handdator

Visa fullständig version : Detta gör mig sjukt förbannad!

Handcuff
2007-07-19, 13:55
På väg till jobbet kör jag förbi en sjö med bilen. Verkar vara en riktig drömplats för fåglar denna sjö då det fullkomligt kryllar av stolta ankmammor och deraras miniankor till avkomma :) Ibalnd händer det att jag får stå och vänta en stund med bilen då det bildats kö för att släppa över en sådan liten ankfamilj. Gulligt som tusan *cupid*

Igår var en sådan morgon då jag passerade "anksjön". Brukar alltid kika in på nätet innan fikat för att ha något att diskutera under rasten. Så även igår...och möts då av denna artikel:

Länk (http://www.nsd.se/artikel.aspx?artid=65284&cat=1&pageIndex=0&arkiv=False)

Idioter? Efterblivna? Moppefuckon? Eller en kombination av dessa :confused:

EDIT! Mordplatsen är EJ vid min "anksjö" utan på ett helt annat ställe!

von huff
2007-07-19, 13:59
troligtvis en kombination av alla 3:DTycker endå det är värre när man ser hur alla kastar skit å skräp i vattnet

StefanC
2007-07-19, 14:01
Ett nackskott på dem hade gjort världen lite bättre.

von huff
2007-07-19, 14:10
Såg en idiot som stod lutad mot en skräpkorg i går medan han öppnade sin tobaksask.Han kastade plastet på marken fast han stod lutande mot en skräpkorg.När jag frågade varför han inte kunde kasta skräpet dit istället så fick jag svaret "Inte behöver man vara så hederlig".Idiot*mini* *grr*Hör inte till den här tråden men det är ju ochså att vara elak mot djuren.

dessbee
2007-07-19, 14:22
Ibland känns det som det borde finnas kameror uppsatta överallt så folk uppförde sig bättre. :devil:

... fast vem vill leva i ett sådant samhälle? :(

von huff
2007-07-19, 14:24
Ibland känns det som det borde finnas kameror uppsatta överallt så folk uppförde sig bättre. :devil:

... fast vem vill leva i ett sådant samhälle? :(

Eller så låta de där tanterna ,som går omkring och ger parkeringsböter,rätt att ge böter för nedskräpning ochså.Fast knappast skulle det leda nånvart

bubbe
2007-07-19, 14:28
När familjen var på besök på borås djurpark en sommar så gick vi över en bro vid en damm, bredvid brofästet stod det ett gäng ungar (nja 12-13 års åldern) och slängde brödbitar i vattnet samtidigt som dom hade samlat på sig stenar som dom kastade på fiskarna. Jag blev såklart vansinnig och skällde ut ungarna då ingen vuxen verkade reagera, frugan skämdes såklart. Men det var så jäkla idiotiskt och någon gång måste faktiskt barn som gör dumheter få visat att det är fel.

Piranha
2007-07-19, 14:50
När familjen var på besök på borås djurpark en sommar så gick vi över en bro vid en damm, bredvid brofästet stod det ett gäng ungar (nja 12-13 års åldern) och slängde brödbitar i vattnet samtidigt som dom hade samlat på sig stenar som dom kastade på fiskarna. Jag blev såklart vansinnig och skällde ut ungarna då ingen vuxen verkade reagera, frugan skämdes såklart. Men det var så jäkla idiotiskt och någon gång måste faktiskt barn som gör dumheter få visat att det är fel.

Dålig uppfostran, bara att ta ut på föräldrarna.

Kabuto
2007-07-19, 14:51
Hatar också ankor, tror dom äger stället! *gah!*

NiXPhoenix
2007-07-19, 15:05
Såg en idiot som stod lutad mot en skräpkorg i går medan han öppnade sin tobaksask.Han kastade plastet på marken fast han stod lutande mot en skräpkorg.När jag frågade varför han inte kunde kasta skräpet dit istället så fick jag svaret "Inte behöver man vara så hederlig".Idiot*mini* *grr*Hör inte till den här tråden men det är ju ochså att vara elak mot djuren.

Stört, förtjänar en smäll på käften låter det som. Ganska äckligt att hänga på en papperskorg också, de brukar vara ganska skitiga.

Hatar alla idioter som går och slänger ölflaskor i marken också så de går sönder, glassplitter överallt som inte sopas ihop utan får ligga kvar i evigheter. Städningen i kommunen fungerar inte alltför bra. Hoppas de ramlar i splittret själva och slår upp sig rejält när de är ute och leker fyllon. :furious:
Man kan se en extra stor mängd glasskross runt den lokala restaurangen/nattklubben, där tycker jag ägarna borde få ta ansvaret för städningen när det så uppenbart är deras kunder som skitar ner.

Lexidos
2007-07-19, 15:12
Ja sånt där gör mig oxå förbannad. Att det ska finnas så många dåligt uppfostrade idioter gör att man blir mörkrädd.
Vissa människor borde inte få bli föräldrar mm

Deceiver85
2007-07-19, 15:18
"Varje dag får jag ett nytt bevis, folk är idioter"

von huff
2007-07-19, 15:21
Stört, förtjänar en smäll på käften låter det som. Ganska äckligt att hänga på en papperskorg också, de brukar vara ganska skitiga.

Hatar alla idioter som går och slänger ölflaskor i marken också så de går sönder, glassplitter överallt som inte sopas ihop utan får ligga kvar i evigheter. Städningen i kommunen fungerar inte alltför bra. Hoppas de ramlar i splittret själva och slår upp sig rejält när de är ute och leker fyllon. :furious:
Man kan se en extra stor mängd glasskross runt den lokala restaurangen/nattklubben, där tycker jag ägarna borde få ta ansvaret för städningen när det så uppenbart är deras kunder som skitar ner.

Stränderna är väl ochså ganska drabbade av glassplitter.Det är nte bara ungdomar som skräpar ner man ser ganska många 30-40 åringar ochså.

mangemani
2007-07-19, 15:56
kanske bara är jag,men läser jag om mord på människor så tycker man ju givetvis det är hemskt,men läser man om djurplågeri eller i detta fallet mord på djur,så känns det fan ännu hemskare.
oskylldiga och försvarslösa djur som plågas och slås ihjäl...dessa äckel som utför dessa dåd ska fan inte få leva tycker jag.

Handcuff
2007-07-19, 16:09
Nä fyfan sjuka idioter...
Hur snackar dom sen om det:confused:

"Åh ett försvarslöst fredligt djur. Kom igen grabbar i slår sönder det och plågar det till döds! Hahaha fyfan vad kul vi hade när vi slog sönder ankor! Jävlar vad jag skrattade då ena ankan tappade huvudet...såg sjukt kul ut!"

http://i10.tinypic.com/4mbmlgi.jpg

Lexidos
2007-07-19, 16:24

"Åh ett försvarslöst fredligt djur. Kom igen grabbar i slår sönder det och plågar det till döds! Hahaha fyfan vad kul vi hade när vi slog sönder ankor! Jävlar vad jag skrattade då ena ankan tappade huvudet...såg sjukt kul ut!"

http://i10.tinypic.com/4mbmlgi.jpg

OMG! DUCK!
http://www.kh-uia.org.il/events_pic/shonot/gallery_of_pictures/gallery28.7.06/big/F060723yz12.jpg
:smash:

hahavaffan
2007-07-19, 16:54

http://i10.tinypic.com/4mbmlgi.jpgSå jävla söta!

egge
2007-07-19, 17:37
Hatar också ankor, tror dom äger stället! *gah!*

:laugh: :laugh: :laugh:

Pelle2
2007-07-19, 22:46
kanske bara är jag,men läser jag om mord på människor så tycker man ju givetvis det är hemskt,men läser man om djurplågeri eller i detta fallet mord på djur,så känns det fan ännu hemskare.
oskylldiga och försvarslösa djur som plågas och slås ihjäl...dessa äckel som utför dessa dåd ska fan inte få leva tycker jag.

Hoppas du tycker det är värre med mord på en människa än djur?:smash:

NiXPhoenix
2007-07-19, 22:53

Människan är trots allt ett djur. ;)
Ett avancerat sådant, men fortfarande ett djur.

Lexidos
2007-07-19, 22:58

Vilket djur?

Fatalist
2007-07-19, 23:00
Människan är trots allt ett djur. ;)
Ett avancerat sådant, men fortfarande ett djur.

Argumentera för din sak.

snelhest
2007-07-19, 23:41
ankjävlar *gah!* *gah!* *gah!*

Lyset
2007-07-20, 00:26
Givetvis var det svinigt att slå ihjäl fåglarna. Men samtidigt tycker jag att uppståndelsen kring sådana här händelser ofta är fullkomligt överdriven. Jämför man med det lidande miljontals kycklingar utstår varje år, känns fyra fåglars död inte som en så stor grej. Och när någon som inte tvekar att sätta tänderna i en fabriksuppfödd kyckling hetsar upp sig över en sådan här sak, då blir det bara löjligt.

Observera att jag inte vänder mig mot trådskaparen (som kanske är vegan, vad vet jag?) eller någon särskild, så den som inte känner sig träffad behöver inte brusa upp.

Bronkitkorv
2007-07-20, 06:30
Ojojoj vem bryr sej om ett gäng fåglar, inte jag.

blekfet2
2007-07-20, 06:53
vidrigt. Jag hade nog slagit ihjäl skitungarna om man sett skiten.

Handcuff
2007-07-20, 08:44
Givetvis var det svinigt att slå ihjäl fåglarna. Men samtidigt tycker jag att uppståndelsen kring sådana här händelser ofta är fullkomligt överdriven. Jämför man med det lidande miljontals kycklingar utstår varje år, känns fyra fåglars död inte som en så stor grej. Och när någon som inte tvekar att sätta tänderna i en fabriksuppfödd kyckling hetsar upp sig över en sådan här sak, då blir det bara löjligt.

Observera att jag inte vänder mig mot trådskaparen (som kanske är vegan, vad vet jag?) eller någon särskild, så den som inte känner sig träffad behöver inte brusa upp.

Det vidriga i detta är inte bara det att det dog några fåglar. Dör massvis med djur på olika sätt stup i kvarten. Det sjuka och vidirga är ungarnas beteende *spy*

bubbe
2007-07-20, 08:50
Det vidriga i detta är inte bara det att det dog några fåglar. Dör massvis med djur på olika sätt stup i kvarten. Det sjuka och vidirga är ungarnas beteende *spy*

Håller med, jag har inget emot att vi dödar djur så länge det finns ett syfte och man kan ha respekt för andras liv. Att klubba djur som sitter i bur för att spela tuff är så jävla löjeväckande, offentligt smiskt på rumpan borde vara straffet.

bertbert
2007-07-20, 08:58

Bra civilkurage bubbert. Du skulle slängt föräldrarna i dammen när du ändå var i gång. :)

Guybrush
2007-07-20, 09:54
Döda för att äta är OK, så länge djuren föds upp under bra förhållanden.

Att plåga djur för nöjes skull har jag ingen tolerans för. Ungarna förtjänar så mycket spö att de aldrig blir människor igen.

Guybrush
2007-07-20, 09:55

Bra jobbat :thumbup: Hoppas de fick varsin lavett också!

*Flash*
2007-07-20, 10:06
Hur kommer det sig att människor är det enda djur som mördar och misshandlar andra djur bara för nöjes skull?

Det är en sak att döda för att äta och skydda sig/sitt revir osv det gör alla djur men BARA för att det är KUL?!!??

Angående nedskräpning, förstår inte dom människorna att dom förstör den planeten dom själva bor på?
Dom kan ju lika gärna skjuta sig själva i foten eller sina barn eller barnbarn..

Hades
2007-07-20, 10:11
Hur kommer det sig att människor är det enda djur som mördar och misshandlar andra djur bara för nöjes skull?

Det är en sak att döda för att äta och skydda sig/sitt revir osv det gör alla djur men BARA för att det är KUL?!!??

Är väl inte helt ovanligt att katter och hundar jagar och leker med mindre djur utan att sedan äta upp dem.

mathor
2007-07-20, 10:17

Vad är det nu du yrar om?

*Flash*
2007-07-20, 10:27
Är väl inte helt ovanligt att katter och hundar jagar och leker med mindre djur utan att sedan äta upp dem.
Min katt brukade iofs både leka med, döda och äta upp (delar) av sina byten.
I vilket fall som helst så gör dom det pga sin jaktinstinkt, människor har ingen instinkt som säger åt dom att slå ihjäl djur för nöjes skull.
Sen att leka och att skada (allvarligt) är helt skilda saker.

mathor: Nu har jag inte koll på alla djur som finns på den här planeten men jag kan iaf inte komma på något annat djur som verkligen gör något liknande bara för att dom fick ett infall, att det skulle vara kul/coolt/häftigt.

Osten80
2007-07-20, 10:31

Jag hoppas att du skämtar.

*Flash*
2007-07-20, 10:34
Jag hoppas att du skämtar.
Med tanke på kommentarer så antar jag att det hade varit en bättre idé att skriver "som jag kan komma på just nu".
Sen tycker jag även att man bör skilja på djurs instinkter och människor idiotiska infall, det är en jävla skillnad där.
Och nej jag skämtar inte.