Visa fullständig version : Vaccum pose
Hur tränar man upp en bättre Vaccum pose? hehe.. konstig fråga men det borde väl funka att göra på nått sätt?
Öva ? :)
Seriöst så går det ju att köra övningar där man drar in magen, t ex att stå på alla fyra och dra in magen allt man kan.
Att tänka på att dra in magen vid många andra magövningar skadar nog inte heller i längden.
alternativ ett...öva på att dra in magen. Att dra in magen i andra övningar som tex knäböj är inte så bra om man vill ha bra stöd för ryggraden(vem vill inte ha det?).
Va fan, öva!!
Ha inte för stor mage/för liten bröstkorg heller annars ser det helt löjligt ut när man utför den posen.
typ när 70tals byggarna drar in kistan?
Originally posted by spas
typ när 70tals byggarna drar in kistan?
Ja, och samtidigt blåser upp bröstkorgen så mycket dom kan, och håller händerna bakom huvet, typ.
Med andra ord den mest gudlike poseringen som någonsin finns tillsammans med Arnolds posering där han håller upp armarna som om han håller ett gevär, så ser man ena armen från insidan och den andra från utsidan, och Arnolds "grekisk staty-pos" där han kör en halv dubbelbicca medans han sträcker ut den andra armen helt, siktar mot skyn.
Sitter i skolan just nu så jag kan inte bifoga några bilder med dessa poser, hoppas ni fattar vilka jag menar.
http://digilander.libero.it/mrolympia2/fz33.jpg
Chris: Har du käkat sådana konstiga svampar nu igen? :D Vill man lära sig vaccumpose är det bara att göra den. Zane gör den snyggt ja. :)
AnabolicProtein: Den posen är snygg ja. Det finns en bild på Athletic i Malmö där Renato Somenzi gör just den posen sittandes på knä. En av dom snyggaste byggarbilderna jag har sett. Finns på http://www.athleticcenter.se/foto/halloffame/halloffame.html
//jörgen
Nu är det inte så jag övar på att göra supervaccumposer direkt, tycker bara det är kul att veta onödiga saker... jag vet massor. :D
Vi hade en liknande tråd för något år sedan.
Frank Zane skrev i en av sina böcker ungefär så här :
- Båda händerna bakom nacken.
- Drag in magen och blås ut all luft ur lungorna.
- Böj dig fram tills huvudet är mellan knäna.
- Blås ut den allra sista luften och drag in magen mer.
- Med händerna fortfarande bakom nacken så reser man sig upp.
- Där satt den !
Så gör man posen och så skulle man träna på att göra den.
Herkulez
2003-04-09, 07:21
jag hade velat se dagens proffs göra den, eller dom gör ju den, fast tvärtom:rolleyes:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.