Visa fullständig version : Viktökande pulver för smala männiksor?
the_colonen
2007-07-19, 19:32
Jag skriver på uppdrag av min underviktiga kompis som är väldigt, väldigt smal och han försöker gå upp i vikt men att äta mycket (både mat, godis och allt onyttigt) fungerar inte. Jag har kollat runt lite på webshops och så och det finns ju viktökande pulver. Är detta något som min polare borde ta för att gå upp i vikt, är det bra och ta när man inte tränar?
Jag skriver på uppdrag av min underviktiga kompis som är väldigt, väldigt smal och han försöker gå upp i vikt men att äta mycket (både mat, godis och allt onyttigt) fungerar inte. Jag har kollat runt lite på webshops och så och det finns ju viktökande pulver. Är detta något som min polare borde ta för att gå upp i vikt, är det bra och ta när man inte tränar?
Sök och kika runt dagligen på forumet så kommer du snabbt hitta mycket bra information och lära dig otroligt mycket.
Vad gäller din fråga så handlar det om att äta mer än vad du gör av med.
Du måste d.v.s åstadkomma ett energiöverskott eller kcal+ som man säger.
Om det kommer ifrån proteinpulver eller kyckling spelar ingen roll.
Hur gammal, lång,vikt har/är din kompis?
Att göra det bästa ur situationen är att be din kompis lära sig äta vanlig mat. Men, vill han tvunget ha pulver, så ska han kika på gainers (protein + kolhydrat).
EiseltUK
2007-07-23, 00:12
Mat är givet och antagligen äter han så mycket han klarar av. Blanda fruktos och protein. Brukar vara bra att ta speciellt på kvällen men 1-2 gånger som mellanmål kan också behövas. Fruktoset stimulerar lipogena enzymer som hämmar fettförbränningen.
Larsson85
2007-07-23, 12:06
Nu vet jag inte om det är så, men det verkar lite som att han börjar trycka i sig mer onyttiga saker för att försöka gå upp i vikt. Jag tror inte det är en bra metod. Ät nyttigt och mycket så mår han bättre och går upp i vikt samtidigt.
Nu vet jag inte om det är så, men det verkar lite som att han börjar trycka i sig mer onyttiga saker för att försöka gå upp i vikt. Jag tror inte det är en bra metod. Ät nyttigt och mycket så mår han bättre och går upp i vikt samtidigt.
Om det nu är fett han vill lägga på sig så låter det som en ypperlig metod att satsa på kaloririk (onyttig) mat.
Om det nu är fett han vill lägga på sig så låter det som en ypperlig metod att satsa på kaloririk (onyttig) mat.
Varför associeras kaloririk mat nästan jämt som onyttig mat?
Kung Bruno
2007-08-06, 14:01
Man går upp i vikt av ett energiöverskott.
Tips på energirik, men inte onyttig mat:
Nötter i alla dess former
Bacon, en del mättat fett, men personligen tror jag inte på någon antifett propaganda
Ost, mycket protein och fett
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.