Visa fullständig version : Nightwish, singel med ny sångerska.
Jahopp, jag har missat detta totalt verkar det som och ingen har varit lyrisk över det här heller.
Nightwish har nu officiellt ersatt Tarja Turunen med en svenska vid namn Anette Olzen.
Deras senaste singel som släpptes dagen efter den officiella utnämningen 24:e maj:
KU_3jSDCKyk
Schysst känsla, man saknar lite av operastilen men detta kan mycket väl bli jättebra bara hon får komma in i det. Alternativt att hon kör på med sin egna stil och då kommer det ändå förmodligen bli jättebra, det är ju trots allt samma låtskrivare :D
Låter helt okej faktiskt.. Men låter inget som den gammla Nightwish.
Slartibartfast
2007-07-29, 15:09
Den var riktigt tandlös.
Deceiver85
2007-07-29, 15:09
Det låter som Within Temptation hela vägen...
Marcelo_Garcia
2007-07-29, 15:10
Bättre sångerska tycker jag. För mycket svensk brytning, men man slipper iaf låtsasoperan ;) Däremot var låten inget vidare, låter som de har slängt ihop den på en kvart jämfört med de flesta andra.
Nä, WT är ju bra och Sharon den Adel sjunger bättre. Nightwish har faktiskt blivit riktigt dåliga på senare år.
Animalistic
2007-07-29, 15:30
3 nya singlar finns att lyssna på @ deras sida. lite för mjukt för att vara nightwish dock är "The Poet and the Pendulum" bra ! fast den är 13minuter lång lewl.
ska se dom live @ lisebergshallen i höst/vinter. vilka mer ska dit ?
Deceiver85
2007-07-29, 15:34
Nä, WT är ju bra och Sharon den Adel sjunger bättre. Nightwish har faktiskt blivit riktigt dåliga på senare år.
Missförstå mig inte, WT tillhör min favoritband alla dagar i veckan (även om de har blivit klart sämre med åren). Nightwish senaste singel låter dock som en dålig kopia av WT...
Arf Pingvin
2007-07-29, 15:40
Långt intro, när börjar låten?
grisbil3n
2007-07-29, 15:45
Och här sitter man och försöker äta frukost...
Herr Oberst
2007-07-29, 16:25
Bruden är från Helsingborg. Två veckor innan Nightwish hade sin audition hade hon inte ens hört talas om bandet utan mest hållt sig till Abba-covers. Det tycker jag säger en hel del om bandet.
Förr gillade jag dem.
Låter bra faktiskt, fast Tarja var mycket bättre.
Låter imo som ett random-band.
Ska dock bli intressant att se hur de tyngre låtarna funkar.
För ett antal år sedan gillade jag nightwish skarpt, lyssnar dock väldigt sällan på dem nuförtiden.
Tarja rockade och gav Nighwish en stor del av dess "feel".
Kristian
2007-07-29, 21:29
Man kan säga att kännslan är borta nu. Bandet stack ut tack vare Tarja. Fast så dålig tror jag inte den nya plattan blir.
Alla band går igenom förändringar. Nightwish har gjort lite av en "In Flames" helt enkelt. Utvecklats.
Fatalist
2007-07-29, 21:46
Sjukt dåligt. Hon låter som vilken random-artist som helst. 90% av alla kvinnliga sångerskor låter likadant, och hon kan inte placeras i de resterande 10%.
Deceiver85
2007-07-29, 21:53
Nightwish har gjort lite av en "In Flames" helt enkelt.
Att göra en "In Flames" betyder uteslutande att man har försämrats...
LadyInsane
2007-07-29, 21:58
Tarja var min gud när jag var 14. Detta är sorgligt.
+1.
WT är läskigt dåliga. Trist att Nightwish har bestämt sig för att bli likadana....
Deceiver85
2007-07-29, 22:01
WT är läskigt dåliga...
...idag. Efter Mother Earth har det gått utför, men innan dess var de gudomliga!
Ja vi får väl höra hur det låter. Jag reserverar mig för kritik innan jag hört skivan.
Within Temptation tycker jag har låtit hyfsat lika upp till senaste skivan. Ska vara att produktionen har blivit bättre och bättre. Senaste skivan tog ett steg i en annan riktning dock.
Alla band har skivor som fans tycker mindre om. Kalla det experimentskivor (Metallica, Load och ReLoad är väl praktexempel?) de hjälper ju till att utveckla banden dock, alla kan inte bli nöjda.
Deceiver85
2007-07-29, 22:38
Within Temptation tycker jag har låtit hyfsat lika upp till senaste skivan. Ska vara att produktionen har blivit bättre och bättre. Senaste skivan tog ett steg i en annan riktning dock.
Jag skulle vilja påstå att The Heart of Everything och The Silent Force är ganska jämnlika.
Alla band har skivor som fans tycker mindre om. Kalla det experimentskivor (Metallica, Load och ReLoad är väl praktexempel?) de hjälper ju till att utveckla banden dock, alla kan inte bli nöjda.
Metallica har dock gjort en rejäl "In Flames" och bara blivit sämre och sämre... jag säger bara St Anger
Lyssnar inte så inbitet på Metallica så jag ska inte uttala mig i den frågan. Men jag står fast vid att alla band har sina snedsteg enligt de allra flesta av sina fans. Sen att de snedstegen i sig inte består av samma skiva för alla är en annan sak.
LadyInsane
2007-07-29, 22:51
...idag. Efter Mother Earth har det gått utför, men innan dess var de gudomliga!
Alltid för mig iofs....
Har problem för all typ av Symfonisk Metal.
Deceiver85
2007-07-29, 23:03
Alltid för mig iofs....
Har problem för all typ av Symfonisk Metal.
Come and say it to my face that tidiga WT är symfonisk metal! :MrT:
LadyInsane
2007-07-29, 23:10
Come and say it to my face that tidiga WT är symfonisk metal! :MrT:
Vad skulle du kalla det isf?
Okej, ooookej nu ger vi oss! Jag vägrar ha en diskussion om sub-genrer inom metal för det kan tolkas hur fritt som helst.
Jag menar ta... Mayhem till exempel! Mucho Sado Maso Goth Black Death Blood Gore Guts Entrails Intestines Brain Suicide Homocide Ultranorsk Viking Hyper Hyber Katt Hund Råtta Metal.
Deceiver85
2007-07-29, 23:32
Vad skulle du kalla det isf?
gothic metal, solklart!
haha :D In Flames är så otroligt mycket skönare och bättre nu än då. Orka höra hjärndött morrande/vrålande/growlande och utan någon melodi som man kan följa med i.
Smak är som röven. Jag avskyr vanlig rutten dödsmetall.
Deceiver85
2007-07-30, 01:24
haha :D In Flames är så otroligt mycket skönare och bättre nu än då. Orka höra hjärndött morrande/vrålande/growlande och utan någon melodi som man kan följa med i.
In Flames fulländade GBG-dödsmetallen med Clayman-albumet, nu är de bara NU-metal...
Corpobal
2007-07-30, 01:46
I det korta stycket sammanfattade fint vilka pissiga sellouts/klåpare band som In Flames är, snart kommer dom incyklande i teverutan och gör reklam för Elgiganten eller varför inte lite curling i en video.
Whistler
2007-07-30, 02:02
Jag bloggade om nya sångerskan när det precis annonserades.
Har inte lyssnat på låtarna sen dess, men när jag lyssnar på nya singeln så tänker jag samma sak. "Carola med riff". Tyvärr är det en underutvecklad Carola som inte har någon kraft i rösten, och likt er andra tycker också jag att det hela låter som en halvdan kopia av WT.
Within Temptatins album "Enter" och "Mother Earth" är bland de mest spelade albumen i min skivhylla. Därefter gick det som redan konstaterat bara utför.
Det är lätt att orera om subgenrer, men jag försöker lära mig att klassa det som antingen "bra metal" eller "dålig metal". Gällande In Flames... Personligen tycker jag "Reroute to Remain" och "Come Clarity" är bland det bästa jag hört produktionsmässigt inom metal, men det är ändå svårt att toppa "Whoracle", "The Jester Race", "Colony" och sist men absolut inte minst "Clayman", som var det album som fick mig att på allvar börja lyssna på metal.
Det enda band jag kan säga har utvecklats till det sämre för varje album är Vintersorg. Han började som ett musikaliskt geni och gjorde "Till Fjälls" och "Ödemarkens Son". Därefter brast allt och blev olyssningsbar sörja. Senaste albumet har gått tillbaka till de tidiga albumens härliga känsla till viss del, men det känns ändå för plastigt på något sätt. Exempel på en artist som bara blir bättre och bättre är ju Pain. Peter Tägtgren började med ett projekt som var nyskapande och stimulerande, men nådde dock aldrig längre än "bra". För varje album blev det bättre och bättre, och senaste albumet "Psalms of Extinction" är ett mästerverk!
Deceiver85
2007-07-30, 02:19
Det enda band jag kan säga har utvecklats till det sämre för varje album är Vintersorg. Han började som ett musikaliskt geni och gjorde "Till Fjälls" och "Ödemarkens Son". Därefter brast allt och blev olyssningsbar sörja. Senaste albumet har gått tillbaka till de tidiga albumens härliga känsla till viss del, men det känns ändå för plastigt på något sätt. Exempel på en artist som bara blir bättre och bättre är ju Pain. Peter Tägtgren började med ett projekt som var nyskapande och stimulerande, men nådde dock aldrig längre än "bra". För varje album blev det bättre och bättre, och senaste albumet "Psalms of Extinction" är ett mästerverk!
Håller med fullständigt på alla punkter!
PAIN är antagligen mitt svenska favoritband just nu, men jag avvaktar och ser ifall Naglfars gamla sångare kan lyfta Thyrfing igen...
grisbil3n
2007-07-30, 06:20
Smakar bajs bättre lr sämre beroende på kulör och form?
...
Zombie Slam! :hbang: Tägtgren är kung, allt han rör blir guld. Behöver jag nämna Hypocrisy - Virus?
LadyInsane
2007-07-30, 09:18
*slap*
OMG ja! Fler som tycker likadant...!:D
Zombie Slam! :hbang: Tägtgren är kung, allt han rör blir guld. Behöver jag nämna Hypocrisy - Virus?
Den är jättebra. Dessutom låter han otroligt bra live, i jämförelse med många andra growlare, tyvärr.
Deceiver85
2007-07-30, 12:33
Smakar bajs bättre lr sämre beroende på kulör och form?
Du borde veta svaret på den frågan själv...
Herkulez
2007-07-30, 13:00
gäsp åt låten
Fan vad längesen det var man såg Pain live :D tror det var under In Flames Reroute to Remain turnè.
gäsp åt låten
+1
Och ja det låter som en dålig kopia av WT.
Rösten är det nog inget fel på egentligen men låten var ju sövande tråkig.
Pudzianovski
2007-07-30, 20:38
Tägtgren låter ju bajs live de gånger jag hört honom. Som tur är kan han producera sig själv så han låter bra.
Här låter han fan sämre än bajs: http://www.youtube.com/watch?v=yHeTOA2SgPk Stackars Paul.
Deceiver85
2007-07-30, 23:12
Tägtgren låter ju bajs live de gånger jag hört honom. Som tur är kan han producera sig själv så han låter bra.
Här låter han fan sämre än bajs: http://www.youtube.com/watch?v=yHeTOA2SgPk Stackars Paul.
Haha, ja, riktigt hemsk låter han där! Däremot tycker jag inte hans live-framträdanden är så dåliga.
EDIT: PAIN måste vara det enda metal-band som fått framföra två låtar i TV4 Morgon, Eleanor Rigby och Shut Your Mouth. Det är lite tufft...
Pudzianovski
2007-07-31, 00:06
Haha, ja, riktigt hemsk låter han där! Däremot tycker jag inte hans live-framträdanden är så dåliga.
EDIT: PAIN måste vara det enda metal-band som fått framföra två låtar i TV4 Morgon, Eleanor Rigby och Shut Your Mouth. Det är lite tufft...
http://www.youtube.com/watch?v=q5Yu8r1T8vs
http://www.youtube.com/watch?v=B5zAi7DC15M
Ett till....antagligen finns det ngt mer. Typ Europe eller liknande. Sen är det väl så att alla artister som medverkar får framföra två låtar?
Deceiver85
2007-07-31, 00:10
http://www.youtube.com/watch?v=q5Yu8r1T8vs
http://www.youtube.com/watch?v=B5zAi7DC15M
Ett till....antagligen finns det ngt mer. Typ Europe eller liknande. Sen är det väl så att alla artister som medverkar får framföra två låtar?
Två framträdande menar jag givetvis, och de låtar med Opeth du skickade var ju väldigt lugna, knappast hårdrock. Europe? Är det metal?
Pudzianovski
2007-07-31, 00:15
Två framträdande menar jag givetvis, och de låtar med Opeth du skickade var ju väldigt lugna, knappast hårdrock. Europe? Är det metal?
"Enda Metal-band" skrev du. Jag sa bara att fler "metal" band har varit där.
Jag tycker Europe är metal. Förbannat bra oxå!
Deceiver85
2007-07-31, 00:16
"Enda Metal-band" skrev du. Jag sa bara att fler "metal" band har varit där.
Jag tycker Europe är metal. Förbannat bra oxå!
Framfört metal-låtar då *gah!* viktig-petter
LadyInsane
2007-07-31, 00:18
Såg honom live på en liten rock-venue i New York. Det var mäktigt ska du veta.
Sådär, då är en officiell musikvideo ute sen snart en månad tillbaka:
Amaranth
GdZn7k5rZLQ
While Your Lips Are Still Red
3W9nAACkKas
Kommentera!
grisbil3n
2007-09-04, 21:37
Lås in mig i ett rum med den där skiten i 24 timmar så erkänner jag fan mordet på Palme. Jag var ett år gammal vid tillfället.
Min älsklings låt just nu.
Amaranth går väl att lyssna på.. Men den While Your Lips Are Still Red fick mina öron att blöda och min hund att vilja begå självmord..*spy*
Deceiver85
2007-09-04, 23:40
Nej, nu kan Nightwish lika gärna lägga ner...nya kvinnliga sångerskan är urusel...
Jahopp, jag har missat detta totalt verkar det som och ingen har varit lyrisk över det här heller.
Nightwish har nu officiellt ersatt Tarja Turunen med en svenska vid namn Anette Olzen.
Deras senaste singel som släpptes dagen efter den officiella utnämningen 24:e maj:
KU_3jSDCKyk
Schysst känsla, man saknar lite av operastilen men detta kan mycket väl bli jättebra bara hon får komma in i det. Alternativt att hon kör på med sin egna stil och då kommer det ändå förmodligen bli jättebra, det är ju trots allt samma låtskrivare :D
Min älsklings låt just nu.
altså nigtwish eva bästa låten*cupid* *cupid* *cupid*
Whistler
2007-09-05, 03:45
Amaranth är väl en okej låt när man väl vant sig vid hennes klena röst och så...
Videon var helt okej också, men det ser för jävla löjligt ut att bandet spelar på en metalscen och hon sjunger "Allsång på Skansen". Mer headbanging så kanske det blir bra...
Och vad fan? "Baptized with a peefect neem" och "...need someone to bleem"? De kunde väl för fasen lyssnat på uttalet när de spelade in det? Eller är det bara någon som fått slut på idéer när han skrivit texter och tänkt att det ska rimma till varje pris och därmed tvingat den stackars svenskan att sjunga så?
Deceiver85
2007-09-05, 03:55
Amaranth är väl en okej låt när man väl vant sig vid hennes klena röst och så...
Videon var helt okej också, men det ser för jävla löjligt ut att bandet spelar på en metalscen och hon sjunger "Allsång på Skansen". Mer headbanging så kanske det blir bra...
Och vad fan? "Baptized with a peefect neem" och "...need someone to bleem"? De kunde väl för fasen lyssnat på uttalet när de spelade in det? Eller är det bara någon som fått slut på idéer när han skrivit texter och tänkt att det ska rimma till varje pris och därmed tvingat den stackars svenskan att sjunga så?
1) Hon har fruktansvärt klen röst
2) med ett ruskigt dåligt uttal!
1) Hon har fruktansvärt klen röst
2) med ett ruskigt dåligt uttal!
Bra mycket bättre uttal än Tarja min vän. Det finns även anledningar till att man uttalar ord annorlunda i sång, det försvinner en sjuhelvetes massa kraft och stabilitet om man ska börja uttala vissa ord korrekt.
Uttalet är knappast sämre än Tarjas, bara mer svenskt, däremot är rösten väldigt svag och hon rör sig som en dansbandssångerska.
Richard85
2007-09-05, 08:33
hyfsade låtar, men som flera säger, inte lika stark röst som Tarja..
Richard85
2007-09-05, 08:54
Efter att ha lyssna på dom ett par gånger börjar man verkligen gilla dom, jag kanske är ensam om detta? :D
Efter att ha lyssna på dom ett par gånger börjar man verkligen gilla dom, jag kanske är ensam om detta? :D
Nehej då. Jag tycker också det låter bra men då är jag inte ett "inbitet fan" som bara måste se och höra Tarja. Nej jag påstår inte heller att folk på Kolo är det men tycker det är löjligt vad folk har förutfattade meningar ibland.
Hennes röst är inte svag heller, däremot har hon annan teknik. Det är lite som att jämföra Pavarotti med James LaBrie. Båda är duktiga men har väldigt olika skolning.
Däremot håller jag med om att hon är lite väl klämkäck för en hårdrocksvideo :D.
Nehej då. Jag tycker också det låter bra men då är jag inte ett "inbitet fan" som bara måste se och höra Tarja. Nej jag påstår inte heller att folk på Kolo är det men tycker det är löjligt vad folk har förutfattade meningar ibland.
Hennes röst är inte svag heller, däremot har hon annan teknik. Det är lite som att jämföra Pavarotti med James LaBrie. Båda är duktiga men har väldigt olika skolning.
Däremot håller jag med om att hon är lite väl klämkäck för en hårdrocksvideo :D.
Ett band som Nightwish, som byggt i stort sett hela sitt rykte på den kraftfulla operaliknande sången, kommer självklart att tappa fans när man byter till en sångerska som inte sjunger på samma sätt. Henns röst är ganska tunn, precis som LaBries (som för övrigt är en av mina favoriter). Det betyder inte att de sjunger dåligt, men de har helt enkelt inte så mycket tryck i rösten. Nightwish var ingen favorit förut, och det blev knappast bättre när Tarja fick foten.
Ett band som Nightwish, som byggt i stort sett hela sitt rykte på den kraftfulla operaliknande sången, kommer självklart att tappa fans när man byter till en sångerska som inte sjunger på samma sätt. Henns röst är ganska tunn, precis som LaBries (som för övrigt är en av mina favoriter). Det betyder inte att de sjunger dåligt, men de har helt enkelt inte så mycket tryck i rösten. Nightwish var ingen favorit förut, och det blev knappast bättre när Tarja fick foten.
Tiderna förändras. Klart att de kommer tappa fans. De kommer förmodligen få nya också men jag tycker då inte att hennes röst är svag. Svag är när man har stora problem med att hålla en ren ton under en lite längre tid. Det är bara se på dem som åker ut i tredje eller fjärde fasen av Idol t.ex.
Hon är en duktig sångerska. Kallar man det svagt ja då får man nog kalla de allra flesta sångerskor svaga.
Opera är en väldigt extrem skola, det tar låååång tid innan man kan kalla sig för operasångare/sångerska.
Tycker inte det är lika bra. Kul att dom nu tvingas variera sig lite mer än vanligt... Tycker inte dom skulle sparkat Tanja.
Richard85
2007-09-05, 11:11
Stör mig på sista videon att bruden är otrogen..
Nya skivan är ju riktigt bra!!!! Last of the Wilds är min favvo so far
Nya skivan är ju riktigt bra!!!! Last of the Wilds är min favvo so far
Kikat på ditt senaste inlägg i den här tråden? ;) Bekräftar väl tesen att det inte var ett snedsteg kanske.
Kikat på ditt senaste inlägg i den här tråden? ;) Bekräftar väl tesen att det inte var ett snedsteg kanske.
jao. Jag gillar att dömma snabbt. Dom har ändrat still på ett bra/skönt sätt.
Eva,,,jag bara ÄÄÄlskar den låten.
corbendallas
2007-09-25, 11:26
Uttalet är knappast sämre än Tarjas, bara mer svenskt, däremot är rösten väldigt svag och hon rör sig som en dansbandssångerska.
Just dansbandssångerska var det första som slog mig också. Jag blir väldig tnyfiken på vad man tänker på när man som ett så etablerat band som Nightwish tar ni en total amatör som "frontfigur" för bandet.
Inget fel på hennes sångröst eller så, men hårdrock är den bannemig inte. Men hon lär sig nog...
Frågan är bara hur många fans dom tappar på dom plattorna hon ska praktisera på framöver.
Jämförelsen med WTs Sharon känns mest banal. Dags för folk att skaffa nya högtalare eller? :D
Tarja har ny singel ute... Jag tycker det låter bra, stämningsfullt. Undrar om texten är en känga till nuvarande Nightwish. Youtube slaktar ljudet som vanligt, men här är är låten i alla fall - I Walk Alone:
VwbtbfAnI80
The_RobRoy
2007-10-30, 21:33
Jag älskar den nya skivan - utan sång!
Riktigt många sköna låtar, perfekt på jobbet när man sitter och programmerar och telefonerna ringer som galningar runt omkring :hbang:
Tarja har ny singel ute... Jag tycker det låter bra, stämningsfullt. Undrar om texten är en känga till nuvarande Nightwish. Youtube slaktar ljudet som vanligt, men här är är låten i alla fall - I Walk Alone:
nightwish har ju en rätt bra känga till Tarja på sin skiva också :P
nightwish har ju en rätt bra känga till Tarja på sin skiva också :P
Okej, utveckla gärna, har inte lyssnat så mycket på den (eftersom den är kass ;))
Edit: Undrar om vi får se en Tarja ft. Eamon på skivan som hon släpper om några veckor :D
Okej, utveckla gärna, har inte lyssnat så mycket på den (eftersom den är kass ;))
Edit: Undrar om vi får se en Tarja ft. Eamon på skivan som hon släpper om några veckor :D
Bye Bye Beautiful (Dark Passion Play)
Finally the hills are without eyes
They are tired of painting a dead man's face red
With their own blood
They used to love having so much to lose
Blink your eyes just once and see everything in ruins
Did you ever hear what I told you
Did you ever read what I wrote you
Did you ever listen to what we played
Did you ever let in what the world said
Did we get this far just to feel your hate
Did we play to become only pawns in the game
How blind can you be, don't you see
You chose the long road but we'll be waiting
Bye bye beautiful
Jacob's ghost for the girl in white
Blindfold for the blind
Dead siblings walking the dying earth
Noose around a choking heart
Eternity torn apart
Slow toll now the funeral bells
"I need to die to feel alive"
Bye bye beautiful
It's not the tree that forsakes the flower
But the flower that forsakes the tree
Someday I'll learn to love these scars
Still fresh from the red-hot blade of your words
...How blind can you be, don't you see...
...that the gambler lost all he does not have...
Bye bye beautiful
Den var ju faktiskt bra. Kanske får ge albumet några fler genomlyssningar... :)
Tycker det är sådär det nya albumet, varken eller helt enkelt. Känns som dom har tappat en del iom förlusten av Taarja. Men på sikt kan nog detta bli bra.
Saknar dock lite fler låtar med ös i.
Guybrush
2007-11-10, 16:41
Skönt att de äntligen gjorde sig av med Tarja. Jag har alltid tyckt att musiken är sjyst men gillade inte sopranorösten. Anette knäcker på nya skivan men vissa låtar håller inte riktigt. De kommer att få nya fans i och med nya sångerskan, kanske till och med mig...
Nu är Tarjas album My Winter Storm ute, och det slår Nightwish med hästlängder i min mening. Ett mycket renare sound och härligt mysiga låtar. 1-0 till Tarja.
Vilket skämt! Dom får ta och byta namn :(
vicarious
2020-06-04, 19:10
Har "återupptäckt" Nightwish sen ungdomen. Trodde inte att någon skulle kunna ta över efter Tarja. Anette Olzon var ett skämt.. men Floor Jansen är inte helt tokig. She's got the voice, and the looks. *cupid* Gillar hennes outfits.
4V_eoR6r1Tw
https://pbs.twimg.com/media/Djwds3aXgAEd0kx.jpg
Har lyssnat orimligt mycket på nightwish senaste året. Började lyssna på dem i högstadiet strax efter millenieskiftet.
zz_7OCCQlXs
lQu5QjidHWg
shut teh face
2020-06-04, 19:23
Jag har alltid gillat deras riktigt gamla låtar på finska, de kändes mer äkta och nyskapande. Efter det så är det i princip bara samma sak om och om igen, som tyvärr händer så många band.
Finns inte en låt under tarjas tid som är dålig.
shut teh face
2020-06-04, 19:31
Finns inte en låt under tarjas tid som är dålig.
Men det är mer eller mindre samma typ, samma tempo och känsla. Förutom vissa enstaka undantag såsom Dead Boys Poem
vicarious
2020-06-04, 22:09
Har lyssnat orimligt mycket på nightwish senaste året. Började lyssna på dem i högstadiet strax efter millenieskiftet.
Samma här! Jag och brorsan köpte Century Child skivan när den kom 2002 och körde den orimligt mycket på repeat. Den är så in i helvete bra. Marco Hietala har en riktigt bra sångröst.
Hade turen att hinna se dom en gång live innan Tarja slutade, tror det var i slutet av 2005. Hela den "End of an Era" finns på Youtube förresten, rekommenderas.
Får sjuka flashbacks till pojkrummet när introt till Bless the Child spelas. :D
90z24EmXSew
Akerhage
2020-06-05, 07:19
Riktig nostalgitripp att lyssna på Nightwish gamla dängor!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.