handdator

Visa fullständig version : RoadTrip Uppsala-->

Destra
2007-07-24, 19:42
Tjenare Kolo gänget!
Efter att ha misslyckats med "sista minuten mot solen"-projektet, så har jag och polaren bestämt oss för att ta en härlig vägtrip. Första stoppet blir förmodligen GBG, om ni inte har något bättre förslag. Sista stoppet innen hemvändningen blir köpenhamn om vi inte ändrar oss.
Trippens enda mål är att festa och att ha så roligt som möjligt.:)

Vi vill egentligen bara ha tipps på stopp vi borde göra.
Vilka städer funkar att festa i på veckodagarna och i så fall vilket ställe ska vi befinna oss på? :hbang:
Eller vill någon kolo-nisse kanske med ut och festa?
Skriv.

Puss Richard

joak1m
2007-07-24, 19:59
haha tänkte faktiskt göra exakt samma resa av samma anledning, hade funderat på att ta mig igenom gbg > malmö > köpenhamn > norrköping > sthlm

OffT: jag bor också i Eriksberg, trodde det bara bodde pensionärer här ;)

mela
2007-07-24, 20:01
Säg till när ni är i GBG så kommer jag kanske och bärsar med er ;D

_henkee
2007-07-24, 20:02
Jag var i smögen förra veckan. Lite norr om gbg, riktigt fint!
Var mkt båtar och håll-i-gång förra veckan iaf.

Destra
2007-07-24, 20:03
Är det sant bor du i eriksberg?
Vi kanske är bästa vänner, är eriksbergare sen jag föddes.
Är du en skön person är du självklart välkommen att följa med oss,:cool: :hbang:

Destra
2007-07-24, 20:04
Säg till när ni är i GBG så kommer jag kanske och bärsar med er ;D

Jag lovar.

mela
2007-07-24, 20:05

Lite? Det är typ 13 mil :Virro

joak1m
2007-07-24, 20:10
Är det sant bor du i eriksberg?
Vi kanske är bästa vänner, är eriksbergare sen jag föddes.
Är du en skön person är du självklart välkommen att följa med oss,:cool: :hbang:

haha sorry är fake eriksbergare, bott här sen januari för att plugga på UU, bor för tillfället i sthlm annars lät det som en kul ide =)

Destra
2007-07-24, 20:14

Härligt att höra då kanske man klämer in ett stopp där.

haha sorry är fake eriksbergare, bott här sen januari för att plugga på UU, bor för tillfället i sthlm annars lät det som en kul ide =)

Kul att höra att man inte är ensam här iaf.
:thumbup:

PowPow
2007-07-24, 20:31
Kanske Malmö. Ge mig lite datum att arbeta med ffs :D

_henkee
2007-07-24, 20:36
Lite? Det är typ 13 mil :Virro

Äh, åkte från helsingborg ( ni kan ju göra ett stopp här med ;) ) så den sista biten innebär bara en timme extra ;D

Destra
2007-07-24, 20:43
Kanske Malmö. Ge mig lite datum att arbeta med ffs :D

Vi satsar på att vara i malmö 28/7 ev den 29, men troligen 28.
Det vore ju trevligt att träffa en "fake" gammal uppsala bo i malmö.

Ge oss lite tips på ställen att hänga på.
Vilka ställen gäller på särskilda dagar.
te.x vilka ställen festar man best på i GBG på en lösrdag och i malmö på en söndag.

PowPow
2007-07-24, 21:05
Vi satsar på att vara i malmö 28/7 ev den 29, men troligen 28.
Det vore ju trevligt att träffa en "fake" gammal uppsala bo i malmö.

Ge oss lite tips på ställen att hänga på.
Vilka ställen gäller på särskilda dagar.
te.x vilka ställen festar man best på i GBG på en lösrdag och i malmö på en söndag.

Några bra straight up klubbar är nog svårt att hitta här en söndag, tyvärr. Men det finns många bra pubbar.

Det är gratis spelning på debasers uteservering på söndagen. Stänger 02.00 och kostar inte ett jota. Det kan ju vara bra. Musiken kan jag inte uttala mig om.
http://www.debaser.nu/?id=2280

Edit: Men vafan. 28:e är ju en lördag. Nu för du bestämma dig (=

En söndag är en död dag här, så jag ahde nog tagit Köpenhamn då istället. Där lär det vara mer liv. Är ni här på lördagen istället så kan det nog bli bra.

Några av mina favorithak:
http://www.kulturbolaget.se/
http://www.debaser.nu/ (se till så att du kollar på Malmö, inte Stockholm)
http://www.inkonst.com/ (program- och klubbsektionen av hemsidan verkar vara nere dock).

Men det beror ju helt på vad man är för typ av människor, och vad man gillar för någon musik.

PowPow
2007-07-24, 21:10
Men.. den 28:e är ju en lördag. Bestäm dig :D

jaja.. lördagar är det vanlig nattklubb på kulturbolaget till 04. Det brukar vara ett säkert kort, speciellt efter lönehelg.

Debaser kan också bli bra: http://www.debaser.nu/?id=2411

Synd att inkonst hemsida muppar. Det är värt att kolla upp. När det är feta klubbar där så kan det bli helt jävla oslagbart. Det kan också bli skitkasst.

Destra
2007-07-25, 01:57
Jag kan ju inte bestämmma mig nu,
tänk m götet är bärst, och jag stannar itvå dar.
Äh jag litar på att PowPo ställer upp i ur och skur.

mela
2007-07-25, 10:12
Du är 87a, det finns inte sådär sjukt många ställen i GBG som man vill gå till som har 18-20 som ålder.

Det som finns är väl Chez Amis, men där festar man inte, bara förfestar.

Sedan finns det Keybar och om man gillar att festa med wannabepappabetalar så kan man gå dit. Det är ganska så litet så det känns alltid som att det är drag liksom.

Wishclub kommer man alltid in på, där är medelåldern 16 ungefär. Nu har jag iofs bara varit där som tjej, men det är ett riktigt "Nu måste jag få med mig en tjej hem så jag försöker hångla upp allt jag ser"-ställe.

Bryggeriet har 20-22 som ålder men man kommer in om man har bra klädsel och inte är dräggfull. Där är det alltid mycket folk, det är olika typer av musik och uteserveringen är stor och där går det alltid att sitta och tjôta lite om man vill det.

Om man föredrar något som är lite mer som en pub skulle jag gå till Cheers, det är billigt, det är mycket olika människor och det är fräscht.

Om du är man nog kan jag rekommendera Gretas, en HBT-klubb med två olika dansgolv, ett RnB och ett schlager. Detta är ett ställe som MÅNGA heterosexuella singeltjejer går till och HBT är en minoritet egentligen. Det är alltid bra drag där och there's no chance in hell att man har tråkigt.

Vill du hänga med fler 16åringar finns Gamle Port, där efterfesten.com har fester på lördagar. De har så kallade "Charterparty" och på fredagar är det skumparty. Jag skulle aldrig få för mig att gå dit så jag kan inte säga om det är bra eller dåligt.

BLVD vet jag inte hur det är med ålder osv, jag har varit där några gånger pga gratis inträde, men det är aldrig riktigt mycket folk. BLVD är ett ställe på 4 våningar och det är sjukt mkt spring i trappor, detta ställe rekommenderar jag inte :D

Rockbaren är annars ett riktigt schysst ställe, men det är väldigt olika om man kommer in där eller inte. Ibland kollar de inte ens leg och ibland är det 25 i ålder. Men om ni ska till Avenyn så kan ni kicka in till på samma tvärgata som Scandichotellet ligger på och se om det är lång kö eller ej. Om ni nu gillar rock.