Visa fullständig version : hur får man tjejer att bli intresserad av en?
hur får man tjejer att bli intresserad av en? kan man göra detta? är det möjligt? träna på gym och bli biffigare än biffigast? eller är det meningen att man ska ragga? eller gå och vänta på att smarta tjejer som sissa och frida.b (exempel) ska ta första steget?
så som sissa skrev i en annan tråd:
"När jag är intresserad av nån så vågar jag oftast inte ta risken att bara gå och vänta och hoppas på att han ska ta steget. Samtidigt vet jag att flera tjejer reagerat när jag talat om att jag låtit personen veta att jag är intresserad osv. "Hur vågar du det? Skulle jag aldrig göra! osv"
kom på några bra svar åt mig. nu ska jag iaf gå och träna och bli biffigast! :hbang:
Var dig själv. Det märks väl när någon gör sig till.
blekfet2
2007-07-24, 18:49
Klappa flickor på stjärten, då märker du direkt om dom är intresserade.
Skaffa muskler.
Om du inte är snygg så får du se till att bli det.
Se till att du har bra med pengar.
Kör en snygg bil.
Bo i en snygg lya.
Var en god lyssnare.
Säg rätt saker vid rätt tillfälle.
Ha ett brett vokabulär.
Var självsäker.
Sen så kan du i stort sett få vem du vill. Skicka tack-kort till mig sen.
Tricklev
2007-07-24, 18:52
Mela tänder på allt, så bara släng iväg ett PM så borde det gå bra.
Ont: Inte en arning, ragga på allt så kommer du få napp tillslut ;)
von huff
2007-07-24, 18:55
50cm armar
Jacksatan
2007-07-24, 19:04
Var dig själv. Det märks väl när någon gör sig till.
*antecknar genast*
Jacksatan
2007-07-24, 19:05
Var nöjd. Tjejer faller alltid för killar som är nöjda. "hon måste väl ändå se igenom den där självgoda j-veln" vet jag inte hur många gånger jag tänkt, men icket. Nöjda killar med en uppsjö av tillgjort självförtroende får tjejer och killar med distans och självironi får mindre tjejer.
Torsk_ole
2007-07-24, 19:07
Var nöjd. Tjejer faller alltid för killar som är nöjda. "hon måste väl ändå se igenom den där självgoda j-veln" vet jag inte hur många gånger jag tänkt, men icket. Nöjda killar med en uppsjö av tillgjort självförtroende får tjejer och killar med distans och självironi får mindre tjejer.
fan också
MasterChief
2007-07-24, 19:07
Var självsäker.
Det där är rätt svar. Kan man sen krydda självsäkerheten med lite självdistans, ett par bra öron, ett charmigt leende och givetvis en gigantisk penis så är man i mål. Har alltid funkat jättebra för mig.
Det där är rätt svar. Kan man sen krydda självsäkerheten med lite självdistans, ett par bra öron, ett charmigt leende och givetvis en gigantisk penis så är man i mål. Har alltid funkat jättebra för mig.
:D
"Stor penis" är så 80-tal. Jag tänker marknadsföra min som "snygg" istället. Alla har ju liksom 20cm+ ända tills sanningen ska fram. Med en snygg penis blir man istället unik.
Gör en anonym poll om hur många tjejer som vill se en snygg penis så märker ni snabbt att jag har rätt.
k4l_2007
2007-07-24, 19:19
Skaffa muskler.
Kör en snygg bil.
Bo i en snygg lya.
Var en god lyssnare.
Ha ett brett vokabulär.
Var självsäker.
hahaha :thumbup:
Skaffa självförtroende så har du löst 69% av allt.
Generellt, så var social.
Prata och utryck dig ofta, så kommer ingen glömma bort dig.
Detta gäller först och främst om du söker ragg på arbetsplatsen, universitetet, högskolan etc.
Men raggar du på barer, solsemestrar etc så slipa på dina one-liners,negs,dissar och ha alltid med dig en trasig mobil som wingman.
Söker du tjejer på danshak så är det alltid en fördel att kunna röra sig alt dominera dansgolvet. Där är det viktigare med hur du beter dig och rör dig/har för skillz än ditt munläder då det generellt är för högt för att kunna få AIDAS-formeln att funka via one-liners och snacksalvor.
Det hänger på självförtroendet först och främst.
Lycka till!
PS. Är du ful så räcker det med att vara rik.
MasterChief
2007-07-24, 19:52
Allvarligt. Det finns 3 miljarder brudar och min åsikt är att de faktiskt är rätt unika allihop. Det viktiga är att du hittar dig själv.
Sen beror det på vad du letar efter. En livspartner? Ett ligg?
Letar du efter något beständigt måste du vara ärlig mot dig själv och den flicka du är intresserad av. Annars håller det aldrig i längden. När du blivit nyfiken på någon så visa det och tro på dig själv. Thats it.
Kvinnor skiter faktiskt i magrutor osv etc när det kommer till kritan. De flesta tjejer är ju faktiskt kära och ihop med någon som inte är 187cm, 87kg muskler, mörka ögon, solbränd, rik, snygg och ball.
tjejer är en rätt stor grupp.
är det enbart så att du är intresserad av instresset i sig så finns det kanske några generella grejer man "kan göra". annars är det väl lika viktigt att du är intresserad först och främst. och att intresset från den andra inte beror på hur du har gjort för att få denne intresserad utan att hon är intresserad för att du är den du är. om det nu är förhållande och sånt.
Kvinnor skiter faktiskt i magrutor osv etc när det kommer till kritan. De flesta tjejer är ju faktiskt kära och ihop med någon som inte är 187cm, 87kg muskler, mörka ögon, solbränd, rik, snygg och ball.
Va!? You're kidding me right? ;D
Ne men, "vanliga" tjejer som inte är smått skadade av gymkulturen gillar inte jättebiffiga killar med ådror osv. Att ragga på tjejer på krogen med en bicepsådra eller ådror på axeln leder nog till fler dissar än klappar på låret. Så allt som folk skrivit om att "bli grov" fungerar oftast bara med tjejer som själva tränar. Annars är fotbollskropp ala Ljungberg rätt så uppskattat.
Självförtroende är alltid bra, tills det slår över och killen vet att han är snygg och visar att han vet om det. Men just att visa att man trivs med sig själv och med sitt liv syns. Utstrålning och karisma. En rak rygg och ett leende kan man komma långt med.
Det som får mig intresserad skulle isf vara någon som tar hand om sig själv och bryr sig om sin hälsa, alltså det är inte viktigt att vara biffig eller ha superlåg bf, bara man bryr sig om sin kropp, typ tränar någorlunda regelbundet, inte äter skräpmat 24/7 o.s.v.
Att någon visar uppriktigt intresse för mig tycker jag också är smickrande, ställ frågor om den personen du är intresserad av.
Självförtroende är alltid bra, tills det slår över och killen vet att han är snygg och visar att han vet om det.
Den killen som är snygg och inte vet det - måste ju vara dum i huvudet. Det handlar ju om dom sista orden där, att inte visa det man vet. Eller att inte spela på det. Bättre att spela på en gitarr och sjunga en härlig sång.
kalle_banan
2007-07-24, 20:05
Det finns en hel undergroundvärld du verkar ha gått miste om, pickupsoceiteten!
Kolla in http://forum.leveluplife.se/ och läs, verkar det intressant så läs vidare, läs och framför allt, praktisera! Finns flertalet dygn sammanlagt med seminarier, videos och intervjuer du kan "köpa" på nätet.
Kortfattat handlar det dock om att bli en man, vara intressant och positiv så löser det sig själv. Glöm alla "men jag kan inte X" och "jag vågar inte göra Y" osv, det hjälper dig inget.
Bättre att spela på en gitarr och sjunga en härlig sång.
Ja det var en kväll i juni
då när sommarn är som bäst
Hon dansade för morfar
som hon gillar allra mest
Hennes morfar satt och nynnade
på en sommarmelodi
Plötsligt spratte det till i gubben
han blev ung och han blev fri
refräng:
Han tog av sin kavaj
sparka av sig båda skorna
Å så spottade han ut snusen
sa: min sköna får jag lov?
Den killen som är snygg och inte vet det - måste ju vara dum i huvudet. Det handlar ju om dom sista orden där, att inte visa det man vet. Eller att inte spela på det. Bättre att spela på en gitarr och sjunga en härlig sång.
Det ärjust när det slår över och det syns på honom "Jag rä så snygg". Det är sjukt osexigt.
men för att få bra självförtroende måste man ju intala sig att man är snygg?
hmm
hmm
Ja men det ska inte synas på dig :P
hmm
Jepp. Men det betyder ju inte att man måste antyda/spela på det. Man ska intala sig massa bra saker om sig själv. En bra sak är att intala sig att man hade den största snoppen i klassen. Då blir man grym.
En bra sak är att intala sig att man hade den största snoppen i klassen. Då blir man grym.
vadå intala sig? räcker ju med att titta ner:cool:
Guybrush
2007-07-24, 20:19
- Sitt av några år på kåken
- Var allmänt dum i huvudet
- Se till att äga minst 5 puffror
- Ha en snygg bil med bra stereo
- Klä dig som en jävla luffare
Sen är det kirrat!
vadå intala sig? räcker ju med att titta ner:cool:
Gött Speedy - du har tagit ett stort steg på den långa vägen.
haha tack...nu känner jag mig het som bara den..flickor se på mig!!!
hahahah. att läsa era svar är lätt dagens, ni är ju helt vilda. men okey då blir det till att skaffa snygg bil med feta stereon, 60+ armar, slänga mina kläder och köpa riktigt slitna. sen ska man känna sig snygg men inte visa det, skit bra ! :Virro
ni är bara för goa :thumbup:
sundvall
2007-07-24, 21:09
Ett starkt självförtroende är a och o. Hur man skaffar sig det är upp till var och en. Social intelligens är ett starkt plus, om tjejen ser bra ut så borde du vara försiktig med komplimanger om utseendet då hon troligtvis redan fått höra dessa 24000 gånger. Det ska inte vara för uppenbart att du raggar på henne. Ehm... försök få henne att känna en samhörighet till dig. Även humor är riktigt bra att sitta inne med. Var intressant, spännande, visa inte allt av dig själv utan låt henne fantisera lite själv. Ofta fungerar det ypperligt med att vara kaxig och nästan på gränsen till för högt självförtroende. Charm, nonchalans, "jag är bäst" attityd fungerar väldigt ofta.
Nästan bara självklara saker. Sen är det ju lättare sagt än gjort.
bertbert
2007-07-24, 21:12
Jag tror på något så in i helvete gammalmodigt som att vara genuint intresserad av tjejen/damen/bruden i fråga.
Jag tror på något så in i helvete gammalmodigt som att vara genuint intresserad av tjejen/damen/bruden i fråga.
Lite svårt när han efterfrågar hur man blir en intressant person i tjejers ögon.
bertbert
2007-07-24, 21:25
Lite svårt när han efterfrågar hur man blir en intressant person i tjejers ögon.
Jag tycker det är ursprungsfrågeställningen som är lite svår.
Jag tror inte det går att göra tjejer generellt intresserad av en, eller ens önskvärt. Om man tycker det är roligt att gå till gymmet medför det förhoppningsvis att man blir grövre. Då är man mer intressant för tjejer som gillar grova grabbar, men av naturliga skäl mindre intressant för de som inte gör det. Hur man än vänder sig är rumpan bak. Vad jag vill säga med det är att det är nödvändigt att vara sig själv om man ska dra till sig "rätt" tjejer. Ju mer man förställer sig desto mer fel blir det.
När jag läser första inlägget igen får jag lite känslan av att frågan är "vad ska jag göra för att tjejerna ska ställa sig i kö utanför dörren". Lär vara lite svårt. :)
sundvall
2007-07-24, 21:31
Jag tror inte det går att göra tjejer generellt intresserad av en, eller ens önskvärt. Om man tycker det är roligt att gå till gymmet medför det förhoppningsvis att man blir grövre. Då är man mer intressant för tjejer som gillar grova grabbar, men av naturliga skäl mindre intressant för de som inte gör det. Hur man än vänder sig är rumpan bak. Vad jag vill säga med det är att det är nödvändigt att vara sig själv om man ska dra till sig "rätt" tjejer. Ju mer man förställer sig desto mer fel blir det.
När jag läser första inlägget igen får jag lite känslan av att frågan är "vad ska jag göra för att tjejerna ska ställa sig i kö utanför dörren". Lär vara lite svårt. :)
Nej men som du säkert vet så finns det personer som alltid haft det oerhört lätt för sig att få tjejer intresserade, så det finns egenskaper som generellt sätt är attraktiva. Innehar man dessa egenskaper så kan man åstakomma så att, inte bokstavligt talat, tjejerna står i kö.
Rock'nRoll
2007-07-24, 21:34
Jag tror Snake har en ganska bra guide i sin profil. Det funkade bra för mig i alla fall.
Jag tror inte det går att göra tjejer generellt intresserad av en
Klart att det går - finns en del saker man kan/ska tänka på/göra. Om man tycker det är roligt att gå till gymmet medför det förhoppningsvis att man blir grövre. Då är man mer intressant för tjejer som gillar grova grabbar, men av naturliga skäl mindre intressant för de som inte gör det.
Och hur många blir SÅ grova att dom tvingas välja bort en kategori tjejer? Rent generellt blir man attraktivare om man tränar sin kropp, dessutom mår man bättre och det påverkar också ens sätt att se på sig själv.
Nja nästan rätt. Han frågar "vad ska jag göra för att bli mer intressant i tjejers ögon". Och den frågan finns det svar på.
bertbert
2007-07-24, 21:37
Nej men som du säkert vet så finns det personer som alltid haft det oerhört lätt för sig att få tjejer intresserade, så det finns egenskaper som generellt sätt är attraktiva. Innehar man dessa egenskaper så kan man åstakomma så att, inte bokstavligt talat, tjejerna står i kö.
Sexappeal är nog en svårodlad färdighet om det är det man är ute efter. :)
Jag kanske missar målet.
detta är lätt för mig att säga med tanke på att jag är jävligt snygg..och allt annat som dom lsitt upp här. Därför ska du här få ett tips som aldrig slagit fel;
Var dryg mot dem
Detta bygger attraktion, är du självsäker och lagom dryg /charmigt dryg så fixar du det. Men det finns ju vissa saker som måste finnas:
1. utseende
2. Självförtroende
3. Charm
4. Sociala färdigheter
5. manlighet (ingen gillar små mesar)
6. Social status. Varför är "kändisar" snyggare än dom egentligen är? Jo för att dom har social status..
7. Tänk lite som du gör med tjejer..vad vill du ha hos en tjej..tjejer vill ha typ samma saker hos en kille (om du inte gillar menlösa madrasser som inte har någon egen vilja eller personlighet)
Detta krävs för att få attraktion. Om du sen ska ha ett förhållande med tjejen är det mycket mer. Men personlig kemi står högst upp på listan där.
bertbert
2007-07-24, 21:45
Klart att det går - finns en del saker man kan/ska tänka på/göra.
Som?
Och hur många blir SÅ grova att dom tvingas välja bort en kategori tjejer? Rent generellt blir man attraktivare om man tränar sin kropp, dessutom mår man bättre och det påverkar också ens sätt att se på sig själv.
Glöm inte att vi tittar med tränings och byggintresse på detta - jag har hört tjejer säga att Robbie Williams är för grov, så jo, det är möjligt att bli bortvald av en del tjejer om man biffar på sig under några år på gymmet.
Nja nästan rätt. Han frågar "vad ska jag göra för att bli mer intressant i tjejers ögon". Och den frågan finns det svar på.
Gör det egentligen? Svara nu inte sånt som "att sköta sin hygien"...
iNCREDiBLE
2007-07-24, 21:48
You can make more friends in two months by becoming interested in other people than you can in two years of trying to get other people interested in you - Dale Carnegie
Som?
Glöm inte att vi tittar med tränings och byggintresse på detta - jag har hört tjejer säga att Robbie Williams är för grov, så jo, det är möjligt att bli bortvald av en del tjejer om man biffar på sig under några år på gymmet.
Gör det egentligen? Svara nu inte sånt som "att sköta sin hygien"...
Vadå vi tittar med byggarintresse på detta? Gör du det i alla trådar i allmänt? Hoppar in med byggarsvar? Jag orkar inte kommentera detta. Läs tråden.
bertbert
2007-07-24, 21:52
Vadå vi tittar med byggarintresse på detta? Gör du det i alla trådar i allmänt? Hoppar in med byggarsvar? Jag orkar inte kommentera detta. Läs tråden.
Jag kan naturligtvis inte tala för hur du ser på din omgivning. Däremot är jag själv en smula byggskadad, inte bara på kolo - utan alltid. Jag är helt klart medveten om att det som vissa icke träningsintresserade individer kan se som "grovt" tycker jag är "klent".
Tror det stämmer på många här [på kolo]. Tycker du Robbie Williams är grov? :D
bertbert
2007-07-24, 21:53
You can make more friends in two months by becoming interested in other people than you can in two years of trying to get other people interested in you - Dale Carnegie
:thumbup: Just!
men du är inne på rätt spår. fast jag ser väldigt bra ut.. däremot så är de ingen som går fram till mig. fast får ofta höra av vänner att "hon spanar på dig" osv.. men det är väl inget kul om ja själv inte märker de heller. jag bits inte. fy på er flickor.
frågan är bara om man kan göra något, eller bara köra på. mest funderade så, mitt utseende duger har inga bra bilder att visa bara... :D
Jag kan naturligtvis inte tala för hur du ser på din omgivning. Däremot är jag själv en smula byggskadad, inte bara på kolo - utan alltid. Jag är helt klart medveten om att det som vissa icke träningsintresserade individer kan se som "grovt" tycker jag är "klent".
Tror det stämmer på många här [på kolo]. Tycker du Robbie Williams är grov? :D
Men skit i det grova nu. Du verkar ju inte förstå att det finns saker man kan tänka på/förbättra för att bli en mer intressant person i tjejers ögon. Därför rekommnderar jag dig att läsa tråden.
bertbert
2007-07-24, 22:00
men du är inne på rätt spår. fast jag ser väldigt bra ut.. däremot så är de ingen som går fram till mig. fast får ofta höra av vänner att "hon spanar på dig" osv.. men det är väl inget kul om ja själv inte märker de heller. jag bits inte. fy på er flickor.
frågan är bara om man kan göra något, eller bara köra på. mest funderade så, mitt utseende duger har inga bra bilder att visa bara... :D
Mitt bästa tips är - var dig själv och trivs med det. Jag tror inte ett skvatt på att man ska ha vissa kläder etc etc. Visst ska man klä sig moderiktigt om man ska dra till sig brudar som bryr sig om vad man har på sig. Men om man inte själv är intresserad av det verkar det helt meningslöst.
Och återigen - brudarna ställer sig ytterst sällan i kö. Att visa intresse funkar bättre! Om du ser bra ut lär chanserna inte försämras.
Men skit i det grova nu. Du verkar ju inte förstå att det finns saker man kan tänka på/förbättra för att bli en mer intressant person i tjejers ögon. Därför rekommnderar jag dig att läsa tråden.
Jag har läst tråden. Och vad jag påstår är att om man ändrar på sig attraherar man vissa brudar mer, andra mindre. Om vi bortser från basala saker som att ha rena kläder på sig och inte lukta bajs.
Muskelbyggaren
2007-07-24, 22:02
Fast den hunk som dnepr beskriver utgör ändå mindre än 10% av den manliga befolkningen, om man är snäll i räkningen. Trots det står inte 90% partnerlösa. Det är heller inte många som lyckas transformera sig från de 90% till de 10% utan att ha det lite i sig från början. De flesta som frågar hur man bär sig åt har ingen hjälp av att höra att de ska bli Don Juan, utan problemet ligger oftast i att personen i fråga själv har något/några problem. Att säga att man ska vara på ett visst vis för att attrahera tjejer, är att lägga fokus på fel ställe. "Tjejer" är som sagt också individer och med tanke på hur många tölpar som har flickvänner, måste det finnas en rätt stort antal sätt att fånga åtminstone en. Problemen kan vara många, min erfarenhet är att det oftast handlar om att personen inte känner sig riktigt bekväm bland andra.
Jag tycker bertbert är inne på ett mycket bra spår.
bertbert
2007-07-24, 22:02
Allvarligt. Det finns 3 miljarder brudar och min åsikt är att de faktiskt är rätt unika allihop. Det viktiga är att du hittar dig själv.
+1 som det heter nuförtiden
Jag har läst tråden. Och vad jag påstår är att om man ändrar på sig attraherar man vissa brudar mer, andra mindre. Om vi bortser från basala saker som att ha rena kläder på sig och inte lukta bajs.
Om en osäker kille får råden, förutom att hålla sig ren och fräch och kanske träna:
Försök vara naturlig
Inse dina styrkor och ta fram det i ett gott självförtroende
Våga skämta
Var inte rädd för att säga vad du känner
Osv
Så kommer han att bli en intressantare kille i tjejers ögon. Genom att anamma detta så väljer han inte bort några.
På samma sätt som en artist bör tänka på vissa saker för att göra ett bra framträdande.
bertbert
2007-07-24, 22:05
Fast den hunk som dnepr beskriver utgör ändå mindre än 10% av den manliga befolkningen, om man är snäll i räkningen. Trots det står inte 90% partnerlösa. Det är heller inte många som lyckas transformera sig från de 90% till de 10% utan att ha det lite i sig från början. De flesta som frågar hur man bär sig åt har ingen hjälp av att höra att de ska bli Don Juan, utan problemet ligger oftast i att personen i fråga själv har något/några problem. Att säga att man ska vara på ett visst vis för att attrahera tjejer, är att lägga fokus på fel ställe. "Tjejer" är som sagt också individer och med tanke på hur många tölpar som har flickvänner, måste det finnas en rätt stort antal sätt att fånga åtminstone en. Problemen kan vara många, min erfarenhet är att det oftast handlar om att personen inte känner sig riktigt bekväm bland andra.
Jag håller med om att förvånansvärt många personer som.... hmm... borde uppfattas som rätt oattraktiva har en partner.
Vad är det som skiljer dessa från de som inte har någon partner? Det är knappast att de gör sig mer attraktiva.
Skillnaden är att de gör något åt situationen. Det är inte hur de gör det, eller vad de gör, som är den stora skillnaden, utan ATT de gör något. Och detta "något" är att på ett eller annat sätt kommunicera sitt intresse.
bertbert
2007-07-24, 22:08
Om en osäker kille får råden, förutom att hålla sig ren och fräch och kanske träna:
Försök vara naturlig
Inse dina styrkor och ta fram det i ett gott självförtroende
Våga skämta
Var inte rädd för att säga vad du känner
Osv
Så kommer han att bli en intressantare kille i tjejers ögon. Genom att anamma detta så väljer han inte bort några.
På samma sätt som en artist bör tänka på vissa saker för att göra ett bra framträdande.
Jag håller med, utom på en punkt. Det du skriver är inte något som gör personen mer attraktiv, utan något som gör det lättare för vederbörande rent socialt. Att kunna säga sin mening, vara sig själv, inse sina styrkor och våga skämta har man nytta av i alla situationer här i livet där man kommunicerar med andra människor - inte bara de man kan tänka sig att knurra med.
Jag håller med, utom på en punkt. Det du skriver är inte något som gör personen mer attraktiv, utan något som gör det lättare för vederbörande rent socialt. Att kunna säga sin mening, vara sig själv, inse sina styrkor och våga skämta har man nytta av i alla situationer här i livet där man kommunicerar med andra människor - inte bara de man kan tänka sig att knurra med.
Lite kul att du som kille för tjejernas talan där, och säger att en osäker person som anammar detta, inte blir mer attraktiv. Oavsett om du håller med eller ej - så blir den personen mer intressant och mer attraherande. Tjejer gillar självsäkerhet framför osäkerhet. Osv.
Och vi snackar inte knurra, utan vad som gör så att man kan förmedla det bästa utifrån en själv till det motsatta könet.
Lite kul att du som kille för tjejernas talan där
Till skillnad från er andra killar i tråden?
sundvall
2007-07-24, 22:23
[QUOTE=bertbert;2423978]Som?
QUOTE]
Även om dessa tjejer säga detta så lovar jag dig att INGEN skulle säga nej till honom om han "raggade" på dom. Du måste förstå att det inte handlar om att man har muskler eller inte, det handlar om vad man kan ge tjejen för känslor.
Ett stort misstag är ofta att lyssna allt för noga på vad tjejer säger att dom vill ha, och istället lära sig det själv eller utifrån andra som är bra på att ragga.
Till skillnad från er andra killar i tråden?
Skillnaden att han hade fel. Men jag hann inte editera och lägga in det. Han tror inte att man göra saker/förbättra så att man blir mer intressant. Han har fel.
bertbert
2007-07-24, 22:25
Oavsett om du håller med eller ej - så blir den personen mer intressant och mer attraherande. Tjejer gillar självsäkerhet framför osäkerhet. Osv.
Intressant att du för tjejerna talan där. :thumbup: Oavsett om du håller med eller ej, så har jag rätt och du fel! :laugh: Underbart retoriskt grepp.
hur får man tjejer att bli intresserad av en?
Börja träna "Ninja".
bertbert
2007-07-24, 22:28
Även om dessa tjejer säga detta så lovar jag dig att INGEN skulle säga nej till honom om han "raggade" på dom. Du måste förstå att det inte handlar om att man har muskler eller inte, det handlar om vad man kan ge tjejen för känslor.
Det här med Williams var ett exempel. Och ja, han är troligen en alfahane. Men att ingen skulle säga nej tror jag inte på. Det måste finnas någon som tycker han är direkt motbjudande.
Skillnaden att han hade fel. Men jag hann inte editera och lägga in det. Han tror inte att man göra saker/förbättra så att man blir mer intressant. Han har fel.
Tala inte om för mig vad jag tror och inte tror!
Intressant att du för tjejerna talan där. :thumbup: Oavsett om du håller med eller ej, så har jag rätt och du fel! :laugh: Underbart retoriskt grepp.
Först kom du in och gav rådet att man skulle bli genuint intresserad av tjejen. Alltså helt fel. Och på den vägen har du fortsatt. Man kan göra saker som gör att man blir intressantare.
Kan en artist få råd, göra saker annorlunda - som gör att framträdandet blir bättre?
bertbert
2007-07-24, 22:35
Bla bla bla
Jag känner ingen anledning att fortsätta käbbla - vi har helt klart olika syn på det här.
Jag känner ingen anledning att fortsätta käbbla - vi har helt klart olika syn på det här.
Det brukar låta så när argumenten tar slut och man har lyckats sätta det på sin spets. Tack för kaffet :)
Börja träna "Ninja".
ja tack. har svart bälte efter femton års träning. vad tränar du ?? :)
bertbert
2007-07-24, 22:45
Det brukar låta så när argumenten tar slut och man har lyckats sätta det på sin spets. Tack för kaffet :)
Kaffe bjuder jag gärna på - jag tappade intresset när du började skriva saker som "jag har rätt han har fel".
Men jag önskar dig lycka till i jakten. :D
Och skulle du rent fysiskt befinna dig i närheten, bjuder jag som sagt på en kopp kaffe! :thumbup:
Först kom du in och gav rådet att man skulle bli genuint intresserad av tjejen. Alltså helt fel.
Enligt vem eller vad?
Först kom du in och gav rådet att man skulle bli genuint intresserad av tjejen. Alltså helt fel. Och på den vägen har du fortsatt. Man kan göra saker som gör att man blir intressantare.
Kan en artist få råd, göra saker annorlunda - som gör att framträdandet blir bättre?
Varför skulle inte det som berra skrev vara en sak av dom? ( Jag vet inte - det är du som är experten)
Jag tänker spontant att jag tror många uppskattar när människor är intresserade av andra människor och inte helt självupptagna. ( Sen kör ju många med att spela svårfångade också iofs) Sen är det givetvis ingen garanti. Men det finns det väl inte med något? Det blir ju bara generella sanningar där jag tror få har alla de egenskaper som man på nåt sätt räknat ut är tilldragande.
Kaffe bjuder jag gärna på - jag tappade intresset när du började skriva saker som "jag har rätt han har fel".
Men jag önskar dig lycka till i jakten. :D
Och skulle du rent fysiskt befinna dig i närheten, bjuder jag som sagt på en kopp kaffe! :thumbup:
Det finns faktiskt rätt och fel i det här.
Finns det vissa saker som man bör tänka på i sitt beteende på en anställningsintervju, som gör att man förbättrar sina odds?
Kan en artist bete sig på ett visst sätt på scenen för att förbättra sitt framträdande?
Kan en kille ta till sig vissa saker och anamma det till sitt sätt att vara - och på så sätt bli en intressantare kille i tjejers ögon?
3xJa.
Enligt vem eller vad?
Klart att det är fel när trådskaparen efterfrågar ngt helt annat.
3xJa.
Visst, men sen beror det väl kanske lite på vilken slags tjej man är på jakt efter.
Visst, men sen beror det väl kanske lite på vilken slags tjej man är på jakt efter.
Självklart - men trådskaparen verkade efterfråga rent generella tips. På samma sätt som man kan förfina det till vilket jobb man söker, eller vilken scen man ska stå på. Men sen finns ju det rent generella tips helt enkelt för att förbättra sig.
Sen när blev du Mr On Topic? ;)
Är så nice att inte ha detta problem...
Jag blir oftare uppraggad än vad jag själv raggar på någon, vet inte exakt hur men det bara blir så. Det fallar sig bara naturligt. Tjejer börjar prata med en i baren, kommer fram på golvet, en cool tjej frågade bara "Skulle vi dansa eller"
när jag satt vid ett bord med 1 kille och 2 tjejer och hon visste inte att ingen var min tjej. En tjej på en efterfest som jag tyckte rätt tydligt visade sitt ointresse frågade jag mefter ett tuggummi, hon sa att hon bara hade det i munnen och hångla upp mig rätt ordentligt. polarna åkte hem i taxin, jag sov över. En tjej ragga upp mig på en förfest så vi lånade en säng där och jag kom aldrig iväg till krogen som planerat. Här kommer ett exempel på hur jag träffade den tjej jag träffar nu. Det är nog en 4 månader sen kanske.
Vi gick in på en nattklubb, jag och en äldre vän till mig (jag 22 han 40) och typ 10 minuter innan dom stängde så skulle vi gå för att slippa värsta kön. På vägen så hälsar min vän på någon och sen går han på muggen. Jag antar att det var en vän till honom så jag hälsade bara på henne. Hon började prata med mig, ville att jag skulle följa med henne ut. På 5 minuter hade vi kommit fram till att vi var tillsammans i samma tråkiga relationer, var ute efter samma sak. Kort och gott vi ville ha det mer hett och vildare än vad våra respektiva gav oss.
Vi landade i en säng hos hennes kompis som vi hade sönder benen på, jag har aldrig haft sådant sjukt grym sex med någon, vi passade perfekt. Hennes vän
hade legat i sin säng med sin kille och sagt att hon var tvungen att kolla till oss, hon trodde jag skulle ha ihjäl henne. Vi höll på i 4½ timme med bara korta pauser för att dricka då och då. Totalt och absolut det sjukaste jag vart med om, men jag var hyggligt stolt över mig själv. Tjejen är rena drömmen, hon gillar t.om tjejer och 3 kanter :)
Det är fortfarande lika sjukt bra och vi passar riktigt nice ihop så vi får se vart det leder, ett ONS som ledde vidare och blev något. Och vi som igentligen inte ens skulle in på den där nattklubben.
Så funkar det bara för mig, det faller sig totalt naturligt att träffa tjejer på krogen, för eller efterfester. Sen får ni gärna tyckta att det är skryt eller vad som och försöka dissa det men det funkar inte. Jag är sjukt nöjd med det man fått uppleva via krogragg.
Man säger att man håller på att ändra sitt liv för det bättre (som jag :D) och kämpar som en dåre för att få igenom de förändringar man har ställt för sig själv. Sen visar man resultaten (som kommer om ett år ;)) och njuter av att vara allas idol för stunden.
Garnax: Du och hon var alltså båda otrogna?
Nej? En tjej som känner att den hon pratar med är genuint intresserad av henne som person är förmodligen betydligt mer benägen att lära känna honom bättre och/eller släppa honom innanför trosorna är min gissning, men jag antar att jag också har fel.
bertbert
2007-07-24, 22:58
Det finns faktiskt rätt och fel i det här.
Det kanske det gör - men vad får dig att tro att just du sitter inne med svaren? Själva anledningen till att vi diskuterar måste vara att vi inte har samma uppfattning, vad finns det annars att skriva om?
Finns det vissa saker som man bör tänka på i sitt beteende på en anställningsintervju, som gör att man förbättrar sina odds?
Lustigt att du tar upp det. Jag har nämligen jobbat med rekrytering. Ja, det finns saker som att hålla sig ren etc. Och nej, att försöka dölja sin personlighet eller framställa sig som någon annan än den man är är för det mesta en mycket dålig idé.
Ett exempel; en mycket energisk person kanske avbryter rekryteraren. Detta behöver inte vara dåligt - söker man en entreprenörssjäl eller en ledare kan det vara helt rätt. Det går inte generellt att säga att det är bra eller dåligt att avbryta intervjuaren.
Kan en artist bete sig på ett visst sätt på scenen för att förbättra sitt framträdande?
"Bra" är ett subjektivt begrepp, så nej.
Kan en kille ta till sig vissa saker och anamma det till sitt sätt att vara - och på så sätt bli en intressantare kille i tjejers ögon?
Sett till enskilda individer, ja. Generellt, nej. Det som är attraktivt i en tjejs ögon är inte med nödvändighet det i en annans.
Nej? En tjej som känner att den hon pratar med är genuint intresserad av henne som person är förmodligen betydligt mer benägen att lära känna honom bättre och/eller släppa honom innanför trosorna är min gissning, men jag antar att jag också har fel.
Trådskaparen frågar hur man blir mer intressant i tjejers ögon.
mystic[-_-]
2007-07-24, 23:00
din signatur bertbert *cupid*
On topic: Vettefan? Var dig själv
Man säger att man håller på att ändra sitt liv för det bättre (som jag :D) och kämpar som en dåre för att få igenom de förändringar man har ställt för sig själv. Sen visar man resultaten (som kommer om ett år ;)) och njuter av att vara allas idol för stunden.
Garnax: Du och hon var alltså båda otrogna?
Jupp, vi träffades någon månad sen stöttade vi varandra medans vi bröt med våra respektiva och flyttade till egna lägenheter.
Trådskaparen frågar hur man blir mer intressant i tjejers ögon.
Ja? Vad menar du nu?
bertbert
2007-07-24, 23:02
:thumbup:
bertbert
2007-07-24, 23:03
;2424128']din signatur bertbert *cupid*
Jag vågar inte annat än lyda Kramps/Elvis uppmaning! :D
Sen är det ju frågan vad man menar med intressant. Intresserade av att i första hand ha sex, förhållande, vänskap..? ( nä, det kanske var rätt självklart att det inte var vänskap som åsyftades)
"Bra" är ett subjektivt begrepp, så nej.
Inte flacka med blicken. Osv. Jag orkar inte dra allt.
Sett till enskilda individer, ja. Generellt, nej. Det som är attraktivt i en tjejs ögon är inte med nödvändighet det i en annans.
Inte många ogillar självförtroende, självdistans, charm, leenden, humor osv.
Ja? Vad menar du nu?
Vad är det du inte förstår? Om han frågar efter hur han ska bli mer intressant för tjejer, så är det ju inte så klokt att svara hur han ska bete sig mot en tjej. Eller ska han bli genuint intresserad av alla?
En sak jag alltid gör och är väldigt tydlig med dom tjejer jag antingen bjuder hem eller blir hembjuden till är att jag frågar dom om dom verkligen vill att jag ska följa med / dom följer med. Att det är helt ok att ändra sig både nu som när vi kommer fram.
Ofta frågas de då om man inte vill ha sex med dom, förklarar bara att det är okey att ändra sig och att följer man med mig får man gå när man vill och att dom gärna får be mig gå när dom vill.
Något jag rekomenderar alla killar att göra med alla sina ragg, alltid.
Väldigt klart och tydligt fråga och berätta innan man stoppar in den.
Det uppskattas, tro mig.
Skulle någon tjej sen anmäla mig för våldtäckt skulle jag kunna ta fram
alla jag haft sex med och dom skulle kunna berätta hur noga och försiktig man
är och alltid frågar om dom verkligen vill folja med / ta med mig
bertbert
2007-07-24, 23:09
Inte många ogillar självförtroende, självdistans, charm, leenden, humor osv.
Och hur gör du för att förbättra ditt självförtroende? Din självdistans?
Hur förbättrar du din charm?
Hur förbättrar du din humor? Om jag skrattar, men inte sissa, är det bra eller dålig humor? Jag är själv ett bra exempel, bäste Dneprbert. Min humor är rätt skadad. Vissa garvar häcken av sig, andra tycker jag är en tönt. Vad blir bättre av att jag ändrar på den? Hur ändrar man sin humor?
Om Hur förbättrar du hur du ler? Om mini gillar leendet, men inte sissa, är det bra eller dåligt då? Eller menar du något kvantitativt, att om man ler oftare är det bättre? Jag ogillar själv smilfinkar.
Jag antar att du har rätt (läs: jag håller med). Att vara och visa sig intresserad av andra människor (alltså generellt, inte bara visa sig intresserad av att komma innanför kläderna på människan i fråga) är ett säkert sätt att göra sig omtyckt och uppskattad - och intressant som sällskap/kompis/partner. Kännetecknande för många människor som är populära och har lätt att få vänner är just det att de är genuint intresserade av människorna omkring sig, att de har förmågan att få var och en att känna att de vill umgås med just honom/henne. De flesta människor gillar att känna sig eftertraktade, uppskattade och värderade.
Och hur gör du för att förbättra ditt självförtroende? Din självdistans?
Hur förbättrar du din charm?
Hur förbättrar du din humor? Om jag skrattar, men inte sissa, är det bra eller dålig humor? Jag är själv ett bra exempel, bäste Dneprbert. Min humor är rätt skadad. Vissa garvar häcken av sig, andra tycker jag är en tönt. Vad blir bättre av att jag ändrar på den? Hur ändrar man sin humor?
Om Hur förbättrar du hur du ler? Om mini gillar leendet, men inte sissa, är det bra eller dåligt då? Eller menar du något kvantitativt, att om man ler oftare är det bättre? Jag ogillar själv smilfinkar.
Det handlar inte alltid om att förbättra, utan kanske om att lyfta fram och inte hålla tillbaka. Sen ditt ex om att en tjej kanske inte gillar leendet (vilket exempel), så faller det ändå. Vi snackar inte om att ALLA ska gilla ngt, utan vad som rent generellt lyfter upp dig som kille. Dom flesta gillar det jag sa innan.
Titta igenom tråden så ser du att i stort sett alla kommer med generella tips som gör en kille mer intressant i tjejers ögon. Sen kom Berra.
Vad är det du inte förstår? Om han frågar efter hur han ska bli mer intressant för tjejer, så är det ju inte så klokt att svara hur han ska bete sig mot en tjej. Eller ska han bli genuint intresserad av alla?
Du menar att du har presenterat universalmedlet för att få knurra alla tjejer? Ha självförtroende och var charmig är ju inga direkt konkreta saker, heller ingen raketforskning. Det är faktiskt ungefär lika användbart som "var dig själv". Jaha, vad är då charmigt? Våga vara rolig, jaha, så vad är roligt då?
Jag tycker inte att du är ute och cyklar, men jag tycker inte bertbert är det heller, och du blir bara fånig när du säger att han (och jag) har fel då det inte finns något facit.
Du har alltså tagit dig rätten att ha tolkningsföreträde på ursprungsfrågan. Jag ber att få vidga den lite. Vad ska man med tjejer köande utanför sitt hus till om man inte vet vad man ska göra med dem? Så ja, jag tycker absolut att man ska ta sig tid att prata med så många man kan, och vara intresserad av alla man orkar. En av dem kan vara (sex-)gudinnan man vill ha, och det vore ju trist om man missade chansen för att man är för upptagen med sitt eget framträdande.
bertbert
2007-07-24, 23:14
Kännetecknande för många människor som är populära och har lätt att få vänner är just det att de är genuint intresserade av människorna omkring sig, att de har förmågan att få var och en att känna att de vill umgås med just honom/henne. De flesta människor gillar att känna sig eftertraktade, uppskattade och värderade.
Det där formulerade du mycket bättre än jag! Och det gäller om man bara vill bli vän med personen likväl som komma innanför trosorna.
Om det inte handlar om hur man får den tjejen man själv är intresserad av intresserad av en själv utan mera allmänt hur man får tjejer överlag instresserad av en så kan man väl tala om egenskapen att vara intresserad av andra människor?
Du menar att du har presenterat universalmedlet för att få knurra alla tjejer? Ha självförtroende och var charmig är ju inga direkt konkreta saker, heller ingen raketforskning. Det är faktiskt ungefär lika användbart som "var dig själv". Jaha, vad är då charmigt? Våga vara rolig, jaha, så vad är roligt då?
Jag tycker inte att du är ute och cyklar, men jag tycker inte bertbert är det heller, och du blir bara fånig när du säger att han (och jag) har fel då det inte finns något facit.
Du har alltså tagit dig rätten att ha tolkningsföreträde på ursprungsfrågan. Jag ber att få vidga den lite. Vad ska man med tjejer köande utanför sitt hus till om man inte vet vad man ska göra med dem? Så ja, jag tycker absolut att man ska ta sig tid att prata med så många man kan, och vara intresserad av alla man orkar. En av dem kan vara (sex-)gudinnan man vill ha, och det vore ju trist om man missade chansen för att man är för upptagen med sitt eget framträdande.
Du tyckte det var helt i sin ordning att svara "visa en tjej ditt intresse".
Titta igenom tråden så ser du att i stort sett alla kommer med generella tips som gör en kille mer intressant i tjejers ögon. Sen kom Berra. Och nu du.
Om det inte handlar om hur man får den tjejen man själv är intresserad av intresserad av en själv utan mera allmänt hur man får tjejer överlag instresserad av en så kan man väl tala om egenskapen att vara intresserad av andra människor?
Vad säger du?
Sen är det ju frågan vad man menar med intressant. Intresserade av att i första hand ha sex, förhållande, vänskap..? ( nä, det kanske var rätt självklart att det inte var vänskap som åsyftades)
funderar mest på hur man kommer förbi det där stadiet där dem spanar på en. vet inte riktigt vad det är men om jag går fram och säger hej till någon brukar dem bara vända på sig eller säga hej då.. illa va. så är de, men man kan inte få allt här i världen.
Det handlar inte alltid om att förbättra, utan kanske om att lyfta fram och inte hålla tillbaka. Sen ditt ex om att en tjej kanske inte gillar leendet (vilket exempel), så faller det ändå. Vi snackar inte om att ALLA ska gilla ngt, utan vad som rent generellt lyfter upp dig som kille. Dom flesta gillar det jag sa innan.
Titta igenom tråden så ser du att i stort sett alla kommer med generella tips som gör en kille mer intressant i tjejers ögon. Sen kom Berra.
Sen att de flesta är rörande överens om att charm är en mkt trevligare egenskap än att vara ocharmig är ju dock inget förvånande. Sen vad som är charmigt varierar ju. Och humor. Även om alla är lika överens där om att det är roligare med nån med humor än en humorlös.
Du tyckte det var helt i sin ordning att svara "visa en tjej ditt intresse".
Titta igenom tråden så ser du att i stort sett alla kommer med generella tips som gör en kille mer intressant i tjejers ögon. Sen kom Berra. Och nu du.
Ja, vi är mycket märkliga och ensamma om att tycka det. Jag och berra och sissa och tolkish. I andra ringhörnan - du och andra beteendevetare?
Menar du att vi har fel för att andra säger annat (som inte på något vis står i motsats till att vara intresserad av någons person)? Du får nog bara erkänna att du drog på alltför stora växlar när du sa att berra (och jag och sissa och tolkia) har fel.
Sen att de flesta är rörande överens om att charm är en mkt trevligare egenskap än att vara ocharmig är ju dock inget förvånande. Sen vad som är charmigt varierar ju. Och humor. Även om alla är lika överens där om att det är roligare med nån med humor än en humorlös.
Vissa killar kanske inte vet riktigt vad tjejer gillar och uppskattar, och behöver då en klapp på axeln och lite vägledning. Och sen tips om vilka sidor som bör lyftas fram.
Vad säger du?
Vad jag tror om saken eller menar du att du inte fattar vad jag skriver?
ska man få mig intresserad... varför man nu skulle vilja det... så krävs det en del muskler och symmetri samt en stor portion humor och social skills
Vad jag tror om saken eller menar du att du inte fattar vad jag skriver?
Jag forstod inte vad du menade.
1: Man ska se bra ut
2: Man ska kunna prata för sig
Det är så jävla lätt att få kontakt om man vill.
Jag jobbar en del i stockholm och sover då på hotell där mon-fre och ofta ensam. Så efter jobbet knäcker jag ett par bira och gör mig i ordning, sätter mig i tunnelbanan mot söder och landar sen på någon krog runt medborgarplatsen. Sen tittar jag mig omrking efter bord där det sitter minst 2 tjejer, väljer ut vilket jag vill sitta vid och sen går jag fram och säger precis som det är.
-Jag är inte från stan utan jobbar bara här och undrar om jag får göra er sällskap en stund
Har ALDRIG fått ett nej, dock säger många att dom tycker att det är modigt att våga komma fram sådär. Sen är jag bara helt normal, social, pratar, frågar vad dom gör osv. Inga stötar, inga raggningsförsök och inga komplimanger.
Resten löser sig självt, antingen har man jävligt trevligt hela kvällen vilket inte är illa, ibland får man strula lite, och det har hänt att man får ta med någon tillbaka till hotellet.
Ja, vi är mycket märkliga och ensamma om att tycka det. Jag och berra och sissa och tolkish. I andra ringhörnan - du och andra beteendevetare?
Menar du att vi har fel för att andra säger annat (som inte på något vis står i motsats till att vara intresserad av någons person)? Du får nog bara erkänna att du drog på alltför stora växlar när du sa att berra (och jag och sissa och tolkia) har fel.
Du har fel ja. Han frågar generellt och du svarade som om det gällde en person.
bertbert
2007-07-24, 23:25
Jag har otroligt svårt att tro att Dnepr är beteendevetare.
Exakt så.
p
På vilket sätt är "visa intresse för människor (i det här fallet då tjejerna)" mindre generellt än "var charmig", "var rolig" eller något annat av råden tidigare i tråden?
bertbert
2007-07-24, 23:28
Det är så jävla lätt att få kontakt om man vill.
<snip>
Har ALDRIG fått ett nej, dock säger många att dom tycker att det är modigt att våga komma fram sådär. Sen är jag bara helt normal, social, pratar, frågar vad dom gör osv. Inga stötar, inga raggningsförsök och inga komplimanger.
Och den springande punkten här är att du tar kontakt (visar intresse, någon?) istället för att själv sitta vid ett bord och vänta på att någon ska visa intresse.
Jag forstod inte vad du menade.
Du fastande ju i detta att Berra snackade om hur man får en person som man är intresserad av intresserad av en själv. Du ville ha det mera allmänt, hur man får tjejer överlag intresserade ( oavsett om man själv är intresserad eller ej)
Man kan överföra resonemanget till att gälla där också. Dvs egenskapen att vara intresserad av andra människor. Många är rätt självupptagna, inklusive mig själv och om någon faktiskt är intresserad och nyfiken på en själv, så känns det rätt gott.
Okej, jag tar det långsamt:
Om man gör så med en person, bara några minuter, kanske någon man pluggar med, men tillräckligt länge för att hon ska känna sig sedd. Sedan gör man det med tjejen på bussen. Och tjejen på krogen, och den där andra tjejen på krogen, och tjejen på McDonalds på väg hem osv... Det blir ganska många tjejer. Denna metod kan alltså appliceras på flera. Dessa tjejer tror jag kommer vara lättare att få intresserade än om man tänker på att verka rolig, charmig, självsäker och allt ludd du nu sa. Är man mer intresserad av sitt eget framträdande riskerar man att missa tjejen.
p
På vilket sätt är "visa intresse för människor (i det här fallet då tjejerna)" mindre generellt än "var charmig", "var rolig" eller något annat av råden tidigare i tråden?
Han frågar ju hur människorna (tjejerna) ska bli intesserade av honom. Ska man då svara "visa intresse för människorna", (mini och berra talade ju som om det gällde han och en tjej) eller ge honom tips så att han bli mer intressant i tjejers ögon?
ska man få mig intresserad... varför man nu skulle vilja det... så krävs det en del muskler och symmetri samt en stor portion humor och social skills
släpande vader är big no-no?
bertbert
2007-07-24, 23:33
Ja alltså jag fattade direkt att jag var utgallrad med en gång :laugh:
hahah... hmmm vader är ja inte så hung up på faktiskt.. så länge dom inte e pinnar... så länge resten är tilltalande *drool* men ja sticker ju inte under stol med att jag är ytlig... utsidan ger insidan en chans....
Han frågar ju hur människorna (tjejerna) ska bli intesserade av honom. Ska man då svara "visa intresse för människorna", (mini och berra talade ju som om det gällde han och en tjej) eller ge honom tips så att han bli mer intressant i tjejers ögon?
Gäller väl samma sak på det du skriver isåfall? Vara rolig inför alla människor på hela jorden på en gång eller vadå? :Virro
Okej, jag tar det långsamt:
Om man gör så med en person, bara några minuter, kanske någon man pluggar med, men tillräckligt länge för att hon ska känna sig sedd. Sedan gör man det med tjejen på bussen. Och tjejen på krogen, och den där andra tjejen på krogen, och tjejen på McDonalds på väg hem osv... Det blir ganska många tjejer. Denna metod kan alltså appliceras på flera. Dessa tjejer tror jag kommer vara lättare att få intresserade än om man tänker på att verka rolig, charmig, självsäker och allt ludd du nu sa. Är man mer intresserad av sitt eget framträdande riskerar man att missa tjejen.
Jaha - så man ska alltså vara genuint intresserad av alla dessa tjejer som man möter. Så många olika. Okej.
hahah... hmmm vader är ja inte så hung up på faktiskt.. så länge dom inte e pinnar... så länge resten är tilltalande *drool* men ja sticker ju inte under stol med att jag är ytlig... utsidan ger insidan en chans....
jag tyckte bara det lät lite kul. men inget fel att veta vad man vill ha. :cool:
bertbert
2007-07-24, 23:36
Ja - och det är ett utmärkt svar, eftersom ett byte av brallor och ett bättre dollargrin kanske ger dig en blick mer, en blick mindre - men om du börjar ta kontakt, visa intresse, då händer det grejor.
Dvs svaret är inte på den konkreta frågan, utan på den bakomliggande, tidigare frågan.
Gäller väl samma sak på det du skriver isåfall? Vara rolig inför alla människor på hela jorden på en gång eller vadå? :Virro
Vara en glad kille ja, med allt det andra som nämnts. Positiva egenskaper helt enkelt som passar bra att lyftas fram om man vill bli sedd.
Jag frågar, eftersom det ett antal gånger påpekats att tipset "visa intresse" baserar sig på åsikten att det gör en intressant - att de flesta människor hellre umgås med personer som verkar intresserade av dem än med folk som verkar självupptagna. På vilket sätt skiljer sig alltså detta tips från de övriga?
bertbert
2007-07-24, 23:37
Jo men allvarligt det är ju det som är problemet. Hur är man charmig för alla, snygg för alla etc etc?
Det går inte.
Vara en glad kille ja, med allt det andra som nämnts. Positiva egenskaper helt enkelt som passar bra att lyftas fram om man vill bli sedd.
Vet du hur många glada killar som inte är brudmagneter? Vet du vad hundögon har för effekt på tjejer? Dina tips känns inte direkt spjutspets-skarpa. Tur, då kan man gå och sova.
Jag frågar, eftersom det ett antal gånger påpekats att tipset "visa intresse" baserar sig på åsikten att det gör en intressant - att de flesta människor hellre umgås med personer som verkar intresserade av dem än med folk som verkar självupptagna. På vilket sätt skiljer sig alltså detta tips från de övriga?
Man kan inte visa intresse för alla. Men om man är nyfiken på hur man ska få andra intresserade, så är det en annan sak. Man plockar fram sina bästa sidor och när man sen får respons av ngn man gillar - så visar man ju givetvis att man gillar henne.
Jaha - så man ska alltså vara genuint intresserad av alla dessa tjejer som man möter. Så många olika. Okej.
Inte nödvändigtvis intresserad i bemärkelsen " Dig vill jag ligga med/ vara tillsammans med"
Utan egenskapen att man är en sådan person att man är intresserad av andra människor. Och den egenskapen bär man ju med sig när man nu träffar den där tjejen på jobbet, på bussen, på krogen osv osv
Precis som egenskapen att man är en skämtsam person.
Jag undrar hur man får killar att bli intresserade.
Jag tycker jag är en hot chick, men ingen av det andra könet håller med..
ja.. finns det något knep för att få en kille hoocked... och nu snackar ja inte om att bara få dom i säng
bertbert
2007-07-24, 23:47
ja.. finns det något knep för att få en kille hoocked... och nu snackar ja inte om att bara få dom i säng
Visa intresse! :D
Vet du hur många glada killar som inte är brudmagneter? Vet du vad hundögon har för effekt på tjejer? Dina tips känns inte direkt spjutspets-skarpa. Tur, då kan man gå och sova.
Mina tips berör trådens topic. Natti natti.
bertbert
2007-07-24, 23:50
Mina tips berör trådens topic. Natti natti.
Härligt att du tar efter en mästare. Det gläder mig.
Om vi nu snackar förhållanden - varför vill man att så många som möjligt ska vara intresserade av en ? ( En rejäl boost för egot iofs)?
Det ger väl automatiskt inte högre odds för att man finner någon som passar en "perfekt"/ att man får ett bra förhållande?
Hm, denna diskussionen har vi haft förr med lellan i spetsen
tntballe
2007-07-24, 23:56
Jag håller med dig.
Men jag har svårt att tro på att inga andra håller med..
Så länge killen inte har en flickvän så har jag svårt att tro på att du inte skulle få till det.
Vet inte många som nobbar tjejer i mina kretsar iaf.
bertbert
2007-07-24, 23:59
Om vi nu snackar förhållanden - varför vill man att så många som möjligt ska vara intresserade av en ? ( En rejäl boost för egot iofs)?
Det ger väl automatiskt inte högre odds för att man finner någon som passar en "perfekt"/ att man får ett bra förhållande?
Hm, denna diskussionen har vi haft förr med lellan i spetsen
Exakt så resonerar jag - om 10x fler brudar var intresserade skulle inte chansen öka ändå. Det gäller inte att dra till sig maximalt med brus, utan att hitta rätt.
Å andra sidan har jag bott ihopa med en fantastisk tjej i drygt fem år, så mitt intresse av att vara attraktiv är klart begränsat - för andra än henne då alltså.
Och den springande punkten här är att du tar kontakt (visar intresse, någon?) istället för att själv sitta vid ett bord och vänta på att någon ska visa intresse.
Frågan i tråden trodde jag var:
Hur får man tjejer att bli intresserad av en.
Det krävs handling, man måste visa vem man är och göra saker
som utstrålar saker kvinnor gillar. Killar som sitter själva vid ett bord och väntar
på att bli uppraggade visar inte upp egenskaper som självförtroende, social kompetens eller annat som uppskattas av det motsatta könet.
bertbert
2007-07-25, 00:03
Frågan i tråden trodde jag var:
Hur får man tjejer att bli intresserad av en.
Det krävs handling, man måste visa vem man är och göra saker
som utstrålar saker kvinnor gillar. Killar som sitter själva vid ett bord och väntar
på att bli uppraggade visar inte upp egenskaper som självförtroende, social kompetens eller annat som uppskattas av det motsatta könet.
Ja precis!
Exakt så resonerar jag - om 10x fler brudar var intresserade skulle inte chansen öka ändå. Det gäller inte att dra till sig maximalt med brus, utan att hitta rätt.
Det kan låta logiskt,men jag tror inte att människor som kanske inte har en hop av beundrare efter sig oftare lever ensamma eller i dåliga förhållanden än andra.
sundvall
2007-07-25, 00:08
Man kan självklart förbättra sitt självförtroende, sin självdistans och sin charm.
Sen finns det som sagt egenskaper som kvinnor generellt attraheras till.
bertbert
2007-07-25, 00:14
Det kan låta logiskt,men jag tror inte att människor som kanske inte har en hop av beundrare efter sig oftare lever ensamma eller i dåliga förhållanden än andra.
Så är det nog.
k4l_2007
2007-07-25, 01:05
Får jag bara fråga en sak;
Är det sant att olika personlighetstyper dras till varandra??
sundvall
2007-07-25, 01:10
vad menar du, mer specifikt?
Man kan inte säga något, människor blir tillsammans med sina totala motsatser, till sina totala likheter, med människor dom vet är dåliga att vara med, med människor dom vet är bra att vara med. Med människor som har åsikter dom inte gillar, med människor med åsikter dom gillar.
Människor blir tillsammans med varandra under alla möjliga och omöjliga omständigheter.
Inte spela svårflirtad, det är så jävla barnsligt.
Glad :D
Inte vara för krävande.
Nej, människor dras generellt sett till folk med liknande personlighet och intressen.
http://www.fastseduction.com/guide/
Denna guiden har allt.
/Kim
http://www.fastseduction.com/guide/
Denna guiden har allt.
/Kim
Dålig design?
Dålig poesi som förslag att läsa för en tjej eftersom "Poems will sweep women off their feet", exempelvis:
I wish a was your tear-drop,
Conceived in your heart,
Born in your eyes,
Lived on your cheeks,
And died on your lips.
?
Tips om att det är fiffigt att låtsas spå i händer?
Tips om hur man kontrollerar en tjej genom att göra henne osäker och rädd?
Go PUA's!
Edit: Eftersom vi diskuterat det ett par gånger förr känns diskussionen om PUA's trött och sliten. Dessutom har Dnepr sagt att vi inte diskuterar hur man göra när man väl pratar med en tjej.
Nej, människor dras generellt sett till folk med liknande personlighet och intressen.
Det där håller jag inte med om. Väldigt ofta är det kontrasterna som lockar (opposite attracs). En lugn blyg tjej söker sällan en lugn blyg kille. Man kan även säga att två helt lika personer inte har lika mycket att tillföra varandra, som två mer olika. Att ha gemensamma intressen är en annan sak.
Först kommer (tyvärr) alltid utseendet, men sen för att verkligen få något intresse så krävs en intressant personlighet (var dig själv och var avslappnad) och sen är det alltid en fördel om man delar något intresse eller värderingar.
Var absolut inte efterhängsen/desperat heller, det gäller för killar också, då förlorar man ofta sitt tilltänkta byte ganska omgående (om den andra inte bara är ute efter ett knull).
Och tycker du att du är het så ska du självklart utgå från det. ;)
Lycka till!
Det där håller jag inte med om. Väldigt ofta är det kontrasterna som lockar (opposite attracs). En lugn blyg tjej söker sällan en lugn blyg kille. Man kan även säga att två helt lika personer inte har lika mycket att tillföra varandra, som två mer olika. Att ha gemensamma intressen är en annan sak.
Enligt forskningsresultat "Illustrerad Vetenskap" publicerade i sin tidning förra året dras personer till människor med lika intressent, samma humor, ungefär samma tankesätt m.m.
Så rent vetenskapligt sett dras vi till vår egen spegelbild ;)
Enligt forskningsresultat "Illustrerad Vetenskap" publicerade i sin tidning förra året dras personer till människor med lika intressent, samma humor, ungefär samma tankesätt m.m.
Så rent vetenskapligt sett dras vi till vår egen spegelbild ;)
Det tror jag inte ett dyft på. Själv har bara haft tjejer med nästan motsatta värderingar, frånsett politiska ;)
Hög intelligens hos motsatt kön är ingenting som attraherar mig :D
sundvall
2007-07-25, 15:42
Utrdrag från sidan http://www.geocities.com/protopop_1999/faq_tre.html
I believe that there is "my own half" somewhere, but how can I find it?
Don't believe this. The conception of "two halves", assuming presence of one single person that is suitable to another single person is a poetical myth, and nothing more. In mating search people don't look for "their own half", but for THE BEST candidate for mating. Of course, criteria of "better-worse" are different with different people, but not enough to speak about equal demand for any partner.
There are some candidates who are acknowledged as best (or very good) by almost everyone, others are not acknowledged as such by almost anyone. So, disproportions, when one has everything, and other has nothing, are inevitable. But this is the very meaning of sexual reproduction, this is the way sexual natural choice is done. Those dispropotrions are particularly strong with men, so many other women can consider "your own half" as theirs, and you will have to compete with them.
Några ryssar som tydligen har "forskat" om ämnet under lång tid. Det är ifrån en artikel som var publiciterad i namnet "Chemistry and life - XXL century" 1997.
Har läst igenom sidan ett par gånger och vissa saker verkar stämma ganska bra.
Talade självklart endast generellt sätt, finns alltid undantag.
Fast jag kan inte riktigt hålla med ditt exempel, så gott som samtliga av mina lugna/blyga kompisar är tillsammans med liksinnade, precis som de med lite mer attityd söker sig till folk med liknande personlighet. När var det senast du såg en tjej med attityd söka sig till en blyg och tystlåten typ?
Talade självklart endast generellt sätt, finns alltid undantag.
Fast jag kan inte riktigt hålla med ditt exempel, så gott som samtliga av mina lugna/blyga kompisar är tillsammans med liksinnade, precis som de med lite mer attityd söker sig till folk med liknande personlighet. När var det senast du såg en tjej med attityd söka sig till en blyg och tystlåten typ?
Skönheten och odjuret. Om en är sprallig så kan det bli lite jobbigt om den andre också är det. Två virvelvindar är en för mycket - det kan alltså bli för mycket om det finns utpräglade starka sidor hos båda. Den spralliga kan ibland behöva en lugnare kontrast. Exempelvis. Men jag är villig att hålla med dig också till viss del.
ja tack. har svart bälte efter femton års träning. vad tränar du ?? :)
Saken borde vara biff. :thumbup:
Jag tränar inte ninja, men jag ska börja och jag känner en samt att min pappa är ninja.
shadowfire
2007-07-25, 20:22
grejjen är nog att inte planera eller tänka för mkt... visst går det o spela ut säkra kort o ragga bimbos, men hur kul är det?.. men ptja, beror på vilken ålder du är i och vad du är ute efter - att få hugg i en folkpark är ungefär lika lätt då man är 15 o singel som 55 o singel. Är du däremot 27-37 eller motsvarande och ute efter en seriös relation så rekommenderar jag andra forum (än fylleparksstrul).
shadowfire
2007-07-25, 20:28
Skaffa muskler.
Kör en snygg bil.
Bo i en snygg lya.
Var en god lyssnare.
Ha ett brett vokabulär.
Var självsäker.
Två rader som är sant.
Resten är vad grabbar (amatörer?) tror tjejer vill ha.
Två rader som är sant.
Resten är vad grabbar tror tjejer vill ha.
Resten var mest på skämt.
shadowfire
2007-07-25, 20:30
Resten var mest på skämt.
ok, var inte helt säker på att du var oseriös där :)
Jacksatan
2007-07-25, 20:56
Ja, var en jävligt bra tjej. Att spela spel o hålla på med knep tror jag bara riskerar att slå tillbaka på en själv efter ett tag.
Ja, var en jävligt bra tjej. Att spela spel o hålla på med knep tror jag bara riskerar att slå tillbaka på en själv efter ett tag.
Knep betyder - speciellt tillvägagångssätt som innebär en genväg, så det har inget med att spela spel att göra. En fortare väg till målet behöver inte betyda att man luras på den vägen.
Super_Johan
2007-07-25, 21:08
Secrets Of The Alpha Man
How to Get Rid of the Nice Guy
… and Get Laid
(av) Carlos Xuma
Är en intressant "bok" eller vad man ska säga som jag hittade på nätet, man ska inte ta den ordagrant men det finns en del skojjiga saker i den. Rekommenderas! :p
Krokodil
2007-07-26, 07:00
Här kommer några tips som med säkerhet kommer att öka dina chanser att få ligga. För det första ska du tänka igenom vilken ålderskategori av tjejer du vill ligga med. De har alla sina olika för- och nackdelar.
UNGA TJEJER (Högre tonåren-övre tjugoårsåldern)
Fasta i hullet och ännu inte särskilt förbittrade av livet. Kan dock på barns vis ofta vara väldigt arga på saker de läst i en bok är dåligt. Det går över när de börjar kunna tänka själva. Ofta bra att ligga med eftersom de är mer porrskadade än äldre tjejer men också tristare att samtala med eftersom de saknar referensramar.
MEDELGAMLA TJEJER (30somethings)
Ofta förvånansvärt kinky eftersom de haft tid på sej att lära sej vad de gillar och inte. Tyvärr ganska bittra och griniga (vem är inte det?) men de har åtminstone vissa anledningar att vara det. En stor fördel är att de har lite koll på saker och ting. Men, och det är ett stort jävla men, de här kakorna behöver lite bakgrundsforskning. Om hon har barn är det ett övervägande:
* Måste man snuska tyst så inte ungen hör?
* Kommer ungen att hoppa i sängen på morgonen?
* Kommer du att bli typ farsa till ungen om du fortsätter träffa mamman?
Men om de inte har det är det också krångligt. Då är risken nämligen stor att bruden kommer att börja snacka barn typ andra dejten. Om du är riktigt tyst kan du faktiskt höra hur hennes livmoder tickar.
TANTER (40+)
Är du sugen på en tant är det bara att köra. Det finns alla möjliga sätt det kan strula på:
* De har söner i din ålder
* klimakteriebesvär
Men annars - go for it. Jag vet en kille som älskade tanter men hade svårt att träffa dem. Han startade en Beatles-klubb i Vänersborg. Det funkade skitbra.
DE GRUNDLÄGGANDE SÄTTEN ATT FIXA TJEJER
Att ha gott om stålar är vattentätt. Ungefär hälften av alla tjejer gör vad som helst för stålar. Samma procentsats gäller om du är kändis. En minoritet tjejer blir också tända om du är kriminell. Alla dessa tricks kan beskådas genom att titta i baren på närmsta nattklubb. Dock verkar det hela vara en övergående fas som kulminerar runt 25 och sen mattas av och ersätts med desperation. Riktigt unga tjejer blir imponerade bara du har en bil, för gamla tanter räcker det med en prinsesstårta.
EN ALTERNATIV METOD
Kvinnor har nåt ämne i huvudet som gör att de gärna tar hand om saker (Blommor, hundar, barn etc) som du kan utnyttja om du är smart. Var riktigt jävla hopplös, full, för kallt klädd, trasiga skor, utmärglad och ynklig. (Men försök hålla det på rätt sida hemlös) Då finns det stor chans att en tjej med starkt vårdnadsbehov tar dej under sitt beskydd så kan du bara kan sitta och kröka i hennes soffa hela dagarna och kolla på Buffy-repriser som det as du är. Men kom ihåg att vara konstant gnällig om hur dåligt ditt liv är och hur orättvist allting är.
RAGGREPLIKER
Det där är bullshit. Var lite trevlig och ställ frågor bara. Och vad du än gör försök inte med den jag körde på Garbo förra torsdagen på en tjej med sånt där vitt våldtäktsband på kragen:
- Jaså, du är mot våldtäkter?
Eller, åtminstone, lägg inte betoningen på ordet mot som jag gjorde. Det kan missuppfattas.
Lycka till!
(snott från the interweb nånstans)
LexSinner
2007-07-27, 13:04
Jag är redan vid 26 års ålder så bitter och cynisk att the ladder theory börjar kännas helt korrekt. Och den säger ju i stort att vad som får en tjej intresserad är:
50% Pengar / Makt
40% Attraktion
10% Saker som kvinnor säger att dom inte bryr sig om men egentligen inte gör
Så pengar och utseende ftw.
Att vara lite mystisk, spännande helt enkelt tror jag gör många tjejer intresserade. Lägg till bra utseende och charm så är det inte många som står pall.
Sen finns ju det här klassiska finliret som kallas för
dialog och samspel.................(eller?)
Det skadar ju heller inte att utveckla den egenskap som
kallas för charm.
hur får man tjejer att bli intresserad av en? kan man göra detta? är det möjligt? träna på gym och bli biffigare än biffigast? eller är det meningen att man ska ragga? eller gå och vänta på att smarta tjejer som sissa och frida.b (exempel) ska ta första steget?
så som sissa skrev i en annan tråd:
"När jag är intresserad av nån så vågar jag oftast inte ta risken att bara gå och vänta och hoppas på att han ska ta steget. Samtidigt vet jag att flera tjejer reagerat när jag talat om att jag låtit personen veta att jag är intresserad osv. "Hur vågar du det? Skulle jag aldrig göra! osv"
kom på några bra svar åt mig. nu ska jag iaf gå och träna och bli biffigast! :hbang:
man är sig själv och låter det löpa linan åt en. man måste bara lita påå att det räcker. klart att om man är sjukt snygg osv så får man många tjejer. men vad hjälper det, i längden? dom som stannar kvar och är med dig är tjejer som gillar dig för vad eller vem du är och inte för hur du ser ut, och det är dessa tjejer du ska satsa på. i dubbel bemärkelse.
Hur får man reda på om man är snygg?
Hur får man reda på om man är snygg?
är man det så vet man det
soulsplinter
2007-08-01, 16:01
ehrm.. en sak som jag kan säga är at om det ska hålla i längden så är det för mig, och de allra flesta tjejer (oavsett vad dem säger :P) som så att om inte killen visar uppskattning och börjar ta en för given så kommer allt att rasa. så de är rätt, eller mycket viktigt också :)
ehrm.. en sak som jag kan säga är at om det ska hålla i längden så är det för mig, och de allra flesta tjejer (oavsett vad dem säger :P) som så att om inte killen visar uppskattning och börjar ta en för given så kommer allt att rasa. så de är rätt, eller mycket viktigt också :)
detsamma gäller nog killar förståss. ingen vill bli tagen förgiven
soulsplinter
2007-08-01, 17:09
detsamma gäller nog killar förståss. ingen vill bli tagen förgiven
Ja självklart :thumbup: men enligt mina erfarenheter så har tjejer ofta lite enkklare för o visa uppskattning än tjejer. Även om det visserligen finns många tjejer som suger på det också
Ja självklart :thumbup: men enligt mina erfarenheter så har tjejer ofta lite enkklare för o visa uppskattning än tjejer. Även om det visserligen finns många tjejer som suger på det också
tycker inte det är så svårt. men jag vet att många har sjukt svårt att öppna sig.. det är något man borde jobba med. hur "omanligt" det än må va.
soulsplinter
2007-08-01, 17:22
oj *än killar
soulsplinter
2007-08-01, 17:23
tycker inte det är så svårt. men jag vet att många har sjukt svårt att öppna sig.. det är något man borde jobba med. hur "omanligt" det än må va.
ja de problemet har ja med min pojke, lr vad man ska kalla han. komplicerat :(
men de e för att han tycker de e asjobbigt. inte att han inte har dem känslorna o så, bara att han tycker att det helt enkelt är jobbigt att uttrycka dem i ord/handling. oh well.. de kommer tyvärr inte hålla i längden för mig dock
mangemani
2007-08-01, 18:29
utav erfarenhet så kan jag väl säga att man helt enkelt är ointresserad,man bryr sej inte,man sköter sitt och är sej själv,ger inte dom den uppmärksamhet som dom flesta vill ha(dvs glo på dom).
Andy.da.wohoo
2007-08-01, 19:17
Sen finns ju det här klassiska finliret som kallas för
dialog och samspel.................(eller?)
Det skadar ju heller inte att utveckla den egenskap som
kallas för charm.
Men vad är egentligen charm då?
Slartibartfast
2007-08-01, 20:36
Orka läsa tråden, men för att få en tjej intresserad så ska man vara snygg.
För att få henne att stanna kvar efter att man öppnat käften gäller helt andra saker.
kalle_banan
2007-08-01, 20:36
Men vad är egentligen charm då?
Studera kennedy, palme, göran persson, churchill och nästan vilken framgångsrik politiker som helst, charm i ett nötskal är att kunna säga och mena vad som helst utan att ngn blir arg på en. Finns böcker i ämnet.
Studera kennedy, palme, göran persson, churchill och nästan vilken framgångsrik politiker som helst, charm i ett nötskal är att kunna säga och mena vad som helst utan att ngn blir arg på en. Finns böcker i ämnet.
See på mig. Jag har fått höra att jag är charmig fler gånger än alla andra komplimanger sammanlagt. Aldrig att någon skulle säga att jag är snygg, grov eller häftig. Nej, doomed to be charmig. :D
Att ha något mellan öronen och förmågan att få ut det genom munnen på ett bra sätt tror jag är mycket viktigt.
Slartibartfast
2007-08-02, 13:54
Roffe, får du mycket brudar då?
Roffe, får du mycket brudar då?
Nä. :D
High1ander
2007-08-02, 14:43
Jag haller delvis med om att charm e att man inte far nagon arg. Som flera personer sager till mig "you could get away with murder" eller "every obscene thing you say sounds nice and pleasant coming from you".
Men charm e aven bara att ha lite "inre mystik och gl'o'd" som syns utat, att man helt enkelt har "glimten i ogat".
Ironbabe
2007-08-02, 15:20
Verka ointresserad
Kanske funkar på vissa tjejer men för mig har det alltid gått fetbort. Så jäkla töntigt spel att hålla på med. Är man intresserad av nån så visar man det på ett eller annat sätt.
På nåt sätt så känns det som att den som spelar ointresserad har ett större bekräftelsebehov :smash: SE MIG, ÅTRÅ MIG och om du har tur ikväll baby så kanske jag blir din - typ ;)
Tacka vet jag raka rör!
Kanske funkar på vissa tjejer men för mig har det alltid gått fetbort. Så jäkla töntigt spel att hålla på med. Är man intresserad av nån så visar man det på ett eller annat sätt.
How you doing? :naughty:
På nåt sätt så känns det som att den som spelar ointresserad har ett större bekräftelsebehov :smash: SE MIG, ÅTRÅ MIG och om du har tur ikväll baby så kanske jag blir din - typ ;)
Tacka vet jag raka rör!
Kunde inte sagt det bättre själv! :thumbup: ;)
Plus att personen åtminstone i mina ögon verkar lite korkad - är det realistiskt att tro att någon skall fatta att man är intresserad eftersom man agerar så ointresserat? Och nej, "lite korkad" är inte ett attraktivt drag.
För att vara lite seriös så är det naturligtvis så på båda hållen.
Ironbabe
2007-08-02, 15:31
How you doing? :naughty:
Now we talking my language ;)
Kunde inte sagt det bättre själv! :thumbup:
:D
Plus att personen åtminstone i mina ögon verkar lite korkad - är det realistiskt att tro att någon skall fatta att man är intresserad eftersom man agerar så ointresserat? Och nej, "lite korkad" är inte ett attraktivt drag.
Inte ens "micro korkad" är attraktivt nånstans :D
Jag har en fråga, hur kan jag lyckas bli så intresserad av olika tjejer jämt så jag tänker 24/7 på dem? Lite jobbigt om det skall vara samma sak jämt...
Jag har en fråga, hur kan jag lyckas bli så intresserad av olika tjejer jämt så jag tänker 24/7 på dem? Lite jobbigt om det skall vara samma sak jämt...
Jag förstår faktiskt inte vad du skriver
blir du intresserad av olika tjejer olika tider på dygnet eller?
Eller tänker du dom du är intresserad av hela tiden?
nu vet jag inte hur gammal du är men det låter som om du är full av hormoner och då är det bara normalt
Även om nu inte vissa tjejer här verkar gilla killar som "spelar spel" - så är det nog nästan fler som gör det. Och med spel menar jag då att man kanske håller tillbaka och inte agerar ut allt man tänker och känner. Ofta brukar tjejer föredra det, eller det väcker mer intresse än killar som är "på". Själv gillar jag tjejer som är såna med - man dras till det på något märkligt sätt. Det har säkert att göra med att man vill ha det som verkar svåråtkomligt.
mangemani
2007-08-12, 20:56
verka ointresserad behöver inte nödvändigtvis vara nått slags spel eller taktik,man ÄR helt enkelt ointresserad,man glor inte,man gör ingenting för att man är ointresserad,man sköter sej själv helt enkelt och om sen tjejen vill ha nått att göra med en,så tar hon nog kontakt,om inte,så var hon inte intresserad.
jaga eller jagas?jag väljer att bli jagad pga att jag är en passiv människa.
trångsynta människor kanske kallar det för nått slags spel,men det skiter jag i.
nu vet jag inte hur gammal du är men det låter som om du är full av hormoner och då är det bara normalt
Han tycker det är jobbigt att han tänker 24/7 på dom han blir intresserad av.
Även om nu inte vissa tjejer här verkar gilla killar som "spelar spel" - så är det nog nästan fler som gör det. Och med spel menar jag då att man kanske håller tillbaka och inte agerar ut allt man tänker och känner. Ofta brukar tjejer föredra det, eller det väcker mer intresse än killar som är "på". Själv gillar jag tjejer som är såna med - man dras till det på något märkligt sätt. Det har säkert att göra med att man vill ha det som verkar svåråtkomligt.
att inte spela ointresserad behöver inte vara samma sak som att limma.
Ett uppenbart spel är ointressant. Ett plåster likaså
Han tycker det är jobbigt att han tänker 24/7 på dom han blir intresserad av.
hhmmm så kanske han menade.
Men är inte det normalt? Det gör jag med om jag är seriöst intresserad.
Jag är 19år, jag menar att om jag träffar en tjej då blir jag väldigt intresserad snabbt och tänker ständigt på hon, sen on det inte blir något av med det och jag träffar någon annan typ på en bar som jag bringar kanske natten med men som jag knappt känner blir jag också väldigt intresserad, typ halv kär kanske man kan säga...
Sant, de som är svåråtkomliga känns bara mer rätt, märker jag att det är en tjej som är ganska lätt på "handen" så blir jag helt ointresserad i vissa fall.
Jag är 19år, jag menar att om jag träffar en tjej då blir jag väldigt intresserad snabbt och tänker ständigt på hon, sen on det inte blir något av med det och jag träffar någon annan typ på en bar som jag bringar kanske natten med men som jag knappt känner blir jag också väldigt intresserad, typ halv kär kanske man kan säga...
Du är 19, det är normalt. :D Allvarligt, det du skriver påminner mig oerhört om vissa kompisar när vi var i den åldern, både killar och tjejer. Jag tror att det blir annorlunda med åldern; inte mycket, men det dämpas till hanterbara nivåer.
Drick inte så du börjar sluddra(om du typ e på krogen), mkt mer sexigt med en självsäker i princip nykter(gärna nykter också!:) ) kille som kan prata för sig utan alkohol! :D
Du är 19, det är normalt. :D Allvarligt, det du skriver påminner mig oerhört om vissa kompisar när vi var i den åldern, både killar och tjejer. Jag tror att det blir annorlunda med åldern; inte mycket, men det dämpas till hanterbara nivåer.
Jag kunde nog räknat ut svaret men jag behöve respons faktiskt, tack! *cupid*
Drick inte så du börjar sluddra(om du typ e på krogen), mkt mer sexigt med en självsäker i princip nykter(gärna nykter också!:) ) kille som kan prata för sig utan alkohol! :D
Vi killar tänker nog samma på det, ser man en tjej som inte kan gå drar man direkt! :)
Vi killar tänker nog samma på det, ser man en tjej som inte kan gå drar man direkt! :)
Värsta tänkbara senario: Man själv är nästan nykter o man blir antastad av nån jobbig full tjej som man inte är intresserad av. *gah!*
Slartibartfast
2007-08-12, 21:40
Orka läsa tråden, men man går fram till henne och medan man låter blicken glida upp och ner längs hennes kropp utstöter man "Daaaaaaamn, bitch!".
Funkar alltid.
Orka läsa tråden, men man går fram till henne och medan man låter blicken glida upp och ner längs hennes kropp utstöter man "Daaaaaaamn, bitch!".
Funkar alltid.
Damn måste testa!
Har alltid kört med :"How u doing?" 50/50 har det varit hittils :D
Alfred Nobel
2007-08-12, 22:48
Du bah går fram liksom och sen frågaru typ om hon vill... eller... får typ chans på dig bah? fattaru liksom?
Eller så går du fram till önskad flickvän du ser/finner på stan och lägger ner din mobil i hennes handväska, smidigt så hon inte märker.
Nu finns det två olika alternativ som följd på din början...
Alt.1 - Du ringer polisen och säger att din mobil är en tidsinställdbomb och du råkade hetsigt slarva bort den under rusningstrafiken på stan imorse. Därefter kräver du att mobilen spåras(du får tjejens adress)för att säkra människorsliv och du skall själv åka dit och desarmera den. Nu är det bara att sätta på charmen gosse!
Alt.2 - Du ringer din egen mobil och frågar hur fan hon fick tag på den. Därefter blir du as arg och hotar med en polisanmälan, tjejen blir rädd och efter lite chattande kommer ni överens om att ta det öga-för-öga. Du ber om hennes adress och åker till hennes bostad. Nu är det bara att ta fram charmen igen!
Typ bra saker...
Alternativ 1:
Lägg på smajlet, stappla fram till nåt fruntimmer å fråga om du kan fråga henne en udda fråga. Hon kommer tycka du är en idiot/nolla men såklart har du en förbannat bra fråga. De hela slutar i bingen.
Spela upptagen, du har flickvän redan. Brudarna kommer tråna efter dig gosse.
Man vill ha det man inte kan få.
plattenbullen
2007-08-13, 00:50
Vad kul det är att läsa om alla experter här som är runt 20 års ålders som har läst spelet. Jag är sjäv jävligt insatt i det sociala spelet och hur det fungerar, mest teoretiskt, jag är som sagt bara 21 år har inte hunnit med så mkt i livet och har hunnit erfara hur det egentligen är, vad min erfarenhet säger så det som har mest betydelse är att du har kul och att du har ett roligt liv som tjejen skulle vilja bli en del utav.
Det borde ju finnas nån kille här som har kn*llat runt 100 brudar, han kan väl yttra sej i vad som verkligen attraherar kvinnor..
De flesta tipsen har ju varit om hur man får en tjej i säng och sen bye bye... Men ska det blir något långvarigt så håller jag med om det som plattenbullen skriver. Att ha ett intressant och roligt liv. Märker man att killen trivs med sitt liv blir han betydligt mer intressant. Sen skall du vara dig själv så att du attraherar den tjej som verkligen passar dig och inte spela spel och låtsas som något annat för att få en tjej att gilla dig. För när förälskelsen sedan lagt sig märker man att man inte passar så bra ihop som man trodde, då de rätta sidorna träder fram.
De flesta tipsen har ju varit om hur man får en tjej i säng och sen bye bye... Men ska det blir något långvarigt så håller jag med om det som plattenbullen skriver. Att ha ett intressant och roligt liv. Märker man att killen trivs med sitt liv blir han betydligt mer intressant. Sen skall du vara dig själv så att du attraherar den tjej som verkligen passar dig och inte spela spel och låtsas som något annat för att få en tjej att gilla dig. För när förälskelsen sedan lagt sig märker man att man inte passar så bra ihop som man trodde, då de rätta sidorna träder fram.
Precis, jag har ibland märkt att jag är ute på helt fel vatten och vad intresserar en tjej? Finns inget svar man lär bara anpassa sig och hitta rätt metod men att vara sig själv är väll rule nr1...
plattenbullen
2007-08-13, 01:53
Om en kille är blyg och osäker, är det då ett bra tips att vara sej själv? knappast, jag vet själv hur det var när jag debuterade på krogen, blyg och osäker. Det fungerade INTE!
Så är man blyg och osäker och har dåligt självförtroende då får man helt enkelt ta till andra metoder än att vara sej själv, nu snackar jag om att ragga brudar och vara en attraktiv kille, inte att vara en relationsexpert.
LOL jag låter ju precis som en såndär 20 årig kille som har läst spelet LOL igen, jag är ju precis det *rolleyes*
Om en kille är blyg och osäker, är det då ett bra tips att vara sej själv? knappast, jag vet själv hur det var när jag debuterade på krogen, blyg och osäker. Det fungerade INTE!
Så är man blyg och osäker och har dåligt självförtroende då får man helt enkelt ta till andra metoder än att vara sej själv, nu snackar jag om att ragga brudar och vara en attraktiv kille, inte att vara en relationsexpert.
LOL jag låter ju precis som en såndär 20 årig kille som har läst spelet LOL igen, jag är ju precis det *rolleyes*
personen som startade tråden verkade vilja få tips om hur man får en tjej att gilla en... inte hur man får en tjej att följa med hem och bli påsatt. det är två helt olika grejer. även om båda resulterar i utbyte av kroppsvätskor.
Tigerkotten
2007-08-13, 02:12
Vad är att vara sig själv då? Menar fine du vill ej ha kontakt med andra osv, men om du nu däremot vill ha det. Fast inte vågar riktigt. Vem är du då på riktigt? Enligt mig så är du den som vill ha kontakt med andra, det gäller bara att du kan ta fram den personen & vara den du verkligen är.
NoFighter
2007-08-13, 02:13
personen som startade tråden verkade vilja få tips om hur man får en tjej att gilla en... inte hur man får en tjej att följa med hem och bli påsatt. det är två helt olika grejer. även om båda resulterar i utbyte av kroppsvätskor.
Beror på hur intelligent man är,
man kan ju alltid prova med att visa k*ken........*whistle*
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.