Visa fullständig version : Tibia
Någon här som spelar spelet tibia?
Värld, lvl, voc?
watertouch
2007-07-21, 20:15
HAHAHA skiten är så rutten. Börja spela WOW eller nått.*slap* :D
Andy.da.wohoo
2007-07-22, 00:15
HAHAHA skiten är så rutten. Börja spela WOW eller nått.*slap* :D
+1 :thumbup:
Inte för att jag spelar något spel men ska man spela ett online spel kan man lika gärna skaffa wow och spela på en private server.
Scratch89
2007-07-22, 00:16
Jag håller med ovanstående; det ser brutalt tråkigt ut. Jag försöker hålla mig undan från det så mycket som möjligt. :D
Grabbar kan ni sluta snacka skit om ett spel ni inte provat.. Eller kört ett par månader. Spelet handlar om MAKT! Sen om grafiken är kass eller inte är väl en annan femma? Är inte Super mario spelen bra till nes? Och där suger grafiken.
Tibia handlar om att vara högst lvl eller känner folk som är det, och sedan döda andra, kräva dom på pengar osv. Är rätt kul faktiskt när man själv är hög lvl och har en massa asslickers efter sig. Och om ni tror att folk inte bryr sig när dom dör så har ni fel. Det är inte WoW vi snackar om här. En död kan man förlora mååånga timmar på, även pengar in real life. Sålde själv min gubbe för 5500kr för ett par årsen efter jag spelat. Blev lvl 116, men sen blev jag för gammal tyckte jag. Spelade ju ändå det för typ tre årsen.
Men tycker fortfarande det kan vara ett roligt spel, om man är bra på det och har tiden som krävs.
Grabbar kan ni sluta snacka skit om ett spel ni inte provat.. Eller kört ett par månader. Spelet handlar om MAKT! Sen om grafiken är kass eller inte är väl en annan femma? Är inte Super mario spelen bra till nes? Och där suger grafiken.
Tibia handlar om att vara högst lvl eller känner folk som är det, och sedan döda andra, kräva dom på pengar osv. Är rätt kul faktiskt när man själv är hög lvl och har en massa asslickers efter sig. Och om ni tror att folk inte bryr sig när dom dör så har ni fel. Det är inte WoW vi snackar om här. En död kan man förlora mååånga timmar på, även pengar in real life. Sålde själv min gubbe för 5500kr för ett par årsen efter jag spelat. Blev lvl 116, men sen blev jag för gammal tyckte jag. Spelade ju ändå det för typ tre årsen.
Men tycker fortfarande det kan vara ett roligt spel, om man är bra på det och har tiden som krävs.
+1
A.Pahkamaa
2007-10-23, 11:46
Började spela 2001, la ner lirandet för lite mer än två år sedan, fick ihop runt 15,000 kr då jag sålde mina prylar till ett par nördar :) Har fortfarande kvar mina gubbar, men känner inget större sug för att börja om, det är inte samma spel längre.
+1 :thumbup:
Inte för att jag spelar något spel men ska man spela ett online spel kan man lika gärna skaffa wow och spela på en private server.
Att skaffa WoW och spela på en privatserver är ju pinsamt.
Att skaffa WoW och spela på en privatserver är ju pinsamt.
Jag gjorde iof det förut..fick dock bara 1 copper av beasts men men det gav mig annars en chans att se vilket piss spel wow är
Dissector
2007-10-23, 12:11
Jag gjorde iof det förut..fick dock bara 1 copper av beasts men men det gav mig annars en chans att se vilket piss spel wow är
Ja det är väl klart när du spelar på privatserver? :s
Ok, för att avslöja min nördighet och förstöra din rant:
Jag lirade Tibia mellan 99 och 2004. Det spelet var fruktansvärt beroendeframkallande, men visst, jävligt roligt på en del ställen också. Sen började folk bli väldigt konstiga och mer och mer retarderade i sitt sätt att agera. Till slut insåg man att man var omringad av folk som faktiskt loggade in på Tibia för att få en maktkick som de inte kunde uppnå i rl. Då blev det för patetiskt. Men jag höll ut.
Ca 1 år senare ringde det på min dörr och ett gäng Tibia spelare som bodde i samma stad som mig hade bestämt sig för att hälsa på för att tigga till sig grejer och att jag skulle dela min karaktär med dem. Än idag vet jag inte hur fan de fick reda på vart jag bodde, men förmodligen var det inte svårt att få reda på då min umgängeskrets är rätt stor.
Jag sade åt dem att sticka och aldrig knacka på min dörr igen. Då gled det öer till hot från deras sida och de ville verkligen ha gratis grejer. Det slutade med att mina grannar samt jag fick dra bort dem ifrån mitt hus och bort från kvarteret. Där tog mitt humör slut och jag slutade lira.
Jag besökte faktiskt Tibia för inte alls längesedan nu för att se hur det gick där och pratade med några gamla kompisar som fortfarande spelade. Tydligen var situationen ovan inte längre unik utan Tibia hade faktiskt fått folk att bli helt idiotiska. I spelet betedde sig folk som skit och gjorde allt för att förstöra för andra. Allt för att få en maktkick.
Enligt mig är Tibia ett patetiskt horribelt spel som CIP gjorde jättepopulärt, men som förstördes av att folk tog det som en ursäkt att börja bete sig som kräk både i spelet och i sitt riktiga liv. Tragiskt, men sant.
Jag lirade Tibia mellan 99 och 2004. Det spelet var fruktansvärt beroendeframkallande, men visst, jävligt roligt på en del ställen också. Sen började folk bli väldigt konstiga och mer och mer retarderade i sitt sätt att agera. Till slut insåg man att man var omringad av folk som faktiskt loggade in på Tibia för att få en maktkick som de inte kunde uppnå i rl. Då blev det för patetiskt. Men jag höll ut.
Ca 1 år senare ringde det på min dörr och ett gäng Tibia spelare som bodde i samma stad som mig hade bestämt sig för att hälsa på för att tigga till sig grejer och att jag skulle dela min karaktär med dem. Än idag vet jag inte hur fan de fick reda på vart jag bodde, men förmodligen var det inte svårt att få reda på då min umgängeskrets är rätt stor.
Jag sade åt dem att sticka och aldrig knacka på min dörr igen. Då gled det öer till hot från deras sida och de ville verkligen ha gratis grejer. Det slutade med att mina grannar samt jag fick dra bort dem ifrån mitt hus och bort från kvarteret. Där tog mitt humör slut och jag slutade lira.
Jag besökte faktiskt Tibia för inte alls längesedan nu för att se hur det gick där och pratade med några gamla kompisar som fortfarande spelade. Tydligen var situationen ovan inte längre unik utan Tibia hade faktiskt fått folk att bli helt idiotiska. I spelet betedde sig folk som skit och gjorde allt för att förstöra för andra. Allt för att få en maktkick.
Enligt mig är Tibia ett patetiskt horribelt spel som CIP gjorde jättepopulärt, men som förstördes av att folk tog det som en ursäkt att börja bete sig som kräk både i spelet och i sitt riktiga liv. Tragiskt, men sant.
Tråkigt att höra men jag tror nog att du bara hade otur. Polare snodde 3 miljoner i cash + saker för några mille till av en snubbe på Selena tror jag bestämt det var men när killen tog reda på hans namn adress och nummer så gav han tillbaka sakerna.
Känndes lite surt eftersom jag fick 50 bps med sds men fick lämna tillbaka :P Han vart inte ens sur när han fick tillbaka sakerna utan bara valde att glömma saken. Mer tacksam för att han fick dem än arg att han blev av med dem.
Sj hade jag inte givit sakerna och tagit och lagt bössan under huvudkudden :)
HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHA. Stoltz inlägg var bland det bästa jag läst på länge. Fanken vad kul det vore att vara riktigt toknördigt insnöad på något.
Tråkigt att höra men jag tror nog att du bara hade otur. Polare snodde 3 miljoner i cash + saker för några mille till av en snubbe på Selena tror jag bestämt det var men när killen tog reda på hans namn adress och nummer så gav han tillbaka sakerna.
Känndes lite surt eftersom jag fick 50 bps med sds men fick lämna tillbaka :P Han vart inte ens sur när han fick tillbaka sakerna utan bara valde att glömma saken. Mer tacksam för att han fick dem än arg att han blev av med dem.
Sj hade jag inte givit sakerna och tagit och lagt bössan under huvudkudden :)
Men det är ju precis det jag menar! Det är ju på gränsen till psykhemsvarning när man börjar ta reda på folks adresser för att gå dit och övertala dem om att ge tillbaka saker som de snott i ett jävla datorspel. Pinsamt, patetiskt och fan och hans moster.
HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHA. Stoltz inlägg var bland det bästa jag läst på länge. Fanken vad kul det vore att vara riktigt toknördigt insnöad på något.
Livet får lida för det dock, en del av de som började lira i min klass samtidigt som jag (I 7:an eller något) har skadad social kompetens. Riktigt trisst.
Tråkigt att höra men jag tror nog att du bara hade otur.
Angående just den punkten dock - Det var ju just det jag upptäckte enligt gamla spelkompisars erfarenheter sedan jag slutade spela Tibia, att det hade hänt många av dem också.
sjukt. jag hade ringt polisen om jag var du.
hehe tro mig. Det finns mycket läskigare typer som spelar WoW.
sjukt. jag hade ringt polisen om jag var du.
Övervägde det, men dum som jag var så ville jag inte oroa mina föräldrar, som inte hade ett gott öga till Tibia till att börja med. Dock tror jag att anledningen till att jag egentligen inte ringde var att jag nog tyckte jävligt synd om de som hade varit där. Man kände en aura av avsaknaden av ett normalt liv när man stod där med dem.
Hade det hänt idag hade det säkert varit annorlunda, men förhoppningsvis händer det aldrig igen.
hehe tro mig. Det finns mycket läskigare typer som spelar WoW.
Två fel blir ett rätt?
Som sagt, detta är min uppfattning av spelet, att det är ett spel där patetiska personer går för att förstöra andras spelkänsla, utifrån att deras karaktär är stark nog. Jag kan helt enkelt inte förstå nöjet i det.
Hände ofta att folk gjorde sig visa när jag lirade.. Ville "läxa upp mig" i RL för att jag hade gett deras karaktärer vad de förtjänade.
Bara ge ut adress, och se hur tuffa de är.
Hänt mig ett par, tre gånger. Ingen har vågat komma hit än.
Antar att det är för att jag är så stor och stark, och jag känner ninjas och känner till Kramus och Arne P.
Förstår vad du menar. Lirade själv RuneScape ett jevfla bra tag, och det var knappast grafiken som locka.
Tricklev
2007-10-23, 14:55
Hahaha, Krilleh inser du inte att det är rätt pinsamt när du försvarar Tibia-attityden (tm) med att säga "lol wow är värre, plz!".
Blev faktiskt lite intresserad, tills jag läste Stoltz inlägg, lika bra det, har inte tid att spela egentligen.
Angående just den punkten dock - Det var ju just det jag upptäckte enligt gamla spelkompisars erfarenheter sedan jag slutade spela Tibia, att det hade hänt många av dem också.
Aldrig hört talas om detta tidigare än det som hände min polare och dig nu...så sådär super vanligt tror jag nog de ej är..visst har man blivit hotad till livet osv...men oftast av folk från andra länder...brukar svara typ att jag tar reda på deras ip och skickar porrtidningar från snusksidor till dem med fakturan på föräldrarna..Då blir de glada :) Funkar faktiskt..
brukar svara typ att jag tar reda på deras ip och skickar porrtidningar från snusksidor till dem med fakturan på föräldrarna..Då blir de glada :) Funkar faktiskt..
*whistle*
Hahaha, Krilleh inser du inte att det är rätt pinsamt när du försvarar Tibia-attityden (tm) med att säga "lol wow är värre, plz!".
Blev faktiskt lite intresserad, tills jag läste Stoltz inlägg, lika bra det, har inte tid att spela egentligen.
Haha men herregud. Tror du alla gillar ett spel eller? Finns ju såklart olika synpunkter på både tibia, wow och allt annat i världen. Men tro inte att du kommer få hembesök för att du börjar lvla upp en tibia char.
Sen finns de självklart undantag och konstiga typer som vill ta ut tibiatjaffs irl istället. Men jag menar, sånna puckon finns ju överallt. Titta bara på efterlyst så ska du se skadade människor.
Jag försvarar inte tibia. Om jag skulle försvara tibia skulle jag väl fortsätta spela det? Jag har en öppen syn till spelet. Det finns både roliga och mindre roliga parti i spelet. Sen får du välja själv.
Två fel blir ett rätt?
Som sagt, detta är min uppfattning av spelet, att det är ett spel där patetiska personer går för att förstöra andras spelkänsla, utifrån att deras karaktär är stark nog. Jag kan helt enkelt inte förstå nöjet i det.
Dra inte alla över en kam.
Spelet går ut på att lvla och bli störst. Sen kan man aggera hur som helst och det är just det som är så speciellt och roligt med tibia. Det kan man inte irl. Ingen kan! Det ger konsekvenser. I tibia styr man upp egna regler för sin värld. Varför grinar du om det? :)
Hade inte du roligt när du ägde servern?
Dra inte alla över en kam.
Spelet går ut på att lvla och bli störst. Sen kan man aggera hur som helst och det är just det som är så speciellt och roligt med tibia. Det kan man inte irl. Ingen kan! Det ger konsekvenser. I tibia styr man upp egna regler för sin värld. Varför grinar du om det? :)
Tror att du själv skulle tycka det var kul om du "ägde" en hel server.
Jag var med i The Mercenarys när de mer eller mindre ägde hela servern (Innan det blev 60 olika servrar), så jag vet faktiskt hur det är. Och jag fick faktiskt ingen hybris angående det.
Det jag menar med majoriteten spelares agerande handlar om att det sker en hel del onödiga grejer där som folk bara gör för att förstöra andras nöje. Jag menar t. ex - Folk som förstör events genom att springa dit, slänga iväg grejer eller bröja attackera folk på måfå, etc. Samma sak med de som börjar köra en sorts "Ge mig din loot annars dödar jag dig" grejen.
Helt enkelt så har majoriteten av Tibias spelare helt enkelt sjunkit och blivit löjlig. Det är helt enkelt min åsikt.
Hade inte du roligt när du ägde servern?
Såg att du ändrade ju den lilla punkten efter att jag citerat ;)
Jo, jag hade roligt, men inte på andras bekostnad. Visst, jag dödade och blev dödad jag med, men jag sprang inte runt med målet att förstöra för andra bara för att jag kunde göra det.
Såg att du ändrade ju den lilla punkten efter att jag citerat ;)
Jo, jag hade roligt, men inte på andras bekostnad. Visst, jag dödade och blev dödad jag med, men jag sprang inte runt med målet att förstöra för andra bara för att jag kunde göra det.
Jag förstår dig. Men grejen är att de som nu gör så får betala tillbaka förr eller senare. Desto fler man dödar/insultar whatever desto mer fiender får man. Och förr eller senare blire krig :)
LOL. Tibia är djävulen. Jag har en kompis som är så sjukt insnöad på det att han, som en rätt okräsen och smått desperat singel, struntade i sex med en riktigt het brud bara för att han skulle göra något som ingen annan hade klarat på servern tidigare. Helt sjukt.
Han är lvl 180 nu. Jag har hört att det är rätt svårt att få så hög level.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.