Visa fullständig version : "Styrka 10 från Navarone" ikväll på TV
Går på 6:an ikväll, direkt efter en annan klassiker, Plutonen! Verkar som det blir att måla sig i kammofärg och gräva fram lumpenkallingarna!!
Deceiver85
2007-07-21, 11:58
Kanonerna på Navarone har man sett, men inte uppföljaren, kanske man får ta och göra ikväll då!
Älskar dom där gamla klassikerna som Kanonerna på Navarone, Örnnästet, Polarstation Zebra svarar ej! Har själv inte heller sett uppföljaren som sänds ikväll men eftersom det blir en kväll i tv-soffan är det givet!
Deceiver85
2007-07-21, 12:19
Alistair MacLeans böcker gör sig bra som film, helt enkelt...
NiXPhoenix
2007-07-21, 13:11
Aha, det är en uppföljare, då har jag nog inte sett den, trevligt.
TCM som enbart visar gamla filmer är en trevlig kanal annars, brukar mest råka zappa in där men blir ofta så att jag stannar kvar och kollar.
Eddie Vedder
2007-07-21, 13:49
TCM som enbart visar gamla filmer är en trevlig kanal annars, brukar mest råka zappa in där men blir ofta så att jag stannar kvar och kollar.
Håller med till 100% om TCM, en kanonbra kanal!:thumbup: Dock gör jag mig själv så förbannad jämt för precis som du blir det bara att jag zappar och kommer in på TCM för att se att ännu en gammal toppfilm har hållt på i 40 minuter redan.*gah!*
Om jag hade lite framförhållning skulle jag kolla under dagen vad kvällens TCM-utbud har att erbjuda.
Guybrush
2007-07-21, 14:46
Älskar dom där gamla klassikerna som Kanonerna på Navarone, Örnnästet, Polarstation Zebra svarar ej! Har själv inte heller sett uppföljaren som sänds ikväll men eftersom det blir en kväll i tv-soffan är det givet!
Bra filmer allihop! Ska försöka övertala sambon om att det blir krigskväll i TV-soffan :hbang:
På tal om Alistair MacLean, Fort Humboldt (Breakheart Pass) med Charles Bronson är en go film, men jag ser den aldrig i TV-tablån!!!
bra bra, är man vaken blir det till o kolla helt klart!
håller med om TCM med, dom kör ju alla dom där klssikerna där, örnästet, polaratsion zebra etx
Plutonen är härmed inbokad.
Nu börjar Plutonen.
Jag överdriver inte om jag säger att jag har sett den ungefär 50 ggr i mitt liv.
Nu är det dags igen. :thumbup:
satt på mig min gröna bandana, camouflagemålat mig och sitter o avnjuter den tillsamans med en hela jack daniles nu!:hbang:
watertouch
2007-07-21, 21:47
Därför att Jack Daniels är allas bästa vän ;)
watertouch
2007-07-21, 21:48
Vill minnas att jag störde mig väldigt på att pansarvagnarna var fel i styrka 10... Måste fan se den igen o se om det stämmer.
Nilsjohan
2007-07-21, 21:59
Tror att de använde Sovjetiska T34:or som tyska stridsvagnar
watertouch
2007-07-21, 22:04
Aa nått sånt. Lär ju funnits massa t34 kvar efter kriget... Men det är endå störande :)
watertouch
2007-07-21, 22:08
Passar på att tipsa om "Battle of the bulge" men bla. Henry Fonda. Helt okej ww2 krigsfilm filmat från bådas perspektiv.
Alistair MacLeans böcker gör sig bra som film, helt enkelt...
Jag läste i princip alla MacLeans böcker som ungdom (dvs ett tag sedan..) och jag vet att jag oftast blev besviken när jag såg filmerna.
Den enda jag tyckte faktiskt var bättre var den klassiska Örnnästet! Såg den hur många gånger som helst då på video. För något år sedan köpte jag den billigt på dvd och blev lite besviken igen.. :)
watertouch
2007-07-21, 22:41
När vi endå är inne på ww2 så passar jag på att tipsa om "das boot" ÄR nog min favoritfilm. Handlar om en tyskt ubåt under ww2.
Deceiver85
2007-07-21, 23:07
Jag läste i princip alla MacLeans böcker som ungdom (dvs ett tag sedan..) och jag vet att jag oftast blev besviken när jag såg filmerna.
Den enda jag tyckte faktiskt var bättre var den klassiska Örnnästet! Såg den hur många gånger som helst då på video. För något år sedan köpte jag den billigt på dvd och blev lite besviken igen.. :)
Har dem hemma i bokhyllan, luslästa och slitna, men fortfarande lika härliga :) Filmerna är okej, men inte lika bra som böckerna (men det är ytterst få filmer som är)
Starkt av mig, missade båda filmerna och hann inte ens spela in dom :smash:
watertouch
2007-07-22, 00:00
Ehh dom är nästan värda o köpa på dvd från ex. Discshop.se
;)
Ehh dom är nästan värda o köpa på dvd från ex. Discshop.se
;)
Köper väldigt sällan filmer men det är jag beredd att hålla med om.
NiXPhoenix
2007-07-22, 01:24
Mycket bra film, jag skulle ge den 8/10. Blev ledsen när tjejen, Maritza, dog. Hon var så snygg, hon kunde gott fått vara med lite längre. :em:
Bra jobbat. *rolleyes*
Nej, men de kommer ju igen på tv, dock så skulle jag faktiskt hålla med om det där med att köpa inte är en så dum idé, det är så förbannat dålig bild på sexan om man nu kollar via marknätet/Boxer. :( Dock byter filmerna ofta kanal efter ett par år men men.
Bra jobbat. *rolleyes*
Nej, men de kommer ju igen på tv, dock så skulle jag faktiskt hålla med om det där med att köpa inte är en så dum idé, det är så förbannat dålig bild på sexan om man nu kollar via marknätet/Boxer. :( Dock byter filmerna ofta kanal efter ett par år men men.
Haha, det dök upp lite annat med kort varsel men nån regnig dag ska jag se till att ha dom klara på dvd:n!
Har dem hemma i bokhyllan, luslästa och slitna, men fortfarande lika härliga :)
Det var länge sedan jag läste mina faktiskt. De jag minns jag tyckte var bäst var "Isstation Zebra" samt "Fruktan är mitt vapen". Mycket spännande!
Squirrel
2007-07-23, 22:18
Bump!
Har ni några mer tips på gamla filmer? Själv gillar jag Bron över Floden Kwai.
Nilsjohan
2007-07-24, 06:07
Har någon sett filmen Midway? Är lite sågen på att se den filmen då jag just nu håller på att läsa boken (Johan Lupander: Midway 1942 - Vändpunkten i Stilla havet).
http://www.imdb.com/title/tt0074899/
watertouch
2007-07-24, 15:08
Har någon sett filmen Midway? Är lite sågen på att se den filmen då jag just nu håller på att läsa boken (Johan Lupander: Midway 1942 - Vändpunkten i Stilla havet).
http://www.imdb.com/title/tt0074899/
Inte sett den men JÄKLAR vilken rolllista!
Men plutonen är ju så dålig :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.