Visa fullständig version : Bränna DVD
Nu är jag inte speciellt kunnig om sånt här..
Men jag har några filmer jag gärna vill bränna ut på dvd.
Filmerna är i ".img" - format men Nero Burning room vill inte riktigt acceptera detta.
Går det att bränna filmer som är i img-format?
Klarar Nero att bränna det, isåfall vad gör jag för fel?
Fixa hem DAEMON-tools, och mounta IMG-filen. Alt. fixa hem alcohol 120%, och bränn den direkt där.
Deamon tools har jag. Går det att bränna den via nero om filen är mountad?
När jag mountar den i deamontools händer ju inget?
Ingen skillnad i Nero heller :S ?
Verkar som att nero enbart tyckte .vob, .bup och .ifo var giltiga dvd-format :S
Ja, det är bara att importera DVD-filerna.
NiXPhoenix
2007-07-28, 14:09
http://www.imgburn.com/
:thumbup:
I Nero borde du kunna gå in på den virtuella dvd-enheten och helt enkelt ta alla filer i videomappen och lägga de i videomappen på skivan du ska skapa. Har inte programmet inne nu så jag kan beskriva mer exakt men tror du förstår.
Ändra filändelsen från .img till .iso och sedan väljer du att bräna en image i nero.
Ändra filändelsen från .img till .iso och sedan väljer du att bräna en image i nero.
Tack för tipsen gubbs.
Laddade hem alkohol120% också, men gjorde som du sa och gjorde om det till .iso format och nu bränner den, hoppas den funkar att spela upp sen :)
Gah funkar ju inte.
Har en DVD- RW istoppad.
Första försöket avbröt datorn den, vet ej varför.. och nu vill den inte :S ?
Valde " Bränn image till skiva", formatet är .iso och är en skiva instoppad.. :(
Edit: nu verkar det funka, 9%..
skumt
Fultjack
2007-07-28, 15:01
+100
klart enklaste sättet
+100
klart enklaste sättet
yes :) Det funkade!
-Niklas-
2007-07-28, 18:19
Jag bränner alla mina dvd filmer i DVD-Decrypter vilket jag tycker funkar bra. Bara att browsa iso eller img filen och trycka igång att.
Edit: Bränt sönder ~1 av 300 skivor i de programet gentemot nero där de avbrytts lite för jämnan.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.