handdator

Visa fullständig version : Träningsresultat i excell?

MaW
2007-08-01, 14:40
Hade tänkt mig att ta tag lite mer seriöst i det här med träningen igen, genom att köra en liten träningsdagbok.
Jag skulle gärna vilja skriva upp reps,vikt och set i ett excellblad och illustrera detta till ett diagram där man kan följa utvecklingen....

så... till min fråga... Finns det en användbar formel som jag kan använda för att få en rättvis bedömining mellan vikt/reps-antal?*gah!*

Kurash
2007-08-01, 14:47
Skriv varje set på en ny rad, med kolumner för övning, reps, datum, vikt osv. Sen gör du ett pivotdiagram av det hela.

MaW
2007-08-01, 16:35
Skriv varje set på en ny rad, med kolumner för övning, reps, datum, vikt osv. Sen gör du ett pivotdiagram av det hela.

Hur fungerar det om jag periodiserar träningen då?? dvs svå veckor lätt vikt och många reps, följt av två med tunga vikter och färre reps...?

chidde
2007-08-01, 18:06
Hur fungerar det om jag periodiserar träningen då?? dvs svå veckor lätt vikt och många reps, följt av två med tunga vikter och färre reps...?

då skapar du helt enkelt två olika .xls-filer

Kurash
2007-08-01, 18:33

Vill du göra en förbestämt schema eller bara redovisa dina resultat i ett diagram? Pivot är ett utmärkt sett att åskådliga göra information på olika sätt, men om du är ute efter ett schema kanske det är bättre att stolpa upp det på det gamla hederliga viset.

skaparn
2007-08-01, 18:57

Då kan du indexera varje träningspass i en separat kolumn och med hjälp av denna siffra filtrera passen. eller på annat sätt utnyttja att du "taggat" varje pass med dess tema.