Bönne
2007-07-29, 20:07
Jag har lyckats paja min stationära dator, ganska länge sedan förvisso, men inte känt behov av en stationär så aldrig fixat den.
Sedan för ett antal veckor sedan, pajar skärmen på laptopen. Frågat på ett datorforum och fått sagt till mig att det förmodligen är backlighten som är kass.
Är av märket Dell, ungefär 13-14 månader gammal, garantin höll i 12
Hörde med Dell och kan köpa ny skärm av dem för 2800 (ganska lätt att byta själv), vilket jag tycker det är värt.
Dock borde man kanske reklamera, det är väl så att "Konsumenträttslagen" säger att en försäljare (ifall det är ett företag) är ansvarig för att produkten fungerar i åtminstone 24 månader. Detta ifall det inte är att förvänta sig att produkten kan paja inom den tiden. Vilket det kanske inte är med en lcd på en laptop?
Vad tror ni, är det värt att lägga ner tid för att försöka få det gratis, eller är det dött race?
Ringer dem annars imorgon.
Sedan för ett antal veckor sedan, pajar skärmen på laptopen. Frågat på ett datorforum och fått sagt till mig att det förmodligen är backlighten som är kass.
Är av märket Dell, ungefär 13-14 månader gammal, garantin höll i 12
Hörde med Dell och kan köpa ny skärm av dem för 2800 (ganska lätt att byta själv), vilket jag tycker det är värt.
Dock borde man kanske reklamera, det är väl så att "Konsumenträttslagen" säger att en försäljare (ifall det är ett företag) är ansvarig för att produkten fungerar i åtminstone 24 månader. Detta ifall det inte är att förvänta sig att produkten kan paja inom den tiden. Vilket det kanske inte är med en lcd på en laptop?
Vad tror ni, är det värt att lägga ner tid för att försöka få det gratis, eller är det dött race?
Ringer dem annars imorgon.