Logga in

Visa fullständig version : Att reklamera?

Bönne
2007-07-29, 20:07
Jag har lyckats paja min stationära dator, ganska länge sedan förvisso, men inte känt behov av en stationär så aldrig fixat den.

Sedan för ett antal veckor sedan, pajar skärmen på laptopen. Frågat på ett datorforum och fått sagt till mig att det förmodligen är backlighten som är kass.

Är av märket Dell, ungefär 13-14 månader gammal, garantin höll i 12

Hörde med Dell och kan köpa ny skärm av dem för 2800 (ganska lätt att byta själv), vilket jag tycker det är värt.

Dock borde man kanske reklamera, det är väl så att "Konsumenträttslagen" säger att en försäljare (ifall det är ett företag) är ansvarig för att produkten fungerar i åtminstone 24 månader. Detta ifall det inte är att förvänta sig att produkten kan paja inom den tiden. Vilket det kanske inte är med en lcd på en laptop?

Vad tror ni, är det värt att lägga ner tid för att försöka få det gratis, eller är det dött race?

Ringer dem annars imorgon.

Yucko
2007-07-29, 21:24
Funkade finfint för mig iaf. då fläkten samt hårddisken la av på min gamla slaptop för några år sen. Garantin hade gått ut, men konsumentköplagen fanns där som tur är/var.

hahavaffan
2007-07-29, 21:41
Det skadar aldrig att försöka! Fan, kan man så ska man ju lätt försöka komma undan så billigt som möjligt.

Bönne
2007-08-28, 07:35
Tog ettusen år innan allt gick igenom, men nu finns laptopen här, med en ny skärm och jag behövde inte pröjsa att öre, fast Dell-support är nog inte så glada på mig.

Mental
2007-08-28, 09:59
Tog ettusen år innan allt gick igenom, men nu finns laptopen här, med en ny skärm och jag behövde inte pröjsa att öre, fast Dell-support är nog inte så glada på mig.

Äh, är man artig och trevlig men bestämd och står på sig så blir det bra, och utan att någon behöver bli förbannad.

Man kommer så mycket längre om man får supportpersonen med sig än när man har den mot sig, grundläggande mänsklig psykologi :)

Bönne
2007-08-28, 19:13
Äh, är man artig och trevlig men bestämd och står på sig så blir det bra, och utan att någon behöver bli förbannad.

Man kommer så mycket längre om man får supportpersonen med sig än när man har den mot sig, grundläggande mänsklig psykologi :)Självklart, fast ibland så blir det en omväg.

Börjar de dra åt, så får man bita ifrån.

Cocadona
2007-08-28, 20:09
För grejer som är köpta från 2005 och framåt så gäller KKL i 3år nu för tiden (tack EU!). Felet måste vara där ursprungligen och inte vara slitage eller felanvändning dock.