Visa fullständig version : wii VS 360
Jag tänkte införskaffa mig en konsol. Nu vill jag ha era erfarenheter utav dom här konsollerna, vilket är bäst och ger mest spelglädje?
Jag är väl en såndär som inte kan hålla mig till ett spel så jädrans länge, vill ha mycket variation. Kan tänka mig att 360 har bättre grafik men wii mer spelkänsla/glädje eftersom man är konstant aktiv med dom där dosorna.
Men nu vill jag att ni som har testat båda ger mig lite råd please *popcorn*
Jag sålde precis mitt 360 till förmån för Wii:n. Jag hade mycket kul med 360:n och spelen är förstås stora och med fet grafik.
Jag gillar däremot mest att spela med kompisar och då passar Wii:n bättre tycker jag. Fast jag har bara haft wii:n en veckan så jag kanske tröttnar på den med.
Fördel 360. Men, jag är inte säker på om jag skulle vilja köpa en 360 med tanke på hur många som måste skickas tillbaka stup i kvarten...
PS3 är mer intressant :)
Fördel 360. Men, jag är inte säker på om jag skulle vilja köpa en 360 med tanke på hur många som måste skickas tillbaka stup i kvarten...
PS3 är mer intressant :)
på vilket sätt är det fördel för 360 ?
på vilket sätt är det fördel för 360 ?
Spelsättet Wii erbjuder är inte riktigt min stil helt enkelt. Visst är det småkul, men ändå roligare med det traditionella handkontrollspelande tycker jag. Sen, grafiken och spelutbudet till 360 är klart bättre än Wii.
Spelsättet Wii erbjuder är inte riktigt min stil helt enkelt. Visst är det småkul, men ändå roligare med det traditionella handkontrollspelande tycker jag. Sen, grafiken och spelutbudet till 360 är klart bättre än Wii.
ahha i see.
k4l_2007
2007-07-22, 17:36
Jag hörde någonstans att Wii har ungefär samma grafik som ps2
Men å andra sidan. Wii är prisvärt och förmodligen en mycket mer stabil maskin än Xbox...
Håll utkikt för Xbox 360 Elite, också.
Men å andra sidan. Wii är prisvärt och förmodligen en mycket mer stabil maskin än Xbox...
Håll utkikt för Xbox 360 Elite, också.
hmm intressant, såg nå annons med Elite, vad är det för skillnad på vanlig 360 och elite ?
Wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiiii! :thumbup:
Ska du spela snygga avancerade spel o sånt så är det PC som gäller all the way, men Wii är däremot oslagbart när man har sällskap. :)
Wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiiii! :thumbup:
Ska du spela snygga avancerade spel o sånt så är det PC som gäller all the way, men Wii är däremot oslagbart när man har sällskap. :)
ja jag har hört att det är världens bästa party attraktion också =D
Torsk_ole
2007-07-22, 18:05
Wii är faktiskt fruktansvärt roligt med kompisar. När man är ensam är det dock inte lika kul som 360 tycker jag.
Hur kommer du att använda konsollen?
Wennerberg
2007-07-22, 18:07
OM jag inte hade något, och var tvungen att välja mellan wii och 360 hade jag tagit xboxen utan att tveka. Wii kan man köpa när man har en slant över. Det är som ett partyspel. 360 har betydligt bättre grafik, den har betydligt fler spel och är betydligt mer prisvärd. Min 360 har aldrig krånglat och jag har typ en kompis vars 360 har krånglat.
360 har ett brett utbud av bra spel och ett fullt fungerande nätverksstöd. Nästan alla spel har online-läge som funkar klockrent med Xbox Live. Av dom två anledningarna så är 360 överlägsen PS3 som spelmaskin, just nu.
Wii kan jag inte uttala mig om, har aldrig testat.
Wii är faktiskt fruktansvärt roligt med kompisar. När man är ensam är det dock inte lika kul som 360 tycker jag.
Hur kommer du att använda konsollen?
ahh okej, tja vi är 2st så det bästa är att man har en konsoll där båda kan vara med och spela
En konsol ska erbjuda något ingen annan maskin kan erbjuda. Därför väljer man Wii. Är man ute efter grafik, så är det bara att uppgradera datorn.
My ,456897458 cents.
MacGyver
2007-07-22, 19:35
Köp Wii så får du mer spelglädje för pengarna.
Jackie Dee
2007-07-22, 19:55
Köp Wii så får du mer spelglädje för pengarna.
För mig sitter spelglädjen väldigt mycket i grafiken.
Och jag vill ha avancerade spel med mycket att utforska osv.
Så för mig är det 360 som gäller. Enda anledningen att jag skulle skaffa en wii är zelda spelen.
du gillar ju bilar jazen, so i'll tell you what to do
köp xbox306
köp en fet ratt
köp senaste bilspelet i form av need for speed "you name it"
spela
wii är nog bara roligt de första dagarna, sen vill man nog bara sjunka ner i soffan, lägga fötterna på bordet och röra så få fenor så möjligt och bara chilla
singstar t ex påminner ju om wii, det är inget man gör ensam hemma. det är mer en förfestgrej liksom :)
/chidde
Granatgiraffen
2007-07-22, 20:49
Köp båda? 360 har ju överflöd av bilspel och FPS, Wii satsar mer på lite innovativa(dvs konstiga?!) spel. Kommer ju 2, antagligen, fantastiska titlar till Wii i år. Super Mario Galaxy http://www.youtube.com/watch?v=qA0vLrwuQHE och Metroid Prime 3http://www.youtube.com/watch?v=TQcBYPB7xlM ..
även om det är skitsunkig kvalité på youtube.
För mig sitter spelglädjen väldigt mycket i grafiken.
Och jag vill ha avancerade spel med mycket att utforska osv.
Så för mig är det 360 som gäller. Enda anledningen att jag skulle skaffa en wii är zelda spelen.
Vill du ha grafik så köper du en bra dator, dessutom kan man oftast modifiera spelens ini-filer så att man får bättre grafik än max-inställningarna med dator. *drool*
Vill du ha grafik så köper du en bra dator, dessutom kan man oftast modifiera spelens ini-filer så att man får bättre grafik än max-inställningarna med dator. *drool*
Varför gör dom inte så man får ut max utan att man ska modifiera ini filer :confused: det verkar ju helt galet.
Varför gör dom inte så man får ut max utan att man ska modifiera ini filer :confused: det verkar ju helt galet.
Ingen aning. :( Men jag utgår från att de är korkade eller lata, dessutom brukar det finnas massa saker i ini-filerna som kan modifieras för mycket bättre prestanda beroende på vilken hårdvara man har.
Oblivion är ett typexempel.
Det kommer komma mer spel till Wii, många speltillverkare upptäcker att det är billigare och ENKLARE att släppa spel till Wii då den inte har den främsta grafikmotorn, det kommer komma en shitload med spel till Wii inom det närmsta året.
Jackie Dee
2007-07-22, 21:29
360 på hd tv ger mig tilräcklig grafik.
Istället för att köpa en bra dator kan jag köpa en 360, wii och PS3 med div tillbehör.
Litecore
2007-07-22, 22:50
hmm intressant, såg nå annons med Elite, vad är det för skillnad på vanlig 360 och elite ?
360 Elite har en HDD på 120 GB istället för Premiums 60 och har en inbyggd HDMI port (1.1+)'
tror inte att det är några skillnader i hårdvaran förutom en större CPUkylare så minimjuk slipper
fler pinsamma problem med att deras konsoller blir överhettade av vanligt användande :)
redbrigade
2007-07-22, 23:35
wii är för småbarn har svårt att tro det är speciellt roligt att spela wii själv
Jag har själv en 360, kan i princip allting om den och är lite av en fanboy. Men jag måste faktiskt erkänna, med dess extremt höga failure rate är den inte värd pengarna. Den kommer bara fortsätta gå sönder, och gå sönder och gå sönder. Du får tillbaks lådan efter att ha skickat den på lagning minst 2 månader den blivit skickad ner till Tyskland. Minst.
Visst Wii är inte mycket att ha själv, det är en partykonsol - inte mycket mer. Det finns en del sköna singelspel men inte många, och livslängden på dessa är kort.
Är inte 360 Elite bättre så ser jag ingen mening med att köpa den heller.
Fotnot: PS3 är heller inget att satsa på, dubbelt så dyr, sämre hårdvara och extremt lite spel plus att dom tappar exklusiva titlar snabbare än vad det rullar in pengar på Gates konto.
wii är för småbarn har svårt att tro det är speciellt roligt att spela wii själv
Jag är 20 år och har ett wii, Tycker det är väldigt roligt att spela själv..
Kan sitta många timmar med bla Zelda.
Och det kommer antagligen komma fler RPG spel osv i framtiden som kommer bli roliga att spela själva, bla nya Final Fantasy osv..
Jag är 20 år och har ett wii, Tycker det är väldigt roligt att spela själv..
Kan sitta många timmar med bla Zelda.
Och det kommer antagligen komma fler RPG spel osv i framtiden som kommer bli roliga att spela själva, bla nya Final Fantasy osv..
Nya Final Fantasy kommer bara till PS3 och mobiltelefoner. Ska man spela RPGs är det utan tvekan en Xbox 360 som gäller - det finns ingen konsol på marknaden som kan konkurrera på spelsidan.
Alan Wake, Mass Effect, Cry On, Lost Odyssey (Final Fantasys skapare gör numera 360 exklusiva spel), Splinter Cell: Conviction, Too Human etc.
Granatgiraffen
2007-07-23, 08:41
Nya Final Fantasy kommer bara till PS3 och mobiltelefoner. Ska man spela RPGs är det utan tvekan en Xbox 360 som gäller - det finns ingen konsol på marknaden som kan konkurrera på spelsidan.
Alan Wake, Mass Effect, Cry On, Lost Odyssey (Final Fantasys skapare gör numera 360 exklusiva spel), Splinter Cell: Conviction, Too Human etc.
Han menade kanske final fantasy crystal chronicles!? Och angående konkurrera på spelsidan så handlar det fortfarande om vilken typ av spel man gillar.. och angående prestanda så tror jag nog att PS3 ligger marginellt lite före 360, men det återstår att se om något halvår eller så.
Ni kids och er okunskap.
Ehm såg du senast E3 mässan? Du skulle nog ändra uppfattning ganska snabbt.
XBOXEN har funnits en mycket längre tid, klart den har fler spel att erbjuda i dagsläget.
Final Fantasy Crystal Chronicles The Crystal Bearers kommer till Nintendo Wii: http://wii.ign.com/objects/748/748546.html
Sen så kommer allafall Fire Emblem som är ett RPG:
http://wii.ign.com/objects/826/826984.html
Sedan så har ju Xbox 360 varit ute bra mycket längre än Wii så det hinner nog bli lite fler titlar skulle jag tro...
Han menade kanske final fantasy crystal chronicles!? Och angående konkurrera på spelsidan så handlar det fortfarande om vilken typ av spel man gillar.. och angående prestanda så tror jag nog att PS3 ligger marginellt lite före 360, men det återstår att se om något halvår eller så.
Ni kids och er okunskap.
PS3 är mycket svagare än 360 hårdvarumässigt. En Cellprocessor gör otroligt lite i spel då den inte renderar grafik (inte idag och inte imorgon). RAM minnet flaskar rejält, på Bethesda kunde man inte ens få igång Oblivion med alla expansioner samtidigt för PS3 kunde inte hålla reda på alla föremål, men visst den är "marginellt lite före 360" :laugh:
PS3 GPU har ingenting att komma med, Sony var så klantiga att man trodde på allvar att Cell skulle rendera grafiken på PS3 (vilket i sig är humor men det slutar inte här), så de sprang till Nvidia för att fixa en nödlösning. Man packetera 7600 GT (budgetvarianten med 256 MB) och kallade den något så coolt som RSX.
Xenos (360 GPU från ATi) var verkligen bleeding edge när den släpptes, är än idag en av de vassare GPUer man hittar på hyllor. Väldigt mycket av tekniken härstammar ifrån DirextX 10 såsom att köra HSD genom hårdvaran, och 4x kantutjämning som inte ens PS3 klarar av samtidigt som vissa av de senare ljuseffekterna. PS3 är ett skämt och har ingenting att sätta emot 360 förutom mindr failure rate och mindre ljud *screwy*
Ehm såg du senast E3 mässan? Du skulle nog ändra uppfattning ganska snabbt.
XBOXEN har funnits en mycket längre tid, klart den har fler spel att erbjuda i dagsläget.
Givetvis, men 360 har väldigt många exklusiva titlar framför sig. Hade man varit smarta på både Sony och Nintendo hade man låtit utvecklarna ta del av ramverk långt i förväg - precis som på Microsoft. Kollar man på exklusiva titlar fram till Jul ligger 360 ljusår för de andra konkurrenterna, och det är exklusive tidigare titlar. De andra konsolerna har faktiskt funnits ett bra tag nu, det finns inte ursäkter förutom att det är Microsoft som satsar mest på spelaren.
Granatgiraffen
2007-07-23, 09:05
PS3 är mycket svagare än 360 hårdvarumässigt. En Cellprocessor gör otroligt lite i spel då den inte renderar grafik (inte idag och inte imorgon). RAM minnet flaskar rejält, på Bethesda kunde man inte ens få igång Oblivion med alla expansioner samtidigt för PS3 kunde inte hålla reda på alla föremål, men visst den är "marginellt lite före 360" :laugh:
PS3 GPU har ingenting att komma med, Sony var så klantiga att man trodde på allvar att Cell skulle rendera grafiken på PS3 (vilket i sig är humor men det slutar inte här), så de sprang till Nvidia för att fixa en nödlösning. Man packetera 7600 GT (budgetvarianten med 256 MB) och kallade den något så coolt som RSX.
Xenos (360 GPU från ATi) var verkligen bleeding edge när den släpptes, är än idag en av de vassare GPUer man hittar på hyllor. Väldigt mycket av tekniken härstammar ifrån DirextX 10 såsom att köra HSD genom hårdvaran, och 4x kantutjämning som inte ens PS3 klarar av samtidigt som vissa av de senare ljuseffekterna. PS3 är ett skämt och har ingenting att sätta emot 360 förutom mindr failure rate och mindre ljud *screwy*
Givetvis, men 360 har väldigt många exklusiva titlar framför sig. Hade man varit smarta på både Sony och Nintendo hade man låtit utvecklarna ta del av ramverk långt i förväg - precis som på Microsoft. Kollar man på exklusiva titlar fram till Jul ligger 360 ljusår för de andra konkurrenterna, och det är exklusive tidigare titlar. De andra konsolerna har faktiskt funnits ett bra tag nu, det finns inte ursäkter förutom att det är Microsoft som satsar mest på spelaren.
Du verkar vara mycket bevandrad inom hårdvara och vad som krävs för att rendera grafik :) haha. Snälla kan du inte läsa på lite och sen börja diskutera? Det blir trevligare för alla. Ses om några månader?
Sen som en rolig fotnot kan man ju nämna att 90% av alla multiplattformsspel som släpps samtidigt idag är snyggare på 360, men även värt att notera är att de har ibland 2, 3 gånger så korta laddningstider som på PS3 plus bättre FPS.
Kolla bara på FEAR, jag skrattar när jag ser det - det ser fulare ut än, ja jag ve inte vad men jävlar vad fult det är. Sen The Darkness knakar på i stabila 10-20 fps mindre än 360 versionen, exklusive kantutjämning och bättre grafik - japp du hörde rätt :)
Du verkar vara mycket bevandrad inom hårdvara och vad som krävs för att rendera grafik :) haha. Snälla kan du inte läsa på lite och sen börja diskutera? Det blir trevligare för alla. Ses om några månader?
Du skojar? Jag har åtskilliga år av kunskap med diverse SDKs, bland annat DirectX (10). Utvecklat diverse ramverk tillsammans med andra och kraftigt modifierat flera spel så som Far Cry med Ray Tracing och nya shaders.
Det är du som har något att bevisa här, inte jag. Peka ut det som är fel istället för att komma med dåliga argument så ska vi se om det blir någon diskussion av detta eller om du kommer fortsätta leka överman trots sämre kunskaper.
Granatgiraffen
2007-07-23, 10:39
PS3 är mycket svagare än 360 hårdvarumässigt. En Cellprocessor gör otroligt lite i spel då den inte renderar grafik (inte idag och inte imorgon).
..
Man packetera 7600 GT (budgetvarianten med 256 MB) och kallade den något så coolt som RSX.
Du skojar? Jag har åtskilliga år av kunskap med diverse SDKs, bland annat DirectX (10). Utvecklat diverse ramverk tillsammans med andra och kraftigt modifierat flera spel så som Far Cry med Ray Tracing och nya shaders.
Det är du som har något att bevisa här, inte jag. Peka ut det som är fel istället för att komma med dåliga argument så ska vi se om det blir någon diskussion av detta eller om du kommer fortsätta leka överman trots sämre kunskaper.
Tror du nog ska betona "tillsammans med andra" här. Uttalandet att en cellprocessor gör otroligt lite i spel måste ju vara dagens skämt och därmed kan man omöjligt ta dig på allvar.
Att du sedan kommer med faktafel och menar att man har stoppat in ett 7600GT när det är ett modifierat(snabbare) 7800GTX(har jag bestämt för mig iallafall, ingen tid att googla. Kinamat!) gör ju inte situationen bättre.
Som jag sa tidigare, läs gärna på. Mig ger det inget att diskutera sånt här med okunniga.
NotoriousEreko
2007-07-23, 11:15
wii faller mig inte i smaken då man står och svingar med små plastgrejer i luften, samt att grafiken inte är något att hurra för.
360 är bra grafik, sköna dosor och roliga spel :)
Halvt lite off-topic, men senaste siffrorna sa väl att wii:et sålde 5 ggr så mycket i Japan, samt typ 10 ggr mer än ps3:an?
Dock så kan ju tilläggas att Japsarna har väl aldrig gillat Microsoft och Ps3:an är fortfarande på tok för dyr för alla än så länge.
Är du gamer och ska ha en consol därefter så är ju valet självklart 360. Wii finns inte ens med på den kartan. Det är som att jämföra 3 i rad med monopol.
Någon nämnde PS3:an, och den kan nog bli intressant. När det väl börjar komma spel till den. Idag är den ju ett tämligen dåligt köp, med tanke på spelutbudet.
Tror du nog ska betona "tillsammans med andra" här. Uttalandet att en cellprocessor gör otroligt lite i spel måste ju vara dagens skämt och därmed kan man omöjligt ta dig på allvar.
Att du sedan kommer med faktafel och menar att man har stoppat in ett 7600GT när det är ett modifierat(snabbare) 7800GTX(har jag bestämt för mig iallafall, ingen tid att googla. Kinamat!) gör ju inte situationen bättre.
Som jag sa tidigare, läs gärna på. Mig ger det inget att diskutera sånt här med okunniga.
Jaha du kryper till korset. Nej det är inget 7800GTX, arkitekturen bygger på G70 - alltså extremt lastgen. Det är för slött för att vara ett 7800GTX.
Du får även nämna vad Cellprocessorn skulle tillföra till spelen, idag är det ju de facto att spel som te.x. Figh Night: 3 har 3 gånger så långa laddningstider, fulare grafik och lägre FPS. RAM minne och grafikkort har alltid varit de två viktigaste komponenterna i ett spelsyste de senaste 20 åren. Du rendera inte grafik med CPU, du kanske ska ladda ner ett benchmark-program och avaktivera din GPU som kanske du vaknar.
Det märks tydligt att du är en person som klipper och klistrar från Wikipedia, det krävs liite kunskap för att inse att 360 vinner hårdvarukriget. Se bara på varenda spel, arktekturen är värdelös - visst vill man vika proteiner ska man köpa PS3, ska man spela finns det inget substitut.
Jag har alltid udnrat vad Sony tänkte på när de satte ett sådant överpris på PS3.
Det är ju bara fans som köper något så dyrt. Finns ju ingen anledning för normala människor att köpa en konsol för de pengarna, tror mer konsollerna har möjligheter i att sänka priserna och sälja mer i antal. Som Wii. Den konsollen skulle jag vilja testa, även om jag , liksom andra här, tror den har sin egen nich.
Tricklev
2007-07-23, 12:58
Har själv ett Wii och rör den aldrig om inte folk är på besök, så det är inget du ens ska titta på om du har tänkt att lira ensam i soffan.
Lasse Kongo
2007-07-23, 14:51
De som inte skaffar en 360 och köper något annat kommer ändå ångra sig och förmodligen skaffa en 360 förr eller senare.
Är ganska trött på att argumentera för konsolen nuförtiden, det finns väl en 5-6mille aktiva livekonton så jag har gott med folk att spela med, enligt recensen ter etc så ser nästan alltid alla spel som kommer både till 360 och pc bättre ut med bättre flyt etc till 360, fler och fler spel känns mer optimerade för Xbox 360.
Efter att ha tittat på presskonf från årets E3 så finns det bara en konsol att satsa på, den jag har hemma :cool:
Alla som inte håller med kommer ångra sig förr eller senare, men då är ni inte välkommna utan då lägger jag bad rep direkt på er haha :devil:
Granatgiraffen
2007-07-23, 15:29
Jaha du kryper till korset. Nej det är inget 7800GTX, arkitekturen bygger på G70 - alltså extremt lastgen. Det är för slött för att vara ett 7800GTX.
Du får även nämna vad Cellprocessorn skulle tillföra till spelen, idag är det ju de facto att spel som te.x. Figh Night: 3 har 3 gånger så långa laddningstider, fulare grafik och lägre FPS. RAM minne och grafikkort har alltid varit de två viktigaste komponenterna i ett spelsyste de senaste 20 åren. Du rendera inte grafik med CPU, du kanske ska ladda ner ett benchmark-program och avaktivera din GPU som kanske du vaknar.
Det märks tydligt att du är en person som klipper och klistrar från Wikipedia, det krävs liite kunskap för att inse att 360 vinner hårdvarukriget. Se bara på varenda spel, arktekturen är värdelös - visst vill man vika proteiner ska man köpa PS3, ska man spela finns det inget substitut.
haha du är jätterolig :)
Nu orkade jag googla lite när jag kom hem.
http://techreport.com/reviews/2005q2/geforce-7800gtx/index.x?pg=1 där står det just att G70 är 7800-serien. Sen att nvidia klart har uttalat att RSX är kraftfullare än 7800GTX spelar kanske ingen roll heller. *cry* http://news.teamxbox.com/xbox/9132/PlayStation-3-GPU-More-Powerful-than-GeForce-7800/
Sen är det alldeles lysande att du använder laddningstider för att jämföra hur bra prestanda maskinerna har. :hbang:
Nej jag lägger ner det hela. Orkar inte argumentera med kids som har läst xbox-forum i några veckor! Jag ger dig tipset om att läsa på, igen. Hoppas du kan inse dina brister och göra det kanske?! Ses i framtiden! :hbang:
Lasse Kongo
2007-07-23, 15:53
Vem behöver veta vad som sitter i vilken maskin, ta spelen från alla maskiner och provspela dem och jämför så märker man skillnaden.
Visst, ps3 har inte varit ute på marknaden så länge som 360, 360:s startlineup var väl inte heller den allra fetaste, men vid det här laget hade iaf xbox pumpat ut en hel del grymma titlar, Ps3 har inget, inget! som lockar ännu, VF möjligen, men det kommer ju även till 360 OCH HAR ONLINESTÖD, fattar inte varför så många spela till ps3 saknar onlinestöd, men samma spel till 360 har fullt utbyggt onlinestöd.
En av de allra viktigaste sakerna för mig när jag köper spel är mervärdet, och ett bra onlinestöd ger i princip en oändlig livslängd på spelen, så länge det är bra.
Ta pes tex, det är ett spel jag inte skulle göra mig av under hot ens, varför? Jo för det är så förbannat kul att ta en match mot en polare hemma eller förnedra någon fransman som sitter och svär på franska online, that is living...
Dessutom i aug kommer ms nya tjänst till oss i europa, man kommer kunna ladda hem filmer, serier etc etc till en billig peng, och det mesta i hdkvalla, ms har byggt broar med de flesta filmbolagen och mer blir det, så vi kan snart räkna med att ha en alldeles egen lite biobutik hemma i vardagsrummet :hbang:
Granatgiraffen
2007-07-23, 15:56
Vem behöver veta vad som sitter i vilken maskin, ta spelen från alla maskiner och provspela dem och jämför så märker man skillnaden.
Visst, ps3 har inte varit ute på marknaden så länge som 360, 360:s startlineup var väl inte heller den allra fetaste, men vid det här laget hade iaf xbox pumpat ut en hel del grymma titlar, Ps3 har inget, inget! som lockar ännu, VF möjligen, men det kommer ju även till 360 OCH HAR ONLINESTÖD, fattar inte varför så många spela till ps3 saknar onlinestöd, men samma spel till 360 har fullt utbyggt onlinestöd.
En av de allra viktigaste sakerna för mig när jag köper spel är mervärdet, och ett bra onlinestöd ger i princip en oändlig livslängd på spelen, så länge det är bra.
Ta pes tex, det är ett spel jag inte skulle göra mig av under hot ens, varför? Jo för det är så förbannat kul att ta en match mot en polare hemma eller förnedra någon fransman som sitter och svär på franska online, that is living...
Dessutom i aug kommer ms nya tjänst till oss i europa, man kommer kunna ladda hem filmer, serier etc etc till en billig peng, och det mesta i hdkvalla, ms har byggt broar med de flesta filmbolagen och mer blir det, så vi kan snart räkna med att ha en alldeles egen lite biobutik hemma i vardagsrummet :hbang:
Jag håller med. Bara att grabben kom med totalt felaktiga fakta, kände mig bara tvungen att rätta.
Själv så körde jag mycket 360 direkt från release och något halvår framöver, men sen tröttnade jag för att det bara kom skit. Köpte PS3 vid release också och tyckte att resistance var rätt bra, bättre än 360's releasespel.. men sen kom det bara skit på den också. Så nu kör jag Wii, där finns bara skit också :hbang: Men Mario Galaxy är min typ av spel, så snart är jag glad.
Lasse Kongo
2007-07-23, 16:06
Hör väl inte hit riktigt, men det är någon mer som ska slå sig in på konsolmarknaden, men nu kan jag faktiskt inte komma på vilka det var, typ Samsung eller liknande som har något stort på g, har det i någon tidning hemma, skadar ju knappast oss konsumenter =)
Mycket intressant läsning och det va precis som jag trodde många skulle välja. Kan säga att jag va och testade ett Wii häromdagen och tyckte väl att det va skoj ett tag, men det känns som ett fel val för mig....kommer nog satsa på en 360. Vad är det för 360 man ska ha för att kunna spela brända spel och så? har hört att det ska spela roll vad man har för skivor och brännare, vad är det bästa "chippet"/hårdvara man kan köpa, och från vart? helst färdigt då.
P.S
det chidde sa om bilspel va ju helt rätt, testade need for speed på 360 och det va ju bara för as coolt....ratt,pedaler och en fet tv så har man nog underhållning för ett bra tag :thumbup:
Whistler
2007-07-23, 17:04
Jag har inga kompisar, så jag säger 360.
Wii var ju bara fult.
[QUOTE=Jazen;2421575]Mycket intressant läsning och det va precis som jag trodde många skulle välja. Kan säga att jag va och testade ett Wii häromdagen och tyckte väl att det va skoj ett tag, men det känns som ett fel val för mig....kommer nog satsa på en 360. Vad är det för 360 man ska ha för att kunna spela brända spel och så? har hört att det ska spela roll vad man har för skivor och brännare, vad är det bästa "chippet"/hårdvara man kan köpa, och från vart? helst färdigt då.
QUOTE]
Undrar samma sak, har också tänkt köpa ett
haha du är jätterolig :)
Nu orkade jag googla lite när jag kom hem.
http://techreport.com/reviews/2005q2/geforce-7800gtx/index.x?pg=1 där står det just att G70 är 7800-serien. Sen att nvidia klart har uttalat att RSX är kraftfullare än 7800GTX spelar kanske ingen roll heller. *cry* http://news.teamxbox.com/xbox/9132/PlayStation-3-GPU-More-Powerful-than-GeForce-7800/
Sen är det alldeles lysande att du använder laddningstider för att jämföra hur bra prestanda maskinerna har. :hbang:
Nej jag lägger ner det hela. Orkar inte argumentera med kids som har läst xbox-forum i några veckor! Jag ger dig tipset om att läsa på, igen. Hoppas du kan inse dina brister och göra det kanske?! Ses i framtiden! :hbang:
Ja dina googlekunskaper är häpnadsväckande. Dock har du ingen praktiskt erfarenhet öh.t. och det märks. G70 är just 7000-serien, Xenos bygger på R600-serien (den kärnan bygger på tekniken men det är inget DirectX 10 kort). Det är ett vedertaget faktum idag att 360 är bättre hårdvarumässigt, att vissa inte vet om detta är ju uppenbart dock.
Klart man kan jämföra prestandan med hur fort spelen laddar, det är synd att du ägnar dig åt cherrypicking då jag inte såg något svar på 50% av mitt inlägg - hänger du inte med i diskussionen är det bara att lägga ner, man märker tydlgt att dina kunskaper saknas. Kommande EA sports spel kommer köras i 30 fps på PS3 - och 60 fps på 360, med bättre grafik.
Det är nog dags att be om ursäkt för att kalla mig "kid" då det uppenbarligen är du som inte vet någonting. ;)
Granatgiraffen
2007-07-23, 20:06
Ja dina googlekunskaper är häpnadsväckande. Dock har du ingen praktiskt erfarenhet öh.t. och det märks. G70 är just 7000-serien, Xenos bygger på R600-serien (den kärnan bygger på tekniken men det är inget DirectX 10 kort). Det är ett vedertaget faktum idag att 360 är bättre hårdvarumässigt, att vissa inte vet om detta är ju uppenbart dock.
Klart man kan jämföra prestandan med hur fort spelen laddar, det är synd att du ägnar dig åt cherrypicking då jag inte såg något svar på 50% av mitt inlägg - hänger du inte med i diskussionen är det bara att lägga ner, man märker tydlgt att dina kunskaper saknas. Kommande EA sports spel kommer köras i 30 fps på PS3 - och 60 fps på 360, med bättre grafik.
Det är nog dags att be om ursäkt för att kalla mig "kid" då det uppenbarligen är du som inte vet någonting. ;)
Läs mina länkar. Läs dina inlägg. Återkom!
Granatgiraffen win again.
Jag har båda. Dock står Wii:n ouppackad bredvid tv:n där den stått i några veckor och mitt 360 som jag haft i 1,5år har jag inte ens testat alla spelen på. Har fortfarande Splinter Cell - Chaos Theory orört. :D
Istället sitter jag och lirar spel på laptopen var och varannan natt. :hbang: Dagens i-landsproblem. någon?! :D
Läs mina länkar. Läs dina inlägg. Återkom!
Granatgiraffen win again.
Livet är hårt men som du beteer dig kan man tro du är 6 år. Du har blivit totalt sänderdebatterad men så kan det gå när man endast bara wikikunskaper :)
Granatgiraffen
2007-07-23, 20:41
Livet är hårt men som du beteer dig kan man tro du är 6 år. Du har blivit totalt sänderdebatterad men så kan det gå när man endast bara wikikunskaper :)
Jag hoppas du skämtar?! Men man vet inte längre allså. :(
Ibland blir jag orolig för människor, på riktigt! Nej men du måste ju retas nu med tanke på att du har haft uppenbara faktafel på typ allt du har påstått, vilket jag har försett dig med länkar på.
Vi ses i framtiden!
Såja grabbar (det är Granatgiraffen och roller som det gäller såklart). Nu kan ni sluta mäta vems internetkuk som är längst och lägga ner.
Langster
2007-07-23, 20:49
Hör väl inte hit riktigt, men det är någon mer som ska slå sig in på konsolmarknaden, men nu kan jag faktiskt inte komma på vilka det var, typ Samsung eller liknande som har något stort på g, har det i någon tidning hemma, skadar ju knappast oss konsumenter =)
Ja det är Samsung som har planer... Har svårt att tro att det kommer att bli något stort utanför Sydkorea på ett bra tag. De kommer antagligen att satsa ganska exklusivt på bisarra mmo spel, som är det enda som säljer där. Konsoler säljer annars rätt dåligt i den regionen eftersom alla bara vill spela mmo:s på PC.
1 fakta fel blir allt, nej mer patetiska argument får man leta efter.
http://www.hardcoreware.net/reviews/review-348-1.htm
http://www.gamespot.com/features/6162742/p-8.html (notera sammanfattning på sista sidan).
"The Xbox 360 had better graphics in almost all the games we examined. The 360's biggest victories were in Madden 07 and Fight Night Round 3, where the differences in texture detail and lighting stood out in our comparison shots. We couldn't capture this in the screenshots, but the Xbox 360 games generally offered better framerates too."
http://www.gamespot.com/features/6171831/index.html (sammanfattning återigen säger att 360 är bättre i grafik och bättre framerates).
Jag tänker inte dyka in här mer, det är onödigt att lägga ner energi på en person som dig som ändå inte kan någonting överhuvudtaget förutom det han läser på Wikipedia.
360 har bäst onlineläge, bäst prestanda, bäst spel (mest variaton utan tvekan) och är billigast.
Granatgiraffen
2007-07-23, 20:57
1:"Nya Final Fantasy kommer bara till PS3."
Fel, Final fantasy crystal chronicles kommer till Wii.
2: "En Cellprocessor gör otroligt lite i spel"
Absolut fel. http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2453&p=4 där kan du läsa om lite om vad Epic sysslar med när dom arbetar med cell-processorn, som exempel.
3: "Man packetera 7600 GT (budgetvarianten med 256 MB) och kallade den något så coolt som RSX."
Fel, nvidia har själva sagt att RSX är en variant av 7800GTX, bara att RSX är lite snabbare
4:"Du får även nämna vad Cellprocessorn skulle tillföra till spelen, idag är det ju de facto att spel som te.x. Figh Night: 3 har 3 gånger så långa laddningstider"
Hur mycket tror du cell-processorn har att göra med hur fort spel laddar? Det har att göra med spinhastigheten på blu-ray-driven, den är långsammare än xboxs dvd-drive vilket gör att laddningstiderna blir längre. Inte så värst konstigt?
Varsågod. Hoppas du lärde dig något kompis.
Fan vad ni är jobbiga.
Nu var du snäll. Granatgiraffen och roller blev precis varnade. Vill ni fortsätta titta in på Kolozzeum uppför ni er
Nu är jag superdupersnäll och öppnar tråden igen.
Granatgiraffen och roller kan se till att hålla sig borta från tråden så slipper den att bli raderad.
Tack på förhand.
ja precis, håll er till trådens innehåll gott folk.
Nu så, jag har läst lite att samsung brännarna ska va dom bästa, men spelar det nån roll? Kan jag köpa en vanlig premium från butiken och få den flashad ?
Herkulez
2007-07-29, 08:25
iiiiiih va kul jag har nu
köpte wii för några dagar sen och resident evil igår, började spela det imorse och det är bland det roligaste jag spelat, kontrollen är äxxelänt och fungerar som smort. köp köp köp
köpte mig en xbox360, flashad o klar är den....satan vad beroendeframakallande det är, suttit o spelat Forza2 2 dygn nu känns det som :D
sleep is the enemy
2007-07-29, 11:47
köpte mig en xbox360, flashad o klar är den....satan vad beroendeframakallande det är, suttit o spelat Forza2 2 dygn nu känns det som :D
Är det inte tid för lite kolozzeum tävling i forza snart?! :)
Litecore
2007-07-29, 15:01
eller lite GOW online? *drool*
haha fyfan vad jag gillar det spelet asså, så jäkla avancerat där man kan ställa in bilen precis som man själv vill....enda som saknas är väl att man kan mappa bilen själv :P
Vart köpte du den och lämmnar dom garanti trots flashningen ???
Ska köpa en också men vet inte om jag ska ta en flashad eller inte
mangemani
2007-07-31, 18:16
köpte wii för ett tag sen,men sålde det efter nån månad(enbart för att det ej fanns några bra spel).
nu däremot så tycker jag att det börjar hoppa in mer och mer bra spel på marknaden och funderar starkt på att köpa den igen.
att jämföra wii med xbox360 är som att jämföra svart med vitt tycker jag.
wii har party spelen och satsar ej på den grafiska delen så mycket(säger inte att grafiken är dålig) och xbox360 fokuserar sej på grafik och "the same old" så att säga.
det är min åsikt iaf.
Vart köpte du den och lämmnar dom garanti trots flashningen ???
Ska köpa en också men vet inte om jag ska ta en flashad eller inte
Jag köpte min på elgiganten. Jag köpte en core på elgiganten för 2499:- men dom gav mig fel så jag fick premium :P
Företaget som flasha min gav 1års garanti, kostade 495:- är super nöjd..
asså har du möjlighet till bra bandbredd o tanka och har dual layer brännare och har koll på sånt så tjänar du rätt mkt på att flasha...om inte så flasha inte =)
Jag köpte min på elgiganten. Jag köpte en core på elgiganten för 2499:- men dom gav mig fel så jag fick premium :P
Företaget som flasha min gav 1års garanti, kostade 495:- är super nöjd..
asså har du möjlighet till bra bandbredd o tanka och har dual layer brännare och har koll på sånt så tjänar du rätt mkt på att flasha...om inte så flasha inte =)
Tackar :thumbup:
Jag har en Nec dvd RW ND-3550A bränare som jag tror är en dual layer, har iofs ingen koll alls på just bränning men har en granne som är duktig.
Blir nog en 360 för mig
sleep is the enemy
2007-08-01, 09:29
ditt anus ;)
Jag har en Nec dvd RW ND-3550A bränare som jag tror är en dual layer, har iofs ingen koll alls på just bränning men har en granne som är duktig.
Blir nog en 360 för mig
nec brännarna funkar kanon, iaf för mig...har också NEC...dom rekomenderar verbatim skivor när du bränner =)
ditt anus ;)
vad ska man säga :laugh:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.