt av neopren och en mygghuva? Är min plan B. Tycker dock plan A är mest behaglig. Kan dock tipsa dig om en slags "lampa" som jag inte har själv men som även den, garanterat, fungerar. Det är nämligen så att myggor drar sig till sina byten, människor m.m, genom att lokalisera koldioxiden vi släpper ut genom vår andning. (ALLTSÅ ÄR DET INTE KROPPSVÄRME DOM BRYR SIG OM!)
Det finns nya mygglampor som släpper ut ett ämne som är likt koldioxid och lurar mycken dit där dom sugs upp i en fläkt och dör. Sedan samlas dom upp i en behållare. Ungefär som en dammsugare fungerar :cool:
Skaffa en sådan...
Har bra är det då att själv sitta och andas in detta?
Har bra är det då att själv sitta och andas in detta?
Antar att det är som att andas vanlig koldioxid vilket vi ju gör 24/7 i vilket fall. Nån måste ju testa iaf *rolleyes*
blekfet2
2007-08-03, 19:09
hårspray funkar klockrent.
En myggas liv är lika mycket värt som en människas!
En myggas liv är lika mycket värt som en människas!Har aldrig sagt något annat.
Illa att man känner behov av att ha myggspray på sig inomhus...
Det finns ju massor av bra maskiner som dödar mygg..
Fast hade det inte varit bäst om du köpte myggnät för fönstret??
myggnät (http://www.skadedjursbekampning.nu/produkt/Flugskarm-for-Fonster)
Sheogorath
2011-07-07, 16:43
En sådan här i varje hand:
http://www.coolstuff.se/media/image/45b41a6d53fc3cb69294cfd13b44be7d.jpg
Håll in knapparna, sen gör du så här:
7fG4NYzD6M8
Sparven från Minsk
2011-07-08, 20:05
Myggnät för dörren/fönstret.
All done!
shadowfire
2011-07-08, 20:10
Det finns ju massor av bra maskiner som dödar mygg..
Fast hade det inte varit bäst om du köpte myggnät för fönstret??
myggnät (http://www.skadedjursbekampning.nu/produkt/Flugskarm-for-Fonster)
underbart att du bumpar en gammal tråd och repliar på ett inlägg från 2007 :)
Akerhage
2011-07-08, 20:17
Jag brukar slå dem lite lätt med handen, det brukar räcka. De är inte så seglivade som man tror de där rackarna. Aldrig behövt några maskiner eller liknande. Handen räcker fint! Baksidan av handen till flickvännen och handflatan till myggen. Det funkar alltid!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.