Logga in

Visa fullständig version : Bärbar från Zepto, synpunkter?

FreCKo
2007-07-29, 21:34
Är ute efter en ny dator och jag är lite tveksam till om jag ska köpa en bärbar eller stationär, och så hittade jag den här sidan:
http://www.zepto.se/Shop/Default.aspx

Sjukt bra priser på bärbara, men vad är haken? Har ALDRIG hört talas om Zepto som märke, men dom få recensioner jag kan hitta så verkar dom vara riktigt bra...

Så, är det någon som har någon erfarenhet av Zepto?

hahavaffan
2007-07-29, 21:36
Zepto är asbra! Det startades här nere där jag bor, i Vellinge kommun. Aldrig hört nåt negativt om dom.

MasterChief
2007-07-29, 21:36
edit: Blandat ihop saker.

StefanC
2007-07-29, 21:38
Hade Zepto hafe större skärmar hade jag köpt ifrån dem, men det har dem ju tyvärr inte. Har bara hört bra saker om dem.

hahavaffan
2007-07-29, 21:40
Hade Zepto hafe större skärmar hade jag köpt ifrån dem, men det har dem ju tyvärr inte. Har bara hört bra saker om dem.Ringer man och snackar med dom kan du säkert få större skärm, men det lär kosta en slant extra.

FreCKo
2007-07-29, 21:43
Zepto är asbra! Det startades här nere där jag bor, i Vellinge kommun. Aldrig hört nåt negativt om dom.

Fan va bra, så du känner flera som har provat dom? Vad tycker dom generellt? Att den är bra MEN...? Eller finns det inget men? Hur är ljudnivån på dom här bestarna?

Hade Zepto hafe större skärmar hade jag köpt ifrån dem, men det har dem ju tyvärr inte. Har bara hört bra saker om dem.

15.4" på den "bästa" modellen är ändå helt okej... 17" hade ju varit mysigt, men det är inte så viktigt.

chidde
2007-07-29, 22:08
ehm? vad gäller datorer tycker jag att man ska in på sweclockers och titta
du vill inte höra hur nöjda folk har varit med sina datorer, ta hellre reda på vad som har hänt med de som är missnöjda och hur zepto har hanterat det

på sweclockers finns det många trådar och lika många delade meningar om zepto som märke och som kvalité, in där och kika

StefanC
2007-07-29, 22:23
15.4" på den "bästa" modellen är ändå helt okej... 17" hade ju varit mysigt, men det är inte så viktigt.

För mig som kollar på film och serier i mängder är skärmen väldigt viktig. 20" är något jag vill ha, men just nu är det prio på annat. :D

PowPow
2007-07-29, 23:12
För mig som kollar på film och serier i mängder är skärmen väldigt viktig. 20" är något jag vill ha, men just nu är det prio på annat. :D

Köp en TV, vännen :)

Jag har också kollat en del på zepto. Verkar prisvärt.

PowPow
2007-07-29, 23:15
Va fanken. Sist jag kollade så hade de en del modeller med 12 och 13,3" skärm. Nu är minsta 14,1 /=

Tänk på att priserna på hemsidan visas exklusive moms. Om man inte ändrat det.

manko
2007-07-29, 23:25
köp istället från www.zeptoexperten.se så får du bättre pris. Sen har jag läst ang zepto att det blivit rätt många måndagsexemplar men även sen folk som blivit grymt nöjda. Jag satt ju och fundera mellan en zepto och en dell 1520. Det slutade med en dell 1520 och jag är grymt nöjd över den :)

chidde
2007-07-30, 00:00
dell tycker jag är stora o klumpiga, zepton är lite slimmare
ska man på ännu slimmare så är det sony vaio

men som sagt, där é ett par måndagsexemplar... om dem har rättat till det vet jag inte. har snackats om att tangentbord glappar, vissa drivrutiner är krångliga, bluetoothens vara eller icke vara är oklar (beroende på var man beställer sin zepto)

lite smått o gått som man kanske hade klarat sig undan om man hade lagt en 2000 kr extra på ett annat märke

Jarod
2007-07-30, 02:39
Tom´s Hardware har en pågående artikelserie som heter "Vår Favorit" där dom testar laptops. Dom har hunnit med fyra stycken hittills bla. en Zepto Znote 2425W (http://www.tomshardware.se/datorer/barbara_datorer/20070704/).

schabo-labo
2007-07-30, 11:05
du vill inte höra hur nöjda folk har varit med sina datorer, ta hellre reda på vad som har hänt med de som är missnöjda och hur zepto har hanterat det

på sweclockers finns det många trådar och lika många delade meningar om zepto som märke och som kvalité, in där och kika
Bra sagt :)

Mart|n
2007-07-30, 13:36
Jag har en Zepto 3415W som fungerar hur bra som helst!

Men det behöver inte betyda att alla andra också gör det... :)